Wel bij de NMBS werd ik meer dan voldoende belast (45%) 3 van de vier weekends werken en we hebben dat laten uitrekenen en het resultaat was dat 2 op de vier weekends meer opleverde voor ons.
Aangezien we de zaterdagvoormiddag weinig volk zagen en de zondag voormiddag meestal nog veel minder werd ons voorstel sofort aanvaard en wij blij.
En als jij liever belastingen betaalt is dat uw keuze, ik in ieder geval zou er liever geen bij betalen want ik heb 42 jaar hard gewerkt voor mijn pensioen.
In heel mijn leven heb ik 14 "gedopt" en dat was nog omdat de fabriek failliet ging, om veertien da&gen later onder een andere naam en andere locatie opnieuw te starten.
Van die 42 jaar heb ik dus 35 jaar bij de spoorwegen gewerkt (was toen nog één bedrijf, de NMBS.
De EU vond dat het beter zou gaan als het bedrijf in drie was gesplits, later werd het twee en nog steeds gaat het slechter dan vroeger.
Maar we wijken af, sorry, was omdat ze gisteren met vier aan het kibbelen waren terwijl zij de schuld eraan hebben.