Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe auto......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe auto......

    We zijn aan het uitkijken naar een nieuwe tweedehandswagen. Onze huidige nissan almera heeft stilaan z'n beste tijd gehad. ('97). Nu had ik een paar andere modellen op 't oog maar met een tweede kind in 't verschiet, zouden we graag gaan naar een monovolume wagen met wat meer plaats en wat confort. (buggy's en dergelijke...)

    Wie heeft er tips en/of goede ervaringen met bepaalde models. We hadden graag bij Nissan gebleven, maar het laatste model (break) vinden we niet mooi... die van 2003. 2004 daarentegen weer wel... maar we zouden eens graag andere merken leren kennen... (heb nog wel geen ander merk dan nissan gehad, maar er is wat drempelvrees voor het overstappen naar een ander merk...) graag wat tips. Peugeot 807?

    Tim W.
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

  • #2
    Re: nieuwe auto......

    Ik heb net mijn Citroen Picasso Exclusive verkocht ( was afgeschreven ) , een 1800 benzine waar ik LPG had laten inleggen . . . geen slecht woord over deze wagen, ideale gezinswagen wat mij betreft. De garage heeft deze wagen overgenomen en die staat daar nu te koop.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe auto......

      ik heb altijd graag met ford gereden;rij nu met een focus break die ik voor 12000€ aangeschaft heb bij ford zelf met 45000km op de teller.
      bij ford hebben ze altijd jonge 2de handswagens staan van ford personeel zelf die zeer goed onderhouden zijn.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe auto......

        Hier twee kids. Nog geen situatie tegengekomen waarbij we niet alles in de Ford Mondeo Clipper gekregen hebben.

        Ford heeft een systeem waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om elke 2 jaar een nieuwe auto te kopen en waarbij de klant al van bij de aankoop van zijn nieuwe auto weet welke overnameprijs hij 2 jaar later zal ontvangen van de garage (Ford Options is de naam van dit systeem, denk ik). Vandaar dat Ford heel wat jonge tweedehandse auto's kan aanbieden. Zeker eens informeren !
        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
        BD0993BE
        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe auto......

          wij hebben een Hyundai Trajet. Is een monovolume met heel wat plaats. Hebben zelf 2 kinderen en daar gingen makkelijk een kinderwagen, zonder die helemaal dicht te plooien en een gewone buggy in. Wat ook een voordeel is, als je bijvoorbeeld op uitstap bent met de kids en het is etenstijd, dat je de voorzetels kunt omdraaien en zo eventueel eten kan geven. Is zeer praktisch. Is ook een plezante wagen om mee te rijden.
          canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
          mijn fotosite

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe auto......

            Mijne ma is tevreden van haar Peugeot 307 break Wil je mee plaats en luxe, eventueel de 407 SW . Greetz
            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
            http://www.racenews.be

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe auto......

              Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
              ik heb altijd graag met ford gereden;rij nu met een focus break die ik voor 12000€ aangeschaft heb bij ford zelf met 45000km op de teller.
              bij ford hebben ze altijd jonge 2de handswagens staan van ford personeel zelf die zeer goed onderhouden zijn.
              Jonge tweedehandswagens van garage- of fabriekspersoneel worden niet via de garage verkocht. Die zijn meestal al op voorhand gereserveerd voor familie of kennissen. (dagelijkse kost bij Opel in Antwerpen)

              Waar denk je dat men met leasingauto's, huurauto's of rijschoolauto's blijft van 1 of 1,5 jaar oud ?
              Die worden bv. verkocht als directiewagen of zogezegd van iemand die zijn
              afbetalingen niet meer kon doen.

              Het is wettelijk verboden,maar km-tellers worden nog regelmatig teruggedraaid alvorens ze de eerste keer naar de technische keuring gaan.
              Met de digitale tellers is dat zelfs een pak gemakkelijker dan vroeger met de mechanische cijfertjes.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe auto......

                Blijf van de 807 of de Citroen C8 af.
                Ik heb hier ooit mijn verhaal gepost over de C8....

