Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    dat klopt Theo, maar die vlees producerende bedrijven zijn aan zeer strenge normen gebonden. Qua afstand dan (oa). En dan nog kunnen ze verschrikkelijk stinken als de wind uit de verkeerde richting komt. Maar dat heeft, zoals je zegt, nog weinig te maken met natuur.
    Maar ik geloof nooit dat boer van TS daar zijn mest gaat gooien van een in bovenvermeld vlees producerend bedrijf. Die is daarvoor te vloeibaar

    En een mesthoop afdekken... dat zijn nonsens uit de mond van mensen die er niets van kennen. Ne goeie mesthoop moet lucht hebben. Anders gist dat spul en is het niets meer waard. Én regelmatig overgoten worden met de aalt die in een put aan de zijkant van de mesthoop gemetst was

    Maar tegenwoordig eet men liever groenten die met chemisch kunstmest aangejaagd worden...
    Ook allemaal waar
    Het is OT maar de aardbeien bijv. hebben totaal geen smaak meer.
    Die zijn redelijk hard bij aankoop en na twee dagen zijn ze rot....
    Watercultuur van tegenwoordig he (ook tomaten).

    Als kind zag ik op het veld "het graf waar een reus" begraven lag....ken je dat nog?
    Waren voederkuilen en daar lag dus idd. een zeil over.

    Het is voorbij mil1
    Tegenwoordig verkopen ze zelfs gekookte eieren in de winkels.
    En die eitjes hebben ze ook nog in de wax gedompeld opdat ze mooi zouden blinken.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #47
      Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Alleszins niet op een leeftijd waar ik vind dat er met twee maten en twee gewichten regels opgelegd of gevolgd moeten worden. Iedereen kent richtlijnen. Een boer staat niet boven de wet. Dat het leuk was om als snotneus str*nt te ruiken en rond de mesthoop te spelen gaat daar niets aan veranderen. Als hij in dit geval de wet overtreedt, dan is dat zo.

      Hmm, leg eens uit wat er in jouw woordenboek enggeestig is aan het principe "iedereen gelijk, iedereen dezelfde rechten en plichten"? Andere zelfstandige beroepen worden ook belaagt met nieuwe wetgevingen rond geluid, overlast en milieu. Ook bedrijven van generaties oud. Horeca zaken worden 1000x harder gecontroleerd dan 50 jaar geleden. Zij moesten zich aanpassen en investeren. Maar een boer, dat is iets romantisch en dat moet "puur" blijven ofzo? Het is niet overal Bokrijk.

      En hoe enggeestig kan je zijn dat je veronderstelt, gebaseerd op niets, dat de TS iemand is die net van de stad komt? Alsof alleen mensen van stedelijk gebieden last hebben van vliegen of mestgeur.

      Al wat je opnoemt in de hoop om een argument te vinden, is onderhevig aan regelgeving en wordt constant gemoderniseerd. Maar als we jouw redenering doortrekken zijn de EURO normen die er voor zorgen dat de uitlaatgassen enorm dalen ook unfair, want vroeger was het beter? Omdat vaders oude stinkende Volvo leuke zetels had, moeten de auto's van nu ook nog stinken? Ik dacht het niet. Wel, net hetzelfde met richtlijnen voor landbouwers. Ook zij moeten mee. Iedereen draagt bij.

      De ratio is weer ver te zoeken.
      De ratio is idd weer ver te zoeken... een geluk dat onwetendheid geen pijn doet
      Als er één iemand in onze maatschappij is die het meest gecontroleerd wordt dan is het toch wel de boer zeker...
      Als voorbeeld: vooraleer een vrucht mag geveild worden wordt er minstens drie maal een staal van genomen. Tijdens de groei, vóór de levering aan de veiling én bij levering.
      Indien niet in orde kan je ze omspitten.
      De toiletten moeten zich buiten de loods, waar de groenten verwerkt worden, bevinden. Die toiletten moeten voorzien zijn van lavabo, zeep en papier om de handen af te drogen. Géén handdoeken dus. Én dat wordt gecontroleerd hé, geen gunstig advies en je kan je groenten op de mesthoop gooien.
      Zij betalen zelfs taksen op het water dat op hun serres valt als ze dat vergaren.
      Boeren die melk leveren, daarvan wordt elke levering gecontroleerd. Niet goed? Kap maar op de mesthoop. Ik zie dat bv in een restaurant nog niet gebeuren.
      Ik kan nog wel een paar bladzijden doorgaan met regels waar boeren zich moeten aan houden.
      Hopelijk zie je nu de onzin ervan in als jij naar Bokrijk refereert

