Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

    ik zal ook de netvergoeding moeten betalen maar bij mij gaan de zonnepanelen af op het moment dat ik op nul gebruik zit: ik ga geen elektriciteit gratis weg geven

    Comment


    • #62
      Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

      Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
      ik zal ook de netvergoeding moeten betalen maar bij mij gaan de zonnepanelen af op het moment dat ik op nul gebruik zit: ik ga geen elektriciteit gratis weg geven
      Wij ook niet. Als we merken dat we meer gaan opbrengen dan we verbruiken, zetten wij onze terrasverwarmers wat meer aan, en dan kan je makkelijk op nul komen .
      Of een elektrisch kacheltje in mijn buro tijdens het tussen seizoen.
      Middelen genoeg om niks gratis weg te moeten geven.
      "Zij" menen ons de duvel te moeten aandoen met hun netvergoeding, dan wij ook, maar op een andere manier.

      Comment


      • #63
        Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        Kan je de terugdraaiende meter niet vervangen door een bi-directionele meter ?

        Ik denk dat kleine installaties dan enkel betalen zoals voorheen : enkel net-tarief betalen voor afname (en niet nog eens extra voor wat je theoretisch op het net zou kunnen zetten).

        Je bent dan wel alle elektriciteit kwijt die je zelf niet verbruikt, je meter kan immers niet terugdraaien en er bestaat nog geen apart verkoopkanaal voor de op het net gezette elektriciteit door kleine installaties. De netbeheerder is immers geen aankoper/verkoper meer van elektriciteit zelf.

        Nog een ander alternatief : probeer te genieten van het sociaal tarief, er is geen mogelijkheid voor de leveranciers om een theoretische berekening te maken van wat je installatie op het net zou kunnen zetten. Sociaal tarief wordt immers aangerekend aan x euro /kWh en niet zoals je installatiecapacitiet aan x euro / kW. Mensen met een sociaal tarief kan/mag men geen prosumententarief aanrekenen.
        Ik denk dat je altijd beter af bent dan wanneer je NIET kan genieten van het sociaal tarief.
        Bovendien "proberen te genieten van het sociaal tarief" Ofwel heb je er recht op ofwel niet, maar proberen er van te genieten zal niet lukken.

        Comment


        • #64
          Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

          Vandaag in het nieuws : het gevolg van al die groen certificaten is nu dat iedereen een hogere energiefactuur onder zijn neus zal krijgen door de Vlaamse regering om de begroting in evenwicht te krijgen. Andermaal een cadeautje van de vorige regering (van ene Freya). Dus iedereen betaalt mee, maar diegenen die geen zonnepanelen hebben geplaatst betalen toch weer het meest. En als de BTW op de energiefactuur dan nog eens omhoog gaat, wat je n.a.v. de huidige onderhandelingen nopens de begroting kan verwachten, gaan we het weer weten.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #65
            Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

            Koop dan maar snel die warmtepompdroger, je factuur zal zakken.

            Een aan zij die hun energieverbruik kinstmatig opdrijven... Shame on you, het milieu heeft elke inspanning nodig.
            Electrische terrasverwarmers mochten ze van mij verbieden.

            Als je toch je electrisch verbruik wil opdrijven is de enige goede en effectieve methode een warmtepomp of airco die ook kan verwarmen.
            Ik begrijp dat niemand graag betaalt, maar als je panelen al meer dan 4 jaar oud zijn, dan is je installatie al terug verdiend.

