Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maccer moét windows laptop kopen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maccer moét windows laptop kopen...

    Best dat dit hier niet met naam en toenaam is, of ze lachen zich dood in mijn omgeving...

    Nu ja, na 15 jaar exclusief met Apple te werken moét ik er wegens omstandigheden een Windows laptop bij aanschaffen.
    Ik moet eerlijk toegeven, dat die nieuwe 8 , én die Windows telefoons ( vooral die strakke rechthoekige ) met die tiles er erg gelikt en strak uitzien... Ik weet een beetje hoe 7 werkt, maar niet zoals iemand die er hele dagen opzit natuurlijk... Het OS van Apple ken ik vanbinnen en vanbuiten...

    Wat ik me nog steeds voorstel bij Windows is virussen, malware, totaal niet veilig, niet logisch in gebruik, enz enz...

    Heb effe gekeken op de Dell website, want dat is zowat het enige merk wat direct in mijn hoofd komt wat met Windows te maken heeft... Ik zie daar dit
    Dell provides technology solutions, services & support. Buy Laptops, Touch Screen PCs, Desktops, Servers, Storage, Monitors, Gaming & Accessories

    999 euro, daar heb ik bij Apple niks voor dus ik vraag me af, wat is de adder , waarom zo goedkoop, Het gebruik zal wel een kwestie van aanpassen zijn...maar ik maak me vooral zorgen over de veiligheid...

    Windows adepten hier, haal mij maar eens over

  • #2
    Re: Maccer moét windows laptop kopen...

    Niks addertjes. In feite zijn de argumenten tegen Windows nu bijna allemaal achterhaald. Ik wil niemand veranderen van zijn idee maar je krijgt tov een Apple voor minder geld meer toestel (concurrentie, weet je wel )
    Last edited by Sultana; 1 november 2012, 09:59. Reden: foutje recht gezet

    Comment


    • #3
      Re: Maccer moét windows laptop kopen...

      Ik ga nu een beetje advokaat van de duivel spelen maar mijn zoon en mijn dochter hebben een Dell en zijn daar toch maar matig tevreden over. Ik heb zelf een Toshiba laptop waar ik wel tevreden van was maar sinds de komst van de iMac, nu een jaar geleden, bekijk ik hem zelfs niet meer.

      Comment


      • #4
        Re: Maccer moét windows laptop kopen...

        En wat is de reden dat het Windows moet zijn?

        Comment


        • #5
          Re: Maccer moét windows laptop kopen...

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          En wat is de reden dat het Windows moet zijn?
          Zie #1: wegens omstandigheden.

          Comment


          • #6
            Re: Maccer moét windows laptop kopen...

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            En wat is de reden dat het Windows moet zijn?
            Job related ...

            mijn zoon en mijn dochter hebben een Dell en zijn daar toch maar matig tevreden over.
            Is dat Win8 ? Zoons en dochters gamen ? Computer zwaar genoeg daarvoor ?
            Bij mij zal er niet zo zware processorkracht nodig zijn hoor... Alhoewel ik natuurlijk ook wat ga experimenteren met fotobewerking om te zien hoe dat eraan toegaat op een pc, maar om daarin mijn 27" met aperture te vervangen.. denk het niet ;-)


            't is vooral heel de virus/malware etc verhalen die mij bezorgd maken...
            Last edited by tommmm; 1 november 2012, 10:12.

            Comment


            • #7
              Re: Maccer moét windows laptop kopen...

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              En wat is de reden dat het Windows moet zijn?
              Doet totaal niet ter zake, maar het zou wel interessant zijn om te weten wat het doel is van de laptop: wat hij ermee wil doen dus.

              En ook, wat mag het kosten. Die Dell van 1000 euro is geen slechte laptop, maar het is ook absoluut geen high end. Als het echt goed spul moet zijn dan denk ik richting Toshiba of Lenovo Thinkpad (daar kan je zonder probs richting 2000-3000 euro als je die prijzen gewend bent...)

              Comment


              • #8
                Re: Maccer moét windows laptop kopen...

