Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe home cinema receiver V2.0

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe home cinema receiver V2.0

    10 jaar terug had ik hier reeds een topic gestart met deze titel https://forum.belgiumdigital.com/f59...er-287845.html

    Vandaag heb ik besloten dat het weer eens tijd is voor iets nieuws.
    Ik heb bijna 10 jaar ten volle genoten van mijn Marantz receiver . Ik was hier zeer tevreden van maar de technologie gaat zo snel vooruit dat ik toch wel enkele dingen mis. Lees geen bluetooth ; geen netwerk aansluiting ; geen 4K ; geen google home assistant enz...

    Aangezien ik een 5.2 opstelling heb is een 5.2 receiver in principe genoeg. Zo viel mijn oog op de Marantz NR-1510. Heeft alles aan boord om mee te zijn met de tijd en is ook nog een pak kleiner dan de andere receivers. Ook heb ik een Marantz NR-1509 , de voorganger zien staan aan een heel aantrekkelijke prijs.

    10 jaar terug was ik dus overschakeld van Yamaha naar Marantz, vandaag zie ik dat Yamaha de RX-A80 reeks heeft en lees ik daar toch veel goeds over. Ook zou Yamaha de laatste jaren veel beter klinken dan vroeger. Niet meer zo koud en nu veel meer details. Terwijl Marantz de laatste jaren niet meer zo warm klinkt .
    Voordeel van de Yamaha is ook dat er een DAB+ tuner in zit.

    Dus overweeg ik om misschien terug een Yamaha receiver aan te schaffen , de RX-A880. Ofwel blijf ik bij Marantz en ga voor de NR-1510 , maar deze heeft wel wat minder vermogen dan de Yamaha.

    Natuurlijk zit er al een groot verschil in prijs de Marantz rond de 600 euro , de Yamaha rond de 1000 euro.

    Iemand ervaring met een van beide receivers?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

    Niet meteen met dat type, maar wel met Yamaha.
    Al de tweede Receiver van dat merk en de enige reden om de eerste weg te doen was dezelfde reden als bij u ... niet meer mee met de tijd.
    Al jaren super tevreden van de klank van Yamaha, heden de RX-A3060 en die staat er dus ook al enige tijd.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Niet meteen met dat type, maar wel met Yamaha.
      Al de tweede Receiver van dat merk en de enige reden om de eerste weg te doen was dezelfde reden als bij u ... niet meer mee met de tijd.
      Al jaren super tevreden van de klank van Yamaha, heden de RX-A3060 en die staat er dus ook al enige tijd.
      Hier ook een Yamaha, destijds aangeraden door Freddy, en zeer tevreden over het toestel ( kan natuurlijk zijn dat er nog veel beter bestaat ) - deze voldoet momenteel voor mij.
      Een RX-A3020.
      Wel zien dat er voldoende koeling rond het toestel is, maar dat weet je wellicht.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        10 jaar terug had ik hier reeds een topic gestart met deze titel https://forum.belgiumdigital.com/f59...er-287845.html


        mir
        Amai ! Is dat al 10 jaar geleden ??? Wat gaat de tijd toch snel......
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Amai ! Is dat al 10 jaar geleden ??? Wat gaat de tijd toch snel......
          Niet alleen de toestellen en het topic zijn 10 jaar ouder. [emoji1785]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

            Tja op 10 jaar is er veel veranderd he. Nu vraag ik aan google om het licht aan te doen ; de verwarming op 22 graden te zetten ; toestellen aan of uit te zetten enz...Soms begrijpt ze me niet maar ja is typisch vrouwelijk zeker

            Voor de fun zo een smart speaker van google aangeschaft en zie wat je er nu al allemaal mee kan doen.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Niet alleen de toestellen en het topic zijn 10 jaar ouder. [emoji1785]
              Voordat we het weten zitten we in “ad astra “, dus geniet er nog efkes van
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                De volgende in lijn is de A1080 die een betere voeding en Surround:AI heeft.
                Zelf heb ik (nog) geen ervaring met Surround:AI, ik vraag mij wel af of dit de moeite is om hiervoor voor de A1080 te gaan ipv de A880 ?
                In volgende review is men er positief over:
                https://www.homecinemamagazine.nl/20...0-av-receiver/
                zowel MusicCast Surround als Surround:AI zijn echt waardevolle toevoegingen

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                  Ja veel vind ik nog niet terug over die AI. Maar de A1080 komt weer 400 euro duurder uit dan de A880 vrees dat dit boven mijn budget komt en hier thuis niet verkocht zal krijgen .

