Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multi-USB-lader.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Multi-USB-lader.

    Momenteel heb ik hier verschillende transfo's en bijhorende apperatuur. Smartphones, insuline-pomp, afstandsbediening, ...
    Nu ben ik op zoek naar een USB-multilader die de zaken veiling kan opladen.
    1) Geen overspanning en stoppen met opladen indien de accu volgeladen is
    2) Automatisch scannen van de nodige capaciteit voor opladen.
    3) Snel opladen is leuk maar dan best op alle poorten
    4) minimaal 4 USB-bussen en een USB-c-bus.

    5) Optioneel. Verkliksysteem op de bus om aan te geven dat het laden gestopt is.

    Met of zonder een stroomnetkabel. Speelt niet echt een rol, maar met met een kabel is de bereikbaarheid groter.

    Kan iemand mij enig idee geven ? Waar moet er rekening mee gehouden ? Wat is overkill? Wat heb ik fout ?
    Leuk zou ook zijn, eventueel een Nikon Z6, Z7 via de grip op te laden. Die grip heeft een USB-ingang.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Multi-USB-lader.

    Zelf heb ik enkele usb laders van Anker, heel erg tevreden van Wim https://www.amazon.de/s?k=usb+c+char...riot-de-new-21
    Zelf heb ik twee van deze, hebben alles wat ik voorlopig nodig heb https://www.amazon.de/Anker-PowerPor...124162&sr=8-10

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Multi-USB-lader.

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Momenteel heb ik hier verschillende transfo's en bijhorende apperatuur. Smartphones, insuline-pomp, afstandsbediening, ...
      Nu ben ik op zoek naar een USB-multilader die de zaken veiling kan opladen.
      1) Geen overspanning en stoppen met opladen indien de accu volgeladen is
      2) Automatisch scannen van de nodige capaciteit voor opladen.
      3) Snel opladen is leuk maar dan best op alle poorten
      4) minimaal 4 USB-bussen en een USB-c-bus.

      5) Optioneel. Verkliksysteem op de bus om aan te geven dat het laden gestopt is.

      Met of zonder een stroomnetkabel. Speelt niet echt een rol, maar met met een kabel is de bereikbaarheid groter.

      Kan iemand mij enig idee geven ? Waar moet er rekening mee gehouden ? Wat is overkill? Wat heb ik fout ?
      Leuk zou ook zijn, eventueel een Nikon Z6, Z7 via de grip op te laden. Die grip heeft een USB-ingang.
      Het is inderdaad een rommeltje met de diverse laders en snoertjes:ik heb er een veertigtal overzichtelijk aan de wand hangen, gelukkig komt daar voor de toekomstige apparaten een eind aan door nieuwe Europese regelgeving. Voor de Nikon Z611, Z711, D800 kun je beter gebruik maken van de originele Nikon acculader die je bij de camera geleverd kreeg, deze stoppen automatisch met laden wanneer de accu vol is. Een externe lader van een vreemd merk zou ik nooit aan mijn camera's hangen. Ik laad ook altijd buiten de camera op.

      Comment


      • #4
        Re: Multi-USB-lader.

        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Het is inderdaad een rommeltje met de diverse laders en snoertjes:ik heb er een veertigtal overzichtelijk aan de wand hangen, gelukkig komt daar voor de toekomstige apparaten een eind aan door nieuwe Europese regelgeving. Voor de Nikon Z611, Z711, D800 kun je beter gebruik maken van de originele Nikon acculader die je bij de camera geleverd kreeg, deze stoppen automatisch met laden wanneer de accu vol is. Een externe lader van een vreemd merk zou ik nooit aan mijn camera's hangen. Ik laad ook altijd buiten de camera op.
        Herken ik. De lade ligt hier vol .... en als wandversiering zie ik en ... het niet zitten.
        Qua camera-accu's gebruik ik al een poos Xtar. Een schitterend stukje electronica in een handige opzet waar je tot 4 accu's terzelfdertijde kan mee opladen, gecontroleerd. Je kan er ook verschillende camera-merk-accu's terzelfdertiojde mee opladen
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Multi-USB-lader.

