Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 87

Standaard Re: Nieuwe belasting op pensioen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Mijn gemiddelde belastingsvoet is 40%...

De reden dat iemand moet bijbetalen is omdat er dan bij de bron te weinig wordt ingehouden.... , en dat komt omdat ze geld uit 2 bronnen krijgt.

Ik heb het altijd liever dat ik moet bijbetalen dan terugkrijgen, anders heb je 2 jaar je geld renteloos uitgeleend.

Het is zeker wel zo dat het grootste deel van de bevolking nu iets minder belastingen betaalt, omdat de schijven aangepast zijn.
    Wel bij de NMBS werd ik meer dan voldoende belast (45%) 3 van de vier weekends werken en we hebben dat laten uitrekenen en het resultaat was dat 2 op de vier weekends meer opleverde voor ons.
    Aangezien we de zaterdagvoormiddag weinig volk zagen en de zondag voormiddag meestal nog veel minder werd ons voorstel sofort aanvaard en wij blij.
    En als jij liever belastingen betaalt is dat uw keuze, ik in ieder geval zou er liever geen bij betalen want ik heb 42 jaar hard gewerkt voor mijn pensioen.
    In heel mijn leven heb ik 14 "gedopt" en dat was nog omdat de fabriek failliet ging, om veertien da&gen later onder een andere naam en andere locatie opnieuw te starten.
    Van die 42 jaar heb ik dus 35 jaar bij de spoorwegen gewerkt (was toen nog één bedrijf, de NMBS.
    De EU vond dat het beter zou gaan als het bedrijf in drie was gesplits, later werd het twee en nog steeds gaat het slechter dan vroeger.
    Maar we wijken af, sorry, was omdat ze gisteren met vier aan het kibbelen waren terwijl zij de schuld eraan hebben.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

@Tommie1
    “Net iets minder uitgeven dan wat je verdient.”
    Het minimum loon in België is momenteel 1.562,59 Euro Bruto.

En wat hou je daar van over?

Zal wel 1300-1400€.

Mijn zoon is een starter, en verdient niet zo veel meer.

Trouwens, zijn er zo veel mensen die aan het minimumloon werken?
    Mijn dochter werkte als student in een cafe en had op maandbasis al meer dan dat minimumloon.

Mijn andere zoon studeert binnenkort af, en om de woonkosten te drukken gaat die met een studiemaat samen een appartement van 800€ delen. Dan kom je ook al ergens.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

De discussie gaat over de belasting tarieven die gestegen zijn voor mensen met een laag inkomen!

En wat hou je daar van over?

Zal wel 1300-1400€.

Mijn zoon is een starter, en verdient niet zo veel meer.

Trouwens, zijn er zo veel mensen die aan het minimumloon werken?
    Mijn dochter werkte als student in een cafe en had op maandbasis al meer dan dat minimumloon.

Mijn andere zoon studeert binnenkort af, en om de woonkosten te drukken gaat die met een studiemaat samen een appartement van 800€ delen. Dan kom je ook al ergens.

Gij moet echt in de politiek gaan jong, je kunt het toch altijd zo goed uitleggen Tommie, ik ken alvast een hele goede partij voor jou
    Nooit of te nimmer overkomt jouw of je familie iets, steeds heel veel verdienen en zo te lezen betalen jullie bijna geen belasting.
    Als jouw dochter als student gewerkt heft dan heeft zij bijna het brutoloon gekregen, zou jij toch zeker moeten weten.

Als ik al jouw commentaren zo eens overloop, uiteraard in alle topics waarin je gereageerd hebt vraag ik mij eigenlijk af of jij echt wel in België woont ??
    Volgens mij woon jij ergens op een eiland waar je geen belasting betaald, bijna alles voor niks hebt, je zonnepanelen hebt liggen die alleen maar opbrengen en waarop jij niks extra betaald.
    Je water heb je waarschijnlijk ook gratis en mss wel een auto erbij zonder winterbanden en ook gratis verzekerd, eten en drinken gratis, geen enkele onkost en zo kan ik nog wel effe doorgaan

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Is gemiddeld 40% dan geen belasting?

En ja, mijn zonnepanelen leveren mij nog altijd goed geld op. Moet ik de berekening hier zetten? Niks illegaals aan.

En ja, ik heb ook al tegenslag gehad, waardoor mijn vrouw niet meer kan werken, en ook geen vervanginkomen krijg, en ook nooit aangevraagd.
    Ik weet dat studenten vrijwel geen belasting betalen, maar ze had op een maand toch bijna 1700€ voor 150 uur werk, dat is dus meer dan het minimumloon.

Nog iets?

Ik klaag gewoon niet over alles, en ik steek niet alles op de overheid. Ik ben daar nogal realistisch in.

