Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe energie leverancier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nieuwe energie leverancier

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Nog nooit een groepsaankoop gevonden dat goedkoper was dan zelf naar de beste aanbieding kijken.
    Elk jaar krijgt men er wel eentje aangeboden, steeds zelfs duurder dan ons actueel contract.
    In elk geval voor een paar cent of Euro per jaar veranderen we alvast niet van leverancier.
    Vaak ook de administratieve miserie ook niet waard.
    Ook nog nooit aan mee gedaan Freddy, die energie leurders komen ook niet gratis hun zegje doen
    in een of ander parochie zaaltje, idem de ambetanterikken
    die je te pas en te onpas bellen.
    Wacht maar tot er enkele van die kleine spelers bankroet gaan,
    de ongewone stijgingen van voorschotten dienen om zichzelf
    te beschermen tegen een bankroet vrees ik, je zal maar
    klant zijn bij zo een kleine speler als er wat gebeurd.
    Geef mij maar een grote kapitaalkrachtige speler met een
    aantal formules.

    Comment


    • #17
      Re: nieuwe energie leverancier

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Nog nooit een groepsaankoop gevonden dat goedkoper was dan zelf naar de beste aanbieding kijken.
      Elk jaar krijgt men er wel eentje aangeboden, steeds zelfs duurder dan ons actueel contract.
      In elk geval voor een paar cent of Euro per jaar veranderen we alvast niet van leverancier.
      Vaak ook de administratieve miserie ook niet waard.
      Je moet ook sterke groepsaankopen zoeken e. Die van Samensterker speelt op een zeer groot publiek. 30.000 klanten in 1 trek over de streep halen is niet niets.
      Dus mooi kans om scherpe voorwaarden af te dwingen.
      Ik heb ook aan andere groepsaankopen meegedaan zoals het initiatief van de provincie en daar is het aanbod idd meer genuanceerd. Niet altijd de beste voorwaarden en prijzen.

      Ik lees ook mee met wat anderen betalen voor energie. Het is nu toch al ruim 7 jaar dat we bijzonder gunstig tarief hebben. 1 keer zaten we boven de lat. Dan hadden we niet het goedkoopste.
      Ik vind dat niet slecht gedaan op 8 jaar.

      Administratief valt dat erg goed mee.
      Je schrijft in. Je moet de identificatie van uw meters doorgeven.
      Dan de veiling afwachten en ze doen je een voorstel.
      Kijken op de markt of de prijs ook gunstig is.
      Dan gaat het meeste automatisch.
      Het enige dat ze nog vragen is meterstanden bij overgang van leverancier.
      Als bij al een kleine inspanning die je mooi centjes kan besparen.
      Ze groeien niet op mijn rug.

      Om een idee te geven van wat wij betalen.
      Hou u ff vast!

      95 euro voorschot per maand voor gas en elektriciteit.
      We zijn een gezin met 2 personen en hebben soms de kinderen en kleinkinderen op logement.
      We wonen in een eenvoudig geïsoleerd rijhuis. Geen zonnepanelen.

      Na een jaar moeten we niets opleggen of krijgen we zelfs een heel klein beetje terug.
      Nu wil ik eens horen hoe dat bij jou zit.


      Een nadeel van dit is wel dat je elk jaar moet blijven meedoen of ze smeren u een zeer duur vervolgcontract aan.

      Comment


      • #18
        nieuwe energie leverancier

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Om een idee te geven van wat wij betalen.
        Hou u ff vast!

        95 euro voorschot per maand voor gas en elektriciteit.
        We zijn een gezin met 2 personen en hebben soms de kinderen en kleinkinderen op logement.
        We wonen in een eenvoudig geïsoleerd rijhuis. Geen zonnepanelen.

        Na een jaar moeten we niets opleggen of krijgen we zelfs een heel klein beetje terug.
        Nu wil ik eens horen hoe dat bij jou zit.
        We betaalden 160€ per maand, ongeveer 60€ daarvan dient voor het prosumententarief, dat is vast.
        Een deel is vaste kost en de rest enkel verbruik van gas, elektriciteit is steeds negatief tot nu toe.

        Vorige week voorstel gekregen om het voorschot naar 635€ per maand te zetten enkel en alleen voor de hogere gasprijs op 4 maand voor afrekening.

        Een voorschot op zich zegt niets meer, het totaal met de afrekening telt.
        Als ik wil zet ik het voorschot op 50€.
        Vorige jaren steeds veel terug gekregen, nu vermoedelijk bij te leggen.

        Heden krijgt men nergens nog de lage prijzen van vorig jaar en ook klantenvoordeel vervalt bij een wissel.

        Ook alle dagen thuis?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: nieuwe energie leverancier

          Ja ok ok. Nu ben ik mee.
          Je hebt altijd een variabel contract genomen. Dan is de prijs van een groepsaankoop meestal duurder omdat het zowat altijd vaste contracten zijn.
          Dat vertekend heel de boel natuurlijk.
          Eerlijkheidshalve zouden we ook de verbruikswaarden in rekening moeten brengen.

