Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 4 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 100 van 110

Discussie: Nieuwe auto

  1. #76
    Geregistreerd: 20 juni 2010

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik ben inderdaad een relatief rustige rijder, maar zorg er ook altijd voor dat mijn banden regelmatig
    op druk worden gehouden en gebuik vrij veel mijn cruise control wat een droom is met een cvt automaat.
    Geert kan je me eens uitleggen wat het precieze verschil is tussen een cvt automaat en een 'gewone' automaat (PS. ik zou zelfs niet weten welke automaat er in onze Meriva zit) en wat het verschil is tussen rijden met cruise control met een 'gewone' automaat en een cvt automaat ?

  2. #77

    Standaard Re: Nieuwe auto

    °°°°°
    Laatst gewijzigd door notex; 24 augustus 2017 om 11:20

  3. #78
    Geregistreerd: 14 december 2005

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Mijn Audi A6 2.0 TDI heeft ook een CVT (niet meer bij de nieuwste), en ik vind dat een zalige bak.
    Vakantierit van 2000km met veel kleine wegen, en wat autostrade aan 110-120 (UK), en het verbruik was 6l/100km.
    Vind ik redelijk, en ik verwacht niet dat je met een handbak 2l lager gaat zitten.

    Voordeel van die bak is dat in Drive, en bij constante snelheid, het toerental zakt tot het laagst mogelijke. 70-90 km/h doet die aan ca 1200 t/m.
    Een dot gas geven, en het toerental gaat naar 2000t, en blijft daar hangen tot je de gewenste snelheid bereikt. (tot ca 120), en daarna zakt dat terug.
    Veel gas geven, en toerental gaat naar 2500-3000t, en ook dan blijft die daar tot je terug gas mindert.

  4. #79

  5. #80

    Standaard Re: Nieuwe auto

    De variomatic van Daf.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  6. #81

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Die CVT is inderdaad een oud concept. Maar het werk blijkbaar. Het zou wel ietsmeer verlies opwekken dan echte tandwielen, maar uiteindelijk doet een koppelomvormer dat ook... En de huidige CVT's zullen wel wat efficiënter werken dan die DAF uitvoering...
    Een snelheidsregelaar met gelijk welke automatische bak zal qua rijden uiteindelijk niet veel verschil uitmaken. Ik heb er eentje op een manuele bak : is wel geestig dat je perfect kan schakelen, zonder het gaspedaal te gebruiken als dat ding aanligt...
    Groeten,

    Polleke

  7. #82
    Geregistreerd: 14 december 2005

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Maar Audi is wel met CVT gestopt. Waarom juist zullen we wel nooit weten.
    Kan zijn dat er een paar procent te winnen is, maar ook dat ze varianten willen schrappen of dat de markt in bepaalde landen dat niet echt graag ziet.

    Als je er over praat is het zo'n beetje: you love it or you hate it.
    Misschien te veel haters.

  8. #83

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Maar Audi is wel met CVT gestopt. Waarom juist zullen we wel nooit weten. .
    Ik heb ergens gelezen dat er daar heel veel problemen mee waren (veel defecten en heel dure herstellingen).
    Dat zal dan wel de reden zijn waarom ze er mee gestopt zijn?

  9. #84

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    k heb er eentje op een manuele bak : is wel geestig dat je perfect kan schakelen, zonder het gaspedaal te gebruiken als dat ding aanligt...
    Dat is op weinig wagens zo, bijna elke manuele bak met snelheidsregelaar dat ik tot nu toe had zette de automaat in pauze bij aanraken van rem of ontkoppeling.
    Enkel de laatste doet dat enkel bij remmen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  10. #85
    Geregistreerd: 13 januari 2006

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik heb ergens gelezen dat er daar heel veel problemen mee waren (veel defecten en heel dure herstellingen).
    Dat zal dan wel de reden zijn waarom ze er mee gestopt zijn?
    Waar jij van spreekt is al heel lang geleden ( pakweg 10 a 15j , is later upgedate van 7 naar 9 lamellen of zoieits waardoor de bedrijfzekerheid heel wat beter werd ), maar dat er lang geleden problemen mee waren is zeker niet overdreven….. Ik heb 2 wagens gehad met een Multitronic ( zoals Audi dus hun CVT noemde ) en ik heb die wagens nooit gespaard ( het waren telkens V6 2.7 of 3 liter tdi motoren ) en ik heb daar nooit een probleem mee gehad , mijn neef heeft de zijne nog steeds met intussen net geen 300.000km op de teller en die automaat werkt echt nog als nieuw…
    Wat mij betreft is dit puur qua comfort de allerbeste automaat die op de markt was. De huidige S-tronic is heel erg goed maar iets minder comfortabel , misschien wel iets sportiever te rijden dan de multitronic dat wel.
    Reden waarom ze er mee gestopt zijn zijn er meerdere denk ik , was in de Audi versie niet te koppelen met hun Quattro systeem , rijbeleving moest je voor zijn ( vast toerental en snelheidsmeter gaat omhoog, zoals Tommie zegt haters or lovers… ), hoe minder systemen ( Audi had al 4 versies automaten dacht ik… ) hoe goedkoper alles te organiseren is en ook het feit dat een CVT vrij beperkt ik koppel/vermogensoverdracht was , maximaal was er 400Nm over te brengen terwijl ze met de huidige V6 tdi’s naar een kleine 600Nm gaan…
    Persoonlijk heb ik er altijd van gehouden , mis die soms wel nog eens…
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

  11. #86
    Geregistreerd: 14 december 2005

    Standaard Re: Nieuwe auto

    +1 rdb!!