                Het kan zelfs nog veel goedkoper dan die 999€. Bij windows PC's heb je gewoon de keuze... Maar het is dus wel belangrijk wat je wil. Als je een degelijk scherm wil in een windowslaptop, dan zal je daar ook voor moeten betalen. Maar om aan prijzen te geraken van een mac pro, zit je bij windows laptops wel aan het topsegment...
                Nu : als je toch bang bent voor die 999€, kan je ook eens naar de XPS 15 kijken : kost al wat meer, misschien voel je je dan meer gerust . Er is weldegelijk een verband tussen prijs en degelijkheid. Minder tussen kwaliteit en merk... Er zijn trouwens merken genoeg : HP, Lenovo, Asus, Samsung, Sony, Toshiba, Acer ... Je kan je dus volop uitleven . Er zijn zelfs merken waar je gewoon alles zelf kan kiezen (maar die zijn eerder voor gamers bedoeld).
                En je hebt ook consumenten en professionele types. Die laatste veranderen minder snel, en hebben meestal een veel uitgebreider garantiepakket (meestal 3 jaar next day on site).
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Maccer moét windows laptop kopen...

                  Als het wat mag kosten, de nieuwe hybride tablets met "Windows 8" mogen er wezen.

                  ASUS TAICHI31-CX002H 13,3-inch – Intel Core i7 1,9 GHz, 4GB RAM, 256GB SSD, Windows 8, twee Full HD IPS displays, meerdere USB poorten en twee camera’s. – 1699 euro

                  De ASUS Taichi convertible tablet verschijnt in twee modellen, beiden draaiend op Windows 8 en uitgerust met twee Full HD IPS displays.


                  Jan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Maccer moét windows laptop kopen...

                    Wat de veiligheid van Windows betreft, daar moet je zelf voor zorgen door een antivirusprogramma te installeren.

                    Ik gebruik nu al een aantal jaren Microsoft Security Essentials op verschillende computers, en daarmee heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.
                    Doorvoor stond er altijd Norton antivurus op mjn computers, maar gewoonlijk begon die na een tijd de boel heel sterk te vertragen (die had constant 25% van de processorcapaciteit nodig).
                    Als ik die er af haalde en terug installeerde, dan was dat probleem wel opgelost, maar ik was dat beu en daarom heb ik voor Microsoft Security Essentials gekozen (ook al omdat dat gratis is)..

                    Op deze computer zat standaard een "probeerversie" van Bullguard, toen ik die vervangen had door Microsoft Security Essentials werd de computer plots merkbaar sneller.

                    Als je een nieuwe computer koopt dan zit er tegenwoordig wel een probeerversie op van een of ander antivurisprogramma.
                    Het is de bedoeling dat je dan na 30 dagen daarvoor begint te betalen, en dat je dat blijft doen tot je die pc niet meer gebruikt...
                    Het eerste wat ik doe, is die rotzooi er afgooien, en Microsoft Security Essentials installeren.

                    Er zijn er hier nog meer die Microsoft Security Essentials gebruiken, en ik volgens mij hebben die er ook helemaal geen problemen mee, anders was er hier al lang een topic over geweest.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Maccer moét windows laptop kopen...

                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Maccer moét windows laptop kopen...

                        Gebruik enkel security Essentials (gratis van Microsoft) en heb in geen 2 jaar nog een virus gehad, veiligheid was vroeger een probleem bij Windows, maar dat is al lang van de baan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Maccer moét windows laptop kopen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Prachtig apparaat als je er niet te veel mee moet sjouwen. En de Harde schijf is wat aan de kleine kant: 1.5 Gb. Die G zal wel een T moeten zijn.

                          Jan

                          Comment


                          • #14
                            Ik gebruik deze inderdaad als desktop vervanger.... maar heb wel 12GB ram geheugen ipv 8..
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Maccer moét windows laptop kopen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                              J
                              't is vooral heel de virus/malware etc verhalen die mij bezorgd maken...
                              Dat heb je volledig zelf in de hand hoor... en er bestaan genoeg programma's om je daar tegen te wapenen.
                              Jean Pierre.

                              Comment

                              Working...
                              X