Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe auto

    Ik zou vandaag privé alvast geen diesel meer kopen.
    Meer en meer steden gaan diesels verbieden omdat ze in de praktijk veel meer uitstoten dan op papier, dat gaan die updates echt niet verhelpen.

    De hele publiek opinie is gewoon tegen diesel, en de prijzen van tweedehands diesels gaan zakken, dat is zeker.

    Mijn bedrijfswagen moet eind volgend jaar vervangen worden, en ik ga toch proberen om geen diesel meer te nemen. Hybride, gas... we zullen zien wat we in het budget krijgen.
    Ik heb al gehoord dat een GLC 350e zou passen, en dat is geen verkeerde auto, te meer die mij persoonlijk 100€ per maand netto minder aan VAA gaat kosten.
    Dat die dan nog 320pk heeft is een (hele) mooie bijkomstigheid.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe auto

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Meer en meer steden gaan diesels verbieden omdat ze in de praktijk veel meer uitstoten dan op papier, dat gaan die updates echt niet verhelpen.
      Ik heb al gehoord dat een GLC 350e zou passen, en dat is geen verkeerde auto, te meer die mij persoonlijk 100€ per maand netto minder aan VAA gaat kosten.
      Dat die dan nog 320pk heeft is een (hele) mooie bijkomstigheid.
      Er wordt een verbruik opgegeven van 2,5km/100km en dit voor een 2000cc met 211pk in een auto met een gewicht van 2025kg.
      Mercedes geeft een elektrisch rijbereik op van 35km, terwijl het in de praktijk amper 20km is.
      Het verbruik is in werkelijkheid ruim 10 liter.
      De lagere VAA komt door de theoretische CO uitstoot van slechts 59 g, gebaseerd op die 2,5l/100km.
      Weer één van de auto's die zuiver om belastingstechnische redenen in hybride-uitvoering worden gemaakt.
      Ik snap nog altijd niet waarom Mercedes, Volvo, Lexus, BMW etc met die sjoemelwaardes van hun hybrides weg geraken.
      Je kan er maar goed mee zijn. Met milieubescherming hebben die zware hybride auto's niets te maken.
      Integendeel, de productie en de afvoer van de batterijen zijn zeer milieubelastend.
      Voor mij persoonlijk geeft de productie van hybrides ook een financiëel voordeel. Hoe meer productie, hoe meer mijn Umicore aandelen in waarde stijgen.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe auto

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik heb al gehoord dat een GLC 350e zou passen, en dat is geen verkeerde auto, te meer die mij persoonlijk 100€ per maand netto minder aan VAA gaat kosten.
        Dat die dan nog 320pk heeft is een (hele) mooie bijkomstigheid.
        Vertel er dan wel maar ineens aan je baas bij dat je toch minstens op 10 a 12 liter benzine zal moeten rekenen ( geen gissing maar een feit , één van m'n beste maten heeft sinds een maandje of 3 eentje ) , met een sportieve voet komt die daar zelfs niet mee toe...
        Elektrisch bereik is een lachertje trouwens... Hij gebruikt deze wagen voor woon/werk verkeer en dat is 20km enkel , hij moet hard z'n best doen om op z'n werk te geraken ( lees met een ei onder de pedaal ) , dan aan de stekker en terug naar huis. Zo'n wagen is eigenlijk enkel geschikt voor korte ritjes , ander is het een dure aangelegenheid.
        Enkel op papier voor bedrijven is zo'n wagen intressant, de legale fiscale fraude zoals ik dat noem...
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe auto

          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Vertel er dan wel maar ineens aan je baas bij dat je toch minstens op 10 a 12 liter benzine zal moeten rekenen .
          De auto is niet geklasseerd als sportwagen, dus is de brandstofrekening aftrekbaar van de belastingen. Maakt dus voor de baas niets uit of het verbruik nu 5 of 15 liter is.
          Rare toestanden. Mijn neefje had een Audi R8 als firmawagen (van zijn eigen firma). Die moest weg van de boekhouder wegens te veel niet aftrekbare kosten, en hij moest een andere auto kopen die wél aftrekbaar is bij de belastingen. Vorige maand stond mijn neefje hier in Spanje met zijn nieuwe auto die wél financieel aftrekbaar is bij de belastingen : een Mercedes CL43 AMG 4Matic Cabrio.
          Hij is er tegen wettelijke snelheid van België mee naar Spanje gereden met een verbruik van 11 liter/100km. Maar ja, 't was 2100km autostrade