  12. #87
    Geregistreerd: 16 juli 2005

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Geert kan je me eens uitleggen wat het precieze verschil is tussen een cvt automaat en een 'gewone' automaat (PS. ik zou zelfs niet weten welke automaat er in onze Meriva zit) en wat het verschil is tussen rijden met cruise control met een 'gewone' automaat en een cvt automaat ?
    CVT is continu variabele transmissie Ivan, te vergelijken met de vroegere Daf vario, maar dan in een moderne elektronische versie.
    In deze automaat zit nu een speciale ketting ipv. een riem, verschil met een andere automaat is dat deze niet schakelt in stappen maar variabel
    alles aanpast naar het meest zuinige toerental, bij Subaru zit het verbruik met een CVT lager dan een geschakelde versnellingsbak.
    Wat betreft Cruise control maakt dat niet uit, maar bij de meeste manueel geschakelde versnellingsbakken moet je na het ontkoppelen steeds
    terug je cruise control activeren, bij een automaat hoeft dat slechts na het remmen, gewoon een tik op de knop en je auto gaat terug naar de onthouden snelheid.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 25 augustus 2017 om 18:13

  13. #88
    Geregistreerd: 24 november 2005

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Bij mijn 2 minder dan 2 jaar oude handgeschakelde VW's blijft de (adaptive) cruise control aktief na ontkoppelen/schakelen. Alleen bij remmen, te kort achter de voorligger rijden of te laag toerental zet de CC zich zelf uit. Indien nodig remt ie zelfs zelf af.
    Laatst gewijzigd door pol parasol; 25 augustus 2017 om 20:59 Reden: Aanvulling

  14. #89

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Mijn Honda civicske werkt dus ook : enkel bij remmen (of op het cancel-knopje drukken) wordt de snelheidsregelaar uitgeschakeld. Je kan dus gewoon schakelen zonder het gaspedaal te bedienen.
    Het ding heeft wel geen adaptieve radar.
    Groeten,

    Polleke

  15. #90

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    CVT is continu variabele transmissie Ivan, te vergelijken met de vroegere Daf vario, maar dan in een moderne elektronische versie.
    In deze automaat zit nu een speciale ketting ipv. een riem, verschil met een andere automaat is dat deze niet schakelt in stappen maar variabel
    alles aanpast naar het meest zuinige toerental, bij Subaru zit het verbruik met een CVT lager dan een geschakelde versnellingsbak.
    Wat betreft Cruise control maakt dat niet uit, maar bij de meeste manueel geschakelde versnellingsbakken moet je na het ontkoppelen steeds
    terug je cruise control activeren, bij een automaat hoeft dat slechts na het remmen, gewoon een tik op de knop en je auto gaat terug naar de onthouden snelheid.
    Helemaal juist Geert. Er zullen steeds voor- en tegenstanders blijven maar ik heb het plezier gehad om drie weken met een automatic Pajero te mogen rondcrossen in het binnenland van IJsland. Doet gewoon zijn werk, niks meer en niks minder.
    Een van de voordelen heb ik heel snel geleerd : je komt nooit halverwege in de rivier tot het besluit dat je in een verkeerde versnelling zit met alle gevolgen vandien. Maar daar kan ik weer best mee leven.
    Maar goed, dit is extreem en als argument hier bij ons amper aanvaardbaar. In feite helemaal niet.

  16. #91
    Geregistreerd: 20 februari 2005

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Wat betreft Cruise control maakt dat niet uit, maar bij de meeste manueel geschakelde versnellingsbakken moet je na het ontkoppelen steeds
    terug je cruise control activeren, bij een automaat hoeft dat slechts na het remmen, gewoon een tik op de knop en je auto gaat terug naar de onthouden snelheid.
    Bij mijn Audi (manuele bak) blijft de Cruise control ook actief na het ontkoppelen. Enkel bij remmen wordt hij gedeactiveerd.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  17. #92
    Geregistreerd: 20 juni 2010

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Bij onze automaat wordt de CC ook enkel gedeactiveerd bij het remmen (kan niet bij ontkoppelen want dat gaat niet met een automaat ).
    Dan gewoon een kleine tik tegen het knopke 'res.' (van reset veronderstel ik) en de CC gaat terug naar de vorige gekozen snelheid.
    Met hetzelfde knopje kan je ook telkens per tik omhoog de gekozen snelheid van de CC ongeveer 2 km/u rapper instellen, en omgekeerd bij het naar beneden tikken, 2 km/lager gaan.
    Ook nog een knopke om de CC uit te schakelen en ééntje om uit te schakelen (dus in totaal vier knopkes op het stuur voor de CC alleen)
    Maar dat zal wel bij elke CC zo zijn zeker (?).

