Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe ktv

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe ktv

    Shame on me , ben zelfs overgestapt naar telenet en heb nu ook zo'n plat geval , maar oh, wat zag ik, of beter : zag ik niet ?
    Een aan/uit knop...
    ( Ik, die steeds stond te roepen van : voor mij TV Vlaanderen . Maar ja, digicorder kapot = gratis nieuwe hé).
    Last edited by toerist; 9 juli 2012, 16:58.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: nieuwe ktv

    Normaal heeft elke flat screen een standby knop, geen echte knop om het toestel zonder spanning te zetten. Echter, het stroomverbruik in standby is minimaal en een 10min achter je PC zitten zal meer stroom verbruiken dan enkele weken je TV op standby.
    Een non issue als je het mij vraagt.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe ktv

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Normaal heeft elke flat screen een standby knop, geen echte knop om het toestel zonder spanning te zetten. Echter, het stroomverbruik in standby is minimaal en een 10min achter je PC zitten zal meer stroom verbruiken dan enkele weken je TV op standby.
      Een non issue als je het mij vraagt.
      In waakstand 0,15 Watt , maar toestel staat eigenlijk wel steeds onder spanning, hoe klein ook (bv kortsluiting, brandgevaar)....
      Ga ik voor meerdere dagen weg, dan maar stekker uit ( misschien zijn mijn instellingen dan weg ?)
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe ktv

        Wees gerust, de instellingen zijn niet verdwenen na een weekje de stekker eruit te trekken.
        En je bent overgestapt naar Telenet, ook hun Digibox gaat eigenlijk nooit helemaal "uit" he.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe ktv

          Ok, goed dan

          Tja voor een weekje weg trek ik alle stekkers uit hoor ...... tenzij ik écht iets wil opnemen (alles zit trouwens aan een meervoudig stopcontact met schakelaar die op zijn beurt is aangesloten op een overspanningsbeveiliger).
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe ktv

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Ok, goed dan

            Tja voor een weekje weg trek ik alle stekkers uit hoor ...... tenzij ik écht iets wil opnemen (alles zit trouwens aan een meervoudig stopcontact met schakelaar die op zijn beurt is aangesloten op een overspanningsbeveiliger).
            Mijn Panasonic heeft een aan en uit knop.
            Staat aan de rechter zijkant van het toestel.
            Maar ik kan die spijtig genoeg niet bedienen...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe ktv

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Shame on me , ben zelfs overgestapt naar telenet en heb nu ook zo'n plat geval , maar oh, wat zag ik, of beter : zag ik niet ?
              Een aan/uit knop...
              Een tv zonder aan/uit knop...........

              Sorry, maar kan ik moeilijk geloven, merk en type graag, bij sommige zit deze heel goed verstopt of bijna onzichtbaar weggestoken,
              maar bij een tv en voor CE keuring moet deze er normaal gezien opzitten.

              De aan/uit schakelaar zit bij je Philips aan de rechterzijkant van het toestel, ik heb je via PM de link doorgestuurd naar een PDF handleiding van je toestel, bij deze toestellen kunt U de gebruikershandleiding ook vinden in het hoofdmenu van uw TV.

              Druk op de knop (huisje) op de afstandsbediening en kies het Help-pictogram in het hoofdmenu om de gebruikershandleiding weer te geven.
              Last edited by Guest42; 10 juli 2012, 07:51.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe ktv

                Gebruiksaanw. nog niet helemaal uitgepluisd

                Bedankt
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe ktv

                  Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  In waakstand 0,15 Watt , maar toestel staat eigenlijk wel steeds onder spanning, hoe klein ook (bv kortsluiting, brandgevaar)....
                  Ga ik voor meerdere dagen weg, dan maar stekker uit ( misschien zijn mijn instellingen dan weg ?)
                  Een moderne TV gaat veel sneller stuk door de spanning te onderbreken dan door constant onder spanning te staan.
                  Dat is al één van de redenen waarom het ontwerp zo gemaakt is. Dit staat ook in de manual vermeld trouwens (bij onze TV toch) met de aanbeveling om niet telkens de stekker uit te trekken maar de TV onder spanning te laten staan.
                  Wat kortsluiting en dergelijke betreft ... ja, ge kunt dan ook uw deurbel uitschakelen want die transfo staat steeds onder spanning en het lampje brand ook continu, uw klokradio en diepvries staat ook steeds onder spanning.

