Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

    mijn oude gsm begint de geest te geven , laadt wisselvallig op en batt. is soms zeer snel leeg. nu twijfel ik of ik ineens 5G gsm zou kopen of dat dit nog weinig nut heeft …?
    proximus heeft blijkbaar al 5g netwerk ? ik gebruik gsm +/2 jaar . iemand ervaring of mening ?

  • #2
    Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

    Wat bedoel je met "laadt wisselvallig op"?
    Een lithium-ion accu (lithium polymeer is de platte versie die in zowat elke smartphone zit) heeft ofwel nog voldoende capaciteit, of anders te weinig capaciteit omdat ze aan het verslijten is, de ene laadbeurt beter dan de andere, dat is niet mogelijk.
    Als de accu de ene keer sneller leeg is dan de andere keer, dan zal dat eerder aan het gebruik liggen dan aan de accu zelf (verschillende programma's, en eventueel een aantal processen die wel of niet meedraaien op de achtergrond).
    Het is nog wel mogelijk dat de smartphone te warm wordt tijdens het laden (als die bijvoorbeeld op een zetel of iets dergelijks ligt), en dan kan het zijn dat het laden eerder wordt gestopt om te voorkomen dat de accu in brand vliegt.

    Als de accu soms niet goed wil laden, dan kan dat aan de lader of aan het kabeltje liggen.
    Als het lang duurt om de accu te laden, dan wil dat eigenlijk zeggen dat de accu nog een grote capaciteit heeft (op voorwaarde dat er niets fout is met de lader of het kabeltje natuurlijk).
    Een accu die veel sneller terug geladen is wijst dan weer op een verlaagde capaciteit (of dat ze niet even ver opgebruikt was).

    Of 5G voor jou interessant is hangt af van waarvoor je die smartphone gebruikt, als de datatransfer op dit ogenblik niet voldoende snel is voor jou, dan zal dat met 5G weer wat sneller gaan (voor zover ik gelezen heb zou je in het begin nog niet de maximumsnelheid krijgen die in theorie mogelijk is met 5G).
    Last edited by Black B@ndit; 21 september 2020, 17:13.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

      als je je toestel vijf jaar zou gebruiken zou ik er over nadenken maar als je na twee jaar al vervangt dan zou ik nog niet op 5g rekenen omdat de ontwikkeling van de toestellen zeer snel kan gaan en het nu nog niet de moeite is.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

        Kaartje al bekeken waar 5G beschikbaar is? https://www.proximus.be/support/en/i...erage-map.html

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          als je je toestel vijf jaar zou gebruiken zou ik er over nadenken maar als je na twee jaar al vervangt dan zou ik nog niet op 5g rekenen omdat de ontwikkeling van de toestellen zeer snel kan gaan en het nu nog niet de moeite is.
          Maar als men om de 2 jaar verandert, dan krijgt men bijna niets meer voor een toestel dat niet up to date is. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

            Spanje zal zich vanaf volgend jaar gaan voorbereiden op onderzoek en ontwikkeling van het 6G-netwerk. De Spaanse regering zal Europese fondsen gebruiken voor de opvolger van 5G. Vooralsnog wordt de beschikbaarheid van 6G pas tussen 2030 en 2035 verwacht in Spanje.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Kaartje al bekeken waar 5G beschikbaar is? https://www.proximus.be/support/en/i...erage-map.html
              Over 4 maanden is Spanje voor 75% gedekt door 5G .
              Ondertussen begint men al aan de ontwikkeling van 6G !

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Over 4 maanden is Spanje voor 75% gedekt door 5G .
                Ondertussen begint men al aan de ontwikkeling van 6G !
                Dus als yoep in Spanje woont is het misschien nuttig. Hier?

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Dus als yoep in Spanje woont is het misschien nuttig. Hier?
                  Op voorwaarde dat hij ergens in die 75% dekking woont.
                  Voor wanneer die andere 25%?
                  Geëxtrapoleerd naar België???? Ik kom in mijn huis (bouwjaar '74) al jaren niet verder dan Edge - eigenlijk nooit meer dan Edge gehad - terwijl ik probleemloos 4G zou moeten hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Dus als yoep in Spanje woont is het misschien nuttig. Hier?
                    Hij moet hier niet wonen hé. Maar misschien wel gemakkelijk als hij hier een tv station van eigen land wil bekijken als hij met verlof is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

                      Als men de keuze heeft tussen oude en nieuwe technologie, waarom zou men de nieuwe niet kopen?
                      Uiteraard indien het bestaat voor het toestel dat men kopen wil.
                      Nieuwe technologie kan de oude aan, omgekeerd niet.
                      Of men hogere snelheden wil benutten wanneer deze beschikbaar komen, dat moet men zelf beslissen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

                        ik twijfel beetje tussen iets zoals samsung s10 of note 10 , beide in lite uitvoering, zo ben ik zeker van goede foto's (vooral indoor) en die hebben redelijke batterij, en kosten met beetje zoeken minder dan 500 euro .
                        of de oneplus nord, - 400 euro en 5g , maar de rest is vraagteken …

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe gsm .... 5g of nog niet ?

                          One Plus Nord review

                          Comment

                          Working...
                          X