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe auto......

                  1 goede raad, blijf bij Nissan. Ikzelf heb er 3 gehad, een Sunny '86 1.3 SLX, een Primera '91 1.6 SLX en een Almera '95 1.6 SR. Heb er nooit of nooit problemen mee gehad. Wij rijden nu met een Peugeot 307 XS als jong tweedehands gekocht, dit is de wagen van mijn vrouw.
                  Ik heb mijn Nissan met spijt in het hart na 10 jaar en 180.000 km weggedaan en omgeruild voor een DINA abo van De Lijn. Als ik morgen mag kiezen ga ik terug voor een Nissan en vliegt de Peugeot waar wij al niets anders dan last mee gehad hebben buiten.
                  Bij mij denk ik nooit geen jonge tweedehands meer, als je ziet welke prijzen ze hier nu op de moment voor vragen, het voordeel nu is dat ze er ook 1 of 2 jaar garantie moeten op geven, vandaar die hogere prijzen en lagere prijzen bij inlevering of overname.

                  Mijn voorkeur, een Nissan Qashqai (wat een naam) of zelfs een Note (wat mijn vrouw superlelijk vind).
                  Wat ik ook veel te horen krijg is dat er veel Nissan-rijders overschakelen naar KIA of Chevrolet (ex-Daewoo), zelf heb ik al een testrit met de KIA c'eed gedaan en beviel mij enorm goed, en is zelfs nu verkrijgbaar als c'eed Sporty Wagon.
                  Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe auto......

                    Als je over KIA spreekt kan je ook in één adem Hyundai vernoemen . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe auto......

                      Zelf rijd ik met een Golfje, waar ik trouwens behoorlijk tevreden over ben.
                      Maar als je liever een monovolumer hebt, kan je misschien eens kijken naar een Ford S-max. Als ik nu een dergelijke wagen zou kopen zou het hoogstwaarschijnlijk zo eentje zijn.
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe auto......

                        Kijk ook eens bij Toyota...De Avensis wagon of de Corolla verso. Ik heb op mijn vorig werk een tijdje met zo'n Corolla gereden en ik was heel tevreden van die wagen.
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe auto......

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Het is wettelijk verboden,maar km-tellers worden nog regelmatig teruggedraaid alvorens ze de eerste keer naar de technische keuring gaan.
                          Met de digitale tellers is dat zelfs een pak gemakkelijker dan vroeger met de mechanische cijfertjes.
                          Ook de garages geven de KM stand door bij ieder onderhoud... denk dat je nog heel moeilijk kan frauderen met KM stand tegenwoordig, of je moet al naar een malafide garage gaan.

                          Ik verkocht onlangs m'n wagen en kreeg het rapport met alle KM standen die ze hadden, amai dat waren er een hoop op die 7 jaar...
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe auto......

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                            Ook de garages geven de KM stand door bij ieder onderhoud... denk dat je nog heel moeilijk kan frauderen met KM stand tegenwoordig, of je moet al naar een malafide garage gaan.

                            Ik verkocht onlangs m'n wagen en kreeg het rapport met alle KM standen die ze hadden, amai dat waren er een hoop op die 7 jaar...
                            http://www.car-pass.be
                            Mijn vriendin kocht in een officiële Mitsubishi garage een Colt met een goede 20.000km op de teller...ze had deze wagen toen ik haar leerde kennen. Toen ik het matje langs de bestuurderskant wegnam zag ik serieuse slijtage op de vloer...dat zegt genoeg zeker.
                            Mvg Tim

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe auto......

                              Misschien een auto type Berlingo?
                              We hebben er nu zoeentje, ook aangekocht wegens eerste auto einde Latijn alsook tweede kindje en we hebben er nog geen minuut spijt van. Ontzettend veel bagageruimte alsook ruimte om zonder problemen drie autostoelen naast elkaar te zetten.
                              De monovolumes waren qua prijs te hoog, zelfs tweedehands...
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X