Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw mee te nemen met je auto.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw mee te nemen met je auto.

    Voor wie op reis gaat, hier een link wat nieuw is,
    maar ook wat je in andere landen als Frankrijk of Oostenrijk moet bijhebben.





    Uploaded with ImageShack.us
    Last edited by Guest42; 7 juni 2012, 07:28.

  • #2
    Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

    Interessant en bedankt om te posten


    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

      Bedankt, valt al bij al nog mee die vereisten. Deze is wel grappig:

      Estland: Twee wielblokken verplicht in de wagen (om te gebruiken bij parkeren op hellende wegen

      Het land is zo plat als een biljartlaken, uitgezonderd de heuvel in het oude stadsgedeelte van Tallinn en een "berg" van 318 meter (door een toren die ze erop gezet hebben).

      Zal wel met het winterweer te maken hebben zeker.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Deze is wel grappig:

        Estland: Twee wielblokken verplicht in de wagen (om te gebruiken bij parkeren op hellende wegen

        Het land is zo plat als een biljartlaken, uitgezonderd de heuvel in het oude stadsgedeelte van Tallinn en een "berg" van 318 meter (door een toren die ze erop gezet hebben).

        Zal wel met het winterweer te maken hebben zeker.
        Of met de auto's die ze er gewoon zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

          Op een zomerse avond in Frankrijk:

          Agent: "Mijnheer, heb je een alcoholtester in bezit?"
          Bestuurder: "Euh, neen, die heb ik zojuist gebruikt om te testen".
          Agent: "Mijnheer, je moet er altijd één in de wagen hebben".
          Bestuurder: "Maar alcoholtesters zijn toch gemaakt om te testen, mag dat dan niet?"
          Agent: "Jawel, dat is de bedoeling, maar er moet altijd ééntje in de wagen overblijven".
          Bestuurder: "Als je een alcoholtester dient om te gebruiken, en er moet altijd ééntje in de wagen moet overblijven, waarom verplichten ze er dan geen twee bij te hebben?"
          Agent: "Tja, als we verplichten er altijd twee bij te hebben, dan mag je die allebei niet gebruiken, dan zou je nog een derde moeten kopen om eventueel te gebruiken".
          Bestuurder: Dus, mijnheer de agent, die verplichte alchoholtester dient enkel en alleen om aan de politie te laten kijken?!"
          Agent: (stilte)



          Groetjes,
          K@rel
          Last edited by k@rel; 7 juni 2012, 19:08.
          Is this the real life? Is this just fantasy?
          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

            Dus wanneer ik vertrekkend vanuit België over Luxemburg rij om daar voordeliger te tanken om dan vervolgens via een stukje Duitse Autobahn Frankrijk binnen te duiken
            met als eindbestemming Spanje moet ik voor elk land afzonderlijk (hoe? we zijn toch een één gemaakt Europa?) in orde zijn met die fratsen? Tsss... wat een BS en gezever zeg, ik vertrek op vakantie dus ik wens mij niet bezig te houden met zulke irritante opdrachten.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

              In Hongarije moeten er dus ook een bestuurder en inzittenden in de wagen zitten?
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

                Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
                Op een zomerse avond in Frankrijk:

                Agent: "Mijnheer, heb je een alcoholtester in bezit?"
                Bestuurder: "Euh, neen, die heb ik zojuist gebruikt om te testen".
                Agent: "Mijnheer, je moet er altijd één in de wagen hebben".
                Bestuurder: "Maar alcoholtesters zijn toch gemaakt om te testen, mag dat dan niet?"
                Agent: "Jawel, dat is de bedoeling, maar er moet altijd ééntje in de wagen overblijven".
                Bestuurder: "Als je een alcoholtester dient om te gebruiken, en er moet altijd ééntje in de wagen moet overblijven, waarom verplichten ze er dan geen twee bij te hebben?"
                Agent: "Tja, als we verplichten er altijd twee bij te hebben, dan mag je die allebei niet gebruiken, dan zou je nog een derde moeten kopen om eventueel te gebruiken".
                Bestuurder: Dus, mijnheer de agent, die verplichte alchoholtester dient enkel en alleen om aan de politie te laten kijken?!"
                Agent: (stilte)