      En uw geargumenteer over stinkende volvo's raakt ook geen kant.
      En laten we nu uw redenering eens doortrekken. Als de boer naar de stad verhuist moet hij zijn bek houden en mag niet reclameren over die kankerbrakende (zelfs nieuwe) wagens, geluidsoverlast, enz. Die stank doet er niet toe. Omgekeerd blijkbaar wel...
      Als ik naar de stad verhuis moet ik die stank maar aanvaarden.
      Als iemand van de stad naar het platteland verhuist mag er geen geurtje, vliegje, enz aanwezig zijn, of het kot is te klein. Mooie redenering
      Geef mij dan toch maar het platteland, met al (volgens u) zijn gebreken. Is heel wat gezonder dan de stad met zijn moderne gezinnen. ( zoals iemand hier aanhaalde)
      Al eens nagedacht hoe het komt dat het aantal mensen met allergieën de pan uit swingt?
      D90 - D70 - F80 + glas

      Comment


      • #48
        Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ook allemaal waar
        Het is OT maar de aardbeien bijv. hebben totaal geen smaak meer.
        Die zijn redelijk hard bij aankoop en na twee dagen zijn ze rot....
        Watercultuur van tegenwoordig he (ook tomaten).

        Als kind zag ik op het veld "het graf waar een reus" begraven lag....ken je dat nog?
        Waren voederkuilen en daar lag dus idd. een zeil over.

        Het is voorbij mil1
        Tegenwoordig verkopen ze zelfs gekookte eieren in de winkels.
        En die eitjes hebben ze ook nog in de wax gedompeld opdat ze mooi zouden blinken.
        Spijtig...
        Alles wordt tegenwoordig opgejaagd.
        Aardbeien, witlof, tomaten allemaal watercultuur. Smaak is totaal weg.
        Als je vroeger een aardbei at was die zoet, die was gerijpt in de zon. Die had nog de tijd om zoet te worden.
        Ja, onder die reuzenlakens lagen bieten... later is er gehakselde maïs in de plaats gekomen.
        Varkens, kippen bevatten bijna meer water dan vlees
        Ik heb nog het geluk van varkens te kunnen kopen die gevoerd zijn met roggemeel, kleine aardappeltjes ( die toch niet verkoopbaar zijn), keukenafval, enz. En ik hoop dat nog lang te kunnen, die mens is er ook al 70.
        Én op geregelde tijdstippen een lekker stuk wild... maar das weer een andere discussie. :-)))
        Maar ja het modern gezin zoals iemand hier aanhaalde, eet liever watercultuur, daar komt geen geur aan te pas
        Last edited by mil1; 26 december 2011, 20:29.
        D90 - D70 - F80 + glas

        Comment


        • #49
          Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          Als er één iemand in onze maatschappij is die het meest gecontroleerd wordt dan is het toch wel de boer zeker...
          Ah, omdat jij het zegt? Misschien ooit al 2 sec bij stilgestaan dat het misschien nodig is dat ze gecontroleerd worden? En omdat het noodzakelijk is dat er veel controle is, moet men dan maar soepel zijn qua regels en wetgeving omtrent overlast? Wat een onnozele redenering en kleuterpolitiek. Zomaar even één van de fundamentele rechtsbeginselen van de grondwet, dat elke Belg gelijk is voor wet, gaan negeren.

          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          Als de boer naar de stad verhuist moet hij zijn bek houden en mag niet reclameren over die kankerbrakende (zelfs nieuwe) wagens, geluidsoverlast, enz. Die stank doet er niet toe.
          Ah en sinds wanneer worden specifiek landbouwers geviseerd in een stedelijke gemeenschap? Sinds wanneer worden zij alle rechten tot klacht neerleggen of inroepen van openbare instanties ontzegd in een stad? Heb je daar cijfers van deze discriminatie? Is dat je tegenargument? Gezever?

          Nee iemand die nu begint als landbouwer die WEET dat hij zich aan veel regels dient te houden. Dat argument is totaal irrelevant. Dat argument gebruiken en dan uit een of ander misplaatst gevoel voor nostalgisch medelijden ("arme werkende boer met z'n vele regels") kan onmogelijk een reden of argument zijn om de landbouwer boven de wet te plaatsen.

          Landbouwers zijn nog steeds niet de enige hardwerkende mens op aarde.

          Zoals ik al zei: de ratio is ver te zoeken als we uit emotionele en nostalgische redenen mensen boven de wet gaan plaatsen.

          Comment


          • #50
            Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

            Mil1, ik heb ook liever een côtelette die niet ligt te "zooien" in mijn pan, maar eentje die echt braad.
            Probeer nu eens van je stoofvlees..echt aan te bakken zodat je een bruine jus krijgt??

