Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe auto......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nieuwe auto......

    Meer over de echtheid van de kilometerstand kan je vinden op www.carpass.be
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

    Comment


    • #17
      Re: nieuwe auto......

      iedereen bedankt vr de info.., ben vandaag gaan kijken naar een toyota avensis verso, van 2002. er staan wel 130000km op de teller maar toyota is een zeer goed merk en ken enkele mensen, waaronder mijn ouders die nooit grote kosten hebben gehad met hun toyota. dus kan er missh nog een 6jaar mee bollen, daar wij geen vele kilometers doen op een jaar. mijn vrouw en ik werken namelijk zeer dicht bij ons huisje... Ik ben een voorstander van een ruime wagen en was aangenaam verrast van deze wagen, en heb er een testrit meegereden. heb destijds mijn rijbewijs behaald met een lite-ace en ik voelde dezelfde rij-ervaring vandaag als 14 jaar geleden..... dus we gaan morgen beslissen wat te doen... heb ook de 307 sw en break van peugeot mogen bekijken, maar kies toch voor een goed merk als toyota denk ik...

      Tim W.
      Last edited by mendel; 16 september 2007, 07:59.
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

      Comment


      • #18
        Re: nieuwe auto......

        Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
        Meer over de echtheid van de kilometerstand kan je vinden op www.carpass.be
        Ik heb 5 maand geleden een auto verkocht van bijna 4 jaar oud met 123000km op de teller. Op die 4 jaar is die auto enkel op 5000 km in de garage geweest voor een inspectie. Oliewissel deed ik zelf iedere 15000km en distributieriem heb ik zelf vervangen op 80000km. Bandenwissel is ook niet in een garage gedaan. Particuliere koper is er zelf mee naar de autoinspectie gegaan en heeft me nooit naar een carpass gevraagd.
        Op die 5000km-inspectie na, zal het een kale carpass zijn.
        Via google heb ik zonet nog enkele firma's gevonden die de kilometerstand ingeven die je zelf wenst.(om zogezegd de juiste km-stand in te geven na vernieuwing van de teller). In mijn geval zou het carpass systeem dus helemaal falen indien ik de teller op bv. 60000km had laten terugzetten.

        Comment


        • #19
          Re: nieuwe auto......

          verwijderd wegens dubbele posting
          Last edited by notex; 16 september 2007, 19:50. Reden: dubbele posting

          Comment


          • #20
            Re: nieuwe auto......

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

            Waar denk je dat men met leasingauto's, huurauto's of rijschoolauto's blijft van 1 of 1,5 jaar oud ?
            Die worden bv. verkocht als directiewagen of zogezegd van iemand die zijn
            afbetalingen niet meer kon doen.
            Klopt als een bus, kijk maar naar "Mercedes Nearly New Car" bvb
            En alle andere merken doen net hetzelfde hoor...
            Het woord "directiewagen" mag je heden ten dage gerust met een "GROTE KORREL ZOUT" nemen
            Veel huurauto's zijn zelfs maar 3 of 6 maanden oud als ze er bij de verhuurmaatschappijen weer uit gaan, Cardoen heeft een paar jaar terug een héél lot Toyota's Avensis te koop aangeboden die van bij verhuurbedrijven kwamen.

            Comment


            • #21
              Re: nieuwe auto......

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Ik heb 5 maand geleden een auto verkocht van bijna 4 jaar oud met 123000km op de teller. Op die 4 jaar is die auto enkel op 5000 km in de garage geweest voor een inspectie. Oliewissel deed ik zelf iedere 15000km en distributieriem heb ik zelf vervangen op 80000km. Bandenwissel is ook niet in een garage gedaan. Particuliere koper is er zelf mee naar de autoinspectie gegaan en heeft me nooit naar een carpass gevraagd.
              Op die 5000km-inspectie na, zal het een kale carpass zijn.
              Via google heb ik zonet nog enkele firma's gevonden die de kilometerstand ingeven die je zelf wenst.(om zogezegd de juiste km-stand in te geven na vernieuwing van de teller). In mijn geval zou het carpass systeem dus helemaal falen indien ik de teller op bv. 60000km had laten terugzetten.

              Als je auto nooit in een garage komt en ook nog niet aan de technische controle is gepasseerd, zal je CarPass er inderdaad aardig blanco uitzien.

