Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooiste spoorbaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mooiste spoorbaan

    Geef toe, dit is toch de mooiste ?

    Live

    Bestuurdersrit

    4K
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Mooiste spoorbaan

    Ken je de spoorbaan van Flam naar Myrdal ?

    Comment


    • #3
      Re: Mooiste spoorbaan

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Ken je de spoorbaan van Flam naar Myrdal ?

      Deze dus
      , ook een mooie treinreis.

      Bij de Bernina Express heb je tussen Sankt Moritz en Chur ook het Landwasser viaduct .
      Last edited by toerist; 26 november 2018, 10:39.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Mooiste spoorbaan

        Kennen jullie Rail a Way? Dit zullen jullie wel een mooie Nederlandse programma vinden.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Mooiste spoorbaan

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht

          Deze dus
          , ook een mooie treinreis.

          .

          Ja idd, dat is deze. Lang geleden heb ik nog eens de oude weg genomen (af en toe te zien op de film). Dat ging nog wel maar vanaf Bereskvarn stond er een bord met "op eigen verantwoordelijkheid", man hallo zeg !!! In de auto merkte ik dat het steeds stiller werd. Vooral bij mijn vrouw, zij zat aan de kant van de afgrond, ook de kinderen gaven geen kik meer. Vangrails of iets dergelijks waren er niet. Op IJsland heb ik tracks genomen die ik onder geen voorwaarde meer doe maar deze valt daar ook onder.

          Comment


          • #6
            Re: Mooiste spoorbaan

            Een stuk kleinschaliger, maar wel erg mooi: de Mocănița stoomtrein in de Karpaten (http://www.cffviseu.com/en/home/)

            Comment


            • #7
              Re: Mooiste spoorbaan

              Maps 1

              Maps 2

              Die van perelaar .
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Mooiste spoorbaan

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Kennen jullie Rail a Way? Dit zullen jullie wel een mooie Nederlandse programma vinden.
                Vroeger gezien, van de EO, is al een poos geleden, zenden die dat nog uit ?

                Edit, blijkbaar wel
                quote "Zwitserland: GoldenPass
                3 december 2018 om 14:35 uur

                Niet alleen de treinreis over de Golden Pass, maar ook de geschiedenis en bijzondere locaties krijgen de aandacht. Na een korte trip naar Rocher-de-Naye, met een geweldig zicht over het meer van Genève, gaat de reis met de Golden Pass Express van Montreux naar Interlaken. Het is een winterse kennismaking met Centraal-Zwitserland door de bergen, valleien, boerendorpen en chique wintersportresorts."
                eind quote .

                uit
                Last edited by toerist; 29 november 2018, 09:58.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment

                Working...
                X