  18. #93

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Bij onze automaat wordt de CC ook enkel gedeactiveerd bij het remmen (kan niet bij ontkoppelen want dat gaat niet met een automaat ).
    Dan gewoon een kleine tik tegen het knopke 'res.' (van reset veronderstel ik) en de CC gaat terug naar de vorige gekozen snelheid.
    Met hetzelfde knopje kan je ook telkens per tik omhoog de gekozen snelheid van de CC ongeveer 2 km/u rapper instellen, en omgekeerd bij het naar beneden tikken, 2 km/lager gaan.
    Ook nog een knopke om de CC uit te schakelen en ééntje om uit te schakelen (dus in totaal vier knopkes op het stuur voor de CC alleen)
    Maar dat zal wel bij elke CC zo zijn zeker (?).
    Vier knopjes? Raar, ik heb ook een Meriva en deze heeft drie knopjes. Wel eentje dat meerdere functies heeft.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  19. #94
    Geregistreerd: 20 juni 2010

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Vier knopjes? Raar, ik heb ook een Meriva en deze heeft drie knopjes. Wel eentje dat meerdere functies heeft.

    Allee gij, heb jij ook zo'n "zwalpend schuitje"... want dat wordt hier door sommigen zo genoemd .

    Maar soit, voor wat de knopjes betreft, sorry ik weet het, hier moet je het soms met handen, voeten, tekeningen en foto's uitleggen.
    Ik bedoel vier (of zes) functies ipv vier knopjes, de middelste heeft twee functies (of als je wil vier )...



    Dus nogmaals sorry, ik zal het nooit meer doen.
    Laatst gewijzigd door Guest17; 28 augustus 2017 om 09:24

  20. #95

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Allee gij, heb jij ook zo'n "zwalpend schuitje"... want dat wordt hier door sommigen zo genoemd .

    Maar soit, voor wat de knopjes betreft, sorry ik weet het, hier moet je het soms met handen, voeten, tekeningen en foto's uitleggen.
    Ik bedoel vier (of zes) functies ipv vier knopjes, de middelste heeft twee functies (of als je wil vier )...
    Dus nogmaals sorry, ik zal het nooit meer doen.
    Communicatie, is en blijft een moeilijk gegeven.

    En ja, ik heb ook zo een zwalpend schuitje. Ondertussen al 175k op de teller en loopt nog gelijk een .....
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  21. #96

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Ik gebruik nooit een CC.Ik vind het een totaal onnatuurlijk gedrag dat een auto versnelt tot de opgegeven snelheid zonder dat je zelf actief bent,en verder zijn snelheid houdt.
    Kan alleen de aandacht verminderen,en ja je krijgt tijd om te sms'en etc.
    Te vergelijken met een body in P of M.
    Maar ieder heeft natuurlijk zijn idee over autorijden en fotograferen.
    Als je voor dat laatste de perfectie wilt,dan doe dat je volgens mij op elk gebied,ook autorijden.
    Maar zal wel afhangen hoe het beestje in mekaar zit zeker.

  22. #97

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Ik doe 30000 km per jaar en gebruik mijn automatische cruise control zoveel mogelijk (autosnelwegen maar ook langere stukken lokale wegen) maar steeds heb ik mijn voet dermate geplaatst dat ik snel kan remmen. Op deze manier ben ik minder vermoeid, minder opgejaagd en rij gewoon veel rustiger. De cc staat steeds ingesteld op de toegelaten maximumsnelheid + 5 km. De afstandsregeling op medium.


    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

  23. #98

    Standaard Re: Nieuwe auto

    CC is vooral handig om op langere afstand een constantere snelheid te houden en zich meer op het verkeer te kunnen concentreren.
    ACC is dan nog een stukje veiliger en gebruiksvriendelijker, zeker in combinatie met een automaat.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  24. #99
    Geregistreerd: 14 december 2005

    Standaard Re: Nieuwe auto

    ACC is gewoon zalig!
    Kan dat niet meer missen, zeker in de file.
    Ik ben er zeker van dat het mij al boetes heeft bespaard. Heerlijk relax rijden, en als er iets voor je gebeurt is het systeem soms sneller om te remmen dan jezelf.

  25. #100

    Standaard Re: Nieuwe auto

    Voor jullie gebruik waarschijnlijk fantastisch,voor mij nougat-bollen.
    Ieder zijn idee.

Pagina 4 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

  1. Nieuwe auto
    Door Karek in forum Chit Chat
    Reacties: 37
    Laatste bericht: 3 januari 2011, 09:41
  2. nieuwe auto......
    Door mendel in forum Chit Chat
    Reacties: 55
    Laatste bericht: 17 juni 2008, 08:15

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •