Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

    Wel, gisteren haalde ik mijn Harley uit z'n winterslaap en die startte vrij vlot.
    Ik wil nu niet chauvinistisch overkomen, maar iedere Harley heeft 'n speciale start techniek. De nieuwe injectie is dat gewoon drukken op start.
    Bij mijn Heritage is dat choke uit, 2X de gashendel opendraaien en starten. Daarna 1 min laten draaien en de choke half indrukken of volledig dicht, als 'm maar blijft draaien. Vertrek je met choke half open valt die achter 'n paar honderd meter stil...

    Toen ik die Motor kocht, had ik meer problemen met starten en de motor hield zich, meer merkbaar in lagere versnelling, in of schokte af en toe.
    Ik heb die voor de winterslaap met 'n dosis geconcentreerd Moto Forté laten warmdraaien en daarna de bak vol getankt plus 'n extra dosis erin.( volle bak ± 20 liter)

    Gisteren heeft die dat 2x gedaan en toen was het voorbij.

    Dus ik kan het product alleen maar aanbevelen voor mensen die hun motoren langere tijd op stal zetten. (zowel moto's als auto's)

    Het jammere is dat je het via internet nergens kan bestellen in België , maar dat veel garagisten het hier toch gebruiken. Ze hebben er allemaal veel lof over en bestellen het dan ook in grote hoeveelheden.
    Verleden jaar besteld via Nederland. Niet goedkoop, maar effectief.

    edit: De sound van 'n Harley is appart omwille van de motorconstructie of ontwerp, wat nooit veranderd is....dat is dus geen mythe

    Het lijkt dat die motor geen regelmaat heeft en je hoort bij lagere toerentallen ook alsof die gelijk 'n paard draaft.
    Hier de uitleg waarom:
    Last edited by w00ha; 16 maart 2012, 11:00.

  • #2
    Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

    wOOha,

    Mijn Honda Silverwing ontwaakte dadelijk en probleemloos uit zijn winterslaap bij het indrukken van de startknop
    Maar, dat is uiteraard geen stukje "nostalgie" zoals jouw Harley ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

      Mijn 20jaar oud schatje is alweer een 3-tal weken aan het 'werk'
      1e maal start had hij wat last (3maal moeten proberen en heel wat gefoefel met choke en gashendel).
      maar nadien geen beetje last.

      wel een goede tip,
      wordt als ik mij niet vergis ook gebruikt voor het 'schoonmaken' van de interne keuken van een motor?
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

        Het plezante bij Harley rijders is dat die mannen nooit in panne vallen. die doen gewoon hun onderhoud onderweg...
        Zo'n harley heeft wel iets, maar ik zie nog altijd het liefst zo'n Indian chief vintage....
        Het zijn prachtige motoren, maar dat bochtenwerk hé. Met de nadruk op werk
        Neen, dan heb ik liever een wat 'speelsere' motor
        Mijn BMW is ondertussen ook al 17 lentes jong, en ik heb er nog nooit startproblemen mee gehad. Het wondermiddel is nog altijd: blijven rijden. In de wintermaanden doe ik er altijd een ritje mee, minstens één maal per maand.
        De benzine verschraalt niet, de olie verzuurt niet en de batterij wordt aan 't werk gezet.
        Meer moet dat niet zijn.
        Voor de vele overwinteraars kan dat additief wel een goede oplossing zijn.
        D90 - D70 - F80 + glas

        Comment


        • #5
          Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Wel, gisteren haalde ik mijn Harley uit z'n winterslaap en die startte vrij vlot.
          Ik wil nu niet chauvinistisch overkomen, maar iedere Harley heeft 'n speciale start techniek. De nieuwe injectie is dat gewoon drukken op start.
          Bij mijn Heritage is dat choke uit, 2X de gashendel opendraaien en starten. Daarna 1 min laten draaien en de choke half indrukken of volledig dicht, als 'm maar blijft draaien. Vertrek je met choke half open valt die achter 'n paar honderd meter stil...

          Toen ik die Motor kocht, had ik meer problemen met starten en de motor hield zich, meer merkbaar in lagere versnelling, in of schokte af en toe.
          Ik heb die voor de winterslaap met 'n dosis geconcentreerd Moto Forté laten warmdraaien en daarna de bak vol getankt plus 'n extra dosis erin.( volle bak ± 20 liter)

          Gisteren heeft die dat 2x gedaan en toen was het voorbij.