            Comment


            • #66
              Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Vandaag in het nieuws : het gevolg van al die groen certificaten is nu dat iedereen een hogere energiefactuur onder zijn neus zal krijgen door de Vlaamse regering om de begroting in evenwicht te krijgen. Andermaal een cadeautje van de vorige regering (van ene Freya). Dus iedereen betaalt mee, maar diegenen die geen zonnepanelen hebben geplaatst betalen toch weer het meest. En als de BTW op de energiefactuur dan nog eens omhoog gaat, wat je n.a.v. de huidige onderhandelingen nopens de begroting kan verwachten, gaan we het weer weten.
              Geloof je dit nu echt zelf ?
              Denk je dat als er niemand zonnepanelen had gehad de prijs niet was gestegen ?
              Het is voor hun heel makkelijk om een zondebok aan te duiden, spijtig genoeg geloven er heel veel mensen wat onze regering hen probeert wijs te maken.
              Zal wel van deze tijd zijn zeker ....

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #67
                Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Koop dan maar snel die warmtepompdroger, je factuur zal zakken.

                Een aan zij die hun energieverbruik kinstmatig opdrijven... Shame on you, het milieu heeft elke inspanning nodig.
                Electrische terrasverwarmers mochten ze van mij verbieden.

                Als je toch je electrisch verbruik wil opdrijven is de enige goede en effectieve methode een warmtepomp of airco die ook kan verwarmen.
                Ik begrijp dat niemand graag betaalt, maar als je panelen al meer dan 4 jaar oud zijn, dan is je installatie al terug verdiend.
                Ik ben nog niet het kleinste beetje beschaamd.
                Ik wek de electriciteit zelf op, dus doe ik er mee wat ik wil, en als dat dan de mussen en de merels verwarmen is, dan is het maar zo.
                Ik ken er hier in mijn buurt die rondtuffen met zware 6 cylinder auto's, moeten die dan ook beschaamd zijn ?
                Nee hoor, dat zijn ze niet, en bovendien zijn ze lid van een natuurvereniging... misschien als compensatie ?
                Last edited by Guest17; 19 juli 2015, 08:56.

                Comment


                • #68
                  Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Geloof je dit nu echt zelf ?
                  Denk je dat als er niemand zonnepanelen had gehad de prijs niet was gestegen ?
                  Het is voor hun heel makkelijk om een zondebok aan te duiden, spijtig genoeg geloven er heel veel mensen wat onze regering hen probeert wijs te maken.
                  Zal wel van deze tijd zijn zeker ....

                  grts
                  Sieg
                  Ik geloof dat zeker. De verspillingen die de vorige regering(en) ons heeft aangedaan moeten wij nu ophoesten.
                  Er zijn er ook die in niks meer geloven en dat is pas pathologisch en van onze tijd...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #69
                    Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik ben nog niet het kleinste beetje beschaamd.
                    Ik wek de electriciteit zelf op, dus doe ik er mee wat ik wil, en als dat dan de mussen en de merels verwarmen is, dan is het maar zo.
                    Ik ken er hier in mijn buurt die rondtuffen met zware 6 cylinder auto's, moeten die dan ook beschaamd zijn ?
                    Nee hoor, dat zijn ze niet, en bovendien zijn ze lid van een natuurvereniging... misschien als compensatie ?
                    Ik hoop dan ook echt dat je er bij jezelf een goed gevoel mee kan opwekken.
                    Vergeet niet dat je voor die electriciteit die zogezegd van jou is, je waarschijnlijk nog 40% fiscale aftrek heb genoten.

                    Om JFK even te quoten: don't ask what your country does for you, ask what you can do for your country.
                    Denk toch eens verder dan uw neus lang is, en liefst nog een generatie of 2 verder. Uw kinderen en kleinkinderen zullen er U dankbaar voor zijn

                    Comment


                    • #70
                      Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Koop dan maar snel die warmtepompdroger, je factuur zal zakken.
                      Voor het beperkte gebruik dat de droger moet dienen zal het een conventionele worden. Ik zie het nut niet in van die warmtepomp in mijn geval.

