Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motorrijders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Motorrijders

    Ik denk dat je moet gepassioneerd zijn van het motorijden om ermee te beginnen of tgerug op te nemen. Tegenwoordig stappen meer en meer mensen over naar de motor omwille van de lagere brandstofkost en ook om het fileleed te verzachten. Als dat zo voort gaat wordt het misschien ook nog een veel gevaarlijker situatie, aangezien nogal wat mensen té onvoorbereid en te lichtzinnig met de tweewieler beginnen.
    Tijdens onze jeugd hebben wij meermaals kennis gemaakt met de opkomst van de bromfietsen genre "Royal Nord (geel)", "Flandria(rood)" en dergelijke. Dit was toen de droom van elke jonge gast. Wij gingen er zelfs eentje gaan huren tijdens het verlof. Maar het is daar wel bij gebleven, omdat dit voor onze ouders te gevaarlijk leek, gemotoriseerd op twee wielen. Een 15-tal jaar geleden heb ik nog eens gedacht om het motorijden weer op te rapen, maar na wat tegenkantingen van de familie heb ik dat idee maar weer opgeborgen.
    Maar chapeau voor de echt gepassioneerden. Moet wel genieten zijn, vooral als de weersomstandigheden meezitten.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Motorrijders

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Tijdens onze jeugd hebben wij meermaals kennis gemaakt met de opkomst van de bromfietsen genre "Royal Nord (geel)", "Flandria(rood)" en dergelijke. Dit was toen de droom van elke jonge gast.
      Royal Nord van de familie Hufkens hier in Hasselt. Fabriek op de Luikersteenweg waar nu de Delhaize ligt. Ik heb er ook zo eentje gehad. Enkel die versnellingen, dat was een ramp.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #18
        Re: Motorrijders

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Tegenwoordig stappen meer en meer mensen over naar de motor omwille van de lagere brandstofkost en ook om het fileleed te verzachten.
        Lagere brandstof??

        100km verbruikt mijn motor 5,5liter (euro 98).
        5,5 liter * 1.824 = 10euro.

        mijn auto verbruikt 4,7liter diesel
        4,7liter *1.553 = 7.29eur...



        en fileleed:
        hoeveel motorrijders durven werkelijk door de file rijden...
        ik denk dat dat percentage best laag ligt...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #19
          Re: Motorrijders

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Royal Nord van de familie Hufkens hier in Hasselt. Fabriek op de Luikersteenweg waar nu de Delhaize ligt. Ik heb er ook zo eentje gehad. Enkel die versnellingen, dat was een ramp.
          Ja.. dat was h'm, waar is de tijd ?
          En ik heb er een paar weten mee verongelukken. Het was toen ook nog de tijd dat de helm niet verplicht was.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Motorrijders

            Hier 'n Flandria record rijder uit de 70's en het is bij de 70's gebleven
            edt:
            juister: 1969 tot 1971 ...
            Last edited by toerist; 10 april 2012, 16:11.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #21
              Re: Motorrijders

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Hier 'n Flandria record rijder uit de 70's en het is bij de 70's gebleven
              Die waarover ik het had dateren van de zestiger jaren. Een Royal Nord en de rijder met lederen aansluitende spijkerbroek en lederen vest. Succes gegarandeerd bij sommig vrouwelijk schoon.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Motorrijders

                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Van de lange lijst die hier gepasseerd is schieten alleen nog de oldtimer BSA uit 1954 over, een Honda XR600, een Husaberg supermotard en mijn gouwe ouwe Kawa Z1300 6 cilinder.
                Maar ze staan allemaal stil, de leeftijd, de rug en de vijzen in mijn onderbeen denk ik.

                als je nu zegt dat die bsa een c 11 is, dan vraag ik gewoon hoeveel je wilt
                zo'n xr 600 kan me ook wel nog bekoren...

                wel nog veel motorrijders hier
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #23
                  Re: Motorrijders

                  hier Harley Davidson sportster hugger sinds 1 jaar, voorheen 29 jaar met Honda en suzuki gereden .
                  Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                  Comment


                  • #24
                    Re: Motorrijders

                    Ondertussen ook al bijna 30 jaar motorrijder, meer voor het plezier dan wat anders maar toch.