          Maarja, met je variabel ben je nu wel serieus gejost natuurlijk.
          Het is geen oordeel over u hoor.
          Je kan altijd discuteren over de zin of onzin van vaste contracten vs variabel.

          Ik ben trouwens minder thuis dan mijn partner. Maar zij is meestal wel thuis heel de dag. Lichten branden, TV staat ook meestal op.

          Comment


          • #20
            Re: nieuwe energie leverancier

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Je moet ook sterke groepsaankopen zoeken e. Die van Samensterker speelt op een zeer groot publiek. 30.000 klanten in 1 trek over de streep halen is niet niets.
            Daar liggen ze bij Luminus of Engie met elk twee miljoen klanten niet van wakker.

            Comment


            • #21
              Re: nieuwe energie leverancier

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Vorige week voorstel gekregen om het voorschot naar 635€ per maand te zetten enkel en alleen voor de hogere gasprijs op 4 maand voor afrekening.
              Dat is toch niet meer normaal te noemen toch
              En de mensen moeten dit maar pikken want ze kunnen er niks tegen doen
              Niet te geloven dat er nog niet meer mensen in de miserie zitten. (al laten de meesten dat niet zien)
              Ben benieuwd wat dat gaat geven als de meesten hun afrekening zullen krijgen
              Denk wel dat we enkele reportages zullen zien in het nieuws daarover

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: nieuwe energie leverancier

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Maarja, met je variabel ben je nu wel serieus gejost natuurlijk.
                Elektriciteit is altijd vast geweest, daar ben ik nu niets mee natuurlijk omdat er geen verbruik is.
                Variabel is enkel op gas en is altijd al zo geweest.
                Vaste contracten zijn vaak vastgelegde prijzen voor één jaar (soms iets langer), maar wacht als deze contracten vernieuwd moeten worden en wat het dan plots gaat worden. [emoji848]
                Soit, we kunnen er nu weinig aan doen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: nieuwe energie leverancier

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Elektriciteit is altijd vast geweest, daar ben ik nu niets mee natuurlijk omdat er geen verbruik is.
                  Variabel is enkel op gas en is altijd al zo geweest.
                  Vaste contracten zijn vaak vastgelegde prijzen voor één jaar (soms iets langer), maar wacht als deze contracten vernieuwd moeten worden en wat het dan plots gaat worden. [emoji848]
                  Soit, we kunnen er nu weinig aan doen.
                  Heb je gelijk in.
                  Het voordeel van vast zit hem vooral in sterke marktschommeling op slechte momenten die je dan niet moet opvangen.
                  Nadien kan je idd het deksel op je neus krijgen met een contractvernieuwing.
                  Alhoewel dat bij ons goed meevalt.
                  Ik heb het zo geregeld dat ons contract telkens midden in de zomer komt te vervallen.
                  Dan staan de prijzen veel lager.

                  Comment


                  • #24
                    Re: nieuwe energie leverancier

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Daar liggen ze bij Luminus of Engie met elk twee miljoen klanten niet van wakker.
                    Dat zou ik toch niet durven beweren. Groot wil altijd groter zijn.
                    Ze doen beiden elk jaar ook mee aan de veilingen. Soms met voorwaarden waar je van gaat duizelen.
                    Vorig jaar hadden we zo Engie. Met een aanbod om u tegen te zeggen. We zaten bijna tegen het tegemoetkomingstarief aan. Scheelde niet veel.
                    Een vriend van me heeft dat tegemoetkomingstarief en ik vergelijk wel eens met zijn eindafrekening.

                    Maar ja, dan komt de aap uit de mouw. Je mag dat soort contract echt niet verlengen. Daar rekenen ze wat op. Maar dan krijg je het omgekeerde want ze willen hun geld terug verdienen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: nieuwe energie leverancier

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Dat is toch niet meer normaal te noemen toch
                      En de mensen moeten dit maar pikken want ze kunnen er niks tegen doen
                      Niet te geloven dat er nog niet meer mensen in de miserie zitten. (al laten de meesten dat niet zien)
                      Ben benieuwd wat dat gaat geven als de meesten hun afrekening zullen krijgen
                      Denk wel dat we enkele reportages zullen zien in het nieuws daarover

                      grts

                      Ik heb ook een variabel gascontract.
                      Aan de spotprijs gebonden, nu 10,03 ct/kWh plus netkosten, dat is even slikken maar ons verbruik is niet van die aard dat we direct in de miserie gaan zitten (ik hoop @VerSeg - waarop je reageerde - ook niet).
                      Maar ik heb de laatste jaren zeer weinig betaald, bovendien is er kans dat mijn prijs na de winter terug naar beneden gaat. Met de huidige gasprijs gaat de hele economie plat, iedereen zal zich aanpassen.