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe auto

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Vertel er dan wel maar ineens aan je baas bij dat je toch minstens op 10 a 12 liter benzine zal moeten rekenen ( geen gissing maar een feit , één van m'n beste maten heeft sinds een maandje of 3 eentje ) , met een sportieve voet komt die daar zelfs niet mee toe...
            Elektrisch bereik is een lachertje trouwens... Hij gebruikt deze wagen voor woon/werk verkeer en dat is 20km enkel , hij moet hard z'n best doen om op z'n werk te geraken ( lees met een ei onder de pedaal ) , dan aan de stekker en terug naar huis. Zo'n wagen is eigenlijk enkel geschikt voor korte ritjes , ander is het een dure aangelegenheid.
            Enkel op papier voor bedrijven is zo'n wagen intressant, de legale fiscale fraude zoals ik dat noem...
            Ja, dat is waar. Ik heb ook op het punt gestaan een plugin-hybride te kopen ( Active Tourer 225xe)
            Bereik is nog véél te klein en als uw batterij plat is, is uw wagen een pak zwaarder dan eentje zonder batterij. Vergelijk het met een elektrische fiets....Dan moet je ook 2x zo hard trappen.

            Ik denk dat voorlopige een gewone hybride nog het best is.

            Elektrisch opladen duurt ook gewoonweg veel te lang. Of je moet een Tesla snellader gebruiken.

            Want stel dat je een wagen kan maken met een supergrote batterij; als je dan meer dan 24 uur aan het stopcontact moet hangen ben je er ook vet mee...

            Denk trouwens dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen... De oliestaten zullen ook nog wel hun zegje doen
            Last edited by Alfa Centauri; 17 augustus 2017, 11:37.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe auto

              Klopt allemaal. Maar als ik op een legale manier 100€ permaand kan besparen, en mijn baas biedt dit aan....

              Waarom dan nee zeggen.
              Verbruik in de praktijk zal 8-9l zijn. Ik ben Fangio niet.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe auto

                Misschien ook eens aan het milieu denken ipv aan eigen belang!!
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe auto

                  Daar denk ik ook aan, door geen diesel meer te nemen. Het is ondertussen bewezen dat ALLE diesels een pak meer NOX uitstoten dan de norm (3 keer zo veel), en véél meer dan benzine.
                  Ik overweeg ook een auto op CNG, maar blijkbaar zijn de mogelijkheden nogal beperkt bij iets grotere auto's.

                  Geloof me, ik bekijk alle opties, maar als het een plug-in hybrid wordt, dan zal ik ook laden waar het kan.

                  Maar 40.000km per jaar doen met een Twizzy zal ik niet doen!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe auto

                    Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                    Misschien ook eens aan het milieu denken ipv aan eigen belang!!
                    Dan koop ik dus best een diesel ... enkele jaren geleden werd aangekaart dat de uitstoot van een diesel de SMOG liet afnemen.
                    Er is al van alles gezegd en beweerd geweest.
                    Maar één ding is zeker, wat het meest verkocht wordt ... dat wordt na een tijd het meest belast. [emoji1]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe auto

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dan koop ik dus best een diesel ... enkele jaren geleden werd aangekaart dat de uitstoot van een diesel de SMOG liet afnemen.
                      Er is al van alles gezegd en beweerd geweest.
                      Maar één ding is zeker, wat het meest verkocht wordt ... dat wordt na een tijd het meest belast. [emoji1]
                      Ik denk dat je er niet ver naast zit.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe auto

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik denk dat je er niet ver naast zit.
                        Inderdaad, en geef ze eens ongelijk, want ze kunnen niet anders.
                        Laat morgen iedereen stoppen met roken zodat ze die accijnzen moeten missen... het zal niet lang duren voor er een andere taks uit de lucht komt vallen om het verlies te compenseren.

                        Minder taksen, vergeet het. Waar ze minder worden moeten ze elders meer worden, want de inkomsten moeten minimum gelijk blijven, maar liefst nog een beetje stijgen om alle uitgaven te kunnen compenseren. We zullen altijd blijven betalen, punt.

                        En over de diesel/benzine...ik hoor en lees reeds jaaaaaaren dat de dieselprijs gelijk of hoger zal komen te liggen dan de benzineprijs... al iets van gemerkt jullie .

