Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe belasting op pensioen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe belasting op pensioen?

    Perceptie !
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe belasting op pensioen?

      Mijn gemiddelde belastingsvoet is 40%...

      De reden dat iemand moet bijbetalen is omdat er dan bij de bron te weinig wordt ingehouden.... , en dat komt omdat ze geld uit 2 bronnen krijgt.

      Ik heb het altijd liever dat ik moet bijbetalen dan terugkrijgen, anders heb je 2 jaar je geld renteloos uitgeleend.

      Het is zeker wel zo dat het grootste deel van de bevolking nu iets minder belastingen betaalt, omdat de schijven aangepast zijn.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe belasting op pensioen?

        Hier ook elk jaar een krimpende som aan teruggave, dankzij de "verandering" ?

        Mijn betaalverkeer zorgt wel voor ongeveer 600 euro opbrengst per jaar, door de juiste kaart op de juiste plaats te gebruiken... Maar dat is voer voor een ander topic...
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe belasting op pensioen?

          Wat heeft een betaalkaart met pensioen te maken? [emoji18]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe belasting op pensioen?

            Als die 'verandering' zorgt voor een verminderde teruggave, dan wordt er misschien ook minder afgehouden.
            Blijkbaar kijken mensen maar één keer per jaar naar hun belastingen. Maakt blijkbaar geen zak uit wat ze elke maand afhouden, als er bij de afrekening maar geld terug komt....
            Snapt er dan niemand dat het uiteindelijk een gratis lening is?

            Een bedrag van 200 of 400€ bijbetalen zou toch voor niemand een probleem mogen zijn, tenzij jullie elke maand alles opleven wat er binnenkomt. Wat doe je dan bji een andere grote rekening?


            En wat je kredietkaart hier bij komt doen snap ik niet.

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe belasting op pensioen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              De reden dat iemand moet bijbetalen is omdat er dan bij de bron te weinig wordt ingehouden.... , en dat komt omdat ze geld uit 2 bronnen krijgt.
              Neen, hier is de reden dat de belastingen omhoog zijn gegaan.
              De inhouding was +/- gelijk (slechts enkele euro's hoger), maar jij vindt het dan nog normaal dat je meer belasting (meer dan 370 dus) betaalt dan het meerinkomen (+/- 320)? Dat is een tarief van meer dan 100%
              Of reken jij dan anders?

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe belasting op pensioen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Als die 'verandering' zorgt voor een verminderde teruggave, dan wordt er misschien ook minder afgehouden.
                Blijkbaar kijken mensen maar één keer per jaar naar hun belastingen. Maakt blijkbaar geen zak uit wat ze elke maand afhouden, als er bij de afrekening maar geld terug komt....
                Snapt er dan niemand dat het uiteindelijk een gratis lening is?
                Ik wel, maar laat ons andermans rekening niet maken.

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Een bedrag van 200 of 400€ bijbetalen zou toch voor niemand een probleem mogen zijn, tenzij jullie elke maand alles opleven wat er binnenkomt. Wat doe je dan bji een andere grote rekening?
                Denk er wel aan dat elke grote rekening uit hetzelfde potje moet betaald, ook de onverwacht hoge belasting. Want als je jaar na jaar de kleine inhouding op het pensioen teruggeeft om dan ineens het veelvoud bij te vragen ...
                Ook hier: laat ons andermans rekening niet maken.


                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                En wat je kredietkaart hier bij komt doen snap ik niet.
                Niemand waarschijnlijk. Zoals nete ook aanhaalt: dat is een ander topic.
                Hoe is het weer trouwens? Dat is ook een ander topic

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe belasting op pensioen?

                  Het staat hierboven al.

                  Er was een speciale grens met een speciale regeling voor de lage inkomens.
                  Nog 2 indexeringen, en er is terug een netto verhoging.

                  Je hebt hetzelfde effect met studiebeurzen. Als je net onder de inkomensgrens zit in jaar 1, en met indexatie en een paar euro opslag zit je er boven, dan ga je ineens een paar duizend euro achteruit.
                  Dat treft ook een pak mensen...

                  Je opmerking over andermans rekening is terecht, en toch verwonder ik me er over hoe weinig mensen er in slagen om zelf een spaarpotje aan te leggen zodat iedere onverwachte rekening niet op een drama of een rode rekeningstand moet eindigen.
                  Zeker als je op pensioen bent, zou je toch met een kapitaaltje achter de hand moeten zitten, anders kan je nooit je rusthuis betalen en kunnen je kinderen bij leggen....
                  Ik heb jaren gehad met teruggaves van 3-4000€, maar ook al momenten gehad in mijn carriëre dat ik 3-7000€ moest bijbetalen. Ik weet dat op voorhand aan de aard van de inkomens, maar er waren altijd collega's die dan naar de bank moesten om een persoonlijke lening.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe belasting op pensioen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

                    Je opmerking over andermans rekening is terecht, en toch verwonder ik me er over hoe weinig mensen er in slagen om zelf een spaarpotje aan te leggen zodat iedere onverwachte rekening niet op een drama of een rode rekeningstand moet eindigen.
                    Zeker als je op pensioen bent, zou je toch met een kapitaaltje achter de hand moeten zitten, anders kan je nooit je rusthuis betalen en kunnen je kinderen bij leggen....
                    Ik heb jaren gehad met teruggaves van 3-4000€, maar ook al momenten gehad in mijn carriëre dat ik 3-7000€ moest bijbetalen. Ik weet dat op voorhand aan de aard van de inkomens, maar er waren altijd collega's die dan naar de bank moesten om een persoonlijke lening.
                    Niet iedereen heeft geluk: er zijn mensen die getroffen worden door ziekte, handicap, tegenslagen, enz.
                    Niet iedereen verdient massa's geld. Hoe kan je bijvoorbeeld kapitaal opbouwen als alleenstaande ?
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe belasting op pensioen?