              Als je zelf actief wil meewerken aan fraude (denk er eerst eens goed over na of je dat wel wil!), weet dan dat een mooi gevulde CarPass minder argwaan wekt dan een bijna blanco Pass.
              En vergeet ook niet dat bij de minste twijfel over de echtheid van de CarPass er nog heel wat andere controlemiddelen zijn om de kilometerstand bij benadering te verifiëren.
              Een verschil van 10.000 KM zal uiteraard niet opgemerkt worden, maar loont ook de moeite niet, hé.
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE
              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

              Comment


              • #22
                Re: nieuwe auto......

                Oorspronkelijk geplaatst door peter238 Bekijk bericht
                Het woord "directiewagen" mag je heden ten dage gerust met een "GROTE KORREL ZOUT" nemen
                LOL, juist nog in een ander forum vermeld; vind het wel grappig, tweedehands clio 1.2 benzine die verkocht word als "directiewagen"

                @Mendel, kijk misschien ook eens naar een 2dehands primera break (van de laatste generatie). Heb er overlaatst eentje gekocht voor een (heel) schappelijke prijs. Zie wel dat je de 1900 diesel (op aanraden van mijn garagist) aan de kant laat. Heb zelf de 2200dci, is iets meer taks en relatief hoog verbruik (7,5l/100km) maar de motor is volgens hem onverslijtbaar.
                Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                Comment


                • #23
                  Re: nieuwe auto......

                  't hangt er wel vanaf wat je iets meer noemt hé.
                  Van 274.12€ naar 492.17€ vind ik toch al een redelijk verschil.
                  En 7.5 l. is er ook niet neven.

                  en dat onverslijtbaar : dat zeiden ze van mijn Toyota'tje ook... Niet dus.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #24
                    Re: nieuwe auto......

                    Koop nooit een volkswagen Passat, want die zijn zo goed van kwaliteit dat uw vrouw u verplicht van er mee te blijven rijden.
                    De mijne is 10 jaar oud, heeft 387.000 km. en is nog nooit in de garage gemoeten voor een breuk, alleen voor normaal onderhoud.
                    Zo'n goeie auto kunt ge nooit wegdoen zegt mijn wederhelft, en ik die zo graag eens een nieuwe zou willen.
                    En er vrijwillig mee in een gracht rijden doe ik niet.

                    Broken-wing

                    Comment


                    • #25
                      Re: nieuwe auto......

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      't hangt er wel vanaf wat je iets meer noemt hé.
                      Van 274.12€ naar 492.17€ vind ik toch al een redelijk verschil.
                      En 7.5 l. is er ook niet neven.

                      en dat onverslijtbaar : dat zeiden ze van mijn Toyota'tje ook... Niet dus.

                      jups, je hebt gelijk, is wel redelijk wat meer
                      (Voor mij speelde ook het feit dat er binnenkort wat lasten mee gesleept zullen moeten worden ook een rol)
                      Het is volgens de garagist ook wel zo dat deze motor minder zou kosten in onderhoud (heb hier ook men twijfels bij ). Alleszins, de distributieriem moet niet vervangen worden op 100.000km, want hij heeft een ketting en die zou veel langer goed zijn...

                      En die 7,5 is aan de hoge kant, maar je mag dit soort auto ook niet gaan vergelijken met auto's uit een andere categorie (Met mijn corolla 1.4d4d verbruikte ik bvb ong 5,2l).

                      Heb je dan zoveel pech gehad met je toyota (welk model)?


                      @mendel: Trouwens, een X-trail is misschien ook nog iets voor jou (als je nissan wil blijven). Bij een okkasie diesel zit je dan ook wel sowieso met de 2200dci opgescheept.
                      Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: nieuwe auto......

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Kijk ook eens bij Toyota...De Avensis wagon of de Corolla verso. Ik heb op mijn vorig werk een tijdje met zo'n Corolla gereden en ik was heel tevreden van die wagen.
                        Ik rij ook met een Toyota Corolla Verso en ben daar enorm content van Ik heb altijd met Opel gereden en was daar redelijk tevreden van, maar nu ik Toyota gewoon ben, wil ik nie meer terug

                        Peter

                        Comment


                        • #27
                          Re: nieuwe auto......

                          Blijft van de C8 of zijn broertjes ( fiat ulysse, peugeot 807, lancia phedra ) af ... Ik heb een Fiat Ulysse gehad en heb er hopen problemen mee gehad.

                          Momenteel heb ik mijn ideale wagen gevonden ... Ik rij een Opel Vivaro 19 cdi en ik moet zeggen dat ik heel tevereden ben over de wagen.

