Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe energie leverancier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: nieuwe energie leverancier

    Er zijn momenteel grote problemen bij Fluvius, waardoor de overname door een nieuwe leverancier nogal wat vertraging oploopt.
    Oude leveranciers worden niet op de hoogte gebracht van de overname door de nieuwe waardoor beide voorschotten kunnen aanrekenen en de overnamestand wordt niet of laattijdig opgenomen.

    Goed in de gaten houden.

    Virendelijke groeten

    Peter

    Comment


    • #32
      nieuwe energie leverancier

      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Een zaak om op te volgen.
      Ben benieuwd hoe de curator de zaken zal afwikkelen.
      Ik neem aan dat iedereen prompt een eindafrekening krijgt en de voorschotten in rekening gebracht worden.
      Tot zover geen groot kwaad gebeurt.

      De kwestie zal zijn om een ander te vinden aan interessante voorwaarden.
      Denk je? Hier boven in de link van De Tijd staat het toch duidelijk anders.

      “Wie te hoge voorschotten betaalde, bijvoorbeeld omdat recent zonnepanelen geïnstalleerd werden, riskeert bij een faillissement het geld dat hij te veel betaalde kwijt te zijn. Andersom kan wie te lage voorschotten betaalde zich nog aan een slotfactuur verwachten wanneer een curator een faillissement afwikkelt.”

      Wat heb ik gezegd in #16, die veel te hoge voorschotten zijn niet normaal.
      Daarom zei ik ook dat bij een grote speler kopen veiliger is.

      Comment


      • #33
        Re: nieuwe energie leverancier

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Jij bent dus duidelijk één van de Belgen die gelukkig en enorm tevreden is met zijn energiefactuur
        Volgens jouw leven we in het perfecte landje wat die factuur betreft blijkbaar
        Aan al uw reacties te lezen Jan die je hier al gegeven hebt

        Trouwens een paar jaar geleden, helemaal in het begin van deze energie draadjes (we hebben er hier enkele lopen), had ik ergens geschreven dat gas enorm duur zou worden.
        Er werd me toen vanalles naar het hoofd gegooid/geschreven, en kijk nu een tweetal jaar later.

        Het meest logische zou zijn dat de gasprijs uiteraard blijft stijgen, anders heeft het totaal geen nut om met groene energie verder te doen

        grts
        Sieg
        Je analyse was juist, Sieg.

        Ik heb trouwens ook gezegd dat energie veel te goedkoop was en dat er onvermijdelijk een aantal kosten van de elektriciteits- naar de gasrekening zouden verplaatst worden.
        Maar zelfs aan de huidige prijs is gas per kWh nog 3 keer goedkoper dan elektriciteit (je kan het alleen veel moeilijker zelf maken).

        Een vast of variabel contract gaat aan die trend niets veranderen.

        Waar we terugkomen op de noodzaak van het energieverbruik terug te dringen, en dat gaat geld kosten.
        Aan de huidige prijs is een warmtepomp qua verbruik competitief, als je de investering niet meerekent. Maar PV-panelen zijn een slechte match.
        Last edited by palombian; 6 december 2021, 22:41.

        Comment


        • #34
          nieuwe energie leverancier

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Ik heb trouwens ook gezegd dat energie veel te goedkoop was en dat er onvermijdelijk een aantal kosten van de elektriciteits- naar de gasrekening zouden verplaatst worden.
          Maar zelfs aan de huidige prijs is gas per kWh nog 3 keer goedkoper dan elektriciteit (je kan het alleen veel moeilijker zelf maken).
          Ik heb soms de indruk dat jij verdient aan hoge energieprijzen … ben je CEO van een energieleverancier of zo? [emoji23]
          Wie vindt energie nu veel te goedkoop? [emoji849]

          Waar we terugkomen op de noodzaak van het energieverbruik terug te dringen, en dat gaat geld kosten.
          Maar op een bepaald moment zit iedereen aan het laagste, nadeel is dat volgens de VREG de energieleveranciers geen inkomstenverlies mogen hebben door de besparingen van de gebruikers … de prijs zal dus altijd te hoog zijn en hoe meer men bespaart, hoe duurder in evenredigheid tot verbruik.
          Last edited by VerSeg; 7 december 2021, 02:26.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: nieuwe energie leverancier

            Ik heb het ook aan mijne rekker. Aangesloten bij Vlaamse Energieleverancier via groepsaankoop van de provincie.
            Ik dacht dat ik goed zat met het vast contract. Meteen domiciliëring voor het gemak. Normaliter doe ik dat niet. Ik had nooit verwacht dat ze het voorschot zouden aanpassen... maar jawel, nu ik het controleer: 60% hoger dan vorige maandelijkse voorschotten. Ga dus nu meteen die domiciliëring blokkeren bij de bank en opzeggen bij de leverancier.

            Dus nu ook mogelijks voorschotten kwijt en uitkijken naar nieuwe leverancier op moment van prijzenpiek.

