Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muziek vanop computer luisteren via versterker...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Muziek vanop computer luisteren via versterker...

    Ik heb onlangs een kabel getrokken van mijn computer naar mijn versterker om muziek te kunnen luisteren van een degelijke kwaliteit. (i.p.v de computerluidprekers)
    Nu merk ik echter dat de muziek die ik bvb van you tube beluister harder speelt dan vanaf Spotify zonder dat ik de volumeknop van mijn versterker verander.
    Is dit een beveiliging van Spotify ? Kan ik daar iets aan doen zonder dat ik het volume van mijn versterker dubbel zo hoog moet zetten ?
    Ik vind dat de muziek die ik van Spotify beluister ook veel doffer klinkt...

    Alvast bedankt !

    Strupie

  • #2
    Re: Muziek vanop computer luisteren via versterker...

    En wat voor verbinding heb je gemaakt?

    Misschien voor dergelijke toepassing kan een betere geluidskaart helpen.

    Let op met de standaard en mastervolumes.
    Zet je mastervolume laag, en zet dan alle andere volumes op dezelfde stand, dan krijg je normaal een acceptabel resultaat.

    Comment


    • #3
      Re: Muziek vanop computer luisteren via versterker...

      Is dit bij elk youtubefilmpje? Want de uploader beslist zelf de geluidlevels hé. Met spotify Premium zou je normaal geen doffe geluiden mogen hebben, de muziekkwaliteit is veel hoger dan bij de gratis Spotify.

      Comment


      • #4
        Re: Muziek vanop computer luisteren via versterker...

        Muziek vanop computer luisteren via versterker kan op heel verschillende manieren:

        Via de ingebouwde geluidskaart en dan analoog verder.
        Optisch of coaxiaal digitaal naar de versterker.
        Via een USB DAC eventueel met overslaan van windows geluidsstuurprogramma's voor de allerbeste kwaliteit.
        Via netwerk/DLNA.

        Ik las net ergens dat Spotify verschillende kwaliteit aanbiedt voor gratis en premium gebruikers?

        Comment


        • #5
          Re: Muziek vanop computer luisteren via versterker...

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Muziek vanop computer luisteren via versterker kan op heel verschillende manieren:

          Via de ingebouwde geluidskaart en dan analoog verder.
          Optisch of coaxiaal digitaal naar de versterker.
          Via een USB DAC eventueel met overslaan van windows geluidsstuurprogramma's voor de allerbeste kwaliteit.
          Via netwerk/DLNA.

          Ik las net ergens dat Spotify verschillende kwaliteit aanbiedt voor gratis en premium gebruikers?
          Zeker aan denken om "brom" te voorkomen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Muziek vanop computer luisteren via versterker...

            Ik heb onlangs pas gemerkt dat je bij spotify premium de geluidskwaliteit kan kiezen. Standaard staat die op de slechtste kwaliteit. Je kan ook een verschillende kwaliteit kiezen voor offline bestanden en streaming. Succes!

            Comment


            • #7
              Re: Muziek vanop computer luisteren via versterker...

              Ik denk ook dat het te maken heeft met het al dan niet ervoor te betalen. Gratis is voor mij steeds moeilijk te vatten. Daarvoor moet zeker iets in de plaats komen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment

              Working...
              X