Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe auto......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: nieuwe auto......

    Proficiat met de aankoop.
    6 jaar? Mits enige voorzichtigheid zal je er nog 10 jaar mee rond kunnen rijden.
    Mijn moeder rijdt nog rond met een Corolla van 15 jaar oud - zonder problemen...
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #32
      Re: nieuwe auto......

      Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
      Merci allemaal...
      Heb dit weekend een toyota avensis verso gekocht...
      Veeeeel plaats en een mooie wagen; (van2002, 2.0 diesel), 5 ruime plaatsen
      Hopelijk kan ik er nog een 6-tal jaar mee rijden.

      De Nissan break van een aantal jaar terug, vonden we niet mooi van vorm...

      Tim W.
      Proficiat met de aankoop, je zal er waarschijnlijk geen spijt van krijgen.
      Wat betreft de vorm van de nissan break... die is idd speciaal te noemen
      Olympus OM-D EM-5 + wat glas

      Comment


      • #33
        Re: nieuwe auto......

        Oorspronkelijk geplaatst door peter238 Bekijk bericht
        Klopt als een bus, kijk maar naar "Mercedes Nearly New Car" bvb
        En alle andere merken doen net hetzelfde hoor...
        Het woord "directiewagen" mag je heden ten dage gerust met een "GROTE KORREL ZOUT" nemen
        Veel huurauto's zijn zelfs maar 3 of 6 maanden oud als ze er bij de verhuurmaatschappijen weer uit gaan, Cardoen heeft een paar jaar terug een héél lot Toyota's Avensis te koop aangeboden die van bij verhuurbedrijven kwamen.
        Hier moet ik toch even op reageren!

        Er zijn inderdaad veel verhuurfirma's die wagens na 6 maanden te koop aanbieden! Europcar, Hertz, Rent a Car, Touring ... Noem maar op!
        Hier zitten mooie exemplaren tussen die voornamelijk als aanloopwagens gebruikt worden, want de echte verhuurwagens zijn verkooptechnisch oninteressant en zijn meestal al verkocht aan een buitenlandse handelaar alvorens deze ingeschreven zijn!

        Nu zie ik dat hier heel wat echte kenners lopen keffen dat deze dan als "directiewagens" verkocht worden!
        Hoe verklaar je dan je inschrijvingsformulier?
        Europcar NV ... "Ja meneer, heeft een van onze verkopers mee gereden?" Echt niet he!

        Ik zit al 6 jaar in de automobielsector als verkoper en iedere dag hoor ik van die spookverhalen over directiewagens en jonge occasie's! Niets is minder waar bij echte merkgarages! Wij kunnen ons dat niet permitteren!

        Cardoen en co? Ja hoor, schadewagens, wagnes met 0 km maar toch een jaar oud ... Kan allemaal ...

        Maar voor jullie alles en iedereen in onze branche in twijfel trekken, ga alle feiten na ..
        en dit is mss heel cru, maar 99% van de mensen die zich laten bezeiken hebben het aan zichzelf te danken!
        Net als bij het aankopen van tweedehands fotomateriaal kan men zich bevragen! (VAB keuring ed ...)
        Trouwens, een tweedehands personenwagen krijgt een volledig 89 punten rapport op de technische controle wanneer deze aangeboden wordt voor keuring verkoop! Wanneer er inderdaad niet correcte zaken gevonden worden, kan men dit catalogeren onder de rubriek verborgen gebreken en is men bijgevolg niet verplicht de wagen te nemen.

        @ peter238:
        Directiewagen: Nooit ingeschreven wagen (handelaarsplaten) , gebruikt door verkopers of zaakvoerders van een garage! Hier krijgt u een kilometerkorting op, maar u blijft eerste eigenaar ...

        Kwestie van te weten wat er eigenlijk echt mee omschreven zou moeten worden ...

        Just my two cents ...
        Canon EOS 350 D, 15-55 kitlens, Canon EF 70-200 L, Speedlite 430EX

        Comment


        • #34
          Re: nieuwe auto......

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Maar als je liever een monovolumer hebt, kan je misschien eens kijken naar een Ford S-max. Als ik nu een dergelijke wagen zou kopen zou het hoogstwaarschijnlijk zo eentje zijn.
          Maar hou dan wel rekening met onmenselijke leveringstermijnen.
          6 tot meer dan 8 maanden.
          Homepage Asterix

          Comment


          • #35
            Re: nieuwe auto......

            Nissan Almera Tino?

            Comment


            • #36
              Re: nieuwe auto......

              Binnen een paar weken komt mijn Alfa 159 SW binnen...


              Heb ik ook meer besteld met mijn hart dan met mijn verstand...maar is firmawagen, dus kon wel een gokje doen.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #37
                Re: nieuwe auto......

                Ik ben ooit op de volgende site gebotst, 'k vind hem wel zinvol om een idee te krijgen van wat nu "de goei" en "de slechte" zijn. Het is een grootschalig onderzoek naar betrouwbaarheid (dus niet "ik heb nen X en dat krijgt ge niet kapot, mijn buurvrouw heeft nen Y en dat is rommel). Volgens mij is hij ook objectief want het is een Engels onderzoek en Land Rover scoort het slechtst (op 30 merken) .

                What Car reliability survey

                Kris

                Comment


                • #38
                  Re: nieuwe auto......

