Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet ik nu schrik krijgen of niet...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Moet ik nu schrik krijgen of niet...

    Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
    Het niet hebben van een webcam, en het vermijden van 't hebben van een sociaal netwerkadres - is een feature, geen bug.
    En dit post je dan op ... een forum. [emoji16]

    Ben je wel zeker dat hier iedereen correct is?
    Als paranoia zou ik dat toch niet vertrouwen. [emoji6]

    En ons geld zorgt ook voor uitstoot ... transport om cash geld te transporteren, energie om het aan te maken, bomen voor het papier en voor digitale betalingen hebben we een toestel nodig dat energie verbruikt. [emoji17]
    Last edited by VerSeg; 21 april 2019, 10:15.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

      Is wel straf, amai. Ik zou het niet graag ontvangen. Je kan altijd de mail doorsturen naar de Computer Crime Unit van de federale politie. Mailadres zal wel online te vinden zijn.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #18
        Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

        Hey juppekes.

        Je kan natuurlijk al aan jezelf weten welke handelingen je doet achter je pc/laptop

        Ik ben er zeker van dat je mij niet naakt achter de webcam zal vinden, weet natuurlijk niet wat jullie allemaal doen in jullie privé

        Daarmee dat ik die mail met een glimlach in de prullenmand heb gesmeten.
        Bootjes

        Comment


        • #19
          Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

          En bovendien zou je die mannen maar moeten betrouwen dat ze echt alles zouden vernietigen als ze één betaling hebben ontvangen.

          Dit is toch klinklare nonsens en moest het dat niet zijn is het een straatje zonder eind.

          Niks van aantrekken dus.

          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

          Comment


          • #20
            Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Spijtig genoeg zijn er nog altijd die er in trappen, en daarom blijven ze proberen, het blijft geld opbrengen.
            Die mails worden in zo'n gigantische massa's verstuurd dat maar een heel klein percentage moet toehappen om een mooi inkomen te bekomen.

            Ik krijg die mail al weken aan een stuk minstens 1x per dag.
            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

            Comment


            • #21
              Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

              Ik heb die ook meermaals gekregen. Dit spelletje is nu al een paar weken aan de gang.
              Moet je weten dat ik ruim 100 e-mail adressen in gebruik heb. Het zijn allemaal forwarders, niet echt mailboxen. Toeval wil dat ik op de adressen die ik gebruik voor facebook ik die rommel binnen krijg.
              Vermoedelijk hebben ze daar een vangst gedaan.

              Comment


              • #22
                Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                Ik kreeg er zo al 100-den. De meeste op onbestaande adressen van mijn domein.
                Ik geeft die netjes aan op spamcop.net en maak mij verder geen zorgen. Meestal zijn ze verstuurd vanuit Rusland en Vietnam (en een pak andere landen)
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #23
                  Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                  Hi,

                  Het verwondert mij niet dat zovele fotografen dit krijgen, de mijne was opgesteld in het Italiaans of zo.
                  Wij zijn allen lid van meerdere foto-sites. (BD, Dpreview, Nikonians...etc etc...)
                  Ik heb wel kunnen zien dat ze een echt paswoord van mij gekraakt hebben. Aangezien ik allemaal verschillende paswoorden heb,
                  was het niet moeilijk om te vinden dat ze Fred Miranda forums gehackt hebben.
                  Aldaar zijn er ook posts te vinden van andere leden die dat gewaar werden.
                  Ik zou dus aanbevelen om jullie Fred Miranda paswoord te veranderen, dat kan nooit kwaad.

                  Dpaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                    Spamsieve werkt zeer goed, die leer je in het begin wat spam is en wat niet, en nu gaan ze rechtsreeks naar het digitale walhalla.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                      Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                      Hi,

                      Het verwondert mij niet dat zovele fotografen dit krijgen, de mijne was opgesteld in het Italiaans of zo.
                      Wij zijn allen lid van meerdere foto-sites. (BD, Dpreview, Nikonians...etc etc...)
                      Ik heb wel kunnen zien dat ze een echt paswoord van mij gekraakt hebben. Aangezien ik allemaal verschillende paswoorden heb,
                      was het niet moeilijk om te vinden dat ze Fred Miranda forums gehackt hebben.
                      Aldaar zijn er ook posts te vinden van andere leden die dat gewaar werden.
                      Ik zou dus aanbevelen om jullie Fred Miranda paswoord te veranderen, dat kan nooit kwaad.

                      Dpaul
                      Ik heb even gezocht tussen de wachtwoorden die ik ooit heb gebruikt, blijkbaar heb ik dat wachtwoord ooit wel gebruikt voor een website waar ik misschien al 6 jaar niet meer ben gaan kijken, maar dat was niet Fred Miranda forums (daar had ik een ander wachtwoord en daar ben ik ook al lang niet meer langs geweest, ik zal er toch maar een ander wachtwoord opgeven).
                      Op geen enkele andere website heb ik dat wachtwoord gebruikt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        blijkbaar heb ik dat wachtwoord ooit wel gebruikt voor een website waar ik misschien al 6 jaar niet meer ben gaan kijken,
                        De mails die ik kreeg met een paswoord dat wel ooit gebruikt is (game account van onze zoon) zijn ouder dan 15 jaar (en al even lang niet meer gebruikt).
                        In elk geval niets om je zorgen over te maken, tenzij je overal hetzelfde paswoord gebruikt
                        Het gaat hoogst waarschijnlijk zelfs niet om hackers maar om mensen die voor een paar Euro een verouderde database gekocht hebben. Ze sturen de mail NIET van je eigen account maar stellen gewoon de afzender in met jouw e-mailadres. Ze hebben ook geen compromitterende beelden, ook niet als die al zouden bestaan en het enige wat ze proberen is dat er 0.001% van de ontvangers in paniek slaat en betaalt.

