Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobiele airco

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mobiele airco

    Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    het probleem van de zon is , dat als ze op de ramen schijnt, ze die ook opwarmt, en dan zit die hitte binnen, 2 oplossingen, rolluiken ervoor, maar in den dag in den donkere zitten, niet leuk.
    Heb dit laten plaatsen, en dat scheelt een heel pak, raam word niet warm, want de warmte stopt op die voorzetrol, en je ziet nog goed buiten , en het blijft licht in de kamer. Zeer tevreden over. ( wel niet heel goedkoop )
    En hoe zit het met het onderhoud?
    Ik denk aan die heldere kleuren, buiten, stof enz.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Mobiele airco

      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
      het probleem van de zon is , dat als ze op de ramen schijnt, ze die ook opwarmt, en dan zit die hitte binnen, 2 oplossingen, rolluiken ervoor, maar in den dag in den donkere zitten, niet leuk.
      Heb dit laten plaatsen, en dat scheelt een heel pak, raam word niet warm, want de warmte stopt op die voorzetrol, en je ziet nog goed buiten , en het blijft licht in de kamer. Zeer tevreden over. ( wel niet heel goedkoop )
      Dat is de beste oplossing, en die is op lange termijn veel goedkoper dan een airco.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Mobiele airco

        Ik heb zon van als de zon opkomt tot een uur of 3 .In de zomer worden de muren dan constant verwarmd en na een paar dagen komt de warmte door de spouw de binnenmuren opwarmen .De enige oplossing die ik heb is van buiten isoleren dat de muur niet meer opwarmt .

        Comment


        • #19
          Re: Mobiele airco

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Het is nu 21°C > ideaal.
          De meeste mensen zetten in de winter hun verwarming op 22°C, maar in de zomer moet het binnen kouder zijn.

          Als het hier in de woonkamer 25°C is, dan heb ik daar helemaal geen last van, zolang ik maar geen zwaar werk moet doen. Met een korte broek en een T-shirt is 25°C nog best aangenaam.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Mobiele airco

            Ook deze zonnewering zou heel goed zijn volgens mijn architect:

            Comment


            • #21
              Re: Mobiele airco

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De meeste mensen zetten in de winter hun verwarming op 22°C, maar in de zomer moet het binnen kouder zijn.

              Als het hier in de woonkamer 25°C is, dan heb ik daar helemaal geen last van, zolang ik maar geen zwaar werk moet doen. Met een korte broek en een T-shirt is 25°C nog best aangenaam.
              Toch gek dat het dubbelglas zijn werk niet doet...

              Hier is het ofwel te warm of te koud.

              De accumulatiekachel is ook een oorzaak: die heeft nog nooit voldaan....
              Die zou met een "voeler" werken?
              Ok maar dan voelt die toch niet goed volgens mij.
              Al een paar maal gevraagd aan de installateur: nooit een antwoord gehad.

              Het schijnt (?) dat je die voeler kan loskoppelen zodat die kachel "heter" wordt.
              (ik heb dus totaal geen notie)

              't Is daarom ook dat ik aan een oplossing van Daikin dacht.
              Zo'n toestel kan koelen maar ook verwarmen.
              (iets kunnen bij-warmen zou al goed zijn dus)
              Last edited by theokus; 7 juni 2011, 18:22.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Mobiele airco

                Je hebt idd een buitenvoeler en aan de hand van buitentemperatuur zal de warmwatertemperatuur aangepast worden.
                Nu, ik heb ook zo eentje en die buitenvoeler is bij mij niet aangesloten (bewust). Ik heb die wel gemonteerd (zoals in de voorschriften aan de noorderkant) maar niet aangesloten. Het is theorie met die buitenvoeler ...

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Toch gek dat het dubbelglas zijn werk niet doet...

                Hier is het ofwel te warm of te koud.

                De accumulatiekachel is ook een oorzaak: die heeft nog nooit voldaan....
                Die zou met een "voeler" werken?
                Ok maar dan voelt die toch niet goed volgens mij.
                Al een paar maal gevraagd aan de installateur: nooit een antwoord gehad.

                Het schijnt (?) dat je die voeler kan loskoppelen zodat die kachel "heter" wordt.
                (ik heb dus totaal geen notie)

                't Is daarom ook dat ik aan een oplossing van Daikin dacht.
                Zo'n toestel kan koelen maar ook verwarmen.
                (iets kunnen bij-warmen zou al goed zijn dus)

                Comment


                • #23
                  Re: Mobiele airco

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Je hebt idd een buitenvoeler en aan de hand van buitentemperatuur zal de warmwatertemperatuur aangepast worden.
                  Nu, ik heb ook zo eentje en die buitenvoeler is bij mij niet aangesloten (bewust). Ik heb die wel gemonteerd (zoals in de voorschriften aan de noorderkant) maar niet aangesloten. Het is theorie met die buitenvoeler ...
                  Ok
                  Het gaat over een elektrische accumulatiekachel.
                  En als ik nu eens wist waar die prul zat he, die voeler.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mobiele airco

                    25° is voor mij toch echt teveel.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mobiele airco

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      25° is voor mij toch echt teveel.
                      Voor mij ook François.
                      Ik heb er nooit goed tegen gekund tegen die warmte.

