Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe home cinema receiver V2.0

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Toch eens bespreken met mijn meubelmaker hoe we voor een luchtstroom kunnen zorgen in die gesloten kast.
    Een paar gaten langs de achterkant kan al wat lucht geven, al is dat in principe niet voldoende om een deftige luchtstroom te hebben.
    Voldoende ruimte rond de toestellen is altijd aangeraden. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

      Zeker zo'n Multi-channel receivers zorgen voor heel veel warmte. Mijn SR7012 staat gewoon helemaal vrij en dan wordt hij nog warm genoeg.
      Ik weet eigenlijk niet of er al Klasse-D versies in dergelijke toestellen bestaan : die gaan een pak zuiniger om met energie.
      Voor de lagere klankkwaliteit van klasse D moet je vandaag niet meer bang zijn. bv. de duurste stereo Marantz versterker is in essentie een klasse D.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

        Oorspronkelijk geplaatst door Mannes Bekijk bericht
        De volgende in lijn is de A1080 die een betere voeding en Surround:AI heeft.
        Zelf heb ik (nog) geen ervaring met Surround:AI, ik vraag mij wel af of dit de moeite is om hiervoor voor de A1080 te gaan ipv de A880 ?
        In volgende review is men er positief over:
        https://www.homecinemamagazine.nl/20...0-av-receiver/
        zowel MusicCast Surround als Surround:AI zijn echt waardevolle toevoegingen
        Wegens stockproblemen zal de rx-a880 nog een tijdje ( lees enkele weken )niet leverbaar zijn. De verkoper stelt me, met een opleg van 130 euro de rx-a1080 voor. Deze heeft dan wel de surround AI aan boord, ik weet echter niet of dat surround AI zo de moeite is zoals ze zelf beweren bij yamaha. Super dringend is het niet , we zijn aan het verbouwen dus kan wel enkele weken wachten tot hij terug op stock is. Langs de andere kant is 130 euro opleg van een RX-A880 naar een RX-A1080 misschien een buitenkansje.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

          Deze week is de Yamaha rx-a1080 aangekomen. Aangezien we nog volop in de renovatie van de woonkamer zitten de versterker eens voorlopig getest met enkel front en center speaker. Eerste indruk is wow dat klinkt helemaal anders dan de yamaha die ik 10 jaar geleden had. Kan zelfs zeggen dat hij warmer klinkt dan mijn Marantz. Standaard mis ik zelf een beetje details in het hoge spectrum maar dit is perfect bij te stellen. De surround AI is ook wel iets apart. Maar zal dit pas echt goed kunnen uitproberen als alles terug aangesloten is in de woonkamer.

          Wat ik wel minder vind is dat je niet alles van wat op je display ziet niet op het scherm ziet. Dus als hij in een gesloten kast gaat zitten zal ik soms het deurtje moeten op zetten. ( bvb bij het luisteren naar dab+ zie je niet op het scherm op welke zender je afgestemd staat ) .

          Eens alles hier definitief is aangesloten post ik nog wel eens een update.


          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

            Hier een update , de receiver gaat retour.
            Na bijna 2 weken sukkelen heb ik besloten de receiver terug te sturen. Er is een probleem met de audio die soms 1 seconde weg valt. Ik heb dit zowel als ik via de audio uit van de tv naar netflix kijk ( hdmiarc of optische uitgang ) . Als als ik een HBO serie bekijk ook in dolby via de digicorder van telenet.

            Jammer want voor de rest een pracht van een toestel, of ik me terug een yamaha ga aanschaffen weet ik nog niet misschien wordt het wel de marantz SR5014.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

              Toch voldoende ventilatie voorzien?
              Heb je dat ook met de radio of CD of BR?

              Heb je ARC en Optical tegelijkertijd aangesloten?
              Want dat raden ze af ... best slechts één van beiden gebruiken.

              En staat de audio ingang op automatisch of koos je voor een vaste ingang?

              Voor de rest ook alle settings correct ingesteld zoals impedantie van de speakers en type speakers?
              Al zou dit in principe niet een dergelijk probleem mogen geven.