          Dus ik kan het product alleen maar aanbevelen voor mensen die hun motoren langere tijd op stal zetten. (zowel moto's als auto's)

          Het jammere is dat je het via internet nergens kan bestellen in België , maar dat veel garagisten het hier toch gebruiken. Ze hebben er allemaal veel lof over en bestellen het dan ook in grote hoeveelheden.
          Verleden jaar besteld via Nederland. Niet goedkoop, maar effectief.

          edit: De sound van 'n Harley is appart omwille van de motorconstructie of ontwerp, wat nooit veranderd is....dat is dus geen mythe

          Het lijkt dat die motor geen regelmaat heeft en je hoort bij lagere toerentallen ook alsof die gelijk 'n paard draaft.
          Hier de uitleg waarom:
          http://www.wildwestcycle.com/f_firing.html
          Injectoren eens laten testen?
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • #6
            Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

            Bij een motor met carburators verdampt er een deel van de benzine die in de vlotterkamer zit. Het spul dat achterblijft dat brandt minder goed bij lage temperaturen. Dat is de reden waarom een motor slecht start na een winterslaap.
            Als je ervoor zorgt dat die meteen verse benzine krijgt, dan zal die even goed starten als dat je er dagelijks mee rijdt. Als een motor niet wil starten nadat die lang heeft stilgestaan kan je de vlotterkamers leeg laten lopen zodat er verse benzine in komt, dan is dat probleem meestal opgelost. Als die dan toch nog niet wil starten, dan zijn de bougies vettig geworden door de slechte benzine die nog in de carburators zat.

            Bij een injectiemotor is het brandstofsysteem gesloten (anders heb je lekken), dat wil ok zeggen dat er niets verdampt tijdens stilstand. De benzine die dan net na de start door de injectors gaat is nog ongeveer even goed als toen je die in de tank hebt gedaan.
            Daardoor zouden er na een winterstop niet zoveel problemen mogen zijn met een injectiemotor.

            De accu is bij elk type motor een zwak punt als die niet op tijd bijgeladen wordt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Bij een motor met carburators verdampt er een deel van de benzine die in de vlotterkamer zit. Het spul dat achterblijft dat brandt minder goed bij lage temperaturen. Dat is de reden waarom een motor slecht start na een winterslaap.
              Als je ervoor zorgt dat die meteen verse benzine krijgt, dan zal die even goed starten als dat je er dagelijks mee rijdt. Als een motor niet wil starten nadat die lang heeft stilgestaan kan je de vlotterkamers leeg laten lopen zodat er verse benzine in komt, dan is dat probleem meestal opgelost. Als die dan toch nog niet wil starten, dan zijn de bougies vettig geworden door de slechte benzine die nog in de carburators zat.

              Bij een injectiemotor is het brandstofsysteem gesloten (anders heb je lekken), dat wil ok zeggen dat er niets verdampt tijdens stilstand. De benzine die dan net na de start door de injectors gaat is nog ongeveer even goed als toen je die in de tank hebt gedaan.
              Daardoor zouden er na een winterstop niet zoveel problemen mogen zijn met een injectiemotor.

              De accu is bij elk type motor een zwak punt als die niet op tijd bijgeladen wordt.
              Als je benzine een maand of vier/vijf niet gebruikt verschraalt die, waardoor ze ook minder goed ontsteekt.
              Injectoren moeten soms bijgeslepen of vernieuwd worden.
              Mijn motor 'hangt' in de winter altijd aan een optima lader. Die doet de batterij 'werken'.
              Op geregelde tijdstippen ontlaadt die de batterij een beetje, om ze daarna weer op te laden. Altijd een batterij in optima forma!
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • #8
                Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

                Het beste is wel blijven door rijden.
                In de winter is dat geen probleem als je 'n beetje stijf bent.

                Anyway, die Forté is echt z'n geld waard...enne dat heb ik niet van 'n Harley forum . Ook BMW rijders hebben met dit product hun motor gedrag terug naar nieuwstaat kunnen brengen.

                Vandaag ff 90 a 100 mp/u (140 a 150 km/u) gereden...geen last meer van schokken.
                Van dit merk heb je veel producten die soms 'n pak geld kunnen uitsparen.
                Normaal wordt er Moto Power 1 + 2 in 'n volle bak gemengd en dan blijft de benzine zijn kwaliteit behouden.
                Het maakt je hele brandstofsysteem zuiver...ook injectoren, maar ik heb 'n SU carburator (stromberg of zo iets) met 'n naald.
                Dat zijn die carburators die vroeger in een Volvo stonden. Plus vaste sproeier voor stationair toerental.
                Ik heb vandaag toch lekker de boel laten gaan...