Waar je winterbanden bij sleurt ... geen idee.

Net iets minder uitgeven dan wat je verdient.
    Niet iedereen verdient evenveel of heeft dezelfde uitgaven, moeilijk om iemand anders zijn rekening te maken.
    Er zijn er die veel verdienen, anderen weinig en er zijn er die geluk hebben en anderen die pech hebben.
    De ene heeft 50€ medische kosten per jaar, de andere 500€ per maand.
    Minder uitgeven is niet altijd een keuze, voor sommigen een onmogelijkheid.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Canon EOS Digital
    BD0479BE

Bij dat artikel stel ik me toch ernstige vragen.

6/10 betekent dan een heel deel van de bevoldking dus niet toe komt met een mediaan inkomen van dik 3000€ bruto. En daar zijn zeker tweeverdieners bij. Dan maak je dus verkeerde keuzes.

Dat er mensen het moeilijk hebben wil ik geloven, maar niet 6/10.

Ik klaag gewoon niet over alles, en ik steek niet alles op de overheid. Ik ben daar nogal realistisch in. .
    Als je in België woont (daar twijfel ik over) dan zou je moeten weten dat we de hoogste belastingdruk hebben, de laagste netto lonen, de laagste pensioenen, de hoogste energiekosten, de meeste ministers, de meeste regeringen, enz ...

Ik klaag ook niet graag maar ben wel een realist daarin !

Als er ergens op moet bespaard worden dan is het niet bij de kleine man te zoeken die met z'n lage loon toch teveel belastingen en kosten betaald.
    Men moet het zoeken bij de grote kapitaalhouders, bij de grote bedrijven die hier bijna geen belasting betalen in vergelijk met de kleine man.

Hier gaat het over een vrouwtje die met haar pensioentje amper rondkomt, net in een hogere schijf valt en daardoor minder overhoudt dan ervoor .... logisch, neen helemaal niet.
    Als je weet dat een gemiddeld pensioen in België véél te laag ligt om een kamertje te betalen in een rusthuis, nou dan ben je volgens mij volledig verkeerd bezig als regering.
    Als je de prijzen vergelijkt met onze omringende landen dan lachen ze ons vierkant uit, ook dat is een feit !
    Als je weet dat een pensioen in Nederland gemiddeld 500 € hoger ligt dan in België, tjah, ook daar lachen ze ons domme Belgen uit
    Toen ik vorige zomer in Frankrijk was en vertelde aan een vriend daar wat de wettelijke pensioenleeftijd is in België kwam hij niet meer bij van het lachen.

En inderdaad jij noemt dit klagen, ik noem dit gewoon de realiteit vermelden Tommie

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Standaard Nieuwe belasting op pensioen?

Bij dat artikel stel ik me toch ernstige vragen.

6/10 betekent dan een heel deel van de bevoldking dus niet toe komt met een mediaan inkomen van dik 3000€ bruto. En daar zijn zeker tweeverdieners bij. Dan maak je dus verkeerde keuzes.

Dat er mensen het moeilijk hebben wil ik geloven, maar niet 6/10.
    Het gaat er vooral om dat veel mensen niet (veel) kunnen sparen.
    Met twee zal dat inkomen boven de 3000€ bruto,liggen, maar veel alleenstaanden hebben geen 3000€ bruto hoor.
    Het artikel waar jij naar verwees ik ander ook bedoeld voor mensen die wel genoeg verdienen om iets opzij te zetten.
    Het grote probleem is dat de vaste kosten steeds veel forser stijgen dan de lonen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Moet ik U nu een kopie van mijn id kaart sturen.....

Ja, ik ben Belg, en nee, ik ben ook niet tevreden over alles, maar het feit is dat de pensioenen van de gepensioneerden vandaag betaald worden door de mensen die nu werken.

Wat jij een ik betaald hebben was voor onze ouders, er zijn geen spaarpotten, en dat is anders in andere landen.
    Maar of die allemaal beter af zijn....

Nederland heeft veel hogere woonprijzen, in Duitsland is woningbezit veel minder uitgebreid.
    En in Frankrijk kan ik niet geloven dat pensioenen zo veel beter zijn. In elk geval betalen ze daar zeker ook veel belastingen.

