Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nettiquette... quid ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nettiquette... quid ?

    Duidelijke titel lijkt me. En hoe gaan we er me om op BD ?

  • #2
    Re: Nettiquette... quid ?

    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Duidelijke titel lijkt me. En hoe gaan we er me om op BD ?
    Heb ik iets gemist?

    Anders zou ik gewoon beleefd blijven, kalm en goed nadenken
    voor ik hier iets neerpen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Nettiquette... quid ?

      heu .. de meeste Internet cq forumgebruikers hebben daar nog nooit van gehoord zelfs doorgewinterde niet ..

      effe zoeken naar RFC1855 helpt

      Comment


      • #4
        Re: Nettiquette... quid ?

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Duidelijke titel lijkt me. En hoe gaan we er me om op BD ?
        je zit hier nou al en paar jaar, dan zou je het toch moeten weten hè.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Nettiquette... quid ?

          "Be strict when sending and tolerant when receiving." - RFC1958

          Wat mij betreft hoeft dit niet enkel over protocollen tussen servers, clients, deamons en programma's te gaan...
          Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

          Comment


          • #6
            Re: Nettiquette... quid ?

            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Duidelijke titel lijkt me. En hoe gaan we er me om op BD ?
            Kun je dat opeten?

            Comment


            • #7
              Re: Nettiquette... quid ?

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Kun je dat opeten?
              Geen idee... zo ver ben ik nog niet gevorderd in de cursus .

              Comment


              • #8
                Re: Nettiquette... quid ?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                je zit hier nou al en paar jaar, dan zou je het toch moeten weten hè.
                grt,bouk.
                Nee... want je moet eerst weten dat het is, voor je het kan beoordelen.
                Gisteren was ik op een infoavond, en daar werd een deel uitgewijd over "nettiquette". Het is een flink pakket en tegenwoordig krijgt men er zelfs les over in de middelbare school.

                Wat een beetje raar is bouk... neem nu bijvoorbeeld jou soms "hilarische" comments. Een beginner of nieuwkomer op het forum zou hem, jou niet kennende, helemaal verkeerd kunnen interpreteren. Als je hier een tijdje bent, leer je ze appreciëren.
                Alles begint bij duidelijkheid... iets dat je zelf vanzelfsprekend vindt, is dat daarom nog niet voor iemand anders. Interpretatie van een tekst mogelijk laten, door evenveel tussen de regels te schrijven als op de regels, kan soms ook tot misvattingen voeren.

                Ik zondig daar zelf ook wel tegen. Wij zijn helemaal niet opgevoed in een internetcultuur, waar de jeugd dat wel is. Emoticons zijn ons niet vreemd, maar weinig gebruikt, terwijl ze eigenlijk je tekst kunnen bekrachtigen of ontkrachten. Ik weet bijvoorbeeld van mezelf dat ik vrij "hard" schrijf. Soms is het zo bedoeld, maar soms ook niet. 't Is een dunne lijn...

                Comment


                • #9
                  Re: Nettiquette... quid ?

                  Toen ik enkele uren geleden deze titel las, toen kookte mijn bloed een beetje .
                  Gelukkig heb ik toen niet geantwoord, anders hadden hier enkele regels gestaan, die anderen hun bloed ook deed koken.

                  Moraal van 't verhaal (en voor 't nettiquette)
                  Schrijf nooit in een kwaaie bui, kies voor wat afkoeling, schrijf als je rustig bent, neem je tijd om te bedenken hoe anderen jouw tekst lezen, relativeer !
                  (en ja, dan kan het nog gebeuren dat er misverstanden of verkeerde interpretaties voorkomen)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nettiquette... quid ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                    Toen ik enkele uren geleden deze titel las, toen kookte mijn bloed een beetje .
                    Gelukkig heb ik toen niet geantwoord, anders hadden hier enkele regels gestaan, die anderen hun bloed ook deed koken.

                    Moraal van 't verhaal (en voor 't nettiquette)
                    Schrijf nooit in een kwaaie bui, kies voor wat afkoeling, schrijf als je rustig bent, neem je tijd om te bedenken hoe anderen jouw tekst lezen, relativeer !
                    (en ja, dan kan het nog gebeuren dat er misverstanden of verkeerde interpretaties voorkomen)
                    Tja, Lut, ergens heb je een punt, maar dit onderwerp heeft eigenlijk niets te zien met het onderwerp in de privé-forums. De enige associatie die je zou kunnen maken is qua tijdstip.
                    Dit onderwerp is me eigenlijk ingegeven door een info-avond voor ouders van de middelbare school, waar het onderwerp opvallend veel besproken werd.
                    Waar wij vroeger leerden hoe je een telefoon beantwoordt, en dit omdat het toen ik jong was, helemaal niet vanzelfsprekend was dat je een telefoon had. Ik geloof dat ik een jaar of 14 was, toen mijn ouders een telefoon aanschaften.
                    Daarna is er een enorme communicatie-evolutie gekomen, waarbij vooral de geschreven communicatie een belangrijke rol ging spelen. Ik herinner me nog de telex, die later door de fax vervangen werd, de intrede van de gsm, toen je nog kon zien of iemand een gsm op zak had, en daarna op korte tijd de verspreiding van het internet en het algemeen gebruik van de gsm.
                    De laatste 10 jaren is communicatie enorm veranderd, en dat vraagt van iedereen, die vroeger anders communiceerde, aanpassingen.
                    Het lijkt allemaal simpel, maar rond internet en gsm-gebruik zit nu een hele cultuur met zijn eigen codes. Ik ga toch de ICT-cursus van mijn dochter eens grondig doornemen. Soms merk ik toch dat ik op gebied van internetgebruik eigenlijk een leek ben, maar even vaak merk ik, dat ik niet alleen ben.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nettiquette... quid ?

                      Chris: nuchtere analyse en quote naar Peter Koelewijn : je wordt ouder , Papa
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment

                      Working...
                      X