                      Net iets minder uitgeven dan wat je verdient.
                      Ik werk alleen en heb gedurende de laatste 6 jaar 3 kotstudenten gesponsord.
                      En toch is er iets opgebouwd.

                      Mijn zoon is alleenstaand en betaalt rustig zijn appartementje af. Die verdient geen fortuinen en kan sparen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe belasting op pensioen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Mijn gemiddelde belastingsvoet is 40%...

                        De reden dat iemand moet bijbetalen is omdat er dan bij de bron te weinig wordt ingehouden.... , en dat komt omdat ze geld uit 2 bronnen krijgt.

                        Ik heb het altijd liever dat ik moet bijbetalen dan terugkrijgen, anders heb je 2 jaar je geld renteloos uitgeleend.

                        Het is zeker wel zo dat het grootste deel van de bevolking nu iets minder belastingen betaalt, omdat de schijven aangepast zijn.
                        Wel bij de NMBS werd ik meer dan voldoende belast (45%) 3 van de vier weekends werken en we hebben dat laten uitrekenen en het resultaat was dat 2 op de vier weekends meer opleverde voor ons.
                        Aangezien we de zaterdagvoormiddag weinig volk zagen en de zondag voormiddag meestal nog veel minder werd ons voorstel sofort aanvaard en wij blij.
                        En als jij liever belastingen betaalt is dat uw keuze, ik in ieder geval zou er liever geen bij betalen want ik heb 42 jaar hard gewerkt voor mijn pensioen.
                        In heel mijn leven heb ik 14 "gedopt" en dat was nog omdat de fabriek failliet ging, om veertien da&gen later onder een andere naam en andere locatie opnieuw te starten.
                        Van die 42 jaar heb ik dus 35 jaar bij de spoorwegen gewerkt (was toen nog één bedrijf, de NMBS.
                        De EU vond dat het beter zou gaan als het bedrijf in drie was gesplits, later werd het twee en nog steeds gaat het slechter dan vroeger.
                        Maar we wijken af, sorry, was omdat ze gisteren met vier aan het kibbelen waren terwijl zij de schuld eraan hebben.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe belasting op pensioen?

                          @Tommie1
                          “Net iets minder uitgeven dan wat je verdient.”
                          Het minimum loon in België is momenteel 1.562,59 Euro Bruto.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe belasting op pensioen?

                            En wat hou je daar van over?

                            Zal wel 1300-1400€.

                            Mijn zoon is een starter, en verdient niet zo veel meer.

                            Trouwens, zijn er zo veel mensen die aan het minimumloon werken?
                            Mijn dochter werkte als student in een cafe en had op maandbasis al meer dan dat minimumloon.

                            Mijn andere zoon studeert binnenkort af, en om de woonkosten te drukken gaat die met een studiemaat samen een appartement van 800€ delen. Dan kom je ook al ergens.




                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe belasting op pensioen?

                              De discussie gaat over de belasting tarieven die gestegen zijn voor mensen met een laag inkomen!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe belasting op pensioen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                En wat hou je daar van over?

                                Zal wel 1300-1400€.

                                Mijn zoon is een starter, en verdient niet zo veel meer.

                                Trouwens, zijn er zo veel mensen die aan het minimumloon werken?
                                Mijn dochter werkte als student in een cafe en had op maandbasis al meer dan dat minimumloon.

                                Mijn andere zoon studeert binnenkort af, en om de woonkosten te drukken gaat die met een studiemaat samen een appartement van 800€ delen. Dan kom je ook al ergens.




                                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


                                Gij moet echt in de politiek gaan jong, je kunt het toch altijd zo goed uitleggen Tommie, ik ken alvast een hele goede partij voor jou
                                Nooit of te nimmer overkomt jouw of je familie iets, steeds heel veel verdienen en zo te lezen betalen jullie bijna geen belasting.
                                Als jouw dochter als student gewerkt heft dan heeft zij bijna het brutoloon gekregen, zou jij toch zeker moeten weten.

                                Als ik al jouw commentaren zo eens overloop, uiteraard in alle topics waarin je gereageerd hebt vraag ik mij eigenlijk af of jij echt wel in België woont ??
                                Volgens mij woon jij ergens op een eiland waar je geen belasting betaald, bijna alles voor niks hebt, je zonnepanelen hebt liggen die alleen maar opbrengen en waarop jij niks extra betaald.
                                Je water heb je waarschijnlijk ook gratis en mss wel een auto erbij zonder winterbanden en ook gratis verzekerd, eten en drinken gratis, geen enkele onkost en zo kan ik nog wel effe doorgaan

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X