Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuzzi zetel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Natuzzi zetel

    Vandaag naar een meubelwinkel geweest voor een nieuwe salon. Er stond een mooie Natuzzi voor 3800€, maar de verkoper liet ons dezelfde opstelling zien van het merk Franco Ferri voor 2700€. Hij zei dat hij meer klachten kreeg over Natuzzi dan over Franco Ferri, en die klachten gingen over doorzitten van de zit. Hij zei ook dat de Franco Ferri beter leder had, van categorie 20 en de Natuzzi zat maar aan 17. Misschien gaat die Franco Ferri evenzeer doorzitten maar wordt daar minder over geklaagd omdat hij in een lagere prijsklasse zit, en het lijkt me straf dan een zetel die 1100€ minder kost van betere kwaliteit is, het verschil kan toch niet enkel in het design zitten?
    Wie heeft ervaring/raad?

    Alvast bedankt!

    Wim

  • #2
    Re: Natuzzi zetel

    Koop nooit 'n Natuzzi. Kan ik beamen achter 'n vrij duur model.

    Comment


    • #3
      Re: Natuzzi zetel

      Waarom niet?

      Comment


      • #4
        Re: Natuzzi zetel

        Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
        Waarom niet?
        Je schrijft het zelf al.
        Achter 1 jaar zat je met de 3 zit al tegen de grond.
        Daar zit gewoon 'n net in voor kussens te houden. Verder geen enkele versteviging.
        Je zakt gewoon dieper en dieper.
        Ik heb de helft moeten bijbetalen voor daar 'n extra versteviging in te plaatsen " iets over de garantie"
        De zetels kregen normaal hun jaarlijkse voeding, maar achter 7 jaar begon het leer al te barsten en te verduren.

        Comment


        • #5
          Re: Natuzzi zetel

          Dan zal het toch van het model afhangen. Na 5 jaar ben ik nog vrij tevreden van mijn natuzzi. Ik heb wel een beetje spijt van de kleur. Ik heb een witte gekocht, en achteraf zijn er daar een kat, een hond en een baby bijgekomen, waar zo een zetel niet ideaal voor is Dit gezegd zijnde, hij zit nog goed, maar het leder heeft al wat te verduren gekregen.

          Comment


          • #6
            Re: Natuzzi zetel

            Hier staat er een salon van 16 jaar oud, en je mag gerust komen kijken, dagelijks gebruikt, kleinkinderen spelen en ravotten er in,
            nog niets doorzeten, en nog niets aan het leer, het is er geen winkel, je maakt je keuze over het model gewoon in een grote hangar,
            kiest het leder, (bij ons was dat 2,5mm dik maar weet het soort niet meer), en je kan kiezen uit de hardheid van vulling.
            Zij maken en garnieren je salon zelf, met de belofte als er wat scheelt de eerste 10 jaar, komen wij hem halen en herstellen hem gratis,
            natuurlijk heb je geen garantie op kerven met een breekmes, maar er komen hier nu nog mensen die vragen of wij soms een nieuw salon
            hebben gekocht, was wel niet goedkoop zoveel jaar geleden.
            Last edited by zunoel; 8 november 2014, 09:44. Reden: url verwijderd op vraag fabrikant

            Comment


            • #7
              Re: Natuzzi zetel

              2700€ voor een zetel? Is ie dan belegd met bladgoud en zijn er diamanten in verwerkt of zo?

              Zo'n dure zetel moet je wellicht ook verzekeren tegen diefstal en schade?
              Ik zou schrik hebben om mijn poep daarin neer te ploffen, stel dat ik zo'n zetel beschadig wanneer ik ergens op visite ben...

