Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miserie, miserie miserie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Miserie, miserie miserie

    Heb twee actieve luidsprekers.
    Elke bewerking die ik op de pc doe hoor ik via de luidsprekers....

    Mijn SSD of het lampje ervan in de pc, blinkt om de seconde en dat hoor ik ook via die luidsprekers.
    Juist een (stil) klokje dat tikt.

    Heb daarentegen een goedkoop setje van Creative en die is muisstil als die in gebruik is.

    't Is verdorie altijd iets he....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Miserie, miserie miserie

    Luidsprekers, zwijg me ervan, hier ook lang prul mee gehad. Maar dat je de klikjes van de hhd hoort, dat heb ik nog niet meegemaakt...
    Enfin in elk geval succes met een oplossing en ik ga dit blijven volgen want ben ook wel 'ns benieuwd aan wat dat kan liggen

    Yannick
    Last edited by yakke; 28 februari 2011, 23:12. Reden: schrijffoutje

    Comment


    • #3
      Re: Miserie, miserie miserie

      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      Luidsprekers, zwijg me ervan, hier ook lang prul mee gehad. Maar dat je de klikjes van de hhd hoort, dat heb ik nog niet meegemaakt...
      Enfin in elk geval succes met een oplossing en ik ga dit blijven volgen want ben ook wel 'ns benieuwd aan wat dat kan liggen

      Yannick
      Geen hhd maar een SSD > die maakt geen geluid he
      Heeft iets met de "stroom" te maken denk ik.

      De boxen staan nu op meer dan vijf meter van de pc maar het probleem blijft.
      Het komt dus via de pc maar dan door de verbinding met he.
      Last edited by theokus; 1 maart 2011, 00:00.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Miserie, miserie miserie

        onboard geluidskaart? zoja: heb je de mogelijkheid om die dingen digitaal aan te sluiten, dan zijn je problemen opgelost.

        die creative/logitech setjes onderdrukken die problematiek door 1) ingebouwde equalizer (poets bepaalde frequenties weg) 2) grotere capacitoren (om de spanningsvallen tegen te gaan)
        Maar daar ziet de geluidskwaliteit wel van af, dus de kwaliteit van je andere boxen zal wel beter zijn, maar dan moet je ook een goede bron hebben om die aan te sturen.
        Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

        Comment


        • #5
          Re: Miserie, miserie miserie

          Lees toevallig dit draadje, bekijk dit even (windows Vista) maar dit zit ook in XP en W 7
          Klik met rechtermuisknop op het luidsprekertje in de systeembalk links onder en kies "opnameapparaten". Je kan hier alles afzonderlijk in en uit schakelen.

          Photography is an art of observation.

          Comment


          • #6
            Re: Miserie, miserie miserie

            Oorspronkelijk geplaatst door dredalious Bekijk bericht
            onboard geluidskaart? zoja: heb je de mogelijkheid om die dingen digitaal aan te sluiten, dan zijn je problemen opgelost.

            die creative/logitech setjes onderdrukken die problematiek door 1) ingebouwde equalizer (poets bepaalde frequenties weg) 2) grotere capacitoren (om de spanningsvallen tegen te gaan)
            Maar daar ziet de geluidskwaliteit wel van af, dus de kwaliteit van je andere boxen zal wel beter zijn, maar dan moet je ook een goede bron hebben om die aan te sturen.


            Ik heb dus problemen met die onboard EN met de Audigy 2ZS van Soundblaster.
            Met mijn oude pc had ik "brom" in dezelfde speakers en dezelfde kaart.
            Nu is het erger geworden. (nieuwe pc).

            Digitaal aansluiten zal niet gaan....
            De boxen hebben enkel een cinch he of RCA.
            SPDIF zal niet lukken

            Als ik de boxen aansluit op mijn tv dan is het geluid goed zonder die storingen.