                Comment


                • #9
                  Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

                  En hoe voeg je dat product toe wanneer je een probleem lijkt te hebben? Mijn Honda Varadero XLV 1000 staat ook al een paar maanden stil ......gisteren tijdens eerste rit ( +- 50km) schokkerig rijden op lagere toeren nadat de motor op bedrijfstemperatuur was gekomen. Moet je die forte1 dan ook in een volle benzinetank gieten?? ...of ben ik beter af met een kleinere hoeveelheid benzine met een éénheid forte 1 die ik via een geimproviseerd tankje naar de carburator leid??
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

                    Even tussendoor ...

                    Jullie moto's zijn dan nu ook al allemaal in orde voor de BD-moto-SD in mei
                    Binnenkort de definitieve datum in het SD-forum.
                    En allemaal mee hé! Kunnen we eens een "klapke" doen over al dat motogeweld ...

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

                      BD moto SD ?
                      Wadisdadde?
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

                        Hallo,

                        Dat is een Shooting Day zoals alle anderen, maar we verplaatsen ons met de moto.
                        Zo hebben we vorig jaar o.a. heel de Voerstreek doorkruist ...

                        Vorig jaar hebben we een tocht van +200km gedaan met genoeg "fotografische" stops.
                        Dit jaar vertrekken we waarschijnlijk vanuit Heist-op-den-Berg.

                        We besluiten meestal met een dineetje.
                        Jaja

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        BD moto SD ?
                        Wadisdadde?
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

                          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                          Als je benzine een maand of vier/vijf niet gebruikt verschraalt die, waardoor ze ook minder goed ontsteekt.
                          Injectoren moeten soms bijgeslepen of vernieuwd worden.
                          Ah, we gaan technisch, daar ken ik wel een en ander van.
                          Injectoren slijpen ? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Vernieuwen wel.

                          Zou je niet verwarren met kleppen en klepzittingen ?

                          Maar die bijvoegsels werken wel degelijk hoor, hoewel je nu niet meteen Slick 50 aan motorolie moet bijvoegen van een motor omdat die meestal met een natte plaat koppeling werken. Van een auto ligt dat anders.
                          Van de Golf 2 van mijn schoonmoeder kreeg de plaatselijke garagist de carburator maar niet afgesteld, het was altijd iets : stilvallen of teveel CO. De 2E3 is altijd een miseriekindje geweest. Ik heb daar eens de luchtfilter afgenomen en carburatorspray van Bardahl ingespoten terwijl hij draaide en intussen goed gas gegeven. Dosering tegen het punt waarop hij dreigde stil te vallen. Sinds de laatste 7 jaar : start als een lier, ondanks zijn 20 jaar en blanco CO op de keuring.
                          Mercedes 300D had ooit teveel rook, bij het vernieuwen van de mazoutfilter deze volgegegoten met injectorreiniger van weet ik nog veel wel merk, met die 5 injectoren heb ik 450.000 km gedraaid en dan was de dikke Dehaene daar met zijn taks op +15 pK, anders reeds ik er nog mee.
                          Van onze Golf 1 GTi deed ik voor de lol zo iedere twee jaar een flesje injectorreiniger in de (volle tank). Op 280.000 km heb ik de KE Jetronic injectoren vervangen (8000 BEF) omdat hij enorm schokte en een van de laatste overblijvende reden waren de injectoren. Niks gekort. Ik ben dan voor de eerste (en enige maal) naar een garage geweest omdat ik niet het materiaal had om de brandstofdruk te meten.
                          Ik wou alléén een diagnose en heb toen meer dan 5000 BEF om te horen dat er een verstopping in de tank zat en dat de enige remedie een nieuwe tank was. Ik ga de naam van de Bosch dienst in kwestie niet vermelden maar ik heb het ze later nog goed in hun soep gedraaid. Ik ben begonnen om met een spiegel aan een stokje en een zaklamp de tank te doorlichten : alles proper.
                          Ze zaten totaal fout met hun "diagnose", het was verdorie een contactfout in het relais naar de primaire pomp. Patattenschiller, klein schroevendraaiertje, fijn schuurpapier en contactspray en hup, gedaan.
                          De Golf 1 staat hier nog altijd en de oude injectoren liggen hier ook nog, dus als je me even kan beschrijven hoe ik die kan slijpen, graag


