Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muziek...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Muziek...

    Heeft er hier iemand ervaring met de nieuwe 6 serie luidsprekers van B&W ?
    Voor het ogenblik zit ik hier met 13 jaar oude 620i's op een Kenwood stereoketen (uit de tijd dus dat Kenwood nog degelijke spullen maakte). Eigenlijk begin ik het tijd te vinden om heel het zaakje te vervangen.

    Ik had gedacht aan een Marantz 7001 versterker en SA-CD speler in KI uitvoering samen met B&W 683 luidsprekers.

    Heeft er hier iemand ervaring met die dingen ? Volgens de reviews zouden dat toppers moeten zijn, maar eigenlijk zijn het de eigen oren die tellen hé.

    Jullie opmerkingen kunnen uiteraard ook altijd nuttig zijn... Het moeten niet altijd plasma TV's zijn hé ;-).
    Groeten,

    Polleke

  • #2
    Re: Muziek...

    Ik zelf hier heb nog de iets oudere 600 serie.
    Alles is hier gekoppelt aan een Denon tuner versterker 1907.
    Mij is verteld dat de versterkers van Denon en Yamaha het beste samen gaan
    Met de 600 serie.
    Maar wil je het echt weten vraag stellen aan het belgisch audioforum.

    Ik twijfelde eerst tussen Nubert.

    Daar heb je iets meer voor het zelfde geld.
    Probleem is dat je geen daelers hebt en alleen online kan kopen of rechtreeks naar fabriek rijden.
    Maar 600 reeks is zeer sterk bij (normale) muziek.(geen hardrock )
    Zijn topspekers.
    Maar zou ze eerst beluisteren zoals in een winkel als
    www.stereorama.be of andere.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      Re: Muziek...

      Nubert : tsja, luidsprekers die je niet vooraf kan horen, zal ik nooit kopen...

      In het Kortrijkse ken ik hier wel een winkel waar ik die B&W's wel te horen zal krijgen. Ik denk dat ze er zowat de hele serie hebben. Mijn huidig installatie'tje komt ook van daar.

      Maar het is ook eens interessant om een onafhankelijke mening te horen. Al die winkels hebben helaas sterk te neiging om hun eigen merk(en) als subliem te aanvaarden hé K'weet k'ik ook nie hoe dat dat komt...

      Zal dat audio forum ook eens "afsnorren". Kan alleen maar leerlijk zijn...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Muziek...

        Ik zelf ben die B&W 600 reeks gaan beluisteren bij een Muziekfreak
        in Nederland. Die had ook de Nubert. Die had zijn 600 aan mij verkocht toen en die Nubert in de plaats gekocht. Ik heb beide beluisterd daar.
        Nubert klonk toch mooi hoor .
        Maar die persoon was een jazz liefhebber en voor zulke muziek is Nubert perfect geschikt.
        Misschien als je contact kunt maken met iemand van het forum voor zijn set thuis te beluisteren.
        Ben wel tevreden van die tuner versterker van Denon.
        Alles is gekoppeld nu DVD+CD+Videospeler+TV+Computer. En mijn stereotoren staat nu op de zolder. Computer is nu mijn stereo-installatie.
        Alles staat opgesteld voor surround 5+1. Voor als ik film zie langs de DVD. En ik vind het zeer spectaculair als het geluid dan door die boxen komt hoor
        Wel zou ik een subwoofer er bij nemen hoor moest je die niet hebben. Zelf heb ik hier de ASW 600.
        En dat geeft toch dat beetje meer.
        Oja...ik heb geen vloerstaanders wel 2x 602 s3 + 2x 602 s2 + Frontspeaker LCR60 S3 en subwoofer ASW 600
        Subwoofer staat achter mijn TV kast en daar kan ik niet meer aan. Schakelt zich gelijktijdig met de Denon aan en na 20 seconden als ik de Denon uit zet schakelt die woofer zich automatisch uit.
        Zodat je geen onnodig stroomverbruik hebt (handig vind ik dat)
        Last edited by jan van ginkel; 14 november 2007, 20:06.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Re: Muziek...

          Een jaar geleden heb ik ook lang gezocht om mijn oude pioneer stereo te vervangen door een modernere installatie.
          Ik ben toen uitgekomen op speakers van Mordaunt Short met een Denon 2807 versterker, samen met hun SA-CD speler.
          (zeker doen die SA-CD, dan vlug Pink Floyd's Dark Side Of The Moon kopen, klinkt super!!)
          Enkel jammer dat er zo weinig cd's voor te krijgen zijn.

          Wat ik uit die zoektocht heb geleerd: ga eens prijzen vergelijken in Nederland.
          Belgische winkels hebben de neiging om véél te veel te rekenen voor topmateriaal. Een ritje van 200km heeft me zo'n 750€ gespaard op de totale aankoopsom.

          In het Kortrijkse ken ik hier wel een winkel waar ik die B&W's wel te horen zal krijgen.
          Ik ben in Kortrijk ook gaan luisteren naar B&W's op een Denon, dat zal waarschijnlijk in diezelfde zaak geweest zijn.
          Vriendelijke verkoper, rommelige zaak en een deftige website. Maar veel te duur.
          www.bigducksix.be

          Comment


          • #6
            Re: Muziek...

            Denk niet dat het dezelfde zaak was (Kortrijk heeft er nogal wat). Vriendelijk klopt, rommelig niet, en deftige website ook niet (voor zover ik weet geen...).

            Denon is niet direct een merk dat mijn voorkeur wegdraagt. Heb nog weet van een nieuw type versterker waar ze in vergelijking met de vorige gewoon de torus transfo's hadden vervangen klassieke rechthoekige. En die durfden ze dan nog duurder verkopen ook...

            Heb je voorbeelden van winkels in Nederland waar het goedkoper is ? Kan altijd eens gaan snuisteren hé ;-).
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Muziek...

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Denk niet dat het dezelfde zaak was.
              Klopt, ik heb me vergist. Ik had het op deze zaak in Roeselare: http://www.fransvaneeckhout.be/index.html

              Zelf heb ik mijn spulletjes gehaald in deze zaak: http://shop.brbest.nl/
              Het is een echte winkel (dus niet enkel via internet) waar je kan gaan luisteren en de zaakvoerder weet waarover hij spreekt.
              Op de site staan niet alle prijzen vermeld, op een prijsvraag via mail krijg je snel antwoord.

              Google eens op de naam van toestellen die je wil en je zal heel wat Nederlandse winkels vinden die HiFi materiaal verkopen aan scherpe prijzen.
              Ook Kelkoo en Kieskeurig zijn goeie plaatsen om je zoektocht te starten.
              www.bigducksix.be

              Comment

              Working...
              X