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Momenteel heb ik hier verschillende transfo's en bijhorende apperatuur. Smartphones, insuline-pomp, afstandsbediening, ...
          Nu ben ik op zoek naar een USB-multilader die de zaken veiling kan opladen.
          1) Geen overspanning en stoppen met opladen indien de accu volgeladen is
          2) Automatisch scannen van de nodige capaciteit voor opladen.
          3) Snel opladen is leuk maar dan best op alle poorten
          4) minimaal 4 USB-bussen en een USB-c-bus.

          5) Optioneel. Verkliksysteem op de bus om aan te geven dat het laden gestopt is.
          Zijn die punten die je wil wel allemaal mogelijk? Als je een USB kabel gebruikt om "iets" op te laden, dan is dat gewoon een spanningsbron. USB-C even buiten beschouwing gelaten is USB gewoon iets dat 5V geeft en naar gelang het type een bepaalde maximale stroom. Een gewone USB gaat niet de capaciteit van de batterij van het toestel opvragen. Die gaat ook niet bepalen of dat toestel zijn batterij snel of traag oplaadt. En die kan ook niet bepalen of de batterij vol is of niet.

          Met USB-C ligt het misschien anders. Maar als die batterij in een ander toestel zit zoals in je Z6 dan is het die Z6 die de batterij laadt en bepaalt of die snel, traag geladen wordt en of die vol is. De communicatie is in dat geval tussen de Z6 en de batterij. Je USB krijgt geen enkele info over de toestand van de batterij.

          Comment


          • #6
            Re: Multi-USB-lader.

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Zijn die punten die je wil wel allemaal mogelijk? Als je een USB kabel gebruikt om "iets" op te laden, dan is dat gewoon een spanningsbron. USB-C even buiten beschouwing gelaten is USB gewoon iets dat 5V geeft en naar gelang het type een bepaalde maximale stroom. Een gewone USB gaat niet de capaciteit van de batterij van het toestel opvragen. Die gaat ook niet bepalen of dat toestel zijn batterij snel of traag oplaadt. En die kan ook niet bepalen of de batterij vol is of niet.

            Met USB-C ligt het misschien anders. Maar als die batterij in een ander toestel zit zoals in je Z6 dan is het die Z6 die de batterij laadt en bepaalt of die snel, traag geladen wordt en of die vol is. De communicatie is in dat geval tussen de Z6 en de batterij. Je USB krijgt geen enkele info over de toestand van de batterij.
            Bij Apple zit er alvast een chip in de kabel, met een andere kabel zal die niet snel laden indien geen chip.
            Ook de spanning kan geregeld worden bij bepaalde toestellen, meer dan 5 Volt dus.
            Het correct laden is de combinatie van toestel, correcte kabel en correcte voeding.
            Zo ook bij meerdere andere merken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Multi-USB-lader.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Bij Apple zit er alvast een chip in de kabel, met een andere kabel zal die niet snel laden indien geen chip.
              Ook de spanning kan geregeld worden bij bepaalde toestellen, meer dan 5 Volt dus.
              Het correct laden is de combinatie van toestel, correcte kabel en correcte voeding.
              Zo ook bij meerdere andere merken.
              USB-C? (en Apple is niet bepaald de referentie om de dingen volgens een standaard te doen, kan thunderbolt zijn en dat is geen usb) En dan nog is het het toestel zelf dat de batterij laadt en beslist of die vol is of niet.

              USB-C kan de spanning regelen. USB1,2,3 is altijd 5V maar de maximale stroom is anders.

              Comment


              • #8
                Multi-USB-lader.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                USB-C? (en Apple is niet bepaald de referentie om de dingen volgens een standaard te doen, kan thunderbolt zijn en dat is geen usb) En dan nog is het het toestel zelf dat de batterij laadt en beslist of die vol is of niet.

                USB-C kan de spanning regelen. USB1,2,3 is altijd 5V maar de maximale stroom is anders.
                Best even wat info inwinnen hoe toestellen laden, welke impact de kabel en de voeding heeft en uiteraard ook het toestel.
                Mijn iPad is alvast met USB C connector en die is niet speciaal voor mij gemaakt. [emoji6]
                Gebruik de veelzijdige USB-C-poort op je iPad om het apparaat op te laden, andere apparaten van stroom te voorzien en om accessoires aan te sluiten, zoals externe opslagapparaten, camera's en beeldschermen.


                En inderdaad is niet elke versie hetzelfde.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X