Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macgebruikers: MacKeeper ?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macgebruikers: MacKeeper ?!

    Al verschillende keren die pop-up gehad van MacKeeper ...Iemand enig idee hoe je dit spul tegenhoudt ?

    De pop-upblocker van Safari staat wel aan en 't is telkens maar weg te klikken, maar ik heb een hekel aan de manier van werken van dit bedrijf.

    Heb hen al getweet dat ze er in de toekomst beter mee stoppen, want het is om het op z'n Engels te zeggen een pain in the...

    Naar het schijnt zou er een 'echte' versie zijn, en een scamversie . Heb even MacKeeper ingetikt in de zoekfunctie op mijn MacBook Pro hier en daar vindt hij alleen webpagina's, gelukkig .

    Zo ziet de ad/pop-up eruit...ik heb 'm alleen nog maar gehad zonder het dialoogvenstertje in het midden. Maar er is er blijkbaar ook eentje met...

    Last edited by JorisVdB; 7 juni 2011, 20:40.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

  • #2
    Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

    Die reclame's zijn best irritant ja, maar volgens deze MacKeeper review is de applicatie helemaal niet zo gek, al lijken veel functies wel standaard aanwezig zijn in OS X.

    Comment


    • #3
      Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

      Die reclame heb ik ook al dikwijls gezien, maar nog nooit in een volledig scherm.
      Nooit per toeval op geklikt om eens te zien wat het inhield?
      Wie zo nadrukkelijk zijn reclame op vele sites zet lijkt mij verdacht, ik blijf er in ieder geval ver van weg.
      Met Onyx eens uw cache opkuisen, er zit misschien een kwaadaardige cookie in. Ik gis maar hé, maar kwaad zal het niet kunnen, dat opkuisen bedoel ik.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

        Ik ben die popup nog nooit tegengekomen; werk ook gewoon met de adblock van Safari. Maar RF geeft een goeie tip: OnyX 'ns zijn gangen laten gaan.
        Ik ga wel eens proberen na te gaan wat die MacKeeper precies doet. Het programma behoort alleszins niet tot mijn arsenaal van utilities.

        Ik weet intussen voldoende: mijden dat ding!
        Last edited by LesC; 3 november 2012, 09:54.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

          Is dat op een apple? Ik dacht dat die geen last hadden van die dingen
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            Is dat op een apple? Ik dacht dat die geen last hadden van die dingen
            Inderdaad, marktaandeel stijgt, dus spyware en malware voor Mac wordt interessant.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              Is dat op een apple? Ik dacht dat die geen last hadden van die dingen
              Dat was tot voor kort zo, maar de laatste tijd komt er (jammer genoeg) steeds meer malware voor OS X. Ik dacht dat de meest gekende die Flashback was, maar er zijn er nog.T'is triestig dat die makers er zich mee bezighouden, maar ze zijn er dus weldegelijk. Vandaar dat Apple zich de laatste tijd ook mag bezighouden met het dichttimmeren van zijn besturingssysteem.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                Is dat op een apple? Ik dacht dat die geen last hadden van die dingen
                Ik heb er ook geen last van, maar vond het wel opvallend dat die reclame zo 'agressief' is.

                Aan iedereen - gelieve ook on-topic te blijven, dank u .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

                  Ah, als je op de reclame eens klikt, krijg je zulk scherm.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Wie zo nadrukkelijk zijn reclame op vele sites zet lijkt mij verdacht, ik blijf er in ieder geval ver van weg.
                    Met Onyx eens uw cache opkuisen, er zit misschien een kwaadaardige cookie in. Ik gis maar hé, maar kwaad zal het niet kunnen, dat opkuisen bedoel ik.
                    Grtz, RF
                    Dat vind ik er ook van. Ik ga Onyx eens aan het werk zetten ...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

                      Er zijn veel verschillende meningen over MacKeeper. Ik heb goede degenen ook gevonden:





                      Read the MacKeeper review encompassing a detailed evaluation of its features, support, usability and effectiveness in optimizing and protecting Mac devices.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

                        Ik gebruik MacKeeper al aan tijdje op mijn Imac. Ben er best tevreden van.
                        Tot op heden heb ik het minst last van pop-ups in Firefox (Mac versie).
                        Chrome en Safari krijgen wel pop-ups.
                        Rudi

                        Comment


                        • #13
                          Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

                          Als Mac-gebruiker: Voor Safari, gebruik: https://extensions.apple.com (AdBlock)
                          En om een van mijn Britse vrienden te quoten (zeer recent nog): "I wouldn't touch MacKeeper with a pole". Of nog: "...which is just an absolute waste of space and completely counter-productive...."

                          Als Mod ben ik een beetje wantrouwig als een nieuw lid zich aanmeldt, en onmiddellijk een 3-jaar-oude (wel... gestart in juni 2011), controversiële topic opdiept met een aantal nietszeggende links.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

                            Sedert gisteren heb ik ook last van deze pop-ups op mijn Mac. Met alle moeite van de wereld kreeg ik die weg. Ik ben in de cookies gaan kijken en de betreffende cookie weggedaan. Maar plots was die daar terug binnen de kortste keren. Dan in mijn programma's gaan kijken en de stinkerds hadden een programma op mijn mac gezet. Dit onmiddellijk in de vuilbak gekieperd. Mijn laptop afgesloten maar daar waren ze terug: "het spijt ons u te zien gaan enz."
                            Na het heropstarten waren die ambetanteriken er terug. In het Hollands (dus niet in het Vlaams of Engels) waren ze daar weer met pop up vensters die je maar moeilijk dicht krijgt "schoon je mac" (vertaling door een of andere niet originele Vlaming of Nederlander van "clean your mac"). Na een ganse tijd bezig te zijn en opnieuw het ongewenste programma eruit gegooid te hebben hetzelfde spelletje.
                            Wat gegoogeld en iets gevonden in 18 stappen. Duurt een hele tijd maar in de vele bibliotheekonderdelen vind je letterlijk overal bestandjes die ze er als koekoekseieren in gelegd hebben. Alles netjes opgeruimd en ... vandaag terug hetzelfde spelletje.
                            Ik weet niet meer hoe ik van die zakken kan vanaf geraken. En ik weet ook niet hoe ze erop geraakt zijn.
                            In elk geval een firma die dergelijke verkoopstechnieken toepast zou ik NOOIT betrouwen.
                            grts,
                            Raf.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

                              MacKeeper is en blijft het grootste vergif waarmee je je Mac zeer ernstig ziek kunt maken. Verwijderen is nu (6-7 jaar na starten van deze topic) nog moeilijker geworden dan het vroeger al was.
                              Ik waarschuw bijna dagelijks op Facebook (als reactie op de vele advertenties van MacKeeper), en vraag gewoon om op de Apple Support Communities eens even te kijken wat de 'experts' (ik ben zelf ook >30 jaar Mac-gebruiker) ervan vinden: https://discussions.apple.com/welcome

                              Ik heb, na 30 jaar, nog steeds geen AV-software op m'n Mac(s) draaien, hoewel ik -sinds enkele jaren- mijn hele configuratie (iMac+MBP+TimeCapsule+aantal externe HDs) monitor met Prosoft's DriveGenius. Niet dat ik dat aan gewone Mac-gebruikers aanbeveel, maar zelf zou ik het niet kunnen missen.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X