                  Oorspronkelijk geplaatst door asterix Bekijk bericht
                  Maar hou dan wel rekening met onmenselijke leveringstermijnen.
                  6 tot meer dan 8 maanden.
                  Tsjah : een geluk dat ik nu geen andere nodig heb hé ;-). Mijn Golfje zit nog maar aan 30500 km, dus daar kan nog wel ietske bij...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #39
                    Re: nieuwe auto......

                    Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                    Ik ben ooit op de volgende site gebotst, 'k vind hem wel zinvol om een idee te krijgen van wat nu "de goei" en "de slechte" zijn. Het is een grootschalig onderzoek naar betrouwbaarheid (dus niet "ik heb nen X en dat krijgt ge niet kapot, mijn buurvrouw heeft nen Y en dat is rommel). Volgens mij is hij ook objectief want het is een Engels onderzoek en Land Rover scoort het slechtst (op 30 merken) .

                    What Car reliability survey

                    Kris
                    Het mag dan wel een betrouwbaar onderzoek naar betrouwbaarheid zijn (), het verslag dateert intussen ook al van oktober 2005 of een kleine 2,5 jaar geleden...
                    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                    BD0993BE
                    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                    Comment


                    • #40
                      Re: nieuwe auto......

                      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Proficiat met de aankoop.
                      6 jaar? Mits enige voorzichtigheid zal je er nog 10 jaar mee rond kunnen rijden.
                      Mijn moeder rijdt nog rond met een Corolla van 15 jaar oud - zonder problemen...
                      Aha!
                      Mijne verkocht na 16 jaar.
                      Had wel weinig kilometers.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: nieuwe auto......

                        Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                        Het mag dan wel een betrouwbaar onderzoek naar betrouwbaarheid zijn (), het verslag dateert intussen ook al van oktober 2005 of een kleine 2,5 jaar geleden...
                        Ja, ik vond er geen recenter, spijtig genoeg. En ik vermoed dat het over modellen gaat die nog enkele jaren ouder zijn, want dan pas weet je natuurlijk iets over betrouwbaarheid.
                        Vroeger was er nog een ander dergelijk onderzoek, jaarlijks uitgevoerd binnen Europa ("the continent" dan), met data van 30.000 auto's. Test-aankoop publiceerde die data ook. In elk geval, uit al de testen die ik gezien heb komt ongeveel hetzelfde lesultaat als het ovel betlouwbaalheid gaat.
                        Klis

                        Comment


                        • #42
                          Re: nieuwe auto......

                          Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                          Wie heeft er tips en/of goede ervaringen met bepaalde models. We hadden graag bij Nissan gebleven, maar het laatste model (break) vinden we niet mooi... die van 2003. 2004 daarentegen weer wel... maar we zouden eens graag andere merken leren kennen... (heb nog wel geen ander merk dan nissan gehad, maar er is wat drempelvrees voor het overstappen naar een ander merk...) graag wat tips. Peugeot 807?

                          Tim W.
                          Ik rijd met een Peugeot 807 2 liter HDI leasingwagen. Momenteel iets meer dan 90.000 km op de teller na twee jaar. Geen problemen gehad. Enkel ABS dat op slechter wegdek iets te snel geactiveerd wordt. De eerste 807 modellen hadden wel problemen met o.a. de uitlijning van de assen...
                          Nikon D90

                          Comment


                          • #43
                            Re: nieuwe auto......

                            car pass heeft wel echt zijn nut hoor.
                            ik doe in banden en elke wagen die hier komt word ingegeven in car pass.
                            een wagen zonder car pass of een lege zal verdacht lijken en minder snel verkocht worden.

                            Comment


                            • #44
                              Re: nieuwe auto......

                              Oorspronkelijk geplaatst door Broken-Wing Bekijk bericht
                              Koop nooit een volkswagen Passat, want die zijn zo goed van kwaliteit dat uw vrouw u verplicht van er mee te blijven rijden.
                              De mijne is 10 jaar oud, heeft 387.000 km. en is nog nooit in de garage gemoeten voor een breuk, alleen voor normaal onderhoud.
                              Zo'n goeie auto kunt ge nooit wegdoen zegt mijn wederhelft, en ik die zo graag eens een nieuwe zou willen.
                              En er vrijwillig mee in een gracht rijden doe ik niet.

                              Broken-wing
                              Gelukzak...
                              Onze Passat is ook ongveer 10 jaar en 250.000km maar....heeft wel al meerdere keren in de garage gestaan
                              Kardangoppelingen, motertjes van de ruiten, automatische sloten tot laast een totaal nieuw dashboard moeten laten steken.
                              Gaat nochtans op tijd binnen bij een officiële dealer.
                              Zo zie je maar...;hebben waarschijnlijk enen die op een maandag gemaakt is

                              Heb voor alle zekerheid nu wél een nieuwe besteld en... neen geen VW!!!
                              Hopelijk nu een van midden in de week
                              Vind het wél eigenaardig dat sommige merken nu geen reservewiel meer leveren (zelfs geen plaats meer voorzien), vind dat eigenlijk een slechte "vernieuwing"
                              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                              BD0290BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: nieuwe auto......

                                Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                                Vind het wél eigenaardig dat sommige merken nu geen reservewiel meer leveren (zelfs geen plaats meer voorzien), vind dat eigenlijk een slechte "vernieuwing"
                                Soms lijkt vooruitgang inderdaad verdacht veel op achteruitgang ...
                                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                                BD0993BE
                                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                                Comment

                                Working...
                                X