                          Nog een kleine correctie : ik ben nog eens in een Bosch garage geweest met mijn W123 300D op ong 220.000 km omdat die rond de 90 begon te schokken, die ene verdeler waarvan voorheen sprake was ging meteen mijn pomp reviseren, sprak al meteen van rond de 1000 € bij de andere (IDE in Pittem) kreeg ik de simpele boodschap : dat is het Bonanza effect, niemand weet hoe dat komt, ik kan nieuwe veren in uw pomp steken en dan heb je 50% kans dat het gedaan is. Dat gaat u veel geld kosten en in het andere geval ga je nog boos zijn ook.
                          Op mijn simpele vraag wat ik toen moest doen zei de technieker : voorlopig de constante 90 vermijden, het zal overgaan. Nul € advieskosten en 30.000 km later WAS het gedaan. Met die auto heb ik +/- 20 jaar en 450.000 km probleemloos gereden en toen kwam de dikke Dehaene.

                          Het is maar om te zeggen dat het allemaal niet zo simpel is en dat het aantal specialisten het aantal kenners ver overtreft.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            En hoe voeg je dat product toe wanneer je een probleem lijkt te hebben? Mijn Honda Varadero XLV 1000 staat ook al een paar maanden stil ......gisteren tijdens eerste rit ( +- 50km) schokkerig rijden op lagere toeren nadat de motor op bedrijfstemperatuur was gekomen. Moet je die forte1 dan ook in een volle benzinetank gieten?? ...of ben ik beter af met een kleinere hoeveelheid benzine met een éénheid forte 1 die ik via een geimproviseerd tankje naar de carburator leid??
                            Wel, ik heb het zo gedaan met wat ik weet vanuit fora, die allemaal hetzelfde doen.

                            - 1 flesje heb ik met 2 a 3 l (sommige nemen 1l) benzine sterk geconcentreerd dus, gemengd. (maak wel eerst je bak leeg uiteraard en laat je motor draaien totdat 'm stilvalt)
                            - Dan heb ik mijn motor 'n 5 tal min laten draaien, zodat in de vlotter kamer/sproeier het sterkere spul al goed verdeeld was.
                            - Motor stil en het tweede flesje ingekapt en de bak volledig vol gegoten. Dat is tot op het randje van de vulstop. Dit gaat de oxidatie tegen en is de normale procedure bij winterstop.
                            Je hebt nu 'n volle bak, waarvan de benzine de hele winter goed blijft en het sterkere spul in je carburatie of injectie.

                            Edit: Vermits de zomerdagen voor de deur staan, doe je hetzelfde. Maar laat dat sterkere product liefst 2 dagen staan.

                            Bij het starten merkte ik het direct en daarom post ik het hier.
                            Mijn motor heeft 'n redelijk hoog koppel en in de lagere versnellingen is dat gestotter vrij vervelend.
                            Ik heb er nog 500 km mee gereden voor de winterstop (met gestotter) toen ik hem kocht en hij was volledig nagezien...kan je nagaan (Harley dealer uit Geel, met Master Technieker...mij zien ze daar nooit meer)

                            Met Forté was dat achter 30 km slechts paar maal achter 50 km volledig weg. (met Master w00ha Forté )

                            Als je in België woont is het bijna nergens te krijgen.

                            Ik heb het in Nederland besteld bij : http://www.kevit-raceshop.nl/
                            Vriendelijke man belde me op om te vragen of ik me niet had vergist. Ik zei "nee, want ik weet waar mijn motor probleem zit".
                            hij zei: " OK, wij doen dit voor iedere winterstop, 1 flesje moto 1 en 1 flesje moto 2 in 'n volle bak."
                            Kost ± 12 € per flesje exl. verzending, dus de volgend keer bestel ik voor 2 jaar. Tenzij ik het hier ergens vind.
                            Last edited by w00ha; 18 maart 2012, 07:12.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Motor rijders en Forté Motor Power 1 additief

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Ah, we gaan technisch, daar ken ik wel een en ander van.
                              Injectoren slijpen ? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Vernieuwen wel.

                              Zou je niet verwarren met kleppen en klepzittingen ?

                              Het is maar om te zeggen dat het allemaal niet zo simpel is en dat het aantal specialisten het aantal kenners ver overtreft.
                              je moet het maar eens vragen aan oude mekaniekers die aan scheepsmotoren werk(t)en.
                              Dat zijn zo van die trukjes van de foor...
                              Het gaat niet zo zeer om specialisten en kenners maar over diegenen die álles denken te weten...
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment

                              Working...
                              X