            Ik was al aan 't kijken voor een externe sound-module via USB bijv.
            Dan kon ik de boxen aansluiten op die module en niet zo rechtstreeks met de pc.
            Maar of dat de oplossing is weet ik (weer) niet.
            (Ketron SD2, Roland SD 50 enz.)

            ** Heb intussen wel weer iets bijgeleerd > zie rode tekst
            Last edited by theokus; 1 maart 2011, 09:49.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Miserie, miserie miserie

              Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
              Lees toevallig dit draadje, bekijk dit even (windows Vista) maar dit zit ook in XP en W 7
              Klik met rechtermuisknop op het luidsprekertje in de systeembalk links onder en kies "opnameapparaten". Je kan hier alles afzonderlijk in en uit schakelen.

              Die is zo ook bij mij ingesteld
              Het zijn ook geen herkenbare of zuivere geluiden.
              Wat ruis, die tick elke seconde die van de SSD komt (ledje ?) enz.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Miserie, miserie miserie

                Electronica op de geluids kaart slecht afgeschermd?

                Kun je ze in een ander slot steken? is dan mss wat verder van potentiele storings bron op moederbord.

                j.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Miserie, miserie miserie

                  Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                  Electronica op de geluids kaart slecht afgeschermd?

                  Kun je ze in een ander slot steken? is dan mss wat verder van potentiele storings bron op moederbord.

                  j.
                  Nope...
                  Moederbord is een Asus PT6 DeLuxe V2.
                  De grafische kaart is breed....heb 1 PCI slot vrij.

                  Kan d'r ook niet goed aan uit aan die sloten.
                  De geluidskaart is in drie "stukken" die in een slot moeten dus.
                  Bedoel het onderste deel > die koperen (?) contacten.

                  Als ik dan in zo slot kijk dan zie slechts twee openingen: een lange en een korte.
                  Onderbroken door zo'n tussenstukje in dat slot.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Miserie, miserie miserie

                    Dat is een heel gekend fenomeen bij DJ's die digitaal draaien (met laptop). Meestal kan je zelfs elke beweging van de muis horen door de geluidsinstallatie.

                    Het heeft te maken met aardingslussen en ongebalanceerde signalen. De snelste manier (maar niet de veiligste !) is meestal om de aarding van het netsnoer van je PC te verwijderen.

                    Je kan ook een ground loop isolator tussen je signaalkabel plaatsen, maar dit neemt een deel van het signaal weg en beïnvloedt de geluidskwaliteit.

                    Een andere mogelijkheid is een DI box achter je PC te zetten of een kwalitatief betere geluidskaart te gebruiken.

                    Er is in de dj wereld al veel over gezegd en geschreven. Volgende link gaar er ook helemaal over: http://www.licht-geluid.nl/forum/dri...uidskaart.html

                    Comment


                    • #11
                      Re: Miserie, miserie miserie

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Geen hhd maar een SSD > die maakt geen geluid he
                      Oeps, fout gelezen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Miserie, miserie miserie

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Geen hhd maar een SSD > die maakt geen geluid he
                        Die van jou dus wel
                        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                        Oók wandelen met GPS?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Miserie, miserie miserie

                          Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                          Die van jou dus wel
                          Hahaha
                          Pfff... gisteren kon ik er toch niet mee lachen.
                          En vandaag heb ik ook geen reden (om te lachen).
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Miserie, miserie miserie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jurgenspictures Bekijk bericht
                            Dat is een heel gekend fenomeen bij DJ's die digitaal draaien (met laptop). Meestal kan je zelfs elke beweging van de muis horen door de geluidsinstallatie.
                            Dat klopt ook Jurgen: elke beweging kan ik idd. horen.

