Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag ;)

    Wat 'n titel hé !

    Een data only kaart kost 12 euro bij MV.
    Daarvoor krijg je 2GB data-verkeer.

    Maar wat ik me afvraag ( en nergens kan vinden ): hoe lang is die kaart geldig ?

    Want als die bv. maar "1 maand" geldig is, zit je in feite TOCH weer met een abbonement....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

    Dit staat op de website van Mobile viking te lezen:

    Wanneer vervalt dit?
    ■Je 2 GB internet blijft één maand geldig na elke herlading.

    zie: https://mobilevikings.com/nl/offer/p...ans/data-only/

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

      Oops , dan heb ik er over gezien...bedankt Mir !

      Nu speel ik met de volgende gedachte: kaartje kopen voor de iPad en alleen opladen tijdens de vakantie-maanden.

      Tijdens het jaar kan ik immers gebruik maken van mijn thuisnetwerk.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Nu speel ik met de volgende gedachte: kaartje kopen voor de iPad en alleen opladen tijdens de vakantie-maanden.

        Tijdens het jaar kan ik immers gebruik maken van mijn thuisnetwerk.
        Als je dan in vakantie gaat in de EU : 50 cent/MB, dus ver loop je daar niet mee. Wel nog vijf of tien maal langer dan bij de "groten".
        Buiten de EU is het hek helemaal van de dam.
        Ik weet ook niet of die data-only kaart betekent dat je die 12 euro mag opgebruiken bij data-roaming. Bij hun 15 euro tarief kan je dat in elk geval wel.

        Zo zijn we 2 weken in Frankrijk geweest en was ik vertrokken met 49 euro op mijn "rekening" (vooraf hoofdzakelijk gebeld via Voipcheap). Wat een luxe: bellen, nu en dan mails checken enz... Na twee weken nog 24 euro over.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

          Ik heb nu pas ontdekt dat ik ook via de iPhone ( waar een MV kaart in steekt ) kan surfen op deiPad of Galaxy Tab. Dus no need om een afzonderlijke data-kaart te kopen.

          Nu was ik wél weer ALDI-TALK aan het vergelijken.

          Bellen kost daar maar 14 cent.
          Als je bij MV 15 euro oplaadt, betaal je 20 cent/min.

          Internet bij Aldi zo 4 euro kosten voor 400 MB ( en in feite kom ik daar wel me toe denk ik .... )

          Iemand ervaring met Aldi Talk ( niet het babypoeder hé )
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Bellen kost daar maar 14 cent.
            Als je bij MV 15 euro oplaadt, betaal je 20 cent/min.

            Iemand ervaring met Aldi Talk ( niet het babypoeder hé )
            MV kost 24 cent/minuut.

            Bij AldiTalk, als je 15 euro zou opladen (ik denk dat het altijd veelvouden van 10 moeten zijn) dan koop je een bundel van 4 euro, blijft dan 11 euro om te bellen = ongeveer 78 minuten tegenover 62 minuten bij MV. Kom je met je 400MB toch niet toe dan blijft er maar 7 euro belwaarde over = 50 minuten. Op dat ogenblik is MV al voordeliger.
            Als je bereid bent enkele toetsen in te drukken om (als je 3G of wifi hebt) regelmatig via VOIP te bellen dan verandert het hele kostenplaatje natuurlijk.
            "Technisch" zal AldiTalk en MV identiek zijn, ze gebruiken allebei hetzelfde Base netwerk.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

              Ben zeer tevreden over mij Mobile Vikings...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

                Ach ja, het was 24 en 20 cent. . . op den duur haalt ne mens alles door elkaar. . .
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

                  Je moet wel opletten dat je ze blijft gebruiken:


                  7.1 CITY LIVE heeft het recht om de SIM –kaart eenzijdig en zonder recht op schadevergoeding voor de Klant, te deactiveren indien de Klant gedurende een opeenvolgende periode van 3 maanden geen gebruik maakt van de Diensten. De Klant ontvangt per SMS een bericht van Deactivatie. De resterende Voorafbetaalde belwaarde verbonden aan de SIM –kaart gaat verloren en wordt niet aan de Klant terugbetaald.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

                    Dus veel blabla van geen abonnementskosten maar je hangt wel vast aan een 3 maandelijkse herlading of je vliegt buiten


                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Dus veel blabla van geen abonnementskosten maar je hangt wel vast aan een 3 maandelijkse herlading of je vliegt buiten
                      Ik was eigenlijk van mening dat het één jaar was. Al kan ik online het tegendeel niet vinden.