              Heb een tijdje geleden een drie zit gekocht bij een bekende Zweedse meubelfabrikant, dat ding zit en ligt bijzonder goed en
              je kan er alles in doen wat je graag doet.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #8
                Re: Natuzzi zetel

                wat is een salon..?
                denk dat jullie in België er heel wat anders mee bedoelen dan wij in Nederland..
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Natuzzi zetel

                  [QUOTE=demeyereg;3882835]Hier staat er een salon van 16 jaar oud, en je mag gerust komen kijken, dagelijks gebruikt, kleinkinderen spelen en ravotten er in,
                  nog niets doorzeten, en nog niets aan het leer, het is er geen winkel, je maakt je keuze over het model gewoon in een grote hangar,
                  kiest het leder, (bij ons was dat 2,5mm dik maar weet het soort niet meer), en je kan kiezen uit de hardheid van vulling.
                  Zij maken en garnieren je salon zelf, met de belofte als er wat scheelt de eerste 10 jaar, komen wij hem halen en herstellen hem gratis,
                  natuurlijk heb je geen garantie op kerven met een breekmes, maar er komen hier nu nog mensen die vragen of wij soms een nieuw salon
                  hebben gekocht, was wel niet goedkoop zoveel jaar geleden.

                  Ken het bedrijf via mijn broer die daar ook gekocht heeft. Als de onze versleten is (ondertussen ook al 25j nieuw) gaan wij daar zeker een kijkje nemen. En inderdaad kwaliteit heeft zijn prijskaartje. Mijdt je van merken waarachter veel publiciteit steekt als Natuzzi en dergelijke. Moet allemaal betaald worden. Beter evenveel betalen, maar voor betere kwaliteit. Er bestaan nog van die bedrijven waar je binnen kan via via en in minder gezellige toonzalen zeer kwaliteitsvolle lederen salons kan kopen.
                  Last edited by zunoel; 8 november 2014, 09:44.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Natuzzi zetel

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    2700€ voor een zetel? Is ie dan belegd met bladgoud en zijn er diamanten in verwerkt of zo?

                    Zo'n dure zetel moet je wellicht ook verzekeren tegen diefstal en schade?
                    Ik zou schrik hebben om mijn poep daarin neer te ploffen, stel dat ik zo'n zetel beschadig wanneer ik ergens op visite ben...

                    Heb een tijdje geleden een drie zit gekocht bij een bekende Zweedse meubelfabrikant, dat ding zit en ligt bijzonder goed en
                    je kan er alles in doen wat je graag doet.
                    Het zal hier wel om een volledig set zetels gaan, heb ik althans begrepen. En dit zijn dan nog geen absurde bedragen. 25 jaar geleden betaalden wij al meer dan 4000€ (180.000Bef) voor een driezit en 2 clubzetels, maar die staat er nog steeds en in perfecte conditie.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Natuzzi zetel

                      Al mijn meubelarij samen kost nog geen 2700 euro. Maar ja, mij vindt je dan
                      ook uitsluitend op antiekbeurzen en in high design shops.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Natuzzi zetel

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        2700€ voor een zetel? Is ie dan belegd met bladgoud en zijn er diamanten in verwerkt of zo?