                            Het heeft te maken met aardingslussen en ongebalanceerde signalen. De snelste manier (maar niet de veiligste !) is meestal om de aarding van het netsnoer van je PC te verwijderen.
                            Een andere collega vraagt me net of alles is ge-aard...
                            Maar dat ga ik dus nooit he, dus werken zonder een aarding.
                            Mijn Quad boxen hebben dus een aansluiting voor ongebalanceerde signalen.
                            Nieuwe term voor mij Jurgen maar het kan dus met mijn boxen.
                            Het zijn dan wel ferm dikke kabels he
                            Ik heb die wel ergens nog liggen in hun originele verpakking.... in de kelder.

                            Maar wat moet er dan nog tussen mijn pc en de boxen?

                            Je kan ook een ground loop isolator tussen je signaalkabel plaatsen, maar dit neemt een deel van het signaal weg en beïnvloedt de geluidskwaliteit.
                            Ok en begrepen maar dus eigenlijk geen optie.
                            Als we iets doen dan kunnen we het beter goed doen he

                            Een andere mogelijkheid is een DI box achter je PC te zetten of een kwalitatief betere geluidskaart te gebruiken.
                            Beide kon ook he, om zeker te spelen
                            Weer een nieuwe term voor mij die "DI box"
                            En weer uitzoeken wat dat is...

                            Er is in de dj wereld al veel over gezegd en geschreven. Volgende link gaar er ook helemaal over: http://www.licht-geluid.nl/forum/dri...uidskaart.html
                            Die Cambridge lijkt de oplossing?
                            Weet je dat ik daar nog boxen van heb??
                            (een woofer en vier tweeters)
                            En voor- en tegenstanders om die aarding weg te laten he.

                            Jurgen: wat is een goede geluidskaart?
                            Welke dus? En ik opteer voor een externe?

                            Dus hoe zou de opstelling kunnen zijn:

                            - pc
                            - externe kwalitatieve geluidskaart (oor opnames en weergaves)
                            - dan een box > DI box?? of die Cambridge??
                            - en dan mijn speakers via gebalanceerd enz.

                            Ook niet vergeten dat ik alles wil gebruiken via software via de pc he.
                            Ik ga nerges DJ spelen
                            (heb dat wel gedaan in een dancing jaaaaren geleden)
                            Software heb ik zoals Sonar, of Cubase en minder dure van "pgmusic.com" zoals PowerTracks Pro en BiB.
                            Last edited by theokus; 1 maart 2011, 18:46.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Miserie, miserie miserie

                              Ik zou het in eerste instantie niet te duur gaan zoeken. Toen ik nog op verplaatsing draaide had ik voor noodgevallen altijd een ongeaarde kabel bij (dan zijn meteen ALLE aardingsproblemen van de baan), maar meestal volstond het om een goede geluidskaart te gebruiken.

                              En dat hoeft niet duur te zijn. Met goed bedoel ik gewoon "beter dan wat standaard in een PC zit". Dus geen soundblaster of zo. Da's goed voor kleine luidsprekers of games, maar zeker niet voor muziek in hifi kwaliteit.

                              Kijk eens naar een Lexicon of Focusrite USB geluidskaart. Die heb je voor minder dan 200 Euro. Zelfs een ESI Maya 44 volstaat waarschijnlijk wel en die kost nog geen 100 EUR. Verwacht geen studio kwaliteit, maar een degelijk kaartje dat gewoon zijn werk doet. Geloof me, ik heb zo'n ding jaren mee op de baan genomen en je vindt niks beter voor dat geld.

                              Een DI box is nog goedkoper. Zo'n kastje zet een ongebalanceerd signaal om in een gebalanceerd signaal, alleen moet je versterker dan XLR of gebalanceerde Jack inputs hebben, wat bij hifi versterkers eerder uitzonderlijk is. Zo'n kastje heeft meestal een ground lift, wat problemen met de aarding oplost. http://nl.wikipedia.org/wiki/D.I._box

                              Besluit: aarding is een geweldig ding voor de veiligheid, maar in de geluidswereld is het vaak een bron van frustraties.

                              Comment

                              Working...
                              X