                    Of het gevaarlijker is dan 30 jaar geleden? Ik denk niet gevaarlijker maar ambetanter.
                    Je hebt nu met veel meer zaken rekening te houden zoals veranderlijke snelheidsbeperkingen om de 200 meter en drukker verkeer.
                    Vroeger waren de banen leger en werd er in het algemeen ook veel harder gereden dan nu met motoren die veel minder technische snufjes hadden dan nu, denk maar aan ABS, dubbele schijfremmen, tractiecontrole, continu licht aan, ... en ondertussen ook veel betere beschermkledij.
                    Motorrijden is altijd iets geweest waarbij je uit je doppen moet kijken en veel ligt ook bij jezelf.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    hoeveel motorrijders durven werkelijk door de file rijden...
                    ik denk dat dat percentage best laag ligt...
                    Mits ik geen dagelijkse rijder ben en geen gehaast woon- werkverplaatsingen doe met de motor ben ik ook niet de eerste die dat gaat doen, wel als er effectief stilstaande file is ga ik die voorzichtig voorbij.
                    Als ik tijdens mijn dagelijkse ritten met de auto zie hoe sommige motards door de file "vliegen", dan denk ik ook wel eens bij mezelf "zie die gek doen".
                    Alles is een gewoonte en hoe meer je het doet, hoe franker men erin wordt maar toch ... er zijn er die zeker tegen 100 km/u tussen een file vliegen dat stapvoets rijdt en dat lukt natuurlijk ook maar hoelang is de vraag.
                    Anderen doen het dan vlot maar voorzichtig, meestal diegene dat ik het jaar nadien nog tegenkom op de motor.
                    Last edited by VerSeg; 10 april 2012, 16:23.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Motorrijders

                      Dan ga ik mijn motoren hier ook eens laten zien die ik op dit moment heb

                      Yamaha Vmax 1200 V4:



                      Kawasaki Z1000 Naked:


                      Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                      Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Motorrijders

                        Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                        Dan ga ik mijn motoren hier ook eens laten zien die ik op dit moment heb
                        Uw Vmax mag er zijn.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Motorrijders

                          Hier nog eentje... Ik rijd nu zo'n 22 jaar met de moto. Momenteel heb ik een BMW K1200S voor het woon-werkverkeer en een Ducati 748S voor het betere bochtenwerk.

                          Vroeger kon je toch met een geruster gevoel die gashendel eens opendraaien hoor (wanneer het verkeer het toeliet) Nu moet je ook constant op je hoede zijn voor flitscamera's en anonieme wagens... 't is toch iets minder leuk geworden... En door het drukkere verkeer moet je nu ook veel defensiever rijden. Alert zijn is de boodschap ! Vroeger ging dat allemaal iets gemakkelijker....
                          Nikon + glasbak
                          Failure is always an option...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Motorrijders

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Uw Vmax mag er zijn.
                            Dankjewel

                            Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                            Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Motorrijders

                              Oorspronkelijk geplaatst door DucBlade Bekijk bericht
                              Hier nog eentje... Ik rijd nu zo'n 22 jaar met de moto. Momenteel heb ik een BMW K1200S voor het woon-werkverkeer en een Ducati 748S voor het betere bochtenwerk.

                              Vroeger kon je toch met een geruster gevoel die gashendel eens opendraaien hoor (wanneer het verkeer het toeliet) Nu moet je ook constant op je hoede zijn voor flitscamera's en anonieme wagens... 't is toch iets minder leuk geworden... En door het drukkere verkeer moet je nu ook veel defensiever rijden. Alert zijn is de boodschap ! Vroeger ging dat allemaal iets gemakkelijker....
                              'k Ben vóór de snelheidsbeperking begonnen en helaas in 2007 moeten stoppen wegens gezondheidsredenen.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Motorrijders

                                Dit lijkt mij iets voor mij, maar ik begin er helaas niet meer aan
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X