                      Mijn herlaadbeurt voor een Data only MV kaartje waren

                      25/11/2010
                      16/04/2011
                      08/08/2011

                      De eerste keer waren er dus meer dan 3 maanden, en mijn kaartje werd allezins niet gedeactiveerd.

                      peter

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Dus veel blabla van geen abonnementskosten maar je hangt wel vast aan een 3 maandelijkse herlading of je vliegt buiten


                        mir
                        Da's dan ook het enige kleine minpuntje.
                        Probeer elders maar eens zoals ik (met een maandbetaling van 15 euro) op vakantie te vertrekken naar Frankrijk met 49 euro op je beltegoed. MV telt gewoon je volgende storting bij je resterend saldo (zonder beperking). Hoeveel maanden ze dat doen heb ik nog niet uitgeprobeerd. Het was in elk geval een heerlijk gevoel om niet op een telefoontje of data-roamingske te moeten kijken.
                        Ik heb voordien nooit gebeld zal je zeggen ? Toch wel, meestal via VOIP via het 3G netwerk . (aan 0,0/min naar vaste lijn en 5 cent/min naar GSM)

                        Maar voor zo'n zeldzaam vakantiegebruik is AldiTalk misschien nog beter: je koopt enkel je pakketje data op de moment dat je het nodig hebt.
                        Maar dan komt weer de kat op de koord: ga je die data in roaming gebruiken dan betaal je in de EU 0.5 euro per MB, bij AldiTalk minstens 2,5 euro per MB.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

                          Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
                          Ik was eigenlijk van mening dat het één jaar was. Al kan ik online het tegendeel niet vinden.

                          Mijn herlaadbeurt voor een Data only MV kaartje waren

                          25/11/2010
                          16/04/2011
                          08/08/2011

                          De eerste keer waren er dus meer dan 3 maanden, en mijn kaartje werd allezins niet gedeactiveerd.

                          peter
                          Ik zou zeggen: spijtig genoeg werd je SIM kaartje niet gedeactiveerd.
                          Als alle MV klanten zo grof handelen zal het MV liedje vlug uitgezongen zijn.
                          Waarom moeten velen altijd misbruik maken van de achterpoortjes ?
                          Probeer elders maar eens één UUR te laat te betalen....
                          Nu, het zal niet blijven duren, want MV werkt aan een regeling waar, als de databundel vervallen is, je datagebruik zo'n 2.5 euro per MB zal kosten tot je tegoed op is.

                          Ik denk nu: waarom in godsnaam betaal ik mijn data abonnement hoogstens een paar dagen na de vervaldag.
                          Wel, ik doe dat omdat ik graag zou willen dat MV blijft bestaan.
                          Ik besef dat ook zij niet van de hemelse dauw kunnen leven.
                          Last edited by nete; 12 september 2011, 16:19.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Maar als alle MV klanten zo grof handelen zal het MV liedje vlug uitgezongen zijn.
                            Waarom moeten velen altijd misbruik maken van de achterpoortjes ?
                            Nu, het zal niet blijven duren, want MV werkt aan een regeling waar, als de databundel vervallen is, je datagebruik zo'n 2.5 euro per MB zal kosten tot je tegoed op is.

                            Ik denk nu: waarom in godsnaam betaal ik mijn data abonnement hoogstens een paar dagen na de vervaldag.
                            Wel, ik doe dat omdat ik graag zou willen dat MV blijft bestaan.
                            Ik besef dat ook zij niet van de hemelse dauw kunnen leven.

                            Dat doen ze nu al met hun GSM kaarten - maand voorbij, verder $$$urfen !
                            Ze sturen wel een verwittiging.
                            Dus let goed op: na 1 maand is het mooie liedje uit en kan je beltegoed wel es erg snel gaan smelten. . .
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mobile Vikings - DATA ONLY - vraag

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Dat doen ze nu al met hun GSM kaarten - maand voorbij, verder $$$urfen !
                              Ze sturen wel een verwittiging.
                              Dus let goed op: na 1 maand is het mooie liedje uit en kan je beregoed wel es erg snel gaan smelten. . .
                              Je mag echter nog altijd voortsurfen aan 0.0 euro kost.
                              Maar dat gaat in de toekomst veranderen (en gelijk hebben ze).
                              Toestand nu (met 15 euro GSM abo): Enkel je SMS-en worden na de vervaldag betalend tot je vernieuwt.
                              Last edited by nete; 13 september 2011, 08:10.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X