            Man, die jonge gasten, met al hun wijsheid, waar ik wel respect voor heb (voor de wijsheid), die kennen de echte smaak van "het leven" niet meer! En 't is hun verloren gezegd....Spijtig dat zij niet openstaan voor onze smaak en onze boerenwijsheid, maar het aanzien als achterhaald.
            Volgend jaar mogen ze eens komen proeven van mijn eigen gekweekte aardbeien.(.ze zullen niet weten wat ze eten en denken dat er vergif of smaakversterkers inzitten).
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment


            • #51
              Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Ah, omdat jij het zegt? Misschien ooit al 2 sec bij stilgestaan dat het misschien nodig is dat ze gecontroleerd worden? En omdat het noodzakelijk is dat er veel controle is, moet men dan maar soepel zijn qua regels en wetgeving omtrent overlast? Wat een onnozele redenering en kleuterpolitiek. Zomaar even één van de fundamentele rechtsbeginselen van de grondwet, dat elke Belg gelijk is voor wet, gaan negeren.

              Ah en sinds wanneer worden specifiek landbouwers geviseerd in een stedelijke gemeenschap? Sinds wanneer worden zij alle rechten tot klacht neerleggen of inroepen van openbare instanties ontzegd in een stad? Heb je daar cijfers van deze discriminatie? Is dat je tegenargument? Gezever?

              Nee iemand die nu begint als landbouwer die WEET dat hij zich aan veel regels dient te houden. Dat argument is totaal irrelevant. Dat argument gebruiken en dan uit een of ander misplaatst gevoel voor nostalgisch medelijden ("arme werkende boer met z'n vele regels") kan onmogelijk een reden of argument zijn om de landbouwer boven de wet te plaatsen.

              Landbouwers zijn nog steeds niet de enige hardwerkende mens op aarde.

              Zoals ik al zei: de ratio is ver te zoeken als we uit emotionele en nostalgische redenen mensen boven de wet gaan plaatsen.
              Dit is hopeloos, laat ons hier geen kaarsen en brillen aan verslijten.
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • #52
                Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                Caleido, 't is verloren gepraat of geschreven want al jouw schrijfsels raken kant noch wal...

                Je schrijft over iets waar je geen knijt verstand van hebt, en het ergste...je probeert van mensen de les te spellen over zaken waar je nooit, maar dan ook nooit gelijk kunt bij halen. Toch niet als je in jouw opvatting blijft.

                "schoenmaker blijf bij je leest"
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                Comment


                • #53
                  Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                  Mil1, ik heb ook liever een côtelette die niet ligt te "zooien" in mijn pan, maar eentje die echt braad.
                  Probeer nu eens van je stoofvlees..echt aan te bakken zodat je een bruine jus krijgt??

                  Man, die jonge gasten, met al hun wijsheid, waar ik wel respect voor heb (voor de wijsheid), die kennen de echte smaak van "het leven" niet meer! En 't is hun verloren gezegd....Spijtig dat zij niet openstaan voor onze smaak en onze boerenwijsheid, maar het aanzien als achterhaald.
                  Volgend jaar mogen ze eens komen proeven van mijn eigen gekweekte aardbeien.(.ze zullen niet weten wat ze eten en denken dat er vergif of smaakversterkers inzitten).
                  Moet er juist aan denken.
                  Op elke potje past er een deksel.... en maar goed ook of je vond de inhoud terug
                  ergens tegen het plafond...hahaha
                  Probeer maar met spek...

                  Smaakversterkers is een industrie apart geworden > zei maar naar gistextracten.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #54
                    Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                    Sommige mensen kunnen vandaag de dag niks meer verdragen...

                    -Klagen dat de boeren jawel 1 keer per jaar 's nachts doorwerken.

                    -Bij ons in het dorp was het al JAREN traditie dat er tijdens de mei maand een halfuurtje per dag muziek klonk vanop de kerktoren. (Niet dat ik er naar luisterde, maar traditie is traditie)
                    Sinds vorig jaar wordt het niet meer gedaan omdat men klachten gekregen had van mensen die er onlangs zijn komen wonen. Dezelfde personen hadden eerder al geklaagd dat de klokken te veel lawaai maakten.

                    -Vorige week ging ik met de trein naar Gent.
                    Net na Brussel vraagt de conducteur of er een dokter op de trein is. Even later roept hij af dat men een ongeplande tussenstop maakt in Denderleeuw omwille van een ernstig zieke reiziger. In Denderleeuw stopt de trein en arriveren de hulpverleners.
                    Passagier was zo kritiek dat ze hem niet konden verplaatsen en hem dus op de trein gingen verzorgen.
                    Dan zijn er nog mensen die lastig durven gaan doen tegen de conducteurs, zo erg dat er uiteindelijk politie moest worden bijgehaald...