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Sorry, maar kan ik moeilijk geloven, merk en type graag, bij sommige zit deze heel goed verstopt of bijna onzichtbaar weggestoken,
                  maar bij een tv en voor CE keuring moet deze er normaal gezien opzitten.
                  Sorry maar zowel op onze vorige TV (Philips plasma) als onze huidige (Samsung LED) zit geen echte schakelaar.
                  Bij de Samsung is dat misschien een ander type maar ook bij de Philips bleef het toestel deels onder spanning staan na gebruik van de "druk"schakelaar op de zijkant.
                  En het leuke van al, ze hebben allen een CE keurmerk want anders mogen ze niet verkocht worden.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Normaal heeft elke flat screen een standby knop, geen echte knop om het toestel zonder spanning te zetten.
                  Inderdaad de meest correcte uitleg voor 99% van de huidige TV's.
                  Last edited by VerSeg; 9 juli 2012, 20:29.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe ktv

                    Het aan/uit knopje is er wel hoor, waarschijnlijk ergens aan de zijkant. Met mijn nieuwe LCD TV was ik ook effe aan het zoeken.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe ktv

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Een moderne TV gaat veel sneller stuk door de spanning te onderbreken dan door constant onder spanning te staan.
                      Dat is al één van de redenen waarom het ontwerp zo gemaakt is. Dit staat ook in de manual vermeld trouwens (bij onze TV toch) met de aanbeveling om niet telkens de stekker uit te trekken maar de TV onder spanning te laten staan.
                      Wat kortsluiting en dergelijke betreft ... ja, ge kunt dan ook uw deurbel uitschakelen want die transfo staat steeds onder spanning en het lampje brand ook continu, uw klokradio en diepvries staat ook steeds onder spanning.

                      Sorry maar zowel op onze vorige TV (Philips plasma) als onze huidige (Samsung LED) zit geen echte schakelaar.
                      Bij de Samsung is dat misschien een ander type maar ook bij de Philips bleef het toestel deels onder spanning staan na gebruik van de "druk"schakelaar op de zijkant.
                      En het leuke van al, ze hebben allen een CE keurmerk want anders mogen ze niet verkocht worden.
                      Vertel mij wat, na een ganse loopbaan bij Philips gewerkt te hebben.
                      Heb ik hier gezegd dat die schakelaar stroomonderbrekend (echt of niet echt) is Ieder toestel wat normaal op het net aangesloten blijft, zoals een tv, wasmachine, koffieautomaat enz. moet gewoon voorzien zijn van een ON/OFF schakelaar om aan bepaalde normen te voldoen en zo een CE en andere keurlabels te krijgen.
                      Tegenwoordig zijn die schakelaars veelal van het druktoetstype, met wat electronica achter, bij bepaalde toestellen wordt soms ook nog een en ander onder spanning gehouden omwille van geheugentoestanden enz.
                      Je hebt wel gelijk dat het in veel gevallen aan te raden is deze niet steeds aan en uit te zetten, zo weet ik dat bij de oudere Philips beeldbuis TV toestellen, net die mechanische schakelaar een teer punt was voor mensen die deze dagelijks volledig uitzetten, was een van de meest verkochte wisselstukken.

                      Wees gerust VerSeg, ik heb TS gisteren de link naar de volledige handleiding toegestuurd via PM.
                      Deze zal ook wel ergens op cd bij zijn toestel hebben gezeten, en staat ook in het menu van zijn toestel zelf,
                      deze zit tegenwoordig bij veel toestellen niet meer in boekvorm in de doos, op het menu van je tv of op je computer een handleiding
                      volgen vind ik persoonlijk niet zo handig.
                      In ieder geval, ik heb van TS antwoord gekregen dat hij de ganse handleiding heeft afgedrukt.
                      TS zijn vraag is dus opgelost.

                      Groetjes, Geert.

                      Comment

                      Working...
                      X