Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mac hd niet meer bereikbaar na update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mac hd niet meer bereikbaar na update

    Heb daarnet mijne MAC OS X update uitgevoerd..
    Nu heb ik probleem dat ik op externe hd, geformateerd in HFS+, niet meer kan schrijven
    iemand enig idee???
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

  • #2
    Re: mac hd niet meer bereikbaar na update

    Je zegt niet meer schrijven, dus je kan er wel nog van lezen?
    Krijg je een foutmelding die je ons kan meedelen?
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

    Comment


    • #3
      Re: mac hd niet meer bereikbaar na update

      zie enkel alleen lezen ...
      bij het proberen te herstellen via schijfbeheer, geeft hij wel foutmelding
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

      Comment


      • #4
        Re: mac hd niet meer bereikbaar na update

        Klik eens met je rechter muisknop op de schijf in kwestie in finder.
        Kies voor "Toon Info"
        Onderaan bij "Delen en bevoegdheden" zal je ergens jouw naam zien staan.
        Staat daar jouw bevoegdheid op "lezen en schrijven"? Zoniet pas dit dan aan en test.
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

        Comment


        • #5
          Re: mac hd niet meer bereikbaar na update

          Je kan eens proberen om de schijf manueel te mounten in een terminal en kijken wat hij als foutboodschap geeft. Het zal ongeveer hetzelfde werken als in linux vermoed ik. Dus ...
          - maak eerst een lege map op het bureaublad met als naam externeschijf.
          - terminal opstarten, eventueel via spotlight
          df
          zo ziet de output er bij mij uit:
          /dev/disk0s3 195109344 170373984 24223360 88% /
          devfs 192 192 0 100% /dev
          fdesc 2 2 0 100% /dev
          <volfs> 1024 1024 0 100% /.vol
          automount -nsl [153] 0 0 0 100% /Network
          automount -fstab [164] 0 0 0 100% /automount/Servers
          automount -static [164] 0 0 0 100% /automount/static
          Je externe schijf zal hier ergens tussen staan. Als je niet zeker bent wat het is doe je een eject van de schijf en vergelijk je de output voor en na. Mijn bootdisk is /dev/disk0s3 maar daar wil je dus vanaf blijven. Ik gebruik dit gewoon als voorbeeld
          sudo mount -t hfs -o rw /dev/disk0s3 ~/Desktop/externeschijf
          Even wat uitleg:
          sudo (voer uit als administrator, hij zal het paswoord vragen)
          mount (het commando om een schijf beschikbaar te maken op het systeem)
          -t hfs (filesysteem, kan bijvoorbeeld ook ntfs zijn, hangt ervan af hoe de schijf geformatteerd werd
          -o rw (de opties, hier wil je als read/write mounten)
          /dev/disk0s3 (de naam van de externe schijf, dit zal je dus moeten vervangen door de echte naam op jouw systeem)
          ~/Desktop/externeschijf (target folder die je net aangemaakt hebt op de desktop

          Nu zou je dus op die externe schijf moeten kunnen schrijven door de map externeschijf te openen en anders krijg je misschien een foutmelding. Dan kan je daar weer op gaan zoeken.

          Comment

          Working...
          X