Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurpunt: de waarheid.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Natuurpunt: de waarheid.

    Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
    het ding is wanneer is is wat in oorspronkelijke staat?
    bijvoorbeeld die heide
    die heide is er ook niet zomaar gekomen maar door menselijke invloed een paar honderd jaar geleden
    gaan we wat verder terug pakweg 500 a 100 jaar (een peulschil in het bestaan van de aarde) dan waren die meeste heidegebieden ook bosgebieden
    dus ja het is nogal moeilijk vind ik om daar een grens te trekken wat oorspronkelijke staat is en wat niet
    ik heb liever bosgebied dan heidegebied en dus zou ik willen dat men alles hersteld naar de echte oorspronkelijke staat, dus voordat het heidegebied is geworden door invloed van de mensheid
    Akkoord dat de vraag is: "Tot wanneer gaan we terug ?" Alle sterrenstelsels maken een evolutie door en als je echt tot bij het beginpunt wil komen kunnen we ook onze boeken sluiten ...
    En of je nu liever bos of heide hebt ? 'Ja dat is ook een persoonlijke instelling. Heb je beide, dan heb je een grotere diversiteit aan biotopen, meer verschillende levensvormen ...
    Maar, de basisingreep bij het topic is dat er mensen zijn die niet graag luisteren of niet willen luisteren naar anderen en hun eigen zin willen doen en dat op kloppen.
    1) Natuurpunt beheert gronden (sommige in een soort huur, andere als eigendom en weer andere in opdracht).
    2) Ze stellen voor om dit of dat te doen met dat stuk grond. Wat ze ermee gaan doen is vaak een gevolg van een screening en een medewerking met mensen (leefmilieu, bosbouw, ...)
    3) Indien je daar niet akkoord mee gaat, wat je volste recht is, krijg je wel niet het recht eigenhandig het hef in handen te nemen en op gronden die aan anderen toehoren beplantingen aan te brengen of te verwijderen.

    Het is niet omdat een stuk grond op gerichte en gevolgde wijze 'verwilderd' men het recht heeft er te gaan maaien, ploegen en er Engels siergras in te zaaien omdat je die kale jonker niet graag ziet.
    We moeten bij de feiten blijven, die dienen bestraft te worden.
    Helaas, we schuiven stilaan naar een discussie over de grondsbestemming, wat er wel of niet moet groeien en leven en NIET over de daad van de overtredende personen.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #17
      Re: Natuurpunt: de waarheid.

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Pas maar op, of ze doen dat in Spanje ook.
      Heel de kustlijn tot 10km in het binnenland gewoon plat gooien en terug in de oorspronkelijke toestand...
      Wel, ge moet niet lachen hé.
      Deze week keek ik naar de "3 Daagse van De Panne". en dan schrok ik als ik die beelden vanuit de lucht zag.
      Waar zijn potverdorie die mooie duinen gebleven? Waar zijn die typische struiken gebleven?
      Hier en daar een tafellaken groot was nog natuur gelijk vroeger te zien, de rest plat gereden en maar appartementen tot zover je kon kijken.
      Onze kustlijn is hoop en al 67Km lang en hoeveel natuur blijft er nog van over?
      Oostduinkerke met de hoogste en ook mooiste duinen, Sint-Idesbald, Nieuwpoort, Bredene, Klemskerke, De Haan en ga zo maar verder tot in Knokke.
      Onlangs nog beelden gezien van Heist, ik herkende er niks meer.
      Daar is ook de natuur naar de duivel geholpen allemaal door de bouwwoede van mensen met centen die er een paar weken per jaar wonen en het geldgewin van de immobiliën.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Natuurpunt: de waarheid.

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Wel, ge moet niet lachen hé.
        Deze week keek ik naar de "3 Daagse van De Panne". en dan schrok ik als ik die beelden vanuit de lucht zag.
        Waar zijn potverdorie die mooie duinen gebleven? Waar zijn die typische struiken gebleven?
        Hier en daar een tafellaken groot was nog natuur gelijk vroeger te zien, de rest plat gereden en maar appartementen tot zover je kon kijken.
        Onze kustlijn is hoop en al 67Km lang en hoeveel natuur blijft er nog van over?
        Oostduinkerke met de hoogste en ook mooiste duinen, Sint-Idesbald, Nieuwpoort, Bredene, Klemskerke, De Haan en ga zo maar verder tot in Knokke.
        Onlangs nog beelden gezien van Heist, ik herkende er niks meer.
        Daar is ook de natuur naar de duivel geholpen allemaal door de bouwwoede van mensen met centen die er een paar weken per jaar wonen en het geldgewin van de immobiliën.
        Tsja, iedereen weet onderhand allicht dat onze kustlijn, samen met die van de Spaanse Costa's, zowat de lelijkste van Europa zijn.
        Ik weet niet exact hoeveel jaar of decennia het geleden is dat ik nog eens een voet op ons strand gezet heb, maar ik denk dat (als ik zo lang leef) het nog zeker even lang zal duren voor ik er een voet op zet.

        Comment


        • #19
          Re: Natuurpunt: de waarheid.

          Dan zitten de Belgen blijkbaar heel graag aan aartslelijke stranden want het zal wel file geweest zijn naar de kust en vanuit Oostende zijn er waarschijnlijk heel veel vertrokken naar Spanje.
          Ik weet nog heel goed dat je in Klemskerke twee duinruggen over moest om op het strand te geraken en dat er tussen de twee duinruggen grote Duitse bunkers stonden uit WWOII.
          Wel speelden in die bunkers die vele tientallen meters lang waren met slaapkamers voor de soldaten en al. Zo nu en dan kon je in een geschutstoren en had je een mooi zicht op groot stuk kustlijn.
          Onlangs stond in "Fotohoek" nog een stukje van die bunkers.