Interessante lectuur: https://moneytalk.knack.be/geld-en-b...mn-646055.html
    Mijn vader zat in die situatie, eerst een brief van Minister Van Overtveld dat hij 120 (?) euro per maand meer pensioen zou krijgen, volgend jaar een 1700 euro extra belastingen. Of hoe men mensen gelukkig maakt met een dode mus.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

[QUOTE=Hombre;4713390Mijn vader zat in die situatie, eerst een brief van Minister Van Overtveld dat hij 120 (?) euro per maand meer pensioen zou krijgen, volgend jaar een 1700 euro extra belastingen. Of hoe men mensen gelukkig maakt met een dode mus.[/QUOTE]Dat was vroeger ook veel voorkomend bij bedrijven, weinig afhouden en een hoog netto aanbieden om mensen aan te trekken ... maar het jaar nadien mochten ze een paar duizend € afdokken aan de belastingen.
    Dan zijn ze kwaad op de belastingen natuurlijk, niet op de baas.
    Verschil met pensioen is dat dit net als de belastingen van de overheid komt en toch redelijk juist zou mogen zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Men moet het zoeken bij de grote kapitaalhouders, bij de grote bedrijven die hier bijna geen belasting betalen in vergelijk met de kleine man.
    Ik ben zeker akkoord hiermee en sommige partijen roepen hier constant mee maar ik kan me niet inbeelden hoe men dit in de praktijk zou kunnen realiseren? Daar geeft men nooit geen realistisch antwoord op?

Minder glas dan vroeger, maar beter.

Die 1,7mio is inderdaad de onderste laag, dat is 15% van de bevolking in België.

Dat verklaart nog altijd niet waarom 6/10 belgen niet kunnen sparen.
    Met een mediaan inkomen (en dus 10% van die "niet spaarders" zit daar boven) moet je kunnen sparen.
    Als ik het inkomen in mijn gezin (5 personen, 1 loon) per persoon ga uitrekenen, dal dat lager zijn dan een gezin van 2 personen met een mediaan inkomen.

Sommige mensen moeten eens kijken naar wat ze allemaal kopen en niet nodig hebben vooraleer ze zeggen dat ze een schoolrekening niet kunnen betalen, of die 25€ bij de dokter te duur is.

Die 1,7mio is inderdaad de onderste laag, dat is 15% van de bevolking in België.

Dat verklaart nog altijd niet waarom 6/10 belgen niet kunnen sparen.
    Met een mediaan inkomen (en dus 10% van die "niet spaarders" zit daar boven) moet je kunnen sparen.
    Als ik het inkomen in mijn gezin (5 personen, 1 loon) per persoon ga uitrekenen, dal dat lager zijn dan een gezin van 2 personen met een mediaan inkomen.

Sommige mensen moeten eens kijken naar wat ze allemaal kopen en niet nodig hebben vooraleer ze zeggen dat ze een schoolrekening niet kunnen betalen, of die 25€ bij de dokter te duur is.
    Ook dat is relatief, want als je een vaste uitgave zoals huur of verwarming moet delen door 5 of door 1 persoon of per woning of gezin maakt dat toch een enorm verschil.
    Er zijn ook mensen waar die dokter dagelijks moet langskomen en dan is het niet 25 euro maar 35 euro maal - zeg maar - 20 dagen, daarnaast je medicijnen en dan is je maandinkomen snel op, zeker als dat een laag pensioentje is. En als je een heel leven aan een laag loon hebt gewerkt heb je ook niet veel spaargeld dat je kan aanspreken.

Bovendien kun je volgens mij ook niet zomaar besluiten dat het mediaan inkomen toelaat dat 5 op 10 kunnen sparen. (als je 10 mensen waarvan 9 een inkomen van 1000 en 1 van 100000 is de mediaan 109000/10= 10900 en zitten er 9 onder).

Volgens onze goede vriend google is het mediaaninkomen in België net iets lager dan 2000 euro en het gemiddelde bruto maandloon ongeveer 3500 euro. Mag ik er nu van uitgaan dat jouw maandbudget een veelvoud van deze cijfers is?
    Maar nogmaals, ik maak de rekening van iemand anders niet, je hoeft niet te antwoorden op die vraag

Waarom moet een dokter dagelijks langskomen??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

Bovendien kun je volgens mij ook niet zomaar besluiten dat het mediaan inkomen toelaat dat 5 op 10 kunnen sparen. (als je 10 mensen waarvan 9 een inkomen van 1000 en 1 van 100000 is de mediaan 109000/10= 10900 en zitten er 9 onder).
    Klopt niet.
    Als 9 mensen 1000 verdienen en de 10de verdient 1000000, dan blijft de mediaan 1000.

Mediaan inkomen in Belgie is bruto ca 3300€. De helft verdient minder, de andere helft meer.
    Als 6/10 niet kunnen sparen, dan zijn er dus een pak die daar niet mee rondkomen. Wat gaan die doen als ze op pensioen gaan?
    In elk geval zijn er (buiten een paar ambtenaren) vrijwel geen mensen die 3000€ pensioen krijgen.