                    En dan te denken dat ik maar 10 minuten later aan kwam in Gent... Daar de NMBS ook een 2de trein in Denderleeuw liet stoppen.


                    Wat de mesthoop betreft, als die in een agrarische zone ligt dan is er geen probleem voor de boer.
                    Waar die hoop ligt maakt voor een boer meestal niet veel uit, dus gewoon met een goedkope fles wijn langsgaan en vragen of hij volgend jaar rekening met je wil houden.
                    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                    Comment


                    • #55
                      Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                      Sommige mensen kunnen vandaag de dag niks meer verdragen...

                      -Klagen dat de boeren jawel 1 keer per jaar 's nachts doorwerken.

                      -Bij ons in het dorp was het al JAREN traditie dat er tijdens de mei maand een halfuurtje per dag muziek klonk vanop de kerktoren. (Niet dat ik er naar luisterde, maar traditie is traditie)
                      Sinds vorig jaar wordt het niet meer gedaan omdat men klachten gekregen had van mensen die er onlangs zijn komen wonen. Dezelfde personen hadden eerder al geklaagd dat de klokken te veel lawaai maakten.

                      -Vorige week ging ik met de trein naar Gent.
                      Net na Brussel vraagt de conducteur of er een dokter op de trein is. Even later roept hij af dat men een ongeplande tussenstop maakt in Denderleeuw omwille van een ernstig zieke reiziger. In Denderleeuw stopt de trein en arriveren de hulpverleners.
                      Passagier was zo kritiek dat ze hem niet konden verplaatsen en hem dus op de trein gingen verzorgen.
                      Dan zijn er nog mensen die lastig durven gaan doen tegen de conducteurs, zo erg dat er uiteindelijk politie moest worden bijgehaald...

                      En dan te denken dat ik maar 10 minuten later aan kwam in Gent... Daar de NMBS ook een 2de trein in Denderleeuw liet stoppen.


                      Wat de mesthoop betreft, als die in een agrarische zone ligt dan is er geen probleem voor de boer.
                      Waar die hoop ligt maakt voor een boer meestal niet veel uit, dus gewoon met een goedkope fles wijn langsgaan en vragen of hij volgend jaar rekening met je wil houden.
                      Ik zou voorstellen dat jij "het dagelijks muziekje" zo romantisch vondt en het terug eist!!

                      Jij woonde er toch als eerste...waarom altijd toegeven aan die inwijkelingen....omdat je zo toegeeflijk wil zijn en omdat zij zich zouden kunnen/willen inburgeren in uw gemeenschap.....

                      Inderdaad wat je NMBS avontuur betreft...en eigenlijk algemeen gezien in het dagelijkse leven gaat het enkel nog maar over "het ik...gebeuren", het egoisme..geen respect of denken aan iemand anders, enkel maar...ik, ik, ik.."Ik" ga te laat komen, "Ik" kan er toch niet aan doen dat die persoon nu ziek word, "Ik" heb een afspraak, "Ik" kan dit niet rieken, "Ik" heb er last van, "Ik" .....
                      Ik word zot van dit egoisme.......
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                      Comment


                      • #56
                        Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                        Wat ik het ergst van al vind is dat je op de boerenbuiten bijna geen boeren, koeien, paarden, varkens, ezels, ganzen, kippen, ... kan vinden omdat de stadsmens ze met hun processen weggejaagd heeft!

                        Boeren die naar het stad gaan wonen? Veel zal je er niet vinden! Wie is er zo gek om naar slechter te gaan?

                        En wat de last van boeren betreft, als je tussen de boeren opgegroeid bent dan heb je daar geen last van!
                        Je hebt er pas last van als je het nooit gewoon was en er dan komt wonen, net als de vliegers of de trein!

                        Begrijpelijk? Ja want eenieder van ons ziet een verandering in negatieve zin altijd als een last, ook al ligt hij zelf vaak aan de bron ervan!
                        Een oplossing? Proberen overeen te komen is het beste want als je er zelf gaat naast wonen kan je moeilijk klagen over een bestaande situatie.
                        Ga je ook bij de pastoor klagen als je naast een kerk gaat wonen en de klokken u elk uur eens een zetje geven om wakker te blijven?

                        Maar wat velen vergeten is dat ze van de stad naar de boerenbuiten verhuisd zijn omdat ze ginder last hadden van kabaal, stank, vandalisme, ... zaken die ze blijkbaar snel vergeten zijn!
                        Nu zijn stank en vliegen wel nooit plezant!

