Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nfc - nuttig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nfc - nuttig?

    Omdat de batterij van mijn smartphone langzaam aan zijn einde lijkt te komen kijk ik uit naar een vervanger. Ik heb al een paar kanshebbers op het oog en mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een budgetmodel zonder nfc.

    Voor enkele jaren had ik een Samsung S4 met nfc en mijn zoon en ik hebben dat eens getest. Al één keer gebruikt dus in al die jaren dat nfc op de markt is. Die S4 had nog meer toeters en bellen die ik niet echt nodig had en daarom heeft mijn huidige smartphone o.a. geen nfc. Ik mis het dan ook helemaal niet.

    Maar met het oog op de toekomst wil ik de vraag stellen omdat nfc naar het schijnt een vereiste is voor de rest van de wereld (tenminste voor de smartphone testers op het internet). Ik lees ook op het internet dat nfc in onze contreien zal doorbreken in de volgende jaren, maar dat schreven ze zoveel jaar geleden ook en toen kocht ik die S4

    Wat is jullie idee? Of misschien wel ervaring? Is nfc ook nuttig voor betalingen in het buitenland? Betrouwbaar? ...

  • #2
    Re: nfc - nuttig?

    Ik gebruik NFC praktisch dagelijks in combinatie met de Bancontact app.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: nfc - nuttig?

      Moet je dus voor jezelf uitmaken hé, Samsung S9 koop je tegenwoordig voor dikke 500€ bij Alternate.

      Ontdek de nieuwste innovaties van Samsung electronica. Bekijk het brede scala aan Samsung producten, waaronder GSMs, smartwatches, TVs en huishoudelijk.

      Comment


      • #4
        Re: nfc - nuttig?

        Comment


        • #5
          Re: nfc - nuttig?

          NFC is betrouwbaar maar je kan contactloos betalen net zo goed met je bankkaart en het lijkt mij nog altijd sneller.


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: nfc - nuttig?

            Diabeten waarderen nfc. :-) Het hangt dus ondermeer af van hoe je het bekijkt.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: nfc - nuttig?

              Ik ben als diabeet even niet mee.


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: nfc - nuttig?

                Ik vind NFC zeer gemakkelijk, van contactloos betalen in de winkel, het gebruik ervan in de Londense metro in combinatie met Google pay (niet meer aanschuiven aan de loketten en altijd het goedkoopste tarief).
                Tot het koppelen van smartphone/tablet aan een camera (altijd een bitch bij mij vroeger)
                Als ook het werken met NFC tags om snel instellingen te veranderen.
                Ik stap in mijn auto, gsm unlocken, tegen NFC tag houden, Wifi schakelt uit, Data verbinding en Bluetooth schakelen in, en zo heb ik er ook nog 2 hangen naast mijn voordeur voor als ik thuis kom of ergens te voet naar toe ga.
                Life is beautiful, take pictures to remember

                Comment


                • #9
                  Re: nfc - nuttig?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Ik ben als diabeet even niet mee.


                  Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                  Als je als diabeet in plaats van te prikken in aanmerking komt voor zo een flash ding in je arm,
                  dan hoef je niet steeds dat uitlees bakje overal mee naar toe te nemen Heembeek, via een app
                  op je smartphone kan je die ook uitlezen als die over nfc beschikt.
                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nfc - nuttig?

                    Inderdaad, de Free Style Libre (zo heet de sensor en de firma die dit op de markt brengt) is perfect uitleeesbaar met smartphones die over nfc beschikken.
                    De aaplicatie die dit toe laat is Glimp (Italiaanse auteur waar ik het genoegen heb gehad deel te kunnen nemen aan de ontwikkeling).
                    Voordeel van die app is dat de sensor ook na twee weken verder uitleesbaar is. De app die door FreeStyle Libre wordt verkocht (Glimp is gratis) of de scanner van Free Styel Libre stoppen automatisch na 14 dagen. Je kan pas heropstarten nadat de sensor vervangen wordt. De truk die ze gebruiken is het opslaan van de sereinummers. 3 in totaal wat 6weken werking betekent. Na zes weken zou de eerste opnieuw kunnen gebruiken ... maar je kan die niet meer plaatsen. Met Glimp heb je die 14 dagenwerkings limiet niet en zo zover we al hebben uit getest gaat die sensor ook 3 weken perfect zijn werk doen.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: nfc - nuttig?

