Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moddiy Hong-Kong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moddiy Hong-Kong

    Ik wil iets bestellen bij Moddiy, dit is een winkel waar je van alles vind om je Pc te personaliseren.
    Ik wil er SATA female koppelingen, AWG 18 draad, 3mm sleeve en enkele zelfklevers kopen.
    De totale waarde bedraagt iets meer dan € 40,00 en vraag hen of er 21% VAT inbegrepen is.
    Vandaag kreeg ik een antwoord dat de winkel in Hong Kong is en dat ze daar geen VAT hebben.
    Alles is er tax vrij, als ik daar bestel zal ik tegen de lamp lopen of wat?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Moddiy Hong-Kong

    yup, btw bijbetalen en administratie kosten ...vorige week ook tegen gekomen....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Moddiy Hong-Kong

      Als er aan de bron geen BTW wordt afgedragen aan de Belgische staat dan doen ze dat voor jou bij aankomst in Belgie bij de douane.
      + kosten natuurlijk.

      Het idee is dat de winkel BTW gaat aanrekenen en die doorstort naar de Belgische staat.
      Rekenen ze dat niet aan dan heffen ze dat voor jou hier bij aankomst.
      Kleinere winkels in het buitenland doen die administratie liever niet.

      Comment


      • #4
        Re: Moddiy Hong-Kong

        Het is niet omdat Hong Kong een taksvrije zone is, dat je bij import in België geen BTW hoeft te betalen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Moddiy Hong-Kong

          Ok, twee deftige antwoorden.
          En nee, ze willen geen BTW aanrekenen, hoeveel ik dan alsnog bij aankomst zal moeten betalen is een natte vinger rekening zeker?
          In elk geval moet ik anders in Nederland of Duitsland bestellen want blijkbaar zijn wij als Belgen weer 20 jaar achterop in dergelijke zaken.
          Nederland is duur en een Duitser levert niet wat ik nodig heb.
          Het zal weer een naald zoeken zijn in een hooiberg.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Moddiy Hong-Kong

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Het is niet omdat Hong Kong een taksvrije zone is, dat je bij import in België geen BTW hoeft te betalen.
            Thx.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Moddiy Hong-Kong

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ok, twee deftige antwoorden.
              ... hoeveel ik dan alsnog bij aankomst zal moeten betalen is een natte vinger rekening zeker?

              Het zal weer een naald zoeken zijn in een hooiberg.
              Kijk eens op https://www.bpost.be/nl/faq/hoe-word...osten-berekend
              21% op de waarde + verzending en dan nog eens 15 Euro voor BPOST voor alle moeite die ze doen.

              Comment


              • #8
                Moddiy Hong-Kong

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                En nee, ze willen geen BTW aanrekenen, hoeveel ik dan alsnog bij aankomst zal moeten betalen is een natte vinger rekening zeker?
                Dat is helemaal geen natte vinger rekening, dit wordt berekend op basis van dezelfde info dat je in andere gelijkaardige topics ook al gekregen hebt. [emoji848]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Moddiy Hong-Kong

                  Onlangs ook een adapter willen bestellen in Rusland, de adapter kost ongeveer iets van een 263 €
                  Na berekening in de calculator kwam er een kleine 40% extra kosten bij voor douanekost, inklaring en btw
                  Ze profiteren wel van het zaakje in mijn opinie, zo is bvb Bpost bijna 3x duurder qua inklaringkost tegenover andere vervoersbedrijven

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 14 oktober 2021, 20:27.
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moddiy Hong-Kong

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Onlangs ook een adapter willen bestellen in Rusland, de adapter kost ongeveer iets van een 263 €
                    Na berekening in de calculator kwam er een kleine 40% extra kosten bij voor douanekost, inklaring en btw
                    Ze profiteren wel van het zaakje in mijn opinie, zo is bvb Bpost bijna 3x duurder qua inklaringkost tegenover andere vervoersbedrijven

                    grts
                    Sieg
                    Langs de andere kant, zelf met die 40% erbij (ik kom meestal uit op ongeveer 30%, soit) is het vaak nog interessant. Het probleem is inderdaad Bpost. Ze hadden ergens dat die €15 een maximum was maar ik heb ze nog nooit iets anders dan het maximum weten aanrekenen. Eenmaal die erbij is het vaak om zeep. Op die €263 gaat dat misschien nog te doen zijn maar als je met bedragen van minder dan €50 zit is het overdreven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moddiy Hong-Kong

