Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mail spam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mail spam

    Zijn hier nog mensen die zoveel spam krijgen in hun outlook?
    Ik begin mij af te vragen of de filter van Windoze nog werkt eigenlijk en wat te zeggen van Telenet die spam zou moeten herkennen en tegenhouden.
    Onlangs een mail gekregen dat er een kerel mij al geruime tijd aan het volgen was en ik kon hem iets van € 825 betalen of het was over en uit met mijn pc.
    Ik overweeg om toch maar weer Trend Micro te installeren.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Mail spam

    Hier ook heel wat spam op Telenet webmail hoor Luc, maar zit meestal netjes
    in de spam map, blijkbaar (en van horen zeggen) is het beter deze map niet te legen
    reden zou zijn dat spam op deze manier beter zou herkend worden en
    alles wat er reeds 30 dagen staat wordt toch automatisch verwijderd,
    zoals gezegd is van horen zeggen en lezen.
    Iets doorsturen naar Safeonweb is blijkbaar ook zinloos.......

    Comment


    • #3
      Re: Mail spam

      Dat valt behoorlijk mee. Zit wel bij Proximus en die blokkeren voor geldige email spijtig genoeg. Laatste tijd voor mail die zogezegd van "paypal" komt maar vooral een hoop griekse en andere alfabetten gebruikt.

      Maar het meeste filter ik wel zelf in mijn email applicatie. Bijna altijd op basis van de URL.

      Comment


      • #4
        Re: Mail spam

        ik krijg veel pensioen (hoewel de Vlaamse regering bij mijn laatste uitbetaling er € 5,11 van afgetrokken heeft ) uit een of ander Aziatische staat en Bitcoins.
        En hoewel ik gratis rij met de trein in de Benelux en daarbuiten, krijg ik nog aanbiedingen van de NMBS, maar ook Bol.com, Colruyt enz.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Mail spam

          Filters in Outlook activeren en instellen maakt een wereld van verschil. Wel af en toe eens door de Spam map scrollen of te kijken of er geen valse positieve tussen zit.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Mail spam

            Filters in outlook?
            Ik blijf mails ontvangen en dan vooral over die bitcoins en dat is telkens verzonden vanaf een ander adres, het is echt vechten tegen de bierkaai.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Mail spam

              Zou ik eigenlijk niet beter een VPN bescherming kopen?
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Mail spam

                VPN lost toch totaal niets op tegen mailspam? Maak een filter aan om onderwerpen als Bitcoin eruit te filteren. Vaak gebruikt men dezelfde termen in die spam mails. Gebruik die dan tegen hen.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Mail spam

                  Hier gemiddeld een 500 tal per maand ,telenet webmail filtert ze redelijk goed weg naar de spambox ,nog maar 2 of 3 mails gemist (in 4 jaar)omdat ze naar de spambox verplaatst waren ,maar af en toe eens kijken of je niks gemist hebt stoort mij niet
                  Telenet leegt je spam om de maand automatisch en deze komen zo op een blacklist , normaal gezien zou je ze geen 2 keer moeten krijgen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mail spam

                    Ik gebruik sinds jaar en dag, lang na vervaldatum, Eudora als mail client samen met "spamihilator" ... kuist gewoon alles op zonder probleem. Domeinen blokkeren, sleuteltermen toevoegen etc fluitje van 1 ct. meld ieder keer hoeveel mails er in de spambox zitten. Kijken, evtl sorteren, evtl markeren voor blokkering, deleten. 15 seconden werk. FWIW

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mail spam

                      Hier ook gemiddeld 15 per dag in Telenet webmail spambox. Toch ook een paar in de Inbox bovendien. Ik dacht dat webmail zou bijleren als je in de Inbox een spammail als "spam" aanklikt.... blijkt niet zo te zijn, althans niet 100%. Vooral DeMorgen bitcoin komt veel in de Inbox.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mail spam

                        nu juist een mail binnen gekregen uit Kampala in Oeganda.

                        First Name: Josephtipse
                        Last Name: Josephtipse
                        Email: luc.xxxxxxxxxxxx@telenet.be
                        Telephone: 89443879121 (die klopt niet)
                        Job Title: Construction, facilities
                        Company: google
                        City: Kampala
                        Location: Uganda
                        Enquiry Type: Supplier Enquiry
                        Message:
                        Become a bitcoin millionaire. Get from $ 2500 per day >>>>>>>>>> https:// .................................................. .........................................knip .................................................. .
                        Dus die zever stopt maar niet.
                        Vanwaar die verstuurd is is mij om het even, maar hoe die aan mijn email adres?
                        Hoe kunnen ze mij bedreigen?

                        Hoe kan ik veilig surfen op het net en hoe kan ik mijn email adres veilig houden?
                        Kan een abonnement op VPN daaraan verhelpen?

                        Hardware geen problemen, software die ik gebruik ook niet maar van internet en al die sociale zever ken ik bitter weinig.
                        Als ik een nieuwsgroep bezoek krijg ik telkens een verwittiging dat ik onveilig surf. Hoe kan dat nu, ik heb aan het Windows programma niks verandert gewoon omdat mijn meug niet is.

                        Op internet gebied ben ik gewoon een noob.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mail spam

                          VPN is gewoon een beveiligde verbinding, niets meer niets minder, die "niet-afluisterbaar" is.
                          Die verbinding houdt geen mail tegen.

                          Aan je mailadres komen ze omdat je ergens je mailadres hebt achtergelaten, dat kan in de buurtwinkel zijn geweest of eender welke website waar je inlogt en je mailadres achterlaat.
                          Achteraf is ofwel je mailadres doorverkocht (eerst legitiem, waarschijnlijk) en mogelijks meermaals ofwel (èn) is een website gehackt waar je emailadres terug te vinden is

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mail spam

                            Het is u waarschijnlijk niet ontgaan dat Windows 10 gegevens verzamelt en deze doorstuurt naar Microsoft. Hier wordt beschreven welke instellingen u kunt tweaken om te voorkomen dat u door Windows 10 wordt bespioneerd.


                            en speciaal eens zien onder :Agenda, Contactpersonen, E-mail, Taken

                            cookies ,ook zo iets ,als je denkt aan privacy

                            je hoeft zelfs je e-mail niet ergens achter te laten ,ze vinden hem zo wel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mail spam

                              Ik denk dat het met de privacy voor wat betreft gerenommeerde bedrijven wel snor zit en dat een e-mailadres wel veilig is. Het loopt wel mis door de installatie van louche apps en de deelname aan onbekende wedstrijden waar je jouw gegevens moet ingeven om iets te winnen. Facebook staat er bol van. Het andere en imho grootste probleem is door gehackte databases waarbij de gegevens van (tien-) duizenden mensen illegaal worden gedownload en doorverkocht. En daar sta je vrij machteloos tegenover, tenzij een whitelist aanmaken en enkel mails ontvangen uit die whitelist. Dan heb je zero spam.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X