              Er kan natuurlijk altijd eens een technisch probleem voorkomen ... maar dan zou ik eerder gewoon ruilen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                Uiteraard maar een van de 2 aangesloten ofwel via optical ofwel via HDMI. Ik twijfelde nog of het niet aan de tv lag en vandaag een laatste test gedaan zoals hierboven reeds verteld. De digicorder van telenet met optical aangesloten op de versterker en het beeld via HDMI rechtstreeks naar de tv. Dan een serie van HBO opgevraagd die ook in dolby is en ook hier onderbrekingen in het geluid.

                Via optical heb ik een vaste ingang gebruikt, deze waarop de kabel is aangesloten. Alles was correct ingesteld, jammer want is een pracht van een toestel. Wat het nu zal worden weet ik niet. Misschien terug een Marantz of een Denon. Of ik via de huidige verkoper een nieuwe ga krijgen betwijfel ik, volgens hem gaat de invoerder voorstellen om hem te laten herstellen. Maar aangezien het over zo een specifiek probleem gaat heb ik er geen vertrouwen in dat hij deftig hersteld gaat worden. Normaal krijg ik mijn geld terug ze garanderen je bij aankoop 8 weken proberen of inruilen. Met dan de keuze iets anders aanschaffen of geld terug.

                Hieronder eens een voorbeeld filmpje van het probleem, let op de display waar je de speakers indicators ziet uitvallen :
                RX-A1080 & Philips 55oled803 Ik merk dat het geluid regelmatig uit valt en de luidsprekerindicators gelijktijdig uit vallen op de display van de rx-a1080. Ik...


                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #23
                  Nieuwe home cinema receiver V2.0

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  De digicorder van telenet met optical aangesloten op de versterker en het beeld via HDMI rechtstreeks naar de tv. Dan een serie van HBO opgevraagd die ook in dolby is en ook hier onderbrekingen in het geluid.
                  Uw manier van werken is bizar. [emoji6]

                  Als je de Digicorder via optical naar de versterker aansluit en de HDMI naar de TV, dan zit je toch met een bizarre configuratie voor een AV-versterker hoor.

                  Ofwel ga je met de HDMI van de Digicorder naar de versterker en daar met de HDMI out naar een HDMI ingang van de TV.
                  Ofwel ga je met de HDMI van je Digicorder naar de TV en ga je van daar via ARC naar de versterker.
                  Persoonlijk zou ik opteren voor het eerste.

                  Op uw manier creëer je toch een dubbele lus naar de versterker voor het geluid?
                  Het lijkt dat die even niet weet welke ingang kiezen en even switcht tussen beiden waardoor die even uitvalt (geen zekerheid hé)

                  En in de instellingen van de bronnen, staat de keuze van geluid op automatisch of vast opnemen ingang?
                  Standaard staat dit op automatisch, maar als er meerdere aansluitingen gemaakt worden dan kan je die beter op manueel zetten ofwel de dubbele aansluitingen vermijden.

                  In theorie heb je die optical helemaal niet nodig voor een correcte aansluiting.

                  In elk geval werk je zo niet via ARC volgens uw schermpje.
                  En kan je ook niet genieten van de automatische decodering van je surroundgeluid?
                  Je hebt hem blijkbaar manueel op surroundgeluid decode gezet?

                  Uiteraard ga ik ervan uit dat uw ingangssignaal correct werkt en daar al geen fout zit bij de bron.

                  Om uw TV uit te sluiten zou je eens de Digicorder enkel met de versterker kunnen koppelen en de TV met niets verbinden ... ge hebt dan wel geen beeld, maar de klank kan je dan toch testen.
                  Met slechts één kabel uiteraard.

                  Heb je een DVD/BR speler, dan kan je het daar eveneens eens mee proberen op dezelfde manier.

                  Ook enkel de ingebouwde tuner (radio) eens proberen.

                  Anders ook eens kijken of er geen software-update beschikbaar is.

                  Wat je ook eens kan testen is niet kiezen voor surround decode maar voor Straight, dan kiest die zelf de beste decodering.

                  Let wel, dit zijn maar ideeën die in me opkomen, ik heb geen glazen bol om op afstand met zekerheid een diagnose te kunnen maken. [emoji6]
                  Last edited by VerSeg; 18 november 2019, 23:59.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                    Ik denk dat ik het verkeerd uitgelegd heb.
                    Uiteraard is de digicorder in normale omstandigheden aangesloten met HDMI op een HDMI ingang van de versterker. De versterker heeft een HDMI uit kabel die dan naar de HDMI in van de TV gaat.


