Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

    Ik vind het gevaarlijk om negatief te oordelen over de ts of den boer zonder al de details te weten. Als je op den buiten gaat wonen moet je inderdaad rekening houden met de ‘charmes’ die daar bij horen, maar een grote hoop str*nt onder je keukenraam is ook volgens mij een iets te grote charme. Ik ben bij de TS nog niet gaan controleren wat de echte toestand en overlast is om het zomaar af te doen als wat kleinzerigheid. Bovendien weten we ook te weinig om te kunnen oordelen of dien mesthoop daar nu legaal ligt of niet.

    Mijn persoonlijke advies is iets dat hier al een paar keer is aangeraden. Neemt een fles wijn of deftig bier onder de arm en ga eens met de landbouwer praten.
    http://www.mimoza.be/

    Comment


    • #62
      Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

      Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
      ....... een grote hoop str*nt onder je keukenraam is ook volgens mij een iets te grote charme. Ik ben bij de TS nog niet gaan controleren wat de echte toestand en overlast is om het zomaar af te doen als wat kleinzerigheid. Bovendien weten we ook te weinig om te kunnen oordelen of dien mesthoop daar nu legaal ligt of niet.
      blijft het gegeven, dat TS het had kunnen weten.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #63
        Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
        Caleido, 't is verloren gepraat of geschreven want al jouw schrijfsels raken kant noch wal...
        Ah interessant, sinds wanneer is "iedereen gelijk voor de wet" een schrijfsel dat kant nog wal raakt? Heel benieuwd naar je argumentatie. Die ongetwijdeld niet zal komen.

        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
        je probeert van mensen de les te spellen over zaken waar je nooit, maar dan ook nooit gelijk kunt bij halen. Toch niet als je in jouw opvatting blijft.
        En juist waarom kan ik nooit "gelijk halen" als ik zeg dat iedereen gelijk is voor de wet, ook de boer?

        De enige "argumenten" die hier gevallen zijn die het goedpraten dat de boer met rust gelaten moet worden, zijn puur emotioneel omdat mensen zelf boer zijn, hun ouders boer zijn of omdat ze zelf nostalgisch doen naar vroeger en het boerenleven helemaal ophemelen.
        Mijn argument is dat iedereen gelijk is voor de wet. Elk zelfstandig beroep moet zich richten naar de individuele wetgeving. Een boer kan onmogelijk een uitzondering zijn.

        Als je bedoelt dat ik "nooit gelijk ga halen" omdat de meeste hier te persoonlijk betrokken zijn en niet in staat zijn rationeel te reageren, daarop geef ik je uiteraard gelijk. De reacties spreken voor zich.
        Maar insinueren dat een boer wél boven de wet staat of per se van uitzonderingen moet genieten op basis van rationele argumenten (zoals?), daarin volg ik totaal niet. Als die mesthoop niet reglementair geplaatst is, dan is dat zo. Het vraag geen investering in een nieuwe landbouwmachine om die mesthoop wat verder te leggen of uit de wind.

        En dan zijn mensen verwonderd dat er een enorme stadsvlucht is en dat landelijke dorpen leeglopen..

        Comment


        • #64
          Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Ah interessant, sinds wanneer is "iedereen gelijk voor de wet" een schrijfsel dat kant nog wal raakt? Heel benieuwd naar je argumentatie. Die ongetwijdeld niet zal komen.

          En juist waarom kan ik nooit "gelijk halen" als ik zeg dat iedereen gelijk is voor de wet, ook de boer?

          De enige "argumenten" die hier gevallen zijn die het goedpraten dat de boer met rust gelaten moet worden, zijn puur emotioneel omdat mensen zelf boer zijn, hun ouders boer zijn of omdat ze zelf nostalgisch doen naar vroeger en het boerenleven helemaal ophemelen.
          Mijn argument is dat iedereen gelijk is voor de wet. Elk zelfstandig beroep moet zich richten naar de individuele wetgeving. Een boer kan onmogelijk een uitzondering zijn.

          Als je bedoelt dat ik "nooit gelijk ga halen" omdat de meeste hier te persoonlijk betrokken zijn en niet in staat zijn rationeel te reageren, daarop geef ik je uiteraard gelijk. De reacties spreken voor zich.
          Maar insinueren dat een boer wél boven de wet staat of per se van uitzonderingen moet genieten op basis van rationele argumenten (zoals?), daarin volg ik totaal niet. Als die mesthoop niet reglementair geplaatst is, dan is dat zo. Het vraag geen investering in een nieuwe landbouwmachine om die mesthoop wat verder te leggen of uit de wind.

          En dan zijn mensen verwonderd dat er een enorme stadsvlucht is en dat landelijke dorpen leeglopen..

          Als je zo graag de discussie wilt "winnen":

          kan je ons vertellen wat de minimale afstand is dat een boer moet houden?
          zo nee: dan raakt zelfs je "iedereen is gelijk voor de wet" argument geen steek...
          zo ja: tof, want ik vond het niet direct
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #65
            Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Als je zo graag de discussie wilt "winnen"
            Winnen? Wat valt er te winnen tegen de grondwet? Toch wel beetje straf dat ik dit moet verdedigen, nee?
            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            kan je ons vertellen wat de minimale afstand is dat een boer moet houden?
            Dat is hier dacht ik al gepost. Maar het gaat helemaal niet over wat mag of niet mag en hoeveel meters. Het gaat erom dat er hier een paar mensen vinden dat de boer blijkbaar op dat vlak onaantastbaar is. Als die mesthoop echt niet reglementair ligt, dan nóg moet er gezwegen worden "want het is een boer en hij kent al veel regels". Stel je voor dat de wet gebaseerd was op zo'n argumenten
            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            zo nee: dan raakt zelfs je "iedereen is gelijk voor de wet" argument geen steek...
            Ik zie de link niet. Waarom zou het feit dat ik niet weet hoeveel meter een mesthoop van een huis moet liggen, het rechtsbeginsel teniet doen? Leg uit.

            Als ik naast een ca'fé ga wonen, betekent dit toch ook niet dat ik geen recht heb om de cafébaas aan te spreken of verdere stappen te nemen als hij elke nacht een pak over het toegestane aantal decibels gaat? Waarom? Omdat ik het kon weten, zoals bouk hierboven zegt?

            Comment


            • #66
              Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Winnen? Wat valt er te winnen tegen de grondwet? Toch wel beetje straf dat ik dit moet verdedigen, nee?
              Dat is hier dacht ik al gepost. Maar het gaat helemaal niet over wat mag of niet mag en hoeveel meters. Het gaat erom dat er hier een paar mensen vinden dat de boer blijkbaar op dat vlak onaantastbaar is. Als die mesthoop echt niet reglementair ligt, dan nóg moet er gezwegen worden "want het is een boer en hij kent al veel regels". Stel je voor dat de wet gebaseerd was op zo'n argumenten
              Ik zie de link niet. Waarom zou het feit dat ik niet weet hoeveel meter een mesthoop van een huis moet liggen, het rechtsbeginsel teniet doen? Leg uit.

              Als ik naast een ca'fé ga wonen, betekent dit toch ook niet dat ik geen recht heb om de cafébaas aan te spreken of verdere stappen te nemen als hij elke nacht een pak over het toegestane aantal decibels gaat? Waarom? Omdat ik het kon weten, zoals bouk hierboven zegt?
              Je moet de grond wet niet verdedigen, evenmin moet iemand de boer ten onrechte verdedigen.
              Het gaat niet om wat de mensen hier vinden.
              Het gaat hier om wat wettelijk mag,
              en als jij bij hoog en laag iedereen gelijk voor de wet houdt, dan moet je aantonen wat die wet is: Namelijk, wat is de minimale afstand.

              De link met de afstand is juist waarover het gaat,
              is de boer in regel met zijn afstand of niet, al de rest doet er genen zak anders aan

              als blijkt dat de boer in regel is (iets wat jij hier klaarblijkelijk onmogelijk vind). Dan is de topicstarter niet in staat iets te veranderen... (en had hij het op voorhand kunnen weten).

              Er moet hier eerst maar eens aangetoond worden wat de afstand is,
              en wat de werkelijke situatie is...

              Verder moogt ge met de grondwet doen wat ge wilt,
              maar uw woorden krijgen er niet meer gewicht/gelijk van hoor
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #67
                Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                De link met de afstand is juist waarover het gaat,
                is de boer in regel met zijn afstand of niet, al de rest doet er genen zak anders aan

                als blijkt dat de boer in regel is (iets wat jij hier klaarblijkelijk onmogelijk vind). Dan is de topicstarter niet in staat iets te veranderen... (en had hij het op voorhand kunnen weten).

                Er moet hier eerst maar eens aangetoond worden wat de afstand is,
                en wat de werkelijke situatie is...
                Volgens mij lees je de vorige posts niet. Ik reageer gewoon op het feit dat anderen steevast de boer begonnen te verdedigen, als, net zoals jij zegt, er nog geen duidelijkheid is over het al dan niet reglementair zijn. Ik probeer gewoon een tegengewicht te bieden. En vooral als de TS al onmiddellijk op de man gespeeld wordt door maar gewoon de vraag te dúrven stellen. Dat is erover. De aanvallers reageren met argumenten gebaseerd op emoties, ik met ratio.

                En ik heb nergens beweerd dat de boer sowieso in fout is, ik heb verschillende keren herhaald "mocht blijken dat de mesthoop niet reglementair is".

                Wel correct blijven.

                Comment


                • #68
                  Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                  Het is vrij eenvoudig. En alles is hier reeds aangehaald

                  Ga met de boer praten.
                  Dat vraagt wel een beetje MOED want je moet die man iets negatiefs gaan vertellen.
                  Iets uitleggen is ook een kunst...

                  Helpt dat niet dan is er de wetgeving en wetten gelden voor iedereen.
                  Dit kan centen kosten als je gaat procederen.
                  Maar de vraag blijft of Matthias de zaak zal winnen. Ik ken de wet niet.

                  En als Matthias VOORAF de toestand kende dan is dat jammer...en misschien enkel voor hem.
                  Ik moet dit nuanceren alhoewel ik dat nooit graag doe, omdat ik het HELE verhaal niet ken noch de wetgeving.

                  De boer was er voor dat Matthias kwam. Is dit ergens rechtsgeldig of niet?
                  Matthias heeft last van stank en vliegen. Is dit een wettelijke gesteunde argumentatie
                  om de boer van gedacht doen te veranderen met gevolg dat er iets moet gebeuren met zijn mesthoop.
                  STEL dat de mesthoop op wettelijke afstand ligt? Wat dan?
                  Nogmaals: ik ken de betreffende wetgeving niet.

                  Volgens mij staat alles in de wet: ook de gevolgen en de oplossingen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #69
                    Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    Volgens mij lees je de vorige posts niet. Ik reageer gewoon op het feit dat anderen steevast de boer begonnen te verdedigen, als, net zoals jij zegt, er nog geen duidelijkheid is over het al dan niet reglementair zijn. Ik probeer gewoon een tegengewicht te bieden. En vooral als de TS al onmiddellijk op de man gespeeld wordt door maar gewoon de vraag te dúrven stellen. Dat is erover. De aanvallers reageren met argumenten gebaseerd op emoties, ik met ratio.

                    En ik heb nergens beweerd dat de boer sowieso in fout is, ik heb verschillende keren herhaald "mocht blijken dat de mesthoop niet reglementair is".

                    Wel correct blijven.
                    Euhm, ik lees alle posts hier,
                    en jij blijft rond de pot draaien...

                    Uwen ratio is gewoon het stokpaardje: "iedereen gelijk voor de wet",
                    oke het is rationeel: maar doet niks terzake.
                    tegengewicht bieden om tegengewicht te bieden doet ook niet veel terzake

                    Dus gelieve ook correct te blijven he
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      en jij blijft rond de pot draaien...
                      Uwen ratio is gewoon het stokpaardje: "iedereen gelijk voor de wet",oke het is rationeel: maar doet niks terzake.
                      Als ik reageer door te zeggen dat de wet en regelgeving toch voor iédereen geldt, inclusief de boer... welk deel is daar precies irrelevant aan? Alles? Gewoon omdàt het niet jouw mening is?

                      Ik draai niet rond de pot, ik blijf éénzelfde argument geven en herhalen, terwijl reacties niet verder gaan dan een afwijkend "je kent er niets van" of, nog beter, "het doet niet terzake". We wachten op een redelijk tegenargument dat de landbouwer het recht geeft om een hypothetische overtreding te negeren.

                      't Ziet er naar uit dat dit er niet komt, dus kan iedere goede verstaander zijn conclusies trekken.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Als ik reageer door te zeggen dat de wet en regelgeving toch voor iédereen geldt, inclusief de boer... welk deel is daar precies irrelevant aan? Alles? Gewoon omdàt het niet jouw mening is?

                        Ik draai niet rond de pot, ik blijf éénzelfde argument geven en herhalen, terwijl reacties niet verder gaan dan een afwijkend "je kent er niets van" of, nog beter, "het doet niet terzake". We wachten op een redelijk tegenargument dat de landbouwer het recht geeft om een hypothetische overtreding te negeren.

                        't Ziet er naar uit dat dit er niet komt, dus kan iedere goede verstaander zijn conclusies trekken.
                        Je weet zelfs niet of de boer een overtreding begaan heeft, en je zit hier in tientallen posts ter roepen: iedereen gelijk voor de wet!
                        Op wat slaat dat?????
                        Doe nu effe een inspanning en denk eens goed na....
                        D90 - D70 - F80 + glas

                        Comment


                        • #72
                          Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Als ik reageer door te zeggen dat de wet en regelgeving toch voor iédereen geldt, inclusief de boer... welk deel is daar precies irrelevant aan? Alles? Gewoon omdàt het niet jouw mening is?

                          Ik draai niet rond de pot, ik blijf éénzelfde argument geven en herhalen, terwijl reacties niet verder gaan dan een afwijkend "je kent er niets van" of, nog beter, "het doet niet terzake". We wachten op een redelijk tegenargument dat de landbouwer het recht geeft om een hypothetische overtreding te negeren.

                          't Ziet er naar uit dat dit er niet komt, dus kan iedere goede verstaander zijn conclusies trekken.
                          Nogmaals:

                          Ik geef de boer noch de nieuwe bewoner gelijk,
                          ik geef u nog minder gelijk omdat ge zelfs de moeite niet doet om verder te kijken dan uwe neus lang is.

                          Ge roept iedereen gelijk voor de wet,
                          maar ge weet niet wat de wet op dat vlak in houd,
                          EN ge weet niet of 1 van de 2 niet aan de wet voldoet...

                          wat is er dan relevant aan uw post:
                          juist niks.

                          daarbovenop: 40 meter, is dat 40meter, of is het toevallig 100 meter..
                          Afgaande op een eenzijdig verhaal moogt ge uw punt nog 100 keer herhalen,
                          ge gaat er niet meer gelijk om krijgen...

                          (oh btw, die 100 meter meld ik... omdat ik wel verder kijk als mijn neus lang is )
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Ik geef de boer noch de nieuwe bewoner gelijk,
                            Ik geef ook niemand gelijk. Ik reageer op de mensen die onmiddellijk de boer gelijk geven en de TS aanvallen. Zonder kennis van de situatie en om de verkeerde redenen (nostalgie, romantiserend...).
                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            ik geef u nog minder gelijk omdat ge zelfs de moeite niet doet om verder te kijken dan uwe neus lang is.
                            Ah dus had ik die 100m zoals ik zei uit de post op de vorige pagina er wél bijgehaald, dan had je mij gelijk gegeven en dan had ik wél de toestemming om in deze discussie aan te halen dat iedereen gelijk dient behandelt te worden? Komaan toch béétje serieus blijven é
                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Ge roept iedereen gelijk voor de wet,
                            maar ge weet niet wat de wet op dat vlak in houd,
                            EN ge weet niet of 1 van de 2 niet aan de wet voldoet...
                            En de anderen insinueren dat niét iedereen gelijk voor de wet is en ze weten ook niet welke van de twee aan de wet voldoen. Dus waarom zit je tegen mij wel te leuteren en tegen hen niet? Tenzij je natuurlijk gewoon potje wilt discussiëren, wat alleen maar bevestigd wordt door het neuten over aantal meters ipv het kernonderwerp van mijn reacties.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            wat is er dan relevant aan uw post:
                            juist niks.
                            Ah kijk opnieuw je overtuigend "argument"? De argumenten van de anderen, "de boer werkt hard" en "ik speelde als kind ook rond een mesthoop" zijn dan wél relevant om aan te tonen dat een boer zich van niets moet aantrekken qua mesthoop indien hij niet reglementair is? Opnieuw: probeer toch béétje serieus te blijven.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            daarbovenop: 40 meter, is dat 40meter, of is het toevallig 100 meter.. Afgaande op een eenzijdig verhaal moogt ge uw punt nog 100 keer herhalen,
                            ge gaat er niet meer gelijk om krijgen...

                            (oh btw, die 100 meter meld ik... omdat ik wel verder kijk als mijn neus lang is )
                            Oh en ik vermeldde die 100m die op de vorige pagina werd aangehaald juist niét omdat het niet relevant is. Je zit nu in je laatste posts te zwaaien met de precieze aantal meters, gewoon omdat je niet wil of kán reageren op het feit en de échte kwestie; namelijk dat in dit topic de boer blindelings en foute redenen van een aantal mensen gelijk krijgt. Zonder voorkennis en context.

                            Dàt is de kwestie, niet of ik al dan niet persoonlijk vermeld hoever een mesthoop moet liggen, dat kan iedereen zelf vinden en lezen.
                            Pin anders eens door op een detail om de essentie te ontwijken, je zou niet de eerste zijn.

                            Zoals ik al zei en nogmaals bevestigd wordt: het argument komt er niet. We zullen het er best bij laten, voor je begint te vragen of ik wel van West-Vlaanderen ben en anders geen recht van spreken heb.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                              Caleido: jij wilt heel graag discussieren,
                              je vindt jezelf best slim en geweldig...

                              maar je hebt geen poot om op te staan...
                              100meter is de minimale afstand die een mesthoop hebben moet van een vreemd huis,
                              en 10 meter van de perceelsgrens.
                              om de 3 maand moet de hoop leeggemaakt worden.

                              dat zijn de feiten.
                              Dat IS de wet, daar kan jij NIET rondheen dansen.

                              nu komt het op het feit, wat is de realiteit, wat is de werkelijke situatie.

                              dus idd, je kan niet verder bomen op je stokpaardje,
                              want het is niet relevant.

                              adieu
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Caleido: jij wilt heel graag discussieren,
                                je vindt jezelf best slim en geweldig...
                                Hahaha, nog niets van gemerkt...

                                Comment

                                Working...
                                X