                      En dan is er nog dit: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10...rt-in-de-soep/
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moddiy Hong-Kong

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Met transport via boot zijn er wel veel problemen, maar ook niet allemaal.
                        Net een bestelling ontvangen dat voorzien was eind augustus maar pas begin oktober toekwam.
                        Soms dagen tot weken wachten voor ze hier in Europa een haven in mogen.
                        Zelfs op de voorziene datum mogen ze niet binnen.
                        Enige mogelijkheid is dus wachten. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moddiy Hong-Kong

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Langs de andere kant, zelf met die 40% erbij (ik kom meestal uit op ongeveer 30%, soit) is het vaak nog interessant. Het probleem is inderdaad Bpost. Ze hadden ergens dat die €15 een maximum was maar ik heb ze nog nooit iets anders dan het maximum weten aanrekenen. Eenmaal die erbij is het vaak om zeep. Op die €263 gaat dat misschien nog te doen zijn maar als je met bedragen van minder dan €50 zit is het overdreven.
                          Het was trouwens 283 € ipv 263, foutje in de omrekening gehad naar Roebel

                          Dus mijn netto aankoopkost was 283,19 €,
                          De kost van Bpost is 30€, omdat je een bedrag boven de 150 euro hebt wordt dat meer dan verdubbelt (iets wat velen niet weten) van 12€ naar 30€
                          Invoerrechten is 4,2%
                          Btw 21%
                          het totale bedrag na douanekost, btw en inklaring is 387,05 € dus met andere woorden +36,68% (met Bpost)

                          persoonlijk vind ik dit schandalig veel geld wat erbij komt
                          Anderzijds wordt het dan net even duur dan dat je het hier bij ons aankoopt, alleen is dit item niet verkrijgbaar in Europa

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moddiy Hong-Kong

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                            persoonlijk vind ik dit schandalig veel geld wat erbij komt
                            Anderzijds wordt het dan net even duur dan dat je het hier bij ons aankoopt, alleen is dit item niet verkrijgbaar in Europa
                            Zo zijn er nog zaken die wij "normaal" vinden. Wat dacht je van kleding (om maar één voorbeeld te noemen) die bij de fabrikant gekocht wordt aan 8 euro en hier in de boetiekjes hangt aan 52 euro?
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moddiy Hong-Kong

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Zo zijn er nog zaken die wij "normaal" vinden. Wat dacht je van kleding (om maar één voorbeeld te noemen) die bij de fabrikant gekocht wordt aan 8 euro en hier in de boetiekjes hangt aan 52 euro?
                              Ja, dat lijkt inderdaad "winst maken". Maar je moet bij die €8 eerst nog enkele dingen bijtellen: transport ervan, winkel huren, vaste kosten winkel, personeel... Op het einde zal het wel minder spectaculair zijn. En dan ben je nog vrij om naar een andere winkel te gaan.

                              Maar Bpost rekent €15 aan voor "een dienst". En 80% ervan is volautomatisch. Verschil is dat je nergens anders heen kan, dat in vergelijking met andere bedrijven die dezelfde dienst leveren dit een hoog bedrag is en dat de service van Bpost dan nog eens beneden alle peil is. Als je dan bedenkt dat er zo enkele tienduizenden pakjes per dag langskomen.... dat tikt aardig aan.

                              BTW is iets anders. Dat betalen we op alles. En dat is proportioneel met je aankoop. Als ik 21% BTW moet betalen op een pakje van €30 dan heb ik daar geen probleem mee. Ook niet als het op een pakje van €400 is. Maar die €15 bovenop een pakje van €5 wanneer ik elektronische componenten koop die ik hier niet kan kopen. Dat is er over.

                              Waar ik ook niet bij kan is waarom ik BTW moet betalen op de portkosten. Die zijn betaald aan het postbedrijf van het land waar het pakje verstuurd is. En volgens internationale regels krijgt Bpost daar een deel van. De BTW die het land waar het verzonden wordt is al betaald en Bpost ook voor die dienst. Als die BTW in het land van verzending 0% is, dat is mijn probleem niet, trouwens die is toch voor de staat ginder. En als Bpost vindt dat ze te weinig krijgen dan moeten ze beter doen met de internationale onderhandelingen. Kan ik ook niet helpen als ze zich daar in het zak laten zetten.

                              Comment

                              Working...
                              X