Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Question Nieuwe laptop kopen.

Mijn laptop is aan vervanging toe.
    Maar ik ken onvoldoende over laptops ...Ik weet wel wat ik wil:
    Hij zou snel moeten zijn.
    Voldoende usb poorten.
    Graag met cd/dvd drive.
    Voldoende opslag 1TB
    Voor fotobewerking dienen.
    Azerty.
    Nu en dan eens een spel op kunnen spelen, geen ultra snelle spelen
    En liefst een 17 inch scherm, mag iets zwaarder zijn in gewicht want hij heeft toch een min of meer vaste plaats.
    Wie kan al deze voor mij belangrijke onderdelen in één laptop terugvinden?
    Ik geraak er niet wijs uit
    Help is welkom :-)
    Laatst gewijzigd door Maybe; 27 december 2020 om 15:30

Standaard Re: Nieuwe laptop kopen.

De cd/dvd-drive zou de zoektocht al flink moeten beperken tegenwoordig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
    De cd/dvd-drive zou de zoektocht al flink moeten beperken tegenwoordig.

Die zal ik dan met spijt in het hart schrappen uit de verlanglijst...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maybe Bekijk bericht
    Mijn laptop is aan vervanging toe.
    Maar ik ken onvoldoende over laptops ...Ik weet wel wat ik wil:
    Hij zou snel moeten zijn.
    Voldoende usb poorten.
    Graag met cd/dvd drive.
    Voldoende opslag 1TB
    Voor fotobewerking dienen.
    Nu en dan eens een spel op kunnen spelen, geen ultra snelle spelen
    En liefst een 17 inch scherm, mag iets zwaarder zijn in gewicht want hij heeft toch een min of meer vaste plaats.
    Wie kan al deze voor mij belangrijke onderdelen in één laptop terugvinden?
    Ik geraak er niet wijs uit
    Help is welkom :-)
    Ik zeg niet dat je daar per sé moet kopen, maar goede site om te zoeken en te vergelijken vind ik nog altijd Coolblue.
    Ga naar de zoek functie en typ daar in:

Laptops met ingebouwde DVD speler

Dan ga je nog precies 16 toestellen vinden.

Een andere mogelijk is misschien Dell: daar kan je meestal zelf je laptop zowat samenstellen.
    "Te leven is een gunst, te weten hoe is een kunst.”

Bij Coolblue ben ik al op bezoek geweest. Ik kwam uit op een Lenovo Legion 5. Zonder Dvd speler :-( .
    Is Lenovo een goed merk voor laptops ? HP kwam er ook in voor in de door mij aangeduide vereisten. Ervaring mee?
    Ik zou niet weten hoe ik een Dell moet bestellen, samenstellen...

Bij Coolblue ben ik al op bezoek geweest. Ik kwam uit op een Lenovo Legion 5. Zonder Dvd speler :-( .
    Is Lenovo een goed merk voor laptops ? HP kwam er ook in voor in de door mij aangeduide vereisten. Ervaring mee?
    Nu in geval van nood kan je er nog altijd een extern dvd spelertje aan hangen. Werkt perfect, maar het is natuurlijk netter als het allemaal in 1 toestel zit.
    Heb ooit eens een Lenovo gehad waar ik de dvd speler kon verwijderen en vervangen door een 2de harddisk. Was voor mij nuttiger toen.

...
    Op de site van Dell
    Toch nog altijd een vergelijkingspunt.

Er bestaan externe DVD-spelers.

Goed idee van dat extern dvdspelertje! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben. Voor de paar keer dat ik dat nodig heb...Dank u
    Was je tevreden over Lenovo als laptop in het algemeen?

Ja zeker, wat ik er steeds leuk aan gevonden heb: het waren niet de lichtste laptops maar ze waren makkelijk open te schroeven om ram bij te steken of om HD te vervangen door ssd. Ik kocht steeds met HD en zwierde die er uit om ssd er in te steken. Als je dat zelf koopt is dat meestal veel goedkoper.
    Externe DVD die ik heb is van Samsung.

76 euro voor eentje van ASUS, maar voor iets meer dan 100 heb je nu al zelfs een blu ray writer.

Hartelijk dank voor uw antwoorden. Ik begin zicht te krijgen op wat ik wil kopen.
    Echt goed dit forum en nog beter dat er mensen zijn die op deze niet al te slimme vragen een antwoord willen geven :-)
    dank u!

Voor fotobewerking is een IPS scherm (of een vergelijkbare technologie waardoor de kijkhoek veel groter wordt dan bij een goedkoper scherm) noodzakelijk, maar dat hebben de meeste laptops tegenwoordig wel (alleen de low-budget modellen hebben nog geen IPS scherm).
    Verder is het te besteden budget belangrijk, doorgaans krijg je snellere componenten als je er meer geld aan kan (wil) uitgeven.
    Een betere laptop is doorgaans meer "future proof", dat wil zeggen dat die die langer kan blijven gebruiken vooraleer die te traag wordt omdat je bijvoorbeeld ooit een camera koopt met meer pixeltjes.
    Een SSD schijf van 1TB is handiger dan een schijf waar je maar net de nodige programma's op krijgt, de rest van de opslag doe je dan op externe schijven (vergeet de back-up daarbij niet, je hebt dus minstens twee externe schijven nodig om de bestanden te bewaren die je niet wil verliezen).
    Voor fotobewerking kom je met 16GB Ram geheugen doorgaans wel toe, met een betere processor en grafische kaart gaan de bewerkingen sneller.

