Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 5 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 110

Discussie: Nieuwe auto

Standaard Re: Nieuwe auto

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Bij onze automaat wordt de CC ook enkel gedeactiveerd bij het remmen (kan niet bij ontkoppelen want dat gaat niet met een automaat ).
    Dan gewoon een kleine tik tegen het knopke 'res.' (van reset veronderstel ik) en de CC gaat terug naar de vorige gekozen snelheid.
    res staat normaal voor 'resume'

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Ik gebruik nooit een CC.Ik vind het een totaal onnatuurlijk gedrag dat een auto versnelt tot de opgegeven snelheid zonder dat je zelf actief bent,en verder zijn snelheid houdt.
    Kan alleen de aandacht verminderen,en ja je krijgt tijd om te sms'en etc.
    Te vergelijken met een body in P of M.
    Maar ieder heeft natuurlijk zijn idee over autorijden en fotograferen.
    Als je voor dat laatste de perfectie wilt,dan doe dat je volgens mij op elk gebied,ook autorijden.
    Maar zal wel afhangen hoe het beestje in mekaar zit zeker.
    Wie gebruikt nu op die manier zijn CC ??????
    Normaal gezien ga je zelf (actief zoals je dat zo mooi verwoordt) tot de gewenste snelheid bvb 120 km/u en pas dan zet je de CC vast toch !?
    Moet je eens kort afremmen op de autoweg van 120 km/u tot bvb 100 of 90 km/u, dan kan je de reset gebruiken zodat de wagen vlot en niet overdreven vlug terug naar 120 km/u gaat.

Ook ideaal om je aan de voorgeschreven snelheid te houden, en als je al eens heel kort wil versnellen kan dat ook.
    Ik heb het alleszins nog nooit als een aandacht verminderend iets ervaren, wel als een héééél groot gemak.

En de manier van autorijden gaan doortrekken naar x y of z, en vooral met fotograferen... dat is pas bullsh.t ofte nergens op slaand of nougatbollen.
    En mocht ik nu een nieuwe wagen kopen dan MOET het met ACC zijn, zeker weten.

Maar het is iedereen gegund op de ouderwetse manier te blijven autorijden.
    Misschien zijn er nog auto's met vier versnellingen, zonder servostuur en dito remmen enz...zij die daar graag mee rijden, doe maar, maar ik prefereer het gemak.
    Jij zou zeggen "er zijn er ook nog die analoog fotograferen ook" .

Voor mij kunnen er niet genoeg nieuwigheden op een auto zitten, ze stoppen ze er alleszins niet in om je aandacht te gaan verminderen .
    Laatst gewijzigd door Guest17; 28 augustus 2017 om 15:50

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    res staat normaal voor 'resume'
    Ahzo, bedankt, dat wist ik niet.
    Wist enkel waarvoor het diende .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Normaal gezien ga je zelf (actief zoals je dat zo mooi verwoordt) tot de gewenste snelheid bvb 120 km/u en pas dan zet je de CC vast toch !?
    Bahhhh ... wat is normaal met een functie dat men op allerlei manieren kan gebruiken?

Men kan ook reeds vroeger op die knop drukken en de snelheid instellen welke men wil bekomen, gaat even goed ... maar dan moeten men wat meer op dat knopke/hendeltje drukken om tot het resultaat te komen.
    Elke druk verhoogt hier met 1 km/u, even inhouden verhoogt met 5 km/u of naar de volgende 10 km/u afhankelijk van wagen.

Maar het blijft nog altijd een goed "hulp"middel dat vooral op snelwegen zeer handig is.
    Op secundaire wegen is CC niet zo handig, ACC dan weer wel.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Maar het blijft nog altijd een goed "hulp"middel dat vooral op snelwegen zeer handig is.
    Op secundaire wegen is CC niet zo handig, ACC dan weer wel.
    Ik gebruik cruise control ieder ogenblik ik maar kan, welke ook de maximum snelheid is. Al is het maar voor 100 meter.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Ik gebruik cruise control ieder ogenblik ik maar kan, welke ook de maximum snelheid is. Al is het maar voor 100 meter.
    Hmmm ... zo ver drijf ik dat nu precies ook niet.
    Bij veel variërende snelheid op snelwegen of expreswegen gebruik ik dan al eens meer de snelheidsbegrenzer.
    Op een wagen met standaard CC dan wel, ACC is wat handiger dan CC bij variabele snelheid (drukker verkeer).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Idem dito.
    Zuinigste manier van rijden, kan je met de voet nooit zo subtiel.
    Ik accelereer of vertraag zelfs met de + en - knoppen (+ of - 1 en + of - 10)

Ik weet niet of het de zuinigste manier is. Indien de snelheid naar beneden gaat omdat een wagen voor je komt rijden.en je gaat naar het linkerrijvak dan trekt de wagen sneller op naar de ingestelde snelheid dan jezelf zou doen.
    Daarnaast vertrouw ik zo sterk op mijn acc dat ik hem laat vertragen op een trager rijdende wagen ipv te anticiperen en langzaam trager te gaan rijden.

Maar goed, ik voel mij dus ook heel goed met mijn acc

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Dus je auto doet wat je zelf niet wilt.Waar ik dus mijn probleem mee heb.Maar dat terzijde gelaten.
    Anderzijds is het wel zo dat je verbruik lager ligt,als je snel acceleert naar een bepaalde snelheid;dan als je langzaam naar die snelheid kruipt.Dus wel zuinig.
    (Hebben ze mij wijs gemaakt in cursus ECO-driving.)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Anderzijds is het wel zo dat je verbruik lager ligt,als je snel acceleert naar een bepaalde snelheid;dan als je langzaam naar die snelheid kruipt.Dus wel zuinig.
    (Hebben ze mij wijs gemaakt in cursus ECO-driving.)
    .....pedal to the metal....

Pagina 5 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5

Soortgelijke discussies

1. Nieuwe auto
    Door Karek in forum Chit Chat
    Reacties: 37
    Laatste bericht: 3 januari 2011, 10:41
  2. nieuwe auto......
    Door mendel in forum Chit Chat
    Reacties: 55
    Laatste bericht: 17 juni 2008, 09:15

Regels voor berichten