Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motorrijders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Motorrijders

    Zitten er veel motorrijders op het forum vraag ik me af?
    Na 15 jaar niet meer gereden te hebben had ik besloten weer een motor aan te schaffen.
    Ben benieuwd naar de reacties

    Ondertussen de suziki Intruder VL 1500 LC in bezit



    Last edited by KvP; 10 april 2012, 17:59.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Motorrijders

    Jups, hier eentje . Pan european rijder. Ideaal om te gaan fotograferen, je kan overal bij en nooit parkeer problemen.
    I love my D500

    Comment


    • #3
      Re: Motorrijders

      Mijne KTM SuperDuke 2 jaar geleden weggedaan... en begonnen met fotografie van dat geld. Niemand van de familie die daar kwaad om was
      Bezint eer ge begint. Het is niet meer wat het geweest is op de openbare weg zoals 15 - 20 jaar geleden (En alleen op circuit rijden vond ik te duur als je graag veel rijdt)

      Grtz,
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Motorrijders

        Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
        Bezint eer ge begint. Het is niet meer wat het geweest is op de openbare weg zoals 15 - 20 jaar geleden (En alleen op circuit rijden vond ik te duur als je graag veel rijdt)
        Tegenwoordig mag je bijna nergens nog sneller dan 70km/h, en hier ik de buurt zijn ze overal camera's voor trajectcontrole aan het installeren.
        Toen ik er eind 2004 mee stopte vond ik al dat er teveel overdreven snelheidsbeperkingen waren, en dat is er zeker niet beter op geworden.

        En als je je toch aan de snelheidsbeperkingen wil houden, dan komen er altijd wel automobilisten op een halve meter van je achterband rijden zodat je bij het minste foutje platgereden wordt...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Motorrijders

          Hier een BMW R1100R rijder. Al enkele mooie reizen gedaan met moto maar vind het de laatste tijd in ons landje niet meer aangenaam rijden door de vele snelheidsbeperkingen en -aanpassingen. Je moet constant verifieren of je nu 50,70,30, terug 50, nu 90, terug 50....moet rijden zodat je niet meer op de rest van het verkeer kunt letten.Met de auto moet je er ook op letten maar dan ben je niet zo kwetsbaar...
          Niet dat het allemaal zo snel moet maar op die manier is het ook niet meer veilig.
          Als je vooral in ons landje wil rondtoeren, zou ik er zelf niet aan twijfelen:niet doen. Is gewoon niet leuk meer.
          www.petervdg.net/Portfolio

          Comment


          • #6
            Re: Motorrijders

            Hallo,

            Hier een Honda Silverwing rijder ... komende van een Yamaha Diversion 900.
            Dat omwille van vooral woon-werkverkeer waar het met de Honda net iets gemakkelijker gaat.

            BTW, jullie weten toch dat er op zondag 20 mei een BD moto-SD is?
            Vertrek vanuit Lier - meer info weldra in het SD-forum ...
            Dan kunnen we het in levende lijve over "twee" hobbies" te hebben

            ALLEN DAARHEEN!

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Motorrijders

              Motorrijders genoeg denk ik , Ikzelf met een

              Yamaha Vmax 1200 V4 (Custom build) en een Kawasaki Z1000

              Niemand een foto van zijn machine? Aangezien het toch wel een fotoforum is ?
              Inderdaad zoals hierboven ook al word aangehaald, met 15 jaar inactief te zijn
              geweest als motorrijder, dan zou ik 2 keer nadenken. Maar opnieuw gaan rijden
              zou zeker aanraden, als je maar weet dat het verkeer niet meer als 15jaar geleden
              is om met de motor te rijden!

              Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
              Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

              Comment


              • #8
                Re: Motorrijders

                Hier BMW R850R.
                Rij al een 40 tal jaren met de motor.
                Het is niet meer wat het geweest is, maar niet al te ver af vindt je nog leuke plaatsjes.
                Zeeland, Ardennen en de Eifel om er maar enkele te noemen.
                En ja, de snelheidsbeperkingen zijn tegenwoordig legio.
                Maar filefilteren is leuk en je staat altijd eerst aan een rood licht.
                Als het effe droog weer is pak ik de motor...
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #9
                  Re: Motorrijders

                  Ook ik ben al 15 jaar een motorrijder, liefst van al met een cruiser/custom , tegenwoordig is dat een Dragstar 1100 Classic.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Motorrijders

                    F800ST: door zon, regen, vrieskou en pekel. Nooit file!
                    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Motorrijders

                      Jep, hier ook een motard in hart en nieren ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Motorrijders

                        Van de lange lijst die hier gepasseerd is schieten alleen nog de oldtimer BSA uit 1954 over, een Honda XR600, een Husaberg supermotard en mijn gouwe ouwe Kawa Z1300 6 cilinder.
                        Maar ze staan allemaal stil, de leeftijd, de rug en de vijzen in mijn onderbeen denk ik.

                        Ik heb ooit nog een Kawa 350 tweetakt driecilinder verkocht en dat is het stomste wat ik ooit gedaan heb, de Z900 is nu van mijn broer en het tweede stomste wat ik ooit heb gedaan is het niet kopen van de zilverkleurige Z1R (met de grote tank) van een vriend die hem wegdeed voor destijds 70.000 luttele frankjes.
                        De Yamaha 2 cilinder 750 (geen XS maar dat andere model dat zoveel oliekoelingsproblemen had) vond ik een prachtige machine maar hij was geen knip voor zijn neus waard (TR750 ????). De Husqvarna 400, de vroegere Bultaco 250, de Montesa 250 mis ik niet, ik heb er meer aan gewerkt dan ermee gereden.
                        De Honda CR500 tweetakt was een verschrikking om te starten en de Kawasaki KR (of was het KX ?) 250 was ook niet jedat. De stomste koop ooit was een Honda Shadow, zo'n 2 cilinder in V. 750 dacht ik. Een slak.
                        Ik vergeet er waarschijnlijk nog een paar waaronder een XR250

                        Intussen ben ik een bezadigde burger geworden blijkbaar.
                        Maar echte motorliefhebbers moeten eens gaan opzoeken wat Simon Whitelock doet/deed met de vroegere Kawa mach 2 250 cc tweetaktblokken maar ook met de 6cilinders van de KZ 1300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Motorrijders

                          Moto Guzzi V7 Classic van 2008


                          [Mod-LesC]Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.[/Mod]

                          daarvoor een Diversion XJ600S waar ik 14 jaar mee heb gereden
                          en daarvoor, meteen mijn eerste "motor"-ervaring: een Honda SA75 Vision.

                          All-weather rijder, behalve als er sneeuw en ijs ligt,
                          motor wordt gebruikt voor woon-werk, weekend tripjes en rasechte reizen.

                          Inderdaad, bezint eer ge begint,
                          het is er niet veiliger op geworden op onze wegen, je moet zowat olie in je aderen lopen hebben in plaats van bloed om het vol te houden heden ten dage
                          Last edited by LesC; 10 april 2012, 11:56.
                          Fuji Digitaal fototoestel

                          Comment


                          • #14
                            Re: Motorrijders

                            'k Ben 3 jaar geleden op een CBR 125 R begonnen.
                            Na 9 maanden (en lichte dwang van mijn vriendin) overgestapt naar een zwaarder beestje:
                            Honda CB Sevenfifty uit 1992.

                            binnenkort zit ik er 2 weekjes mee in schotland...
                            heeft 50.800km op de teller (waarvan 15.00tal van mij het laatste anderhalfjaar).
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Motorrijders

                              Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                              Ook ik ben al 15 jaar een motorrijder, liefst van al met een cruiser/custom , tegenwoordig is dat een Dragstar 1100 Classic.

                              http://i5.photobucket.com/albums/y17...to4-border.jpg
                              Mooie copie van 'n Softail Harley, made by Yamaha.

                              De looks zijn er wel, maar het geluid niet.

                              A before-after video of my DragStar Eleven Hundred with stock pipes before and Cobra DragPipes with Jet-Kit installed after. And it sounds amazing now. Belie...
                              Last edited by LesC; 10 april 2012, 11:56. Reden: Foto uit quote gehaald, geen herhaling

                              Comment

                              Working...
                              X