            Dank u provincie en vreg voor het aanbieden van soms weinig soliede mededingers op de energiemarkt. Misschien hadden ze ook de deelnemende klanten vd groepsaankoop wat kunnen informeren:
            "Er circuleerden al langer geruchten dat de Vlaamse Energieleverancier in de problemen zat. Het bedrijf zou onvoldoende cashbuffers hebben om de recordprijzen voor elektriciteit en aardgas op te vangen. Het oogstte een storm van protest nadat het eenzijdig de maandelijkse voorschotten op de energiefactuur had opgetrokken.
            Het bedrijf werd in 2019 actief als prijsbreker op de Vlaamse markt. In de sector wordt gefluisterd dat het zich onvoldoende had ingedekt, waardoor het op de groothandelsmarkt tegen recordprijzen stroom moest
            inkopen om zijn leveringen aan klanten te voldoen.
            "

            De woorden van demeyereg indachtig ga ik voor een grote leverancier in de toekomst.

            Comment


            • #36
              Re: nieuwe energie leverancier

              Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
              Ik heb het ook aan mijne rekker. Aangesloten bij Vlaamse Energieleverancier via groepsaankoop van de provincie.
              Ik dacht dat ik goed zat met het vast contract. Meteen domiciliëring voor het gemak. Normaliter doe ik dat niet. Ik had nooit verwacht dat ze het voorschot zouden aanpassen... maar jawel, nu ik het controleer: 60% hoger dan vorige maandelijkse voorschotten. Ga dus nu meteen die domiciliëring blokkeren bij de bank en opzeggen bij de leverancier.

              Dus nu ook mogelijks voorschotten kwijt en uitkijken naar nieuwe leverancier op moment van prijzenpiek.

              Dank u provincie en vreg voor het aanbieden van soms weinig soliede mededingers op de energiemarkt. Misschien hadden ze ook de deelnemende klanten vd groepsaankoop wat kunnen informeren:
              "Er circuleerden al langer geruchten dat de Vlaamse Energieleverancier in de problemen zat. Het bedrijf zou onvoldoende cashbuffers hebben om de recordprijzen voor elektriciteit en aardgas op te vangen. Het oogstte een storm van protest nadat het eenzijdig de maandelijkse voorschotten op de energiefactuur had opgetrokken.
              Het bedrijf werd in 2019 actief als prijsbreker op de Vlaamse markt. In de sector wordt gefluisterd dat het zich onvoldoende had ingedekt, waardoor het op de groothandelsmarkt tegen recordprijzen stroom moest
              inkopen om zijn leveringen aan klanten te voldoen.
              "

              De woorden van demeyereg indachtig ga ik voor een grote leverancier in de toekomst.
              Zoals reeds gemeld ben ik er ook bij. Vandaag heb ik onmiddellijk de domiciliëring geblokkeerd bij de bank.
              Ook de drie laatst betaalde (verhoogde) voorschotten laten herroepen bij mijn bank en de centen van die drie betalingen werden reeds terug op mijn rekening gestort (waarschijnlijk) door de bank.
              Groetjes

              Comment


              • #37
                nieuwe energie leverancier

                Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                Dank u provincie en vreg voor het aanbieden van soms weinig soliede mededingers op de energiemarkt. Misschien hadden ze ook de deelnemende klanten vd groepsaankoop wat kunnen informeren:
                De tijd dat De Vreg aan de kant van de klant stond is reeds lang
                voorbij Wasbeer, zie maar slimme meter en zonnepanelen.

                Ondertussen heeft Luminus ook hun website deftig aangepast
                de laatste dagen, voor mij persoonlijk geen probleem, net eens gaan zien op mijn Luminus, en mijn contracten blijven geldig
                tot februari 2023, dan zien we wel hoe de energiemarkt zich
                gedraagt.

                Hier onder kan je een Luminus prijsvergelijk maken, een super goedkoop tarief zal er gezien de huidige toestand momenteel ook niet meteen inzitten natuurlijk.

                Luminus biedt u verschillende professionele energietarieven aan. Ontdek de formule die het beste bij uw zaak past.
                Last edited by Guest42; 7 december 2021, 12:59.

                Comment


                • #38
                  Re: nieuwe energie leverancier

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                  Ik heb het ook aan mijne rekker. Aangesloten bij Vlaamse Energieleverancier via groepsaankoop van de provincie.
                  Ik dacht dat ik goed zat met het vast contract. Meteen domiciliëring voor het gemak. Normaliter doe ik dat niet. Ik had nooit verwacht dat ze het voorschot zouden aanpassen... maar jawel, nu ik het controleer: 60% hoger dan vorige maandelijkse voorschotten. Ga dus nu meteen die domiciliëring blokkeren bij de bank en opzeggen bij de leverancier.

                  Dus nu ook mogelijks voorschotten kwijt en uitkijken naar nieuwe leverancier op moment van prijzenpiek.
                  .....

                  De woorden van demeyereg indachtig ga ik voor een grote leverancier in de toekomst.
                  Denk dat dit weinig te maken heeft met groot of klein. Maar alles met zelf producent zijn of enkel tussenpersoon.