                    Met mijn vorige versterker keek ik netflix op de app van de smart tv, en was het enkel het geluid dat naar de ingang van de versterker ging via een optical kabel.

                    Op mijn nieuwe versterker had ik dus problemen met het geluid op netflix dat uit valt om de zoveel minuten, een onderbreking van een fractie van een seconde.
                    Hier was de tv dus ook aangesloten met een optische kabel naar de ingang van de versterker.
                    Nadat ik deze onderbrekingen heb vast gesteld heb ik de optische kabel verwijderd en het geluid via HDMI arc laten komen.Dus de HDMI kabel die op de uitgang van de versterker zit en op de ingang van de TV kan ook in terug kerende werking het geluid van de tv terug sturen naar de receiver.

                    Ook op die manier heb ik onderbrekingen van het dolby geluid.

                    Om dan uit te sluiten dat het de tv of de receiver is die een defect heeft heb ik eens als test de optische uitgang van de digicorder aangesloten op een ingang van de receiver. Voor de rest geen enkele kabel aangesloten op de ingangen of uitgangen van de receiver. Enkel een HDMI kabel van de digicorder naar de TV om toch beeld te hebben op TV als ik een film opvraag bij telenet.

                    Zo ben ik er dus op uitgekomen dat ik met verschillende bronnen en verschillende ingangen apart te testen HDMI arc en optische kabel de versterker steeds problemen heeft met dolby digital signalen.

                    Software update heb ik gedaan, en de DSP stond op auto.
                    De receiver al terug gestuurd.


                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #25
                      Nieuwe home cinema receiver V2.0

                      Ja, dan kan je natuurlijk niets meer testen als die al teruggestuurd is. [emoji6]
                      Hopelijk is de volgende dan beter. [emoji106]
                      Je hebt dan toch echt pech gehad want die werken in principe heel goed.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                        Ik verwacht volgende week mijn geld terug. Ofwel wordt het terug een yamaha maar dan de rx-a880 ofwel toch terug een Marantz sr5014. Ben er echt nog niet uit. Ik vind ook nergens een zaak die beide verkoopt.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Ik verwacht volgende week mijn geld terug. Ofwel wordt het terug een yamaha maar dan de rx-a880 ofwel toch terug een Marantz sr5014. Ben er echt nog niet uit. Ik vind ook nergens een zaak die beide verkoopt.

                          mir
                          Waarom zou je bij Yamaha willen verminderen?
                          Tenzij ik me vergis is de 880 lager dan die je nu had?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Waarom zou je bij Yamaha willen verminderen?
                            Tenzij ik me vergis is de 880 lager dan die je nu had?
                            Omdat ik hem niet meer aan die prijs zal vinden. En 1500 euro vind ik teveel.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Omdat ik hem niet meer aan die prijs zal vinden. En 1500 euro vind ik teveel.

                              mir
                              Om een goede prijs te bekomen moet ge u niet beperken tot online winkels ... stap eens wat winkels binnen en er zijn er wel meerdere die een korting geven.

                              Ieder zijn budget natuurlijk, maar langs de andere kant 200€ besparen op dergelijk bedrag om dan iets te hebben wat je eigenlijk niet wou is ook niet altijd het beste.

                              Waarom heb je hem uiteindelijk niet laten ruilen tegen een nieuwe?
                              De eerste paar weken is dat toch een DOA en geven ze in theorie een nieuwe.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe home cinema receiver V2.0

                                Ruilen tegen een nieuwe is niet mogelijk bij yamaha. Ze gingen hem laten herstellen. Maar aangezien het een specifiek probleem is had ik daar weinig vertrouwen in. Omruilen voor een nieuwe is enkel mogelijk als hij echt DOA is dus niks op de display komt.

                                Hier in de buurt is er geen enkele verdeler van Yamaha die deze in demo heeft opgesteld staan. Tegenwoordig zijn het van die bose systemen en soundbars die vlotjes over de toonbank gaan.
                                Een Marantz verdeler heb ik hier wel gevonden maar die was bij mijn eerste bezoek niet echt van plan om eens iets te laten horen uit dat ding

                                Vandaag eens wat telefoontjes doen naar een paar andere zaken de kanten van Mechelen en Antwerpen.

                                mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                                Comment

                                Working...
                                X