                      Allen heel erg bedankt voor de snelle antwoorden, maar ik ben nog niet overtuigd van het nut. Enkel de (auto)toepassing en de tags aan de voordeur (viper11) lijken me interessant. Anderzijds moet je daarvoor toch je smartphone uit je zak halen en tegen de tag houden, nietwaar? Dan is ook net zo snel snel een vinkje gezet of app gestart. Het gemak van nfc is dus niet meer dan een bewerking uitgespaard of zie ik het nu verkeerd?

                      Comment


                      • #12
                        nfc - nuttig?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Inderdaad, de Free Style Libre (zo heet de sensor en de firma die dit op de markt brengt) is perfect uitleeesbaar met smartphones die over nfc beschikken.
                        De aaplicatie die dit toe laat is Glimp (Italiaanse auteur waar ik het genoegen heb gehad deel te kunnen nemen aan de ontwikkeling).
                        Voordeel van die app is dat de sensor ook na twee weken verder uitleesbaar is. De app die door FreeStyle Libre wordt verkocht (Glimp is gratis) of de scanner van Free Styel Libre stoppen automatisch na 14 dagen. Je kan pas heropstarten nadat de sensor vervangen wordt. De truk die ze gebruiken is het opslaan van de sereinummers. 3 in totaal wat 6weken werking betekent. Na zes weken zou de eerste opnieuw kunnen gebruiken ... maar je kan die niet meer plaatsen. Met Glimp heb je die 14 dagenwerkings limiet niet en zo zover we al hebben uit getest gaat die sensor ook 3 weken perfect zijn werk doen.
                        Ok bedankt Geert en Wim. En Lieven om de eerste aanzet te geven.



                        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: nfc - nuttig?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          Ok bedankt Geert en Wim. En Lieven om de eerste aanzet te geven.
                          Mijn vrouw is type 1, dus ik volg wel een beetje hoe alles in elkaar zit.
                          Sedert ze haar schouder gebroken heeft ben ik de sensor-schieter van dienst.
                          Onze iPhones hebben dan wel geen nfc, de volgende zullen dat zeker hebben. Voor het meten alleen al.

                          Nu kan ik mij voorstellen dat de toepassingen heel ver kunnen gaan: apotheek, hospitaal (aanmelden voor een afspraak), openbaar vervoer, lerarenkaart, bibliotheek, bankkaart, klantenkaart tot en met gelijk welk inkom ticket.
                          Zo wilden we verleden week naar een tentoonstelling in Bozar, ze slaagden er niet in (dankzij een nieuw systeem) om in een half uur meer dan drie tickets aan te maken. Hadden we ze online aangemaakt hadden we ook Beyound Klimt gezien
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #14
                            Re: nfc - nuttig?

                            dag Lieven,

                            Veel beterschap voor je vrouw.
                            Is die app voor diabetici dan geen dure grap met die nieuwe licenties zoals ik begrepen heb uit wim zijn post ?



                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: nfc - nuttig?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                              Is die app voor diabetici dan geen dure grap met die nieuwe licenties zoals ik begrepen heb uit wim zijn post ?
                              Volgens mij krijgt mijn vriend Pol dat alles gratis, maar geen idee wat de voorwaarden zijn.

                              Trouwens gans die wetenschap komt oorspronkelijk van Wim Vanmaele die aan de ontwikkeling mee heeft gewerkt,
                              waarvoor nogmaals dank in naam van mijn vriend Pol die er heel gelukkig mee is,
                              om niet steeds overal dat uitleesding te moeten bij hebben.
                              Nu weet ik niet meer of wim mij dat hier via PM heeft laten weten of in de besloten groep Techno babbel
                              die Vincent en ik hebben opgericht op facebook.
                              Dus best eens pm sturen naar Wim Vanmaele, hij weet er alles van meen ik.
                              Last edited by Guest42; 27 december 2018, 18:20.

                              Comment

                              Working...
                              X