Ik weet niet of er nu nog veel laptops op de markt zijn met een verwisselbare accu, maar daarmee kan je op lange termijn besparen omdat het vervangen van zo'n accu een stuk goedkoper is dan bij een laptop met een vast ingebouwde accu.
    Maar omdat laptops zo compact mogelijk moeten zijn (zo plat mogelijk) zetten ze er tegenwoordig liever platte lithium-polymeer cellen in, en niet iedereen kan die zelf vervangen zonder hier en daar een stuk plastiek af te breken.

De vroegere Thinkpads hadden verwisselbare accu’s. Ik weet echter niet of het nu nog zo is.
    En ja, zéker niet besparen op een scherm, ook al voor je ogen zou ik het doen.

Kijk ook eens bij Alternate
    Veel keuze en ik heb er pas nog een laptop gekocht.
    Zelfs de verkoper was verbaast van de prijs van de laptop die ik op de site had gevonden
    Niet alles is er goedkoop, maar je kan er wel koopjes doen of je laptop zelf samenstellen.

Een beetje zoeken en je vind er wel een koopje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

76 euro voor eentje van ASUS (DVD writer)
    euh, is die van goud ? https://www.google.com/search?client...&q=externe+DVD
    Laatst gewijzigd door nete; 28 december 2020 om 23:47
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ha ha, eentje van LG zal ook wel werken, maar ja....die is natuurlijk slechts van plastic

( gemakkelijkhalve gewoon bij cb gezocht; ik witst niet dat deze ook goudsmid waren )

Ha ha, eentje van LG zal ook wel werken, maar ja....die is natuurlijk slechts van plastic

( gemakkelijkhalve gewoon bij cb gezocht; ik witst niet dat deze ook goudsmid waren )
    Ik heb er eens eentje in "den Action" aangeschaft aan 14 euro voor als ik het sporadisch eens nodig heb. Maar ik heb ze achteraf niet meer zien staan (waarschijnlijk te weinig vraag).

Ik heb er eens eentje in "den Action" aangeschaft aan 14 euro voor als ik het sporadisch eens nodig heb. Maar ik heb ze achteraf niet meer zien staan (waarschijnlijk te weinig vraag).
    Amai, en ook een schrijver of enkel een lezer ?
    Ik wist niet dat die dingen zooooo goedkoop waren geworden

Amai, en ook een schrijver of enkel een lezer ?
    Ik wist niet dat die dingen zooooo goedkoop waren geworden
    Schrijver enkel voor CD.
    Maar het kan blijkbaar nog straffer: https://www.wish.com/product/58c7604..._BwE&share=web
    13 euro, verzending inbegrepen.

Als de laptop een min of meer vaste plaats heeft : koop je dan niet beter een desktop met bijhorende vrije keuze in beeldscherm en andere ingewanden ?
    Een laptop heeft maar 1 voordeel : het ding is draagbaar.

Heb ooit een laptop als desktopvervanger gekocht (gebruik het ding nog, voor sommige dingen), maar het is allang terug vervangen door een desktop...
    Een desktop geeft je volledige vrijheid, en is altijd heel makkelijk uit te breiden als 16 GB ram, of die 1 TB toch niet volstaan.
    Groeten,

Polleke

Schrijver enkel voor CD.
    Maar het kan blijkbaar nog straffer: https://www.wish.com/product/58c7604..._BwE&share=web
    13 euro, verzending inbegrepen.
    Dan liever één die zowel CD als DVD kan lezen en schrijven @ 22€
    https://www.wish.com/search/external...on=3&share=web

Ik treed Bart bij. Het scherm is het belangrijkste onderdeel en je wil voor fotobewerking dat die een IPS type is.
    De rest is luxe (lees: snelheid).

Maar ik zie jou eerder geen argumenten geven waarom het een laptop moet zijn.
    Een desktop is nog steeds beterkoop.

Standaard Re: Nieuwe laptop kopen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Ik treed Bart bij. Het scherm is het belangrijkste onderdeel en je wil voor fotobewerking dat die een IPS type is.
    De rest is luxe (lees: snelheid).

Maar ik zie jou eerder geen argumenten geven waarom het een laptop moet zijn.
    Een desktop is nog steeds beterkoop.
    Maar....wat ik zalig vind aan een (goede) laptop: hij maakt haast geen lawaai. Vroeger desktops gehad waarvan ik echt (letterlijk) in slaap viel door het monotone geluid van de fans....
    Zal nu ondertussen wel beter zijn, maar toch...

Hier thuis nu als grote computer een Dell XPS AIO, maakt ook haast geen geluid en makkelijk om RAM of SSD bij te steken.

Maar je hebt gelijk, voor fotobewerking ( en voor je algemeen gemak & welzijn ) gaat er niets boven een groot scherm.

Nu, aan een laptop kan je ook een groot scherm hangen.

Er zijn ook wel deftige AIO die men ook kan samenstellen met een voldoende deftig scherm.

En buiten IPS zijn er nog wel andere zaken die een heel belangrijke rol spelen zoals PPI bijvoorbeeld, contrast ratio, blinkend of mat scherm.
    IPS is uiteraard goed, maar op zich vooral om de kijkhoek en de juiste kleurweergave (vooral als men niet recht voor het scherm zit).

Een mooie uitleg is hier te vinden, geldt wel voor alle merken.
    https://www.benq.eu/nl-nl/knowledge-...tographer.html
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Dan liever één die zowel CD als DVD kan lezen en schrijven @ 22€
    https://www.wish.com/search/external...on=3&share=web
    Klopt.

Soortgelijke discussies

1. Laptop stuk: herstellen of nieuwe kopen?
    Door Roel W in forum Chit Chat
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 7 maart 2014, 18:38
  2. Laptop kopen
    Door MatzN in forum Algemeen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26 februari 2013, 19:16
  3. Nieuwe laptop kopen.
    Door Rozendaal04 in forum Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 19 juni 2011, 11:38

Regels voor berichten