                Groetjes,
                K@rel
                Goeie

                Het komt er eigenlijk op neer dat sommige mensen hun hele koffer moeten vullen met die dingen. Als je er drie in de wagen hebt liggen en je blaast positief dan heb je nog maar 1 kans om te testen of je 'nuchter' bent, want de laatste moet je bewaren om te tonen.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

                  Agent : Ik geef je een boete om te hard te rijden.
                  Bestuurder : Ik reed toch niet te snel?
                  Agent : Ja, maar je zou dat kunnen doen natuurlijk.

                  Lijkt me net hetzelfde als een boete krijgen voor het niet bij hebben van een alcoholtester als je zelf nooit alcohol drinkt.

                  Die alcoholtester zou je moeten gebruiken als je vermoedens hebt te veel gedronken te hebben ... maar dat heb ik dus nooit.
                  Waarom iets onzinnig moeten kopen?
                  Alsof iemand dat weet dat hij gedronken heeft daar zelf gaat in blazen.
                  Rare kronkels in de wetgeving!
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

                    Ik vind dat ze reddingsvesten, parachutes, vuurpijlen, een noodbaken (EPIRB), satelliet-telefoon, reddingsvlot, en noodrantsoenen moeten verplichten. Better safe than sorry.

                    Nota: in de winter heb ik altijd iets te peuzelen mee, en een sneeuwschopje. 's Zomers altijd water en cola (in electrische koelbox, staat er altijd in), en heel het jaar dekens. Ik gebruik die in de eerste plaats om dingen in te pakken (Berlingo lichte vracht, veel ruimte, maar je moet zorgen dat alles op zijn plaats blijft liggen, daarom ook een aantal sandows en sjorbanden...)
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Agent : Ik geef je een boete om te hard te rijden.
                      Bestuurder : Ik reed toch niet te snel?
                      Agent : Ja, maar je zou dat kunnen doen natuurlijk.

                      Lijkt me net hetzelfde als een boete krijgen voor het niet bij hebben van een alcoholtester als je zelf nooit alcohol drinkt.

                      Die alcoholtester zou je moeten gebruiken als je vermoedens hebt te veel gedronken te hebben ... maar dat heb ik dus nooit.
                      Waarom iets onzinnig moeten kopen?
                      Alsof iemand dat weet dat hij gedronken heeft daar zelf gaat in blazen.
                      Rare kronkels in de wetgeving!

                      +1

                      wat een rare toestanden allemaal toch tegenwoordig...

                      Dat er in wintersportlanden een winterbandenplicht geldt kan ik mee leven, dat is ook logisch want het gaat zowel om veiligheid van anderen als die van jezelf.
                      Maar een alcoholtester heeft daarmee niks te maken imho; het is eigenlijk heel simpel, wie rijdt drinkt niet !!
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

                        De alcoholtester die je bij moet hebben in Frankrijk vind ik gewoon een idioot idee.
                        Die zal het percentage dronken weggebruikers niet verlagen, want iemand die gedronken heeft zal daar zelf niet in blazen voor hij (of zij) achter het stuur kruipt, die weet zelf wel dat je daarvan niet nuchter wordt.

                        Als die bestuurder dat wel doet, dan is de tester niet meer bruikbaar, krijgt die dan nog een extra boete bovenop die voor het rijden in dronken toestand?
                        In dat geval kan je dat blaaspijpje dus beter niet vooraf gebruiken, dan spaar je toch al één boete uit...

                        Het is weer zo'n typische wet waarbij ik mij afvraag wat de band is tussen de fabrikant van die toestellen en de ministers die de wet hebben goedgekeurd...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw mee te nemen met je auto.

                          In China heb je al jaren het rode boekje, daar staat alles in wat niet mag maar volgens mij zijn we niet ver van het europees rode boekje meer af met regeltjes wat moet en niet mag.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment

                          Working...
                          X