Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchthaven charleroi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luchthaven charleroi

    IK ga volgende week op vakantie vertrekkende vanuit luchthaven charleroi.
    Ik zou met de trein vanuit Antwerpen willen vertrekken maar tot waar moet ik dan rijden,wetende dat ik nog een bus moet nemen vanuit een station in Charleroi.

    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Luchthaven charleroi

    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Luchthaven charleroi

      Heeft al iemand deze rit gedaan?
      Ik zit met het volgende:Ik rijd gratis met de trein maar om moet om 7u30 op de luchthaven zijn.
      Daar in tegen kan ik met de wagenrijden,moet ik zo vroeg niet opstaan,maar kost me wel naft en parking(100 euro)
      Ik had dus graag geweten hoelang je effectief onderweg bent van Antwerpen naar de luchthaven.

      mvg
      Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
      schitterende maltwhisky op de kast

      Comment


      • #4
        Re: Luchthaven charleroi

        Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
        IK ga volgende week op vakantie vertrekkende vanuit luchthaven charleroi.
        Ik zou met de trein vanuit Antwerpen willen vertrekken maar tot waar moet ik dan rijden,wetende dat ik nog een bus moet nemen vanuit een station in Charleroi.

        mvg
        Als je de bus moet nemen uit het station van Charleroi, dan moet je met de trein tot Charleroi Sud. En daar dan naar de bus gaan.


        Uren hangen natuurlijk van week/weekend af, is het in de week, dan is het :

        Vertrek: Antwerpen Centraal 05:17 met IC 2026
        Aankomst: Charleroi Sud 06:52
        Reistijd: 1u35 minuten

        Is het in het weekend, dan is het ten vroegste:

        Vertrek: Antwerpen Centraal 05:38 met IC 2027
        Aankomst: Charleroi Sud 07:20
        Reistijd: 1u42 minuten
        Last edited by anonymous; 11 april 2013, 08:08.

        Comment


        • #5
          Re: Luchthaven charleroi

          Mijn zoon is gisteren nog vertrokken naar Schotland vanuit Charleroi.
          Trein tot Brussel-Zuid, neem de uitgang naar de Frankrijkstraat en daar staan bussen klaar die rechtstreeks naar de luchthaven rijden. Deze vertrekken om het half uur en rijden er (denk ik) zo'n 1 uur over. Het zijn geen bussen van het openbaar vervoer, maar privé-bussen die ingezet worden door de luchthaven zelf, dus even uit je doppen kijken... Ik denk dat die bussen 13 euro vragen.

          Groeten,
          Geert
          Last edited by Appendix; 11 april 2013, 08:49.

          Comment


          • #6
            Re: Luchthaven charleroi

            Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
            Mijn zoon is gisteren nog vertrokken naar Schotland vanuit Charleroi.
            Trein tot Brussel-Zuid, neem de uitgang naar de Frankrijkstraat en daar staan bussen klaar die rechtstreeks naar de luchthaven rijden. Deze vertrekken om het half uur en rijden er (denk ik) zo'n 1 uur over. Het zijn geen bussen van het openbaar vervoer, maar privé-bussen die ingezet worden door de luchthaven zelf, dus even uit je doppen kijken... Ik denk dat die bussen 13 euro vragen.

            Groeten,
            Geert
            Zoals in Helsinki, daar vertrekken ook privébussen vanaf Mannerheimintie tot Vantaa Airport

            Comment


            • #7
              Re: Luchthaven charleroi

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Als je de bus moet nemen uit het station van Charleroi, dan moet je met de trein tot Charleroi Sud. En daar dan naar de bus gaan.


              Uren hangen natuurlijk van week/weekend af, is het in de week, dan is het :

              Vertrek: Antwerpen Centraal 05:17 met IC 2026
              Aankomst: Charleroi Sud 06:52
              Reistijd: 1u35 minuten

              Is het in het weekend, dan is het ten vroegste:

              Vertrek: Antwerpen Centraal 05:38 met IC 2027
              Aankomst: Charleroi Sud 07:20
              Reistijd: 1u42 minuten
              Je kan de precieze uren exact opzoeken met de routplanner van de nmbs (www.nmbs.be). Als bestemming geef je dan op 'luchthaven charleroi' Je kan ook een treinticket kopen naar de luchthaven, waarbij de bus dan inbegrepen zit (http://www.belgianrail.be/nl/station...2B808D14E&_z=z). Je gaat dan met de trein naar charleroi zuid en neemt daar bus 'A' richting luchthaven. Ik heb dat al vaak gedaan, nooit problemen met gehad. Je kan ook gewoon de mensen met koffers volgen, die leiden je automatisch van het station naar de de juiste bushalte. Let wel op de uren van de bus, die rijdt niet erg vroeg. Ik heb een keer de afstand van het station naar de luchthaven te voet gedaan, omdat er geen bussen reden. Dat is dan nog wel een afstandje.

              Een andere, duurdere optie, is een bus van een privémaatschappij te nemen vanaf de keyserlei. http://en.airportbus.eu/ Duurder, maar gemakkelijker en minder stressvol.
              Last edited by Teun_2; 11 april 2013, 12:20.

              Comment

              Working...
              X