                        Zo'n dure zetel moet je wellicht ook verzekeren tegen diefstal en schade?
                        Ik zou schrik hebben om mijn poep daarin neer te ploffen, stel dat ik zo'n zetel beschadig wanneer ik ergens op visite ben...
                        Tja Kirsten, een jaar of vijf geleden waren wij aan het uitkijken naar een mooie degelijke lederen relax zetel,
                        toen zagen wij in een grote meubelzaak in Izegem ons gedacht, prijskaartje 3.200€, voor één zetel, dat leek ons ook
                        wat veel, dan maar eens gaan kijken bij een andere meubelzaak, daar zagen wij gans dezelfde, vroegen prijs, 1.400€ toen we de baas vroegen
                        waar het verschil zat, zij hij dat als hij een toonzaal van 5.000.000€ moest zetten met 15 verkopers, dat hij waarschijnlijk
                        ook die prijzen zou moeten hanteren.
                        Toen ik vroeg naar de kwaliteit, antwoorde hij, tja, veel zal het niet maken want ze worden hier gemaakt.
                        Maar toen kwam het interessant, we konden mits meenemen van een kussen uit ons sallon deze laten maken
                        uit hetzelfde 2,5mm leder, het frame van die relaxen is volledig uit zware stalen profielen gemaakt, en niets motortjes
                        je kan dat ding gewoon met je ene vinger verstellen, de frames worden wel in Italie gemaakt.
                        Uiteindelijk kochten wij deze van ons op bestelling en met hetzelfde zware leder als ons salon voor 1.700€ met zwaarder leder
                        van een nog betere kwaliteit en exact dezelfde kleur van os salon.
                        Dus dan eigenlijk nog méér ons gedacht, en bovendien nog 1.500€ goedkoper.
                        Last edited by zunoel; 8 november 2014, 09:45. Reden: naam verwijderd op vraag winkelier

                        Comment


                        • #13
                          Re: Natuzzi zetel

                          Enkele jaren terug hebben wij ons deze met bijhorende poef cadeau gedaan : http://nl.wikipedia.org/wiki/Eames_Lounge_(670)
                          Toen ik tijdens mijn jeugd, jaren '70, om wat zakgeld te verzamelen, af en toe ging babysitten bij een huisarts in onze buurt, stonden er daar 2 stuks van. Doorheen de jaren is dit model mij blijven achtervolgen en ook boeien. En ik had mij voorgenomen er ooit eentje te zullen schaffen als ik mij dat enigzins kon permiteren. Deze tijdloze lounge stoel (1956) is ondertussen al jaren wereldberoemd dank zijn ontwerpers en het kwaliteitsmateriaal waaruit die is gemaakt, maar dat had ik toen nog niet kunnen inschatten.
                          Over de prijs zal ik het hier maar niet hebben aangezien dit nogal eens minder leuke reacties uitlokt.
                          Dit om maar te zeggen dat er nog andere zaken buiten de prijs spelen bij de aankoop van dergelijke stukken.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Natuzzi zetel

                            Die Eames zetel is zalig, en fantastisch mooi!
                            Wel een duur stuk, zoals je zelf aangaf, maar tweedehands raak je ze nog vlot kwijt, en indien in goede staat nog duur ook.


                            Geniet er van, een lust voor het oog!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Natuzzi zetel

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              2700€ voor een zetel? Is ie dan belegd met bladgoud en zijn er diamanten in verwerkt of zo?

                              Zo'n dure zetel moet je wellicht ook verzekeren tegen diefstal en schade?
                              Ik zou schrik hebben om mijn poep daarin neer te ploffen, stel dat ik zo'n zetel beschadig wanneer ik ergens op visite ben...

                              Heb een tijdje geleden een drie zit gekocht bij een bekende Zweedse meubelfabrikant, dat ding zit en ligt bijzonder goed en
                              je kan er alles in doen wat je graag doet.
                              Tsjah : iedereen kiest zelf waaraan hij zijn geld uitgeeft. Laat ons zeggen dat de Ikea-zetel van mijn zus toch ook al redelijk wat jaren de deur uit is en er toch wel degelijker dingen bestaan...
                              Sommigen kopen een koptelefoon van 30€, en zijn daar content van. Anderen geven meer dan 1000€ uit, en zitten na 6 maanden al uit te kijken of er elders geen betere te vinden is voor 2000€ .

                              Mijn zeteltje is een simpel ding van een 1500€ (zelfs een stoffen uitvoering). Het ding staat er 13 jaar, en behalve wat verkleuring door de zon is daar nog niet veel aan veranderd... Persoonlijk heb ik een hekel aan lederen zetels, maar ieder zijn meug natuurlijk.
                              Als je een zetel wil met bladgoud en diamanten, zal je er niet geraken met je 2700€ ...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X