                      Een aan zij die hun energieverbruik kinstatig opdrijven... Shame on you, het milieu heeft elke inspanning nodig.
                      Electrische terrasverwarmers mochten ze van mij verbieden.
                      Mijn buur is vrijdagavond vertrokken op verlof en twee zware verstralers aan zijn garage laten branden. Maar het is een elektrieker en 'naar het schijnt' hebben die mannen bij de leveranciers van elektriciteit een zeer voordeling tarief.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #71
                        Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Joehoe, joehoe Verseg... toch niet in slaap gevallen hoop ik .
                        Wanneer we met de naakte cijfers voor de dag komen blijft het toch angstvallig stil zo stel ik vast .
                        Naakte cijfers ... tel eens hoeveel elk gezin zonder zonnepanelen zal moeten bijbetalen.
                        Eerst de verhoging van nettarieven en nu nog eens 8% en dat is op het jaarlijks verbruik. Als je dat telt, dan is dat meer dan wat uw buur zal moeten extra betalen en dan nog wel voor iets dat we niet hebben.

                        PS Zwijgen is toegeven zeker ?
                        Of misschien eens iets anders te doen?
                        Alvorens te reageren wou ik eerst onze afrekening eens bekijken om te zien hoeveel de netvergoeding is zonder zonnepanelen, maar daar heb ik nog niet de kans toe gehad ... was eerst wat profiteren van de zon, zonder panelen.
                        Uw buur betaalde vroeger veel minder netvergoeding dan iemand zonder panelen, dat is dan ook niet normaal.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #72
                          Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Voor het beperkte gebruik dat de droger moet dienen zal het een conventionele worden. Ik zie het nut niet in van die warmtepomp in mijn geval.

                          Hangt inderdaad af van het gebruik.
                          Als die elke dag een cyclus draait, dan wel doen.
                          Als het slechts een keer of 2 per week is, laat dan maar.
                          Grootste voordeel voor mij is minder warmte in de ruimte, naast het lager verbruik.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                            Als je energie op het net zet op het ogenblik dat iedereen energie op het net zet, creeer je een overcapaciteit die moet beheerd worden. Een extra-beheer dat niet nodig zou zijn indien de zonne-energiegebruikers geen energie op het net zouden plaatsen.

                            Vriendelijke groeten

                            Peter

                            Comment


                            • #74
                              Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik ben nog niet het kleinste beetje beschaamd.
                              Ik wek de electriciteit zelf op, dus doe ik er mee wat ik wil, en als dat dan de mussen en de merels verwarmen is, dan is het maar zo.
                              Ik ken er hier in mijn buurt die rondtuffen met zware 6 cylinder auto's, moeten die dan ook beschaamd zijn ?
                              Nee hoor, dat zijn ze niet, en bovendien zijn ze lid van een natuurvereniging... misschien als compensatie ?
                              Alles pakken wat gratis is en alles verkwisten om toch maar niets weg te geven ... dat heeft een naam.

                              Wat die 6 cylinders betreft, grote kans dat die milieuvriendelijker zijn dan vele 4 cylinders.
                              En ik denk niet dat die er alles aan doen om hun brandstof op te krijgen zodat een ander er niets aan heeft.

                              Iedereen heeft het recht iets te kopen of te doen en er is niets mis mee om iets te gebruiken ... dus ook niet aan een terrasverwarmer.

                              Maar die opzetten om toch maar op nul te komen is als elke maand downloads doen om doxnloads te doen ... om tot de laatste bit van uw toegelaten verbruik op te hebben.
                              Ja ge kunt dat en ge moogt dat ... maar of dat normaal is, laat ik aan jezelf over.

                              Als je dat echt nuttig gebruikt, dan is daar natuurlijk niets mis mee. ☺
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                                Als je energie op het net zet op het ogenblik dat iedereen energie op het net zet, creeer je een overcapaciteit die moet beheerd worden. Een extra-beheer dat niet nodig zou zijn indien de zonne-energiegebruikers geen energie op het net zouden plaatsen.

                                Vriendelijke groeten

                                Peter

                                Comment

                                Working...
                                X