          Maar ga je nu naar de Franse kust dan is die dood hé.
          Geen mensen te zien, zo nu en dan een restaurantje met smerige wc's, dat moeten de Fransen ook niet want in het weekend zit De Panne en Kokszijde vol met die Fransozen zelfs tot in Nieuwpoort.
          Verschiet niet als je een café binnenstapt in De Panne dat ze zelfs ons West-Vlaams niet verstaan, "Je ne vous comprends pas monsieur". Niet dat ik een flamingant ben hoor.
          Maar ik dwaal af.
          Nu woon ik in Mol en de mensen van hier gaan naar de Nederlandse kust die nog grotendeels bewaard is gebleven.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: Natuurpunt: de waarheid.

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Maar ik dwaal af.
            Nu woon ik in Mol en de mensen van hier gaan naar de Nederlandse kust die nog grotendeels bewaard is gebleven.
            En dwaal ik nu ook af ? Men spreekt er je aan in 't Engels want ze verstaan geen Vlaams.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: Natuurpunt: de waarheid.

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Nu woon ik in Mol en de mensen van hier gaan naar de Nederlandse kust die nog grotendeels bewaard is gebleven.
              Maar ook daar komt helaas verandering in.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: Natuurpunt: de waarheid.

                Als je de kaart van Fricx van 1712 vergelijkt met die van nu van de omgeving van Averbode, zit er toch nog wat speling op.




                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #23
                  Re: Natuurpunt: de waarheid.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Als je de kaart van Fricx van 1712 vergelijkt met die van nu van de omgeving van Averbode, zit er toch nog wat speling op.




                  als we het gaan vergelijken met zoals het echt was voordat de mensen ingrepen (natuurpunt inbegrepen) is er nog veel meer spelling op


                  dus het natuurpunt heeft het ook mis in verband met alles terug te brengen naar zijn oorspronkelijke staat

                  Comment


                  • #24
                    Re: Natuurpunt: de waarheid.

                    Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    als we het gaan vergelijken met zoals het echt was voordat de mensen ingrepen (natuurpunt inbegrepen) is er nog veel meer spelling op


                    dus het natuurpunt heeft het ook mis in verband met alles terug te brengen naar zijn oorspronkelijke staat
                    't Ja, indien je het zo wil bekijken ... Maar dan heb je het ook wel grondig fout ....
                    Uiteindelijk kom je dan aan bij de ontstaansgeschiedenis van het heelal ... en die situatie kunnen we nooit meer aannemen ...
                    OK.
                    Kijken we dan naar de eerste levensvormen op aarde, of neen, laten we ook al eens kijken naar onze T-rex. Helaas. Die komt nooit meer weer.
                    Door de drift van de continentale platen (Wegner) uit het Pangea verschuiven de aardplaten en of je daar n voor of tegen bent, je houdt het wel niet tegen ...
                    Waar de platen over duizend(en) jaar(jaren) zullen liggen kunnen we alleen maar mathematisch berekenen en daar zullen we helaas niet meer bij zijn, als er dan nog wel leven mogelijk is op deze prachtige bol die we stilaan willens nillens verklooien ...

                    Ik vind op bepaalde diepte (in de den hof), zand(steen) met zeeschelpen ...
                    Van bomen en bos was er precies toch niet echt sprake ...


                    Voor diegene die graag weten wat er onder de kelder steekt of zit: https://dov.vlaanderen.be/dovweb/htm...ch3Dmodel.html
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #25
                      Re: Natuurpunt: de waarheid.

                      Zeg Wim, bent u soms lid van Natuurpunt. U mag me ook per PM antwoorden hoor als u het bescheiden wilt houden.
                      Maar wat ik mij afvraag, hoe komt het dat ze pas in "Heuvelland" ontdekt hebben dat ze daar uitstekende wijn kunnen produceren?
                      Vooral als u weet dat een druivenstok minstens 12 jaar nodig heeft om goede wijn te produceren, de smaken is het werk van de sommeliers, of zit ik hier verkeerd?
                      Maar mijn vraag is dus waarom ze dat pas onlangs ontdekt hebben dat we in Heuvellland goede wijngronden hebben?
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Natuurpunt: de waarheid.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        Zeg Wim, bent u soms lid van Natuurpunt. U mag me ook per PM antwoorden hoor als u het bescheiden wilt houden.
                        Maar wat ik mij afvraag, hoe komt het dat ze pas in "Heuvelland" ontdekt hebben dat ze daar uitstekende wijn kunnen produceren?
                        Vooral als u weet dat een druivenstok minstens 12 jaar nodig heeft om goede wijn te produceren, de smaken is het werk van de sommeliers, of zit ik hier verkeerd?
                        Maar mijn vraag is dus waarom ze dat pas onlangs ontdekt hebben dat we in Heuvellland goede wijngronden hebben?
                        Ja, ik ben lid van natuurpunt
                        En ja, ik ben begaan met het milieu (zit in de milieuraad, ...) maar ben realistisch in die zaken

                        Nu snap ik niet het verband hier ? Je duidt naar een ver verleden en ik verplaats dat verleden nog iets verder met de melding dat je inderdaad ergens een punt zal moeten stellen want terug naar het verleden kan niet onbeperkt.
                        Ik kom terug naar mijn uitgangspunt. Hoe het er moet uitzien (punt in het verleden) komt hier niet aan de orde. Wel de inbreuk die die gast begaat. Je plant niet zomaar iets aan op een terrein van een ander. Je beloopt het evenmin als het niet als openbaar staat aangegeven. ...
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment

                        Working...
                        X