Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Massa's afzonderlijke agenda's nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Massa's afzonderlijke agenda's nodig

    Voor de dansschool gebruik ik nu google calendar. En dat werkt redelijk.
    Je hebt de mogelijkheid om een grafisch overzicht op je site te plaatsen.
    Ik gebruikte verschillende agenda's voor lessen, cursussen en de rest.

    vb: http://www.easymoving.be/Agenda.html

    Maar nu wou ik nog een stap verder gaan. Er zijn verschillende lessen en dus wou ik graag elke les in een aparte agenda zetten. Voordeel zou zijn dat je deze dan openbaar kan maken zodat de dansers (of ouders van) zich op deze kalender kunnen abonneren. Als er dan een les wegvalt of er komt er eentje extra bij (bv een optreden). Dan hebben ze ineens de juiste data in hun eigen kalender op PC/Mac/GSM/Tablet.

    Dat principe werkt wel met Google Calendar maar het is helaas beperkt tot 25 agenda's. En de dansschool heeft helaas nood aan zo'n 40 aparte agenda's om dit te kunnen doen.
    Het is te zeggen de HTML weergave van Google is beperkt tot 25. Volgens mij is er geen probleem om er 40 aan te maken. Maar het voorbeeld van boven werkt dan niet meer.

    Moest er iemand ervaring hebben en een oplossing weten om meer dan 25 calendars te kunnen aanmaken die eenvoudig door andere programma's op PC/MAC/Phone/Tablet kunnen worden geabonneerd en die je ook nog eens eenvoudig in je website kan inbouwen. Dan hoor ik het graag.
    Tot sluitertijd, Dirk

  • #2
    Re: Massa's afzonderlijke agenda's nodig

    2 google kalenders...?
    of 2 kleurn per kalender voor twee mensen...

    die van google is echt wel de beste die ik tot nu toe heb gezien in die klasse
    of je moet een outlook exchange opzetten maar dan spreken we niet meer over gratis of makkelijk
    www.aeri-photography.be

    Comment


    • #3
      Re: Massa's afzonderlijke agenda's nodig

      Het probleem is dus niet het aantal calenders of kleurtjes.
      Het probleem is om al die agenda's dan als 1 embeded stukje HTML in een website in te bouwen. Google laat dus maar maximaal 25 ge-includeerde agenda's toe. En het maakt volgens mij niet uit of die agenda dan in de eigen account staat of geabonneerd werd via een andere account.

      Een 2de Google account zal dus helaas niet helpen.

      Heb vandaag eens wat zitten spelen met Yahoo!, maar wat een geklungel is dat. Het is dan echt wel begrijpelijk dat Google meer gebruikers weet te overtuigen. In ieder geval vond ik geen deftige manier om de Yahoo! calendar in een website-pagina te integreren. Ze bieden alleen een url aan waar je naar kan verwijzen.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment

      Working...
      X