                          - Rijd als een personenwagen
                          - Laag verbruik ... dank zij de 6de versnelling
                          - 5 zitplaatsen en toch lichte vracht ( ong 125euro rijtaks )
                          - perfect voor uitstapjes of klussen ( fietsen, kinderwagens, een ijskast, enz enz het kan er allemaal vlot in )
                          - prijs rond de 20000euro
                          - Ook ideale wagen als je van kamperen houd

                          Rij ik morgen de vivaro in elkaar, dan koop ik overmorgen een nieuwe Vivaro

                          Comment


                          • #28
                            Re: nieuwe auto......

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                            jups, je hebt gelijk, is wel redelijk wat meer
                            (Voor mij speelde ook het feit dat er binnenkort wat lasten mee gesleept zullen moeten worden ook een rol)
                            Het is volgens de garagist ook wel zo dat deze motor minder zou kosten in onderhoud (heb hier ook men twijfels bij ). Alleszins, de distributieriem moet niet vervangen worden op 100.000km, want hij heeft een ketting en die zou veel langer goed zijn...

                            Heb je dan zoveel pech gehad met je toyota (welk model)?

                            @mendel: Trouwens, een X-trail is misschien ook nog iets voor jou (als je nissan wil blijven). Bij een okkasie diesel zit je dan ook wel sowieso met de 2200dci opgescheept.
                            Die Toyota is al van een tijdje geleden. Was toen een 1.3 12V motortje (in een corolla Sedan). Motortje kon koud niet optrekken (begon te snukken vanaf het moment dat je gas durfde te geven. Was wel nog een met carburator natuurlijk). Na een 140.000 km. zat er zoveel speling op het stuurwiel dat je op de autostrade niet meer recht kon rijden.

                            Ik heb hiermee niet gezegd dat Toyota slecht is. Ken ook mensen die zonder kosten 300.000 km. met hun 2.0d dieseltje bollen...

                            Het modellenbeleid van Nissan snap ik wel niet echt, want veel "gewone" personenauto's hebben ze niet meer, behalve een Micra en ergens een Note...
                            Ze beginnen zowat de Japanse Landrover te worden ;-).
                            Last edited by polleke_cgc; 18 september 2007, 17:22.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #29
                              Re: nieuwe auto......

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Die Toyota is al van een tijdje geleden. Was toen een 1.3 12V motortje (in een corolla Sedan). Motortje kon koud niet optrekken (begon te snukken vanaf het moment dat je gas durfde te geven. Was wel nog een met carburator natuurlijk). Na een 140.000 km. zat er zoveel speling op het stuurwiel dat je op de autostrade niet meer recht kon rijden.

                              Ik heb hiermee niet gezegd dat Toyota slecht is. Ken ook mensen die zonder kosten 300.000 km. met hun 2.0d dieseltje bollen...

                              Het modellenbeleid van Nissan snap ik wel niet echt, want veel "gewone" personenauto's hebben ze niet meer, behalve een Micro en ergens een Note...
                              Ze beginnen zowat de Japanse Landrover te worden ;-).
                              Behoorlijk pech gehad blijkt dat wel (zelf heeft men vader ook zo een sedan 1.3 12v gehad, en mijn neef heeft deze verder versleten. Na ongeveer 15jaar en 350.000km nog eens verder verkocht...). In een ander topic zei je dat je met een auto geluk moet hebben. Dat is een feit dat zeker waar is. Maar bij het ene merk merk heb je gewoon meer kans op geluk dan bij het andere

                              Over het modellenbeleid bij nissan heb ik ook grote twijfels. Dat de modellen een beetje origineler voor de dag mochten komen (dan enkele jaren terug) dat is natuurlijk een feit... Sinds de inmenging van renault is het wel precies zo dat er echt géén concurrentie mag zijn. En met een gamma als dit van renault in gedachten is dit wel heel moeilijk om de klanten van nissan te blijven binden.
                              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                              Comment


                              • #30
                                Re: nieuwe auto......

                                Merci allemaal...
                                Heb dit weekend een toyota avensis verso gekocht...
                                Veeeeel plaats en een mooie wagen; (van2002, 2.0 diesel), 5 ruime plaatsen
                                Hopelijk kan ik er nog een 6-tal jaar mee rijden.

                                De Nissan break van een aantal jaar terug, vonden we niet mooi van vorm...

                                Tim W.
                                Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                                Comment

                                Working...
                                X