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                    Het is wel een beetje raar om een Yamaha van 400€ duurder te vergelijken met die "goedkope" Marantz.
                    Zelf heb ik al een behoorlijk tijdje een Marantz SR7012. Heb die enkele maanden nadat hij uit was kunnen kopen aan een heel goeie prijs (maar iets duurder dan die 1000€), waar de huidige opvolger nu een 2000€ kost.
                    Ik gebruik hem voornamelijk voor Stereo en 5.1 AV. Voor mij valt een NR-1510 toch wat licht uit.
                    Maar je hebt bv. ook een SR5014 (of SR6014) en de toestellen van nevenmerk Denon. In die markt is behoorlijk wat keuze....
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Het is wel een beetje raar om een Yamaha van 400€ duurder te vergelijken met die "goedkope" Marantz.
                      Zelf heb ik al een behoorlijk tijdje een Marantz SR7012. Heb die enkele maanden nadat hij uit was kunnen kopen aan een heel goeie prijs (maar iets duurder dan die 1000€), waar de huidige opvolger nu een 2000€ kost.
                      Ik gebruik hem voornamelijk voor Stereo en 5.1 AV. Voor mij valt een NR-1510 toch wat licht uit.
                      Maar je hebt bv. ook een SR5014 (of SR6014) en de toestellen van nevenmerk Denon. In die markt is behoorlijk wat keuze....
                      Klopt waarom de vergelijking, ik was eigenlijk wel tevreden van Marantz. Maar lees nu ook veel goeds over yamaha. Ondertussen nog wat verder zitten lezen over de Marantz NR-1510 en misschien is deze toch iets t e licht qua vermogen. Ook moeten we er rekening mee houden dat alles in een gesloten kast gaat zitten. Dus qua afkoeling niet ideaal. Misschien beter een zwaardere versterker nemen die dan minder belast zal worden en dus ook minder warm.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Nieuwe home cinema receiver V2.0

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Ook moeten we er rekening mee houden dat alles in een gesloten kast gaat zitten. Dus qua afkoeling niet ideaal. Misschien beter een zwaardere versterker nemen die dan minder belast zal worden en dus ook minder warm.
                        Geen enkele combinatie is goed om in een gesloten kast te zetten.
                        Elk toestel geeft redelijk wat warmte af en als die niet weg kan, dan is dat ten eerste niet goed voor het toestel, ten tweede niet zo veilig en ten derde heeft dat mogelijks een impact op de geluidskwaliteit (meer warmte = meer afwijking = meer vervorming = gevoeliger voor slijtage en defecten).

                        Welk type speakers heb je eigenlijk?
                        Vloerstaanders, mini speakers, ... heeft allemaal een belang om een keuze te maken in versterker en belastbaarheid.
                        Hoeveel vermogen kunnen de speakers aan en wat is het aanbevolen minimum?
                        Last edited by VerSeg; 14 oktober 2019, 21:48.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Geen enkele combinatie is goed om in een gesloten kast te zetten.
                          Elk toestel geeft redelijk wat warmte af en als die niet weg kan, dan is dat ten eerste niet goed voor het toestel, ten tweede niet zo veilig en ten derde heeft dat mogelijks een impact op de geluidskwaliteit (meer warmte = meer afwijking = meer vervorming = gevoeliger voor slijtage en defecten).

                          Welk type speakers heb je eigenlijk?
                          Vloerstaanders, mini speakers, ... heeft allemaal een belang om een keuze te maken in versterker en belastbaarheid.
                          Hoeveel vermogen kunnen de speakers aan en wat is het aanbevolen minimum?
                          Ik kan Freddy daarin bijtreden, en geloof me, hij weet waarover hij spreekt.
                          Het toestel geeft redelijk wat warmte af - op zich nog wel veilig denk ik, maar onze kast, die ook kan sluiten, laat ik meestal toch open staan - gewoon omdat ik bang ben dat ik de versterker eens vergeet af te zetten als de kast gesloten is. En dan kan je wel problemen krijgen.

                          Nu zeg je: hoe kan je die versterker in een gesloten kast activeren ???

                          Die dingen zitten tegenwoordig in netwerk en het is maar voldoende om een appje op je smartphone aan te raken om dat ding op te zetten.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Die dingen zitten tegenwoordig in netwerk en het is maar voldoende om een appje op je smartphone aan te raken om dat ding op te zetten.
                            Of als één van de ingangen aangezet wordt, dan gaat die vanzelf aan (indien zo ingesteld) en gaat ook samen uit.
                            Volume kan vaak via de remote van de TV. [emoji6]
                            Met andere woorden, ge krijgt die zelfs aan vanaf de andere kant van de wereld ... uiteraard ook als die niet in een kast staat. [emoji1]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                              Toch eens bespreken met mijn meubelmaker hoe we voor een luchtstroom kunnen zorgen in die gesloten kast. Voor de ir afstandsbedieningen gebruiken we nu een harmony die rf signaal naar een hub zend en die hub die dan in de kast staat zet het terug om in ir.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X