                        Maar wel in hun opzet geslaagd dus, meer en meer mensen kopen benzineversies, en zo wordt de vervuiling automatisch iets minder zonder dat ze de dieselrijders treffen, want o wee, dan raak je de transportsector en dat mag toch niet gebeuren...
                        Last edited by Guest17; 18 augustus 2017, 08:54.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe auto

                          Als ik zo de diesel/benzine prijzen vergelijk was het vroeger (in Frankskes) ongeveer 12 Fr verschil per liter en nu nog ongeveer 4 Frank, het groeit toch wat meer naar elkaar toe .
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe auto

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Daar denk ik ook aan, door geen diesel meer te nemen. Het is ondertussen bewezen dat ALLE diesels een pak meer NOX uitstoten dan de norm (3 keer zo veel), en véél meer dan benzine.
                            Ik overweeg ook een auto op CNG, maar blijkbaar zijn de mogelijkheden nogal beperkt bij iets grotere auto's.

                            Geloof me, ik bekijk alle opties, maar als het een plug-in hybrid wordt, dan zal ik ook laden waar het kan.

                            Maar 40.000km per jaar doen met een Twizzy zal ik niet doen!
                            Maar tegelijk stoten diesels minder CO2 uit (want hun rendement is beter) en de nieuwe benzinemotoren zorgen evengoed voor een vergelijkbare roetuitstoot als bij een euro 6 diesel. Men begint zelfs te overwegen ook die motoren te voorzien van een roetfilter...
                            Men kan bij diesels die NOx ook in orde krijgen (wat de euro 6 vrachtwagens bewijzen), maar bij auto's is het blijkbaar moeilijker om dat te introduceren (via die adblue tank).
                            Daarnaast zijn die batterijen ook heel milieuonvriendelijk. De oplossing ligt niet in hybride of elektrische wagens, toch niet zolang die een batterij nodig hebben.

                            Dat men er fiscaal inderdaad weer ferm naast scoort : wagens die 11 l. benzine verbruiken promoten... Maar we zijn niet anders gewoon natuurlijk.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe auto

                              Ik denk dat ze die Euro6 vrachtwagens nog niet onder de loupe genomen hebben....

                              Als nu steden als Stuttgart er stevig aan denken om diesels te verbieden, dan weet je in elk geval waar de wind vandaan komt.
                              Brussel heeft al rechtszaken lopende die bewijzen dat de NOX veel te hoog is in bepaalde wijken, tunnels etc. Die gaan daar iets aan moeten doen, want die boetes gaan gewoon te hoog uit vallen.


                              Sowieso gaat verkeer naar de stad ontmoedigd worden, hopelijk denken ze ook aan alternatieven. Als 10% van de autobestuurders overstappen op de trein en ander OV, dan zitten die met een capaciteitstekort van 50%...
                              Geen simpele problemen die opgelost moeten raken.

                              Maar dat de diesel in het hoekje staat waar de klappen vallen is duidelijk, dat komt echt niet meer terug.
                              Een goede benzinemotor met automaat is ook aangenamer om mee te rijden. Minder lawaai en minder trillingen alvast.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe auto

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Dan koop ik dus best een diesel ... enkele jaren geleden werd aangekaart dat de uitstoot van een diesel de SMOG liet afnemen.
                                Recent is een topoverleg doorgegaan tussen de Duitse automerken en de verantwoordelijke Duitse ministers (plus Merkel??) waarbij de automerken te kennen gaven niet aan de Europese normen inzake de gemiddelde uitstoot per merk (dus alle types) te kunnen voldoen zonder dieselmotoren.
                                Blijkbaar is de gemiddelde uitstoot dus nog altijd gebaseerd op CO2 waarbij de diesel in het voordeel is en weegt de hybride met een officiële lage uitstoot (aan een onrealistisch verbruik van 2,5 liter) niet voldoende zwaar door. Zitten hier de verkoopcijfers en verhoudingen in de weg dan?

                                Daarnaast zijn grote kortingen afgesproken (toch in Duitsland) wanneer een oude diesel wordt vervangen door een nieuwe. Bij VW loopt dit op tot 15.000 euro op een nieuwe Touareg en minimaal 2.000 euro op een Polo (of op een Up! ?) Alle merken doen hieraan mee.

                                Comment

                                Working...
                                X