Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

    Ik ben net verhuis en nu hoor ik van verschillende mensen dat wanneer ik mijn inschrijvingsboekjes van auto motor caravan ,mijn oude platen moet inleveren ,want ze zouden mijn adresverandering niet meer doen op mijn inschrijvingsboekjes ,en dat ik dan verplicht ben om de nieuwe nummerplaten aan te schaffen ???

    Ik heb gisteren nog naar de verzekering gebeld en die zeiden me daar nikse van ,alleen inschrijvingsboekjes moet je wel je adresverandering laten doen op het politiebureau.

    Bedankt op voorhand voor de reacties

    Groetjes

    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

  • #2
    Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

    Hallo,

    Toen ik (destijds) verhuisde moest ik enkel bij de politie aangifte doen en de rest volgde dan vanzelf wel (nieuwe autopapieren).
    Ik weet niet of het nu veranderd zou zijn met de nieuwe nummerplaten.
    Ik dacht enkel dat bij een nieuwe inschrijving er een nieuwe nummerplaat zou komen en imho is een verhuis toch geen nieuwe inschrijving ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

      Ik ben ook net verhuisd, en daar is me toch niets van gezegd. Gisteren de wijkagente nog over de vloer gehad, en die zei me enkel iets over de papieren van de wagen in orde te laten brengen, maar niet over een nieuwe nummerplaat.

      Comment


      • #4
        Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

        hoor ik van verschillende mensen
        Zitten die in jouw vriendenkring of zo???
        Sorry kon het niet laten.
        Wetende dat domme vragen niet bestaan kon ik geen dommer antwoord verzinnen.
        Flickr één
        Flickr two

        Comment


        • #5
          Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

          Adreswijziging op het inschrijvingsbewijs wordt door de gemeente gedaan.
          Het beste laat je dit doen wanneer je door de gemeente uitgenodigd wordt om je nieuwe adres op je elektronische identiteitskaart te laten aanpassen.

          Comment


          • #6
            Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Toen ik (destijds) verhuisde moest ik enkel bij de politie aangifte doen en de rest volgde dan vanzelf wel (nieuwe autopapieren).
            In het verleden ook al verhuisd en naar de politie geweest hiervoor maar buiten een vermelding op het inschrijvingsbewijs en een stempel nooit nieuwe papieren gekregen.

            Hoe het nu zit weet ik ook niet met zekerheid ... inschrijvingsbewijs is nu ook weer anders (nieuwe inschrijving).
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

              De platen zijn van het land waar je op dat moment je wettige woonplaats hebt en de autotaks betaalt. 1 op de 10 inwoners van bijvoorbeeld België betaalt hier echter niet, en moet dus zijn Belgische platen inleveren. Met buitenlandse platen geef ik je een paar kilometer voor ze je er binnendraaien, drie maanden maximum.
              Een tochtje op zondag met het het eens reguliere fietsplaatje voor werklozen is nu in Nederland niet meer verboden. In België kan je op de keuring wel nog een opmerking krijgen over een autoplaat met zo'n stigmatiserend gat erin. Je hoeft daar echter niet voor terug te komen, en er is ook geen enkele gemeente die zo'n gat verplicht als je je taksen niet betaalt.
              Last edited by Poza; 29 december 2010, 12:32.

              Comment


              • #8
                Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

                Een verhuis heeft geen invloed op je nummerplaten je moet enkel je papieren aan laten passen.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Een verhuis heeft geen invloed op je nummerplaten je moet enkel je papieren aan laten passen.
                  Ik herhaal dat als je bij ons komt wonen met vreemde platen, je binnen de drie maanden hangt. En dat ze niet-verhuizers zelfs bij valse platen ongemoeid laten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

                    Als je verhuist of je koopt een andere auto dan worden toch gewoon de papieren aangepast je moet dan toch geen andere platen kopen.
                    Wat bedoel je met vreemde platen?
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Als je verhuist of je koopt een andere auto dan worden toch gewoon de papieren aangepast je moet dan toch geen andere platen kopen.
                      Wat bedoel je met vreemde platen?
                      Dan juist wel (als je nog oude hebt).
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

                        even verduidelijken ik woon nog steeds in belgié en ben in dezelfde gemeente gebleven alleen een paar straten verder dan waar ik voordien woonde .

                        Ik ga me morgen voor alle zekerheid maar eens extra informeren bij de politie dienst hier in het dorp over de papieren ,inzake inschrijvingsbewijs .

                        Groetjes

                        Ardesign
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

                          Dag Ardesign. Je stelt hier een vraag, iedereen die antwoord zegt dat het niet moet. En morgen ga je het voorals nog gaan vragen bij politie? Waarom vraag je het den hier?
                          Flickr één
                          Flickr two

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

                            Zoek op de website van DIV en van het ministerie ... daar kan je al de info vinden en moet je niemand geloven!

                            PS Als je correcte info wil, dan moet ge zeker niet bij de politie zijn!
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moet je veranderen van nummerplaat bij verhuis nu

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              Wat bedoel je met vreemde platen?
                              Een vreemde plaat is een plaat waarvoor taksen zijn betaald in het land waar je vandaan komt. Als je naar ons land verhuist moet je die vervangen binnen de drie maanden en opnieuw betalen, ook al heb je reeds voor een gans jaar betaald. Dat is een erg discriminerende maatregel, gezien het duizelingwekkende aantal valse Belgische platen.
                              Een valse plaat is een plaat die geen officieel doordrukstempeltje heeft in het midden. Je kan die gewoon laten maken in een tankstation.

                              Zo bespaar je een paar honderd euro per jaar aan taksen, en de boetes gaan naar de eigenaar van de officiele plaat die je hebt gecopieerd. Dat zelfs indien zijn wagen er totaal anders uitziet. Op het proces-verbaal staat wel het type en de kleur van de auto in overtreding, maar dat kan het slachtoffer niet als ontlastend bewijs laten gelden.
                              Last edited by Poza; 30 december 2010, 19:50.

                              Comment

                              Working...
                              X