Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mobiele airco zonder slang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mobiele airco zonder slang

    Iemand ervaring met deze toestellen?
    Reden/gebruik? We zijn onlangs verhuisd, leuk huis maar... deze morgen om 4.27u wakker door het gekraai van de hanen van de buren. Er zitten er zo een stuk of 5 schat ik. Met de venster toe hoor ik ze wel maar word ik er niet (meer) van wakker, met de venster open is het echt niet te houden. Nu wil ik liever geen burenruzie en bij deze temperaturen de venster dicht is ook geen optie, vandaar dus mijn vraag.
    Alvast bedankt!
    Flickr

  • #2
    Re: mobiele airco zonder slang

    Slechte ervaring hier....
    Water op mijn parketvloer.
    Meestal werken die dingen met water en kost werk: bijvullen, kalk enz. enz.
    Mijn advies en imho: niks met water kopen dus

    ps. Lawaai vogels. Echt gebeurd gisteren. Een buurman schoot vuurpijlen af 's morgens vroeg al....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: mobiele airco zonder slang

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      ps. Lawaai vogels. Echt gebeurd gisteren. Een buurman schoot vuurpijlen af 's morgens vroeg al....
      en jij wakker... maar niet van de vogels
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: mobiele airco zonder slang

        Zo'n airco zal ook niet geluidloos werken, het is best mogelijk dat je helemaal niet kan slapen als er zo'n apparaat staat te draaien in je slaapkamer.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: mobiele airco zonder slang

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Zo'n airco zal ook niet geluidloos werken, het is best mogelijk dat je helemaal niet kan slapen als er zo'n apparaat staat te draaien in je slaapkamer.
          Dacht ik, maar je kan het misschien een uurtje of twee voor je gaat slapen even laten draaien... zo dacht ik toch?
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: mobiele airco zonder slang

            Al bedankt voor de tips, indien nog meningen/ervaringen welkom. Ik ga op stok want mijn vrienden zitten er al lang op...
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: mobiele airco zonder slang

              Als het echt mobiel moet zijn heb je niet veel keuze vrees ik.
              Anders een echte airco met gescheiden binnen en buiten unit, veel beter rendement en veel stiller.
              En als je er eentje koop met mogelijkheid tot verwarmen (warmtepomp) krijg je er ook nog een premie voor.
              Condenswater heb je zowiezo van alle verdampers, daarvoor moet er dus ook nog een buisje van ongeveer 20mm naar buiten
              of naar een waterafvoer.

              Mijn twee airco's/warmtepompen werken op een warmtewisseling met glycol, voordeel is dat je condensor, verdamper en pomp
              buiten staan, je hebt dus alleen nog een blaasunit binnen staan, nadeel iets minder rendement, maar het grote voordeel is
              dat dat ding nooit dichtvriest en zeer stil is, maar condenswater heb je altijd.
              Last edited by Guest42; 20 juni 2013, 08:13.

              Comment


              • #8
                Re: mobiele airco zonder slang

                Vergeet die premies maar, die krijg je niet als je kan koelen...

                En ik vrees dat de meeste subsidies afgeschaft zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: mobiele airco zonder slang

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Vergeet die premies maar, die krijg je niet als je kan koelen...

                  En ik vrees dat de meeste subsidies afgeschaft zijn.
                  Inderdaad, je hebt gelijk, mag niet kunnen koelen, premie 2013 voor warmtepomp kan (hier bij Infrax) oplopen tot 1.700 € KLIK

                  Comment


                  • #10
                    Re: mobiele airco zonder slang

                    Hier ook één 5KW buitenunit met 2 binnenunits die de slaapvertrekken met dit warme weer netjes op 21°C houden.

                    Zonder airco zou dit een ongenadige 28-30°C zijn. Dit is blijkbaar de keerzijde van superisolatie = houdt warmte een tijdje tegen, maar omdat dit het hoogste punt van het huis is, stijgt deze onverbiddelijk omhoog en krijg je ze door gewone verluchting niet meer buiten.

                    Comment

                    Working...
                    X