Klopt niet.
    Als 9 mensen 1000 verdienen en de 10de verdient 1000000, dan blijft de mediaan 1000.

Mediaan inkomen in Belgie is bruto ca 3300€. De helft verdient minder, de andere helft meer.
    Als 6/10 niet kunnen sparen, dan zijn er dus een pak die daar niet mee rondkomen. Wat gaan die doen als ze op pensioen gaan?
    In elk geval zijn er (buiten een paar ambtenaren) vrijwel geen mensen die 3000€ pensioen krijgen.
    Oké, mediaan, gemiddelde, ik was ook gebuisd op statistiek
    En zouden in die 6 op 10geen gepensioneerden zitten.
    En zonder op de politieke toer te willen gaan, hoeveel politiekers zouden meer dan 300 euro pensioen hebben voor hun carrière als minister, volksvertegenwoordiger, burgemeester, ....
    Dat zouden er wel eens meer in aantal kunnen zijn dan (gewone) ambtenaren.

Tuurlijk zullen daar gepensioneerden tussen zitten...

Ik weet ook wel dat als je met een mager zelfstandigen of bediendepensioen er nog niet in geslaagd bent om een eigen huis te hebben tegen dat je op pensioen gaat, dan is het gene vette.
    Maar ook daar weer, daar heb je een heel leven voor om een huis af te betalen, wat na een paar jaar niet duurder is dan huren.
    En als je daarnaast niet aan pensioensparen gedaan hebt, of een potje aangelegd... Tja, dan moet je op de blaren zitten hé.
    Iedereen weet nu toch al JAAAARen dat de pensioenen in B gene vette zijn, tenzij als ambtenaar.

Klein beetje voor jezelf zorgen is nooit slecht.
    Ik vertrouw niet op mijn staatspensioen.
    Tegen dan zijn er weer minder werkenden per gepensioneerde, en dus nog minder mogelijkheiden om die wat op peil te houden.

Iedereen weet nu toch al JAAAARen dat de pensioenen in B gene vette zijn, tenzij als ambtenaar.

Klein beetje voor jezelf zorgen is nooit slecht.

Hou kameraad!
    Ik heb eerder al geschreven dat wij meer belast werden dan een ander.
    Dus hebben wij ook recht op ietsje meer hé.
    Je schreef ook al eerder dat je dochter 1700 euro op 150 uren netto verdiende in een café.
    Wat verdiende die baas dan wel?
    Mijn dochter heeft café gehad hoeveel dacht je ze verdiende????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????????
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Pensioensparen ????????
    Fiscaal aftrekbaar,op je 60 betaal je 8 of 10%;bij uitbetaling nog eens 25% of zoiets.
    Je denkt:ik ben er vanaf.VERKEERD:fictieve rente die boven op je pensioen als inkomen wordt geteld.Hogere schijf,hogere belasting.
    En dit gedurende 10 tot 13 jaar.
    Fictieve rente is niet gelijk aan fictieve belasting.
    Vandaag nog een mail gehad van BNP over hun pensioensparen.Nergens iets te vinden over die fictieve rente.Iedereen zwijgt daar als dood over.Maar dat is ook hun zaak niet meer.Je krijgt je centen,zij hebben eraan verdiend,en de kruimels krijg jij.En de belasting erbij.
    Vroeger dit ook al nagevraagd bij mijn pensioenfonds of hoe moet je het noemen.Antwoord:een te verwaarlozen bedrag.(kleine 3000 eu per jaar ?????)
    Ga er verder niet over uitwijden,maar dat pensioensparen is zeker te overwegen.Maar spijtig dat niemand over die fictieve rente spreekt die aangerekend wordt,nadat op 60 j al 8-10% betaald werd,en na uitbetaling nogeens 25-30% (ken de cijfers niet exact,en wil ze ook niet meer opzoeken) Maar het levert wel niet op wat je verwachtte.
    Besluit:de Fiscus geeft je geen cadeau's.Vroeg of laat recuperen ze dat.

@Tommie:ik ken niemand die overleeft door de bakstenen van zijn huis op te eten.Vanavond:baksteen van de linker hoek,en morgen de volgende met wat ketchup.
    Maar ergens geef ik je wel gelijk:met mijn pensioen kom ik niet rond.Ik eet dus mijn boterhammen op,zoals ik dat noem.Elke maand wat bijsturen met het verzamelde potje.
    (NB:En ik heb zeer veel belasting betaald.)

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Belasting op rente
    Door Sultana in forum Chit Chat
    Reacties: 53
    Laatste bericht: 28 maart 2013, 08:05
  2. Waals pensioen hoger dan Vlaams pensioen
    Door toerist in forum Chit Chat
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 15 december 2007, 21:14

Regels voor berichten