                  Comment


                  • #39
                    nieuwe energie leverancier

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Denk dat dit weinig te maken heeft met groot of klein. Maar alles met zelf producent zijn of enkel tussenpersoon.
                    Heeft er alles mee te maken, die groten hebben hun cashflow
                    veel beter onder controle, kunnen veel betere condities afdwingen
                    en kunnen zichzelf véél beter indekken.
                    En wie denk je dat er momenteel dat klantenbestand van die kleine zal over nemen?
                    Als ze het nu slim spelen zullen ze die mensen een aanvaardbaar contract overname voorstel doen.
                    Ik heb zelf voor een bedrijf gewerkt dat op zijn top wereldwijd 550.000 mensen eigen personeel in dienst had,
                    wij hebben nooit niet anders gezien dan overnames, niet omwille van het product of het bedrijf maar om
                    hun klanten.
                    Last edited by Guest42; 8 december 2021, 08:15.

                    Comment


                    • #40
                      Re: nieuwe energie leverancier

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Hier onder kan je een Luminus prijsvergelijk maken, een super goedkoop tarief zal er gezien de huidige toestand momenteel ook niet meteen inzitten natuurlijk.

                      https://www.luminus.be/nl/pro/elektriciteit-gas/
                      Bedankt voor de link (die verwijst naar Pro gebruiker maar geen probleem om de link naar "thuis"gebruiker te vinden.

                      Comment


                      • #41
                        Re: nieuwe energie leverancier

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                        Bedankt voor de link (die verwijst naar Pro gebruiker maar geen probleem om de link naar "thuis"gebruiker te vinden.
                        Sorry niet goed opgelet.

                        Comment


                        • #42
                          Re: nieuwe energie leverancier

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Denk je? Hier boven in de link van De Tijd staat het toch duidelijk anders.

                          “Wie te hoge voorschotten betaalde, bijvoorbeeld omdat recent zonnepanelen geïnstalleerd werden, riskeert bij een faillissement het geld dat hij te veel betaalde kwijt te zijn. Andersom kan wie te lage voorschotten betaalde zich nog aan een slotfactuur verwachten wanneer een curator een faillissement afwikkelt.”

                          Wat heb ik gezegd in #16, die veel te hoge voorschotten zijn niet normaal.
                          Daarom zei ik ook dat bij een grote speler kopen veiliger is.
                          Heb je gelijk in.

                          Wat betreft de grote spelers ben ik het met je eens. Ik zou een kleine schimmige onderneming ook geen vertrouwen geven.

                          Maar sowieso ben ik ook nooit voorstander geweest om grote voorschotten te doen.
                          Mijn redeneren is dat een leverancier geen bank is. Je moet ze niet teveel geven want ze maken winst er op als je vooraf gaat betalen. Inflatie, rente,...

                          Los van deze ook even meegeven dat je de voorschotten van de laatste 2 maand altijd kan terugvorderen via ja bank voor zover het gaat om domiciliëring.
                          Van domiciliëring ben ik ook nooit voorstander geweest. Maar voor deze specifieke situatie ben je wel in het voordeel ermee.

                          Comment


                          • #43
                            Re: nieuwe energie leverancier

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            ....
                            Hier onder kan je een Luminus prijsvergelijk maken, een super goedkoop tarief zal er gezien de huidige toestand momenteel ook niet meteen inzitten natuurlijk.

                            https://www.luminus.be/nl/pro/elektriciteit-gas/
                            Ze vragen al een vaste kost van 120 euro (gas en elek) per jaar voor .... NIETS!!! Kunnen ze ook aan hun gat plakken zun.
                            Ik ben altijd erg kritisch geweest voor die vaste kosten die ze durven aanrekenen.

                            Comment


                            • #44
                              nieuwe energie leverancier

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Ze vragen al een vaste kost van 120 euro (gas en elek) per jaar voor .... NIETS!!! Kunnen ze ook aan hun gat plakken zun.
                              Ik ben altijd erg kritisch geweest voor die vaste kosten die ze durven aanrekenen.
                              Waar haal je dat buurmanBert?
                              Zojuist eens mijn laatste factuur opgehaald bij Mijn Luminus,
                              voor elektriciteit betaal ik jaarlijks 25€ vaste kost, en voor gas
                              33€ per jaar.
                              Mag je gerust weten, ik heb zonnepanelen en betaalde voor een jaar maandelijks 100€ voorschot gas plus elektriciteit samen
                              en kreeg in oktober 253€ terug dus dikke 940€ in totaal
                              voor een gans jaar netvergoeding en alles inbegrepen.
                              En dag en nacht verwarmd, tijdens de nacht 18 graden, tijdens de dag 21 graden en tussen 18 en 22 U 22,5 graden, ik kan dus niet klagen.
                              Last edited by Guest42; 8 december 2021, 18:28.

                              Comment


                              • #45
                                Re: nieuwe energie leverancier

                                Ben je idd bij de gelukkigen.

                                Dat van Luminus staat zo op hun website. 120 euro vaste kosten.
                                Als ik al vaste kosten wil betalen dan is het de meterhuur. Alhoewel me dat ook zwaar op de maag ligt.
                                Zij leveren, moeten zij maar opdraaien voor die meter.
                                Ik heb er niet om gevraagd is mijn redeneren.

                                Comment

                                Working...
                                X