                      Het heeft geen zin hierover te jammeren, en reportages hierover zullen voornamelijk "Schadenfreude" - leedvermaak, het gevoel dat het bij hen nog niet zo erg is - bij de kijkers opwekken.

                      Er zijn geen hogere machten in het spel, en er is zeker geen fee met een toverstokje om dit weg te toveren.
                      Last edited by palombian; 5 december 2021, 11:01.

                      Comment


                      • #26
                        Re: nieuwe energie leverancier

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Ik heb ook een variabel gascontract.
                        Aan de spotprijs gebonden, nu 10,03 ct/kWh plus netkosten, dat is even slikken maar ons verbruik is niet van die aard dat we direct in de miserie gaan zitten (ik hoop @VerSeg - waarop je reageerde - ook niet).
                        Maar ik heb de laatste jaren zeer weinig betaald, bovendien is er kans dat mijn prijs na de winter terug naar beneden gaat. Met de huidige gasprijs gaat de hele economie plat, iedereen zal zich aanpassen.

                        Het heeft geen zin hierover te jammeren, en reportages hierover zullen voornamelijk "Schadenfreude" - leedvermaak, het gevoel dat het bij hen nog niet zo erg is - bij de kijkers opwekken.

                        Er zijn geen hogere machten in het spel, en er is zeker geen fee met een toverstokje om dit weg te toveren.
                        Jij bent dus duidelijk één van de Belgen die gelukkig en enorm tevreden is met zijn energiefactuur
                        Volgens jouw leven we in het perfecte landje wat die factuur betreft blijkbaar
                        Aan al uw reacties te lezen Jan die je hier al gegeven hebt

                        Trouwens een paar jaar geleden, helemaal in het begin van deze energie draadjes (we hebben er hier enkele lopen), had ik ergens geschreven dat gas enorm duur zou worden.
                        Er werd me toen vanalles naar het hoofd gegooid/geschreven, en kijk nu een tweetal jaar later.

                        Het meest logische zou zijn dat de gasprijs uiteraard blijft stijgen, anders heeft het totaal geen nut om met groene energie verder te doen

                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 5 december 2021, 18:27.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: nieuwe energie leverancier

                          Oorspronkelijk geplaatst door yepla hoi Bekijk bericht
                          Yepla hoi
                          Eens een simulatie gemaakt op mijnenergie.be
                          energie.be kwam het voordeligste uit
                          eneco, vlaamse energieleverancier, scheelde rond de 100 euro meer op jaar basis voor gas en elektriciteit.
                          Eneco komt mij bekend voor maar van energie.be en vlaamse energieleverancier heb ik nog nooit gehoord.
                          Kent er iemand energieleverancier energie.be?
                          Vlaamse energieleverancier vraagt faillissement aan. Dus toch maar oppassen met die kleine leveranciers (vooral wat betreft de betaalde voorschotten)

                          De Vlaamse Energieleverancier, een kleinere leverancier met 70.000 Vlaamse klanten, legt de boeken neer. Het bedrijf kan de aanhoudende hoge energieprijzen niet langer het hoofd bieden.

                          Comment


                          • #28
                            Re: nieuwe energie leverancier

                            De Vlaamse Energieleverancier vraagt het faillissement aan. Het bedrijf dat groene stroom en gas verkoopt aan particulieren en bedrijven in Vlaanderen heeft ruim 70.000 klanten. Die moeten nu op zoek naar een nieuwe stroomleverancier


                            Nu snap ik waarom ze ons voorschot x 3 wilden doen .
                            Op zoek naar een andere gas leverancier dus.

                            Comment


                            • #29
                              Re: nieuwe energie leverancier

                              Een zaak om op te volgen.
                              Ben benieuwd hoe de curator de zaken zal afwikkelen.
                              Ik neem aan dat iedereen prompt een eindafrekening krijgt en de voorschotten in rekening gebracht worden.
                              Tot zover geen groot kwaad gebeurt.

                              De kwestie zal zijn om een ander te vinden aan interessante voorwaarden.

                              Comment


                              • #30
                                Re: nieuwe energie leverancier

                                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                                Een zaak om op te volgen.
                                Ben benieuwd hoe de curator de zaken zal afwikkelen.
                                Ik neem aan dat iedereen prompt een eindafrekening krijgt en de voorschotten in rekening gebracht worden.
                                Tot zover geen groot kwaad gebeurt.

                                De kwestie zal zijn om een ander te vinden aan interessante voorwaarden.
                                Ik heb direct een nieuw contract afgesloten met een nieuwe leverancier. Wij hadden net een paar weken geleden onze afrekening gekregen, en nu recent een paar nieuwe, verhoogde, voorschotten betaald. Ik denk dat we dat kwijt zijn, maar er zijn ergere dingen in het leven dan enkele tientallen euro verliezen. Ik ga er geen boterham minder door eten en ook geen enkel reisje skippen .
                                Het leven gaat verder, met of zonder de Vlaamse Energieleverancier.

                                Comment

                                Working...
                                X