                        Een deel van de mails die ik kreeg zijn wel eigenaardig omdat zowel in het e-mailadres als in het "gehackte" paswoord dezelfde letter veranderd was in een andere. Bv. gebruiker@domein met paswoord "inlogzin" wordt zebruiker@domein met paswoord "inlozzin".
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #27
                          Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                          Ik krijg al een tijd emails waar altijd iets over een Fortnite password reset in staat. Enig "probleem" is dat ik nooit een of andere Fortnite account gehad heb. Een password heb ik er nog nooit in gezien. Denk dat ik een andere afzender heb dan jullie.

                          Langs de andere kant https://www.theregister.co.uk/2018/1...ackmail_video/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                            Dit is interessant voor iedereen die een soortgelijke mail heeft gekregen (of die er zo eentje krijgt in de toekomst):

                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                              En ze proberen het nog een keer...

                              Ik heb slecht nieuws voor je.
                              10/02/2019 – op deze dag heb ik je besturingssysteem gehackt en heb je volledige toegang tot je account vekregen.

                              Het is nutteloos om het wachtwoord te wijzigen, mijn malware onderschept het elke keer.
                              Hoe het was:
                              In de software van de router waarmee u die dag verbonden was, was er een kwetsbaarheid.
                              Ik heb deze router eerst gehackt en mijn schadelijke code erop geplaatst.

                              Toen u op internet kwam, was mijn trojan geinstalleerd op het besturingssysteem van uw apparaat.

                              Daarna heb ik een volledige dump van je schijf gemaakt (ik heb al je adresboek, geschiedenis van het bekijken van sites, alle bestanden, telefoonnummers en adressen van al je contacten).

                              Een maand geleden wilde ik je apparaat vergrendelen en om een ??klein bedrag vragen om te ontgrendelen.
                              Maar ik heb gekeken naar de sites die u regelmatig bezoekt, en tot grote vreugde van uw favoriete bronnen.
                              Ik heb het over sites voor volwassenen.
                              Ik wil zeggen – je bent een grote, grote pervert. Je hebt een ongebreidelde fantasie !!!
                              Daarna kwam er een idee bij me op.
                              Ik heb een screenshot gemaakt van de intieme website waar je plezier hebt (je weet waar het over gaat, toch?).
                              Daarna heb ik een screenshot gemaakt van je vreugden (met behulp van de camera van je apparaat) en alles samengevoegd.
                              Het bleek mooi, twijfel niet.

                              Ik geloof sterk dat je deze foto’s niet wilt laten zien aan je familie, vrienden of collega’s.
                              Ik denk dat 800 EURO een heel klein bedrag is voor mijn stilte.
                              Trouwens, ik heb veel tijd aan je besteed!

                              Ik accepteer alleen geld in Bitcoins
                              Mijn BTC-portemonnee: 143K1yQxe8yQ6UUVwEwmEnBjBVj17RGDqV

                              Je weet niet hoe je een Bitcoin-portemonnee moet aanvullen?
                              Schrijf in elke zoekmachine “hoe geld naar btc wallet te sturen”.
                              Het is gemakkelijker dan geld naar een card te sturen!

                              Voor de betaling heb je iets meer dan twee dagen (precies 50 uur).
                              Maak je geen zorgen, de timer begint op het moment dat je deze brief opent. Ja, ja .. het is al begonnen!

                              Na betaling worden mijn virussen en vuile foto’s automatisch vernietigd.
                              Narratief: als ik het opgegeven bedrag niet van u ontvang, wordt uw apparaat geblokkeerd en ontvangen al uw contactpersonen foto’s met uw ‘vreugden’.

                              Ik wil dat je voorzichtig bent.
                              – Probeer mijn virus niet te vinden en te vernietigen! (Al uw gegevens zijn al geupload naar een externe server)
                              – Probeer geen contact met me op te nemen (dit is niet haalbaar, ik heb je een e-mail gestuurd vanuit je account)
                              – Verschillende beveiligingsdiensten zullen u niet helpen; het formatteren van een schijf of het vernietigen van een apparaat zal ook niet helpen, omdat je gegevens al op een externe server staan.
                              Postscriptum Ik garandeer je dat ik je na betaling niet meer stoor, omdat je niet mijn enige slachtoffer bent.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Moet ik nu schrik krijgen of niet...

                                Heb er eentje van "Paypal" vandaag:

                                Code:
                                From: PayPal <marimar@bajarealtors.net>
                                To: xxxxxxxxxxxxxxxx
                                Subject: Suspended Access
                                Date: Tue, 30 Apr 2019 11:00:01 +0000
                                Reply-To: PayPal <marimar@bajarealtors.net>
                                X-Mailer: Sendy (https://sendy.co)
                                
                                PayPal
                                  View Online
                                
                                Your account has been suspended
                                Dear customer,
                                Access your account to remove the account limitation. Log in to your account and update you billing and payment information. If you do not update your account information, your account will permanently suspended. 
                                (etc etc)
                                Met enkele links om in te loggen en mijn paswoord te veranderen naar een "olcxma.com.md-58.webhostbox.net" domein. Ziet er te betrouwen uit, echt wat Paypal zou gebruiken

                                Comment

                                Working...
                                X