Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net mijn gras es gemaaid….bij….

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Net mijn gras es gemaaid….bij….

    16 graden Celcius
    Dat doet toch deugd zulle, zo es in het zonnetje lopen. Een mens herleeft echt.
    ”Dans la vie Il faut ętre bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    16 graden Celcius
    Dat doet toch deugd zulle, zo es in het zonnetje lopen. Een mens herleeft echt.
    Dat van mij is al af van vorige week donderdag, stond al redelijk lang.
    Vandaag het snoeisel van mijn fruitbomen gehakseld, die snoei was een beetje laat, want de perenbomen hebben reeds dikke knoppen.
    Vandaag ook de eerste dag dat mijn petroleumvuur niet heeft gebrand tijdens het knutselen in mijn werkplaats .

    Comment


    • #3
      Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

      Ge staat een maand achter. [emoji23]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ge staat een maand achter. [emoji23]
        Neen, ik vond het nog véél te nat om ons gras te maaien. Iedere situatie is anders eh, Freddy.
        Ik denk dat ik meer kwaad dan goed had gedaan door zo vroeg te maaien.
        Bij jullie staan er mooie krokusjes in het gras, dan begrijp ik dat je vroeg maait want anders heb je geen plezier van de bloemen. Maar dat is bij ons niet het geval.
        Soit, ik vond het toch leuk om te doen vandaag. Bij 16 graden is dat ook geen straf hé
        ”Dans la vie Il faut ętre bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

          Mijn grootste geluk.....ik heb geen tuin, enkel een redelijk groot terras..... Absoluut geen groene vingers hier....
          Last edited by Franciskine; 10 maart 2022, 14:00.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Mijn grootste geluk.....ik heb geen tuin, enkel een redelijk groot terras..... Absoluut geen groene vingers hier....
            Zelfde hier. Die paar vierkante meter gras wegdoen en het terras groter maken was de beste beslissing ooit.
            Last edited by Franciskine; 10 maart 2022, 14:01.

            Comment


            • #7
              Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

              Hier vele m2 gras, een moestuin, fruitbomen, hagen, sier- en andere struiken, een grote notelaar, een vijver met planten en vissen, daarbij nog wat kippen. Ook nog een grote werkruimte in de tuin laten optrekken vorig jaar waar ik naar hartelust kan knutselen. Geen fitness, of fietsen of joggen nodig nodig hier, ik doe genoeg beweging om alles op orde te houden, en ik kan jullie verzekeren dat alles op orde is. Ondanks mijn 70 jaar zou ik nog niets van dat alles willen of kunnen missen. En dat alles "op den buiten" zoals het heet, wat kan een mens nog meer verlangen 👍.

              Comment


              • #8
                Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                16 graden Celcius
                Dat doet toch deugd zulle, zo es in het zonnetje lopen. Een mens herleeft echt.
                Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                Dat van mij is al af van vorige week donderdag, stond al redelijk lang.
                Vandaag het snoeisel van mijn fruitbomen gehakseld, die snoei was een beetje laat, want de perenbomen hebben reeds dikke knoppen.
                Vandaag ook de eerste dag dat mijn petroleumvuur niet heeft gebrand tijdens het knutselen in mijn werkplaats .
                Zeg helaba gastjes, ge mag jullie het gras niet afrijden hé, vergeten zekers?
                We moesten dat lang laten staan want we moeten meer bijtjes hebben ee zeg.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Zeg helaba gastjes, ge mag jullie het gras niet afrijden hé, vergeten zekers?
                  We moesten dat lang laten staan want we moeten meer bijtjes hebben ee zeg.
                  Hier staan allerlei zaken in bloei van januari t.e.m. oktober, dus bloemetjes genoeg voor de bijtjes 😉. Ik heb zelfs een hommel"hotel" en een bijen"hotel"...als die niet verwend worden zeg 😀.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                    Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                    Hier staan allerlei zaken in bloei van januari t.e.m. oktober, dus bloemetjes genoeg voor de bijtjes ��. Ik heb zelfs een hommel"hotel" en een bijen"hotel"...als die niet verwend worden zeg ��.
                    Is dat om te daten?

                    Het is, denk ik, beter dat ze het hele seizoen alle soorten bloemetjes ter beschikking hebben dan dat je het gras niet afrijdt .
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Is dat om te daten?

                      Het is, denk ik, beter dat ze het hele seizoen alle soorten bloemetjes ter beschikking hebben dan dat je het gras niet afrijdt .
                      Met dat latste heb je overschot van gelijk hoor.
                      Maar ja die minister hé, ze weet niet wat ze zegt.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                        Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                        Hier staan allerlei zaken in bloei van januari t.e.m. oktober, dus bloemetjes genoeg voor de bijtjes 😉. Ik heb zelfs een hommel"hotel" en een bijen"hotel"...als die niet verwend worden zeg 😀.
                        Ik denk dat die bijen liever nen “ bee & bee “ hebben dan een hotel
                        ”Dans la vie Il faut ętre bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Mijn grootste geluk.....ik heb geen tuin, enkel een redelijk groot terras..... Absoluut geen groene vingers hier....
                          `

                          Ik zou juist doodongelukkig zijn zonder tuin !
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            `

                            Ik zou juist doodongelukkig zijn zonder tuin !
                            Hier idem. En bovendien, wat is een "redelijk groot terras". Wij hebben een grote tuin en een terras van 40 m˛, is dat dan een klein, groot terras.... ik zou het niet weten.
                            Wat ik wel weet is dat ik sommige mensen ken die op een appartement wonen met een "groot terras" (volgens hen dan toch) en waar je met veel moeite met vier mensen kan gaan zitten . Als er iemand wat te drinken wil halen moet er altijd iemand rechtstaan om ze te laten passeren, en toch vinden ze dat ze een groot terras hebben.
                            Ik vraag me dan af wat een klein terras is volgens die mensen .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                              Op mijn terras kan je gemakkelijk met 8 mensen zitten.....geen enkel probleem.....meer dan groot genoeg en amper onderhoud aan......
                              Last edited by Franciskine; 11 maart 2022, 08:29.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X