                      Eeuwige lente, dat is het
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mobiele airco

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        En hoe zit het met het onderhoud?
                        Ik denk aan die heldere kleuren, buiten, stof enz.
                        Niks onderhoud, dat is geen stof, maar een.. het voelt wat rubberachtig aan, maar mag niet verkleuren, kan tegen water tegen ( valt er zo af : met stof zou dat zwaar worden )
                        ik ken de naam niet meer van dat "goedje", maar zoals ik zei: is onderhoudsvrij, laat het licht door , en houd de zon tegen VOOR uw raam, en zo kan uw raam veel minder opwarmen. ( warmte tegen een raam kan je alleen weren VOOR het raam en niet binnen, met blinden enzo)
                        Heb dat nu een 8 jaar dacht ik, en daar is niks aan te zien van vuil en... was wel 600 euro voor 1 raam van een 2.5 meter breed en een 1.5 meter hoog, maar wel onderhoudsvrij , en het scheelt hem toch zeker een 5 graden. ( die voor eeuwig gratis zijn, want nen airco.. dat verstookt hé.
                        Ik heb dat met bruine aluminium genomen ( omdat mijn ramen enzo ook zo zijn, en de "stof" is geel ( mijn huis is ook geel )

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mobiele airco

                          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                          25° is voor mij toch echt teveel.
                          Ik ben gisteren thuis gekomen van Saudie-Arabië waar de temperaturen aardig aan het oplopen is zijnde 43°C. In juli ga ik terug en dan gaan we tegen de 50°C (en soms erover maar niet officieel omdat er dan niet gewerkt moet worden, een UN richtlijn).
                          Ik zet mijn airco op 24-25°C trouwens als ik in die streken ben.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mobiele airco

                            Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                            Niks onderhoud, dat is geen stof, maar een.. het voelt wat rubberachtig aan, maar mag niet verkleuren, kan tegen water tegen ( valt er zo af : met stof zou dat zwaar worden )
                            ik ken de naam niet meer van dat "goedje", maar zoals ik zei: is onderhoudsvrij, laat het licht door , en houd de zon tegen VOOR uw raam, en zo kan uw raam veel minder opwarmen. ( warmte tegen een raam kan je alleen weren VOOR het raam en niet binnen, met blinden enzo)
                            Heb dat nu een 8 jaar dacht ik, en daar is niks aan te zien van vuil en... was wel 600 euro voor 1 raam van een 2.5 meter breed en een 1.5 meter hoog, maar wel onderhoudsvrij , en het scheelt hem toch zeker een 5 graden. ( die voor eeuwig gratis zijn, want nen airco.. dat verstookt hé.
                            Ik heb dat met bruine aluminium genomen ( omdat mijn ramen enzo ook zo zijn, en de "stof" is geel ( mijn huis is ook geel )
                            OK Scherpie maar ik dacht bij stof niet aan textiel hee
                            Zwart stof uit de lucht, buiten enz.
                            Nu als die al 8 jaar hangen bij u dat zegt toch al veel.
                            Mijn ramen liggen allemaal aan de oostkant dus geen slagregen ed.
                            Het grootste raam is iets meer dan 3 meter breed.
                            Zou dus kunnen en ik ga dat overwegen.
                            Volgende week wordt mijn terras volledig "gedaan"
                            (afschrapen, schuren en verven)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mobiele airco

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ok
                              Het gaat over een elektrische accumulatiekachel.
                              En als ik nu eens wist waar die prul zat he, die voeler.
                              Staat die nu nog aan.
                              Van half april heb ik de verwarming hier niet meer aangezet. Het is nog een oude wandketel met een waakvlam, en die steek ik nu alleen maar aan als ik warm water nodig heb.
                              Ik ben al een paar jaar aan het zeggen dat ik een nieuwe brander ga plaatsen, en dat zal dit jaar wel moeten...

                              Een accumulatiekachel geeft altijd warmte af als die opgeladen is, en dan kan het in de zomer inderdaad wel te heet worden in huis.
                              Maar als je dan een airco moet plaatsen om de warmte van die kachel buiten te krijgen, dan ben je eigenlijk wel fout bezig.
                              Kan je dan de zekering van die kachel niet gewoon uit zetten? Staat daar geen stand op waarmee je die kan uitschakelen zodat die niet meer elke nacht oplaadt?.

                              Met een buitenvoeler zal die accumulatiekachel altijd laden als de buitentemperatuur s' nachts beneden een bepaalde temperatuur zakt. Maar dat wil dan eigenlijk nog niet zeggen dat je die warmte overdag wel nodig hebt. Zodra de zon dan begint te schijnen op je ramen komt er gratis warmte binnen, maar dat is dan teveel als de accumulatiekachel geladen is.
                              Dat is volgens mij een heel slecht systeem, aan de hand van de buitentemperatuur is het niet te voorspellen hoe warm of koud het de volgende dag wordt.
                              Last edited by Black B@ndit; 7 juni 2011, 21:35.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mobiele airco

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Staat die nu nog aan.
                                Van half april heb ik de verwarming hier niet meer aangezet. Het is nog een oude wandketel met een waakvlam, en die steek ik nu alleen maar aan als ik warm water nodig heb.
                                Ik ben al een paar jaar aan het zeggen dat ik een nieuwe brander ga plaatsen, en dat zal dit jaar wel moeten...

                                Een accumulatiekachel geeft altijd warmte af als die opgeladen is, en dan kan het in de zomer inderdaad wel te heet worden in huis.
                                Maar als je dan een airco moet plaatsen om de warmte van die kachel buiten te krijgen, dan ben je eigenlijk wel fout bezig.
                                Kan je dan de zekering van die kachel niet gewoon uit zetten? Staat daar geen stand op waarmee je die kan uitschakelen zodat die niet meer elke nacht oplaadt?.
                                Neen die staat nu niet aan, dat zou te gek zijn he Bart.
                                En vermits die "voeler" nog in werking is.... zal die niet opwarmen.
                                Last edited by theokus; 7 juni 2011, 21:47.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X