                        PS Dit is algemeen bekeken, niet bedoeld voor de TS specifiek want zijn historiek is mij zeker niet gekend.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Hier vind je een antwoord!
                        Met andere woorden, als hij geen milieuvergunning heeft moet hij op 100 meter blijven van andermans woning.
                        Last edited by VerSeg; 26 december 2011, 23:24.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                          nog steeds aan het discussiëren over die messink?

                          mannen toch, op dien tijd had ik hem allang verplaatst...

                          en het gaat niet goed met de mensheid imho, het gaat heel sterk en snel bergafwaarts en ik vrees dat het op deze manier niet goed komt. Maar soit, da's weeral ferm off-topic...
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                            men heeft tegenwoordig tè veel tijd, om zich ergens druk over te maken.
                            zie bv dit draadje dan vraag je je toch af....!
                            Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #59
                              Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                              Man, die jonge gasten, met al hun wijsheid, waar ik wel respect voor heb (voor de wijsheid), die kennen de echte smaak van "het leven" niet meer! En 't is hun verloren gezegd....Spijtig dat zij niet openstaan voor onze smaak en onze boerenwijsheid, maar het aanzien als achterhaald.
                              Volgend jaar mogen ze eens komen proeven van mijn eigen gekweekte aardbeien.(.ze zullen niet weten wat ze eten en denken dat er vergif of smaakversterkers inzitten).
                              Mijn beste vriend,
                              nu stamp je iets te hard tegen mijn schenen....

                              Ik ben 25jaar, vrij jong dus.

                              Heb tot 3 jaar geleden elk jaar onzen boris en becker opgegeten, (2 varkens die mijn grootvader kweekte).
                              Gevoed met de patatjes die we samen van zijn veld haalden.

                              Maar mijn grootvader heeft op zijn 80 besloten dat de varkens te veel moeite waren,
                              grootmoeder is zwaar dementerend, en den boer doet nu de was, het koken en zijn veld...

                              Maar mijn vriendin haar ouders hebben van vrienden elk jaar een halve koe,
                              en daar hebben we ook best wat eten aan... en geen met vocht opgespoten...

                              De kippen die hij hield, gevoed met de mais die we samen van zijn veld haalden...

                              Omploegen van zijn veld? met nen motoculteur van 30jaar oud, geenen traktor.

                              Freizekes? (aardbeikes) lekker vooraan op het veld, naast de ajuintjes de prei en de bosbes-struiken...

                              sla en tomaatjes uit zijn serre...

                              spijtig dat jij jezelf heilig vindt,
                              en jezelf van het gouden tijdperk acht...
                              maar stop met die irritante veralgemening...

                              een van mijn beste vrienden zijn ouders...
                              zijn boeren in den vrije tijd...
                              koetjes en kalfjes, op de wijze dat ze het van hun ouders, en die hun ouders geleerd hebben...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Mesthoop vlak naast woningen toegelaten?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                                Achter ons huis liggen weilanden en stallen van een boer. Nu ligt zijn mesthoop op ongeveer 10m van onze tuin, en zo'n 30-40m van onze woning.

                                Op zich geen ramp, ware het niet dat wij enorm veel last hebben van vliegen en stank (vooral in de zomer). Als ik de ramen open klik (niet volledig open dus) heb ik snel 20-30 dikke vliegen in de kamer. Op zolder loopt dit zelfs op tot meer dan 50 vliegen.

                                je kan natuurlijk zeggen, plaats vliegenramen, maar dit gaat niet bij elk raam, en helpt niet meteen tegen de geur (als de wind toevallig slecht zit)

                                Nu is het laatste wat ik wil een burenruzie ontketenen (zeker als nieuwkomer in de buurt) en vroeg ik me af of er hieromtrent een wetgeving bestaat? Daar waar tegenwoordig overal een regel voor is (al dan niet gegrond) kan ik me moeilijk voorstellen dat locatie en afstand tot woningen bij mesthopen niet gereglementeerd zou zijn...
                                Vraag gewoon of je dat deel van zijn grond kan huren of in pacht nemen ? Voor een paar €100 ben je er vanaf...
                                Heb je onmiddellijk een nieuwe hobby, groenten kweken. Vraag wel of je gratis mest kan krijgen ;-)

                                Of ga gewoon eens praten met die mens, kan hij het mest niet verder van je huis deponeren ? Zonder anderen te storen ? Hoe groot is het stuk ?
                                Last edited by Dirk007; 27 december 2011, 15:28.

                                Comment

                                Working...
                                X