Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe harde schijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe harde schijf

    Hallo
    Voor mijn pc heb ik een nieuwe SATA harde schijf van 250Gb gekocht,ik heb een back-up met acronis true image van mijn oude schijf van 40Gb .Kan ik die image zomaar terugzetten of moet ik eerst de nieuwe schijf formateren en partitioneren?
    Canon 300D, EF 17-40/f4L USM, EF 35-350/3.5-5.6 L USM

  • #2
    Re: Nieuwe harde schijf

    Oorspronkelijk geplaatst door johnnyrt Bekijk bericht
    Hallo
    Voor mijn pc heb ik een nieuwe SATA harde schijf van 250Gb gekocht,ik heb een back-up met acronis true image van mijn oude schijf van 40Gb .Kan ik die image zomaar terugzetten of moet ik eerst de nieuwe schijf formateren en partitioneren?
    Het meest veilige is om éérst je schijf te formateren (bestandsindeling) om deze hierna, indien je dat wenst te verdelen in partities.

    Zo kan je dan het veiligste je image terug zetten.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe harde schijf

      Oorspronkelijk geplaatst door johnnyrt Bekijk bericht
      Hallo
      Voor mijn pc heb ik een nieuwe SATA harde schijf van 250Gb gekocht,ik heb een back-up met acronis true image van mijn oude schijf van 40Gb .Kan ik die image zomaar terugzetten of moet ik eerst de nieuwe schijf formateren en partitioneren?
      Normaal heeft het geen zin om bij een image de schijf eerst te formateren en te partitioneren, daar dit in het image zelf reeds zit.
      Het hangt een beetje van je programma af. Ik ken acronis niet echt maar heb wel met Partition Magic en Norton Ghost gewerkt en daar kan je kiezen wat je met de grotere schijf gaat doen. De grootte behouden, aanpassen of omzetten in verhouding tot de grotere schijf.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe harde schijf

        Klopt, met wat je schrijft.

        Maar, ik heb het al veel zien fout lopen als men het formateren, partitioneren niet op voorhand doet.
        Alvorens men de image terug wil zetten.
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

        Comment

        Working...
        X