Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchtfilter verticuteermachine ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luchtfilter verticuteermachine ....

    ... is met olie doordrenkt .....
    Wellicht een keer op de verkeerde zijde gelegd ? Of hoe kan zo iets gebeuren ?

    Vraagje: ik zou graag mijn gazon nog doen. Is het slecht om 1 keer zonder luchtfilter te rijden ?

    Kan je zo een ding reinigen ( harmonica-papier lijkt niet eenvoudig ) of koop ik best een nieuwe ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Luchtfilter verticuteermachine ....

    Zonder luchtfilter zou ik niet rijden.Je trekt stof in je carburator.
    Kan je niet met deze nog je motor starten?Als de motor nog vlot draait,hangt af hoeveel olie erin zit,en nog voldoende luchttoevoer er nog is naar de motor,voor éénmaal gazon,zal hij het nog wel halen.Anders nieuwe filter erin.
    Harmonica-papier is niet gemaakt om te reinigen.Vuil weg ermee.(Stof kun je er wel nog uitblazen,olie dat is niet te doen)
    Ik ken de constructie niet van je machine,maar in uiterste nood kun je de aanzuigopening bedekken met een dubbel gevouwen panty,die dan fungeert als luchtfilter,en zo de grootste vuiligheid eruit houdt.Maar dat is brousse-depannage.

    Comment


    • #3
      Re: Luchtfilter verticuteermachine ....

      Ik zou zeker niet zonder filter werken. Bij vertikuteren werp je ook grondstof en zand op. Als dat in de motor komt geeft dat echt heel veel slijtage.

      Comment


      • #4
        Re: Luchtfilter verticuteermachine ....

        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Zonder luchtfilter zou ik niet rijden.Je trekt stof in je carburator.
        Kan je niet met deze nog je motor starten?Als de motor nog vlot draait,hangt af hoeveel olie erin zit,en nog voldoende luchttoevoer er nog is naar de motor,voor éénmaal gazon,zal hij het nog wel halen.Anders nieuwe filter erin.
        Harmonica-papier is niet gemaakt om te reinigen.Vuil weg ermee.(Stof kun je er wel nog uitblazen,olie dat is niet te doen)
        Ik ken de constructie niet van je machine,maar in uiterste nood kun je de aanzuigopening bedekken met een dubbel gevouwen panty,die dan fungeert als luchtfilter,en zo de grootste vuiligheid eruit houdt.Maar dat is brousse-depannage.
        Hi Demuro,

        Kon niet wachten - heb dan maar een andere brousse-techniek gebruikt
        Filter vol Dreft gespoten, dan met een hete waterstraal uitgespoeld, krachtig gezwierd zodat het meeste water er uit was, en dan een kwartier met de haardroger droog geblazen.
        Vakje van de filter ( dat ook vettig was ) uitgekuist met keukenrol, filter er op en van de eerste keer goed starten
        Enfin het gazon is geverticuteerd

        Ik ga er natuurlijk wel een nieuwe in plaatsen.

        Wat zou de oorzaak geweest zijn ?

        * kantelen van de machine tijdens het reinigen ?
        * iets te veel olie in gedaan ?

        ( Ik heb hem 1 keer kunnen starten, maar toen kwam er ontzettend veel blauwe rook uit. Dan stil gezet, en niet meer opnieuw kunnen starten. )



        Alleszins bedankt voor je reactie.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Luchtfilter verticuteermachine ....

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Hi Demuro,

          Kon niet wachten - heb dan maar een andere brousse-techniek gebruikt
          Filter vol Dreft gespoten, dan met een hete waterstraal uitgespoeld, krachtig gezwierd zodat het meeste water er uit was, en dan een kwartier met de haardroger droog geblazen.
          Vakje van de filter ( dat ook vettig was ) uitgekuist met keukenrol, filter er op en van de eerste keer goed starten
          Enfin het gazon is geverticuteerd

          Ik ga er natuurlijk wel een nieuwe in plaatsen.

          Wat zou de oorzaak geweest zijn ?

          * kantelen van de machine tijdens het reinigen ?
          * iets te veel olie in gedaan ?

          ( Ik heb hem 1 keer kunnen starten, maar toen kwam er ontzettend veel blauwe rook uit. Dan stil gezet, en niet meer opnieuw kunnen starten. )



          Alleszins bedankt voor je reactie.
          Een machine met benzine motor nooit omleggen met de carburator naar beneden Marc
          meestal is dat de andere kant van de olievuldop, best wel eens je oliepeil nazien na zo een
          gebeuren.

          Comment


          • #6
            Re: Luchtfilter verticuteermachine ....

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Een machine met benzine motor nooit omleggen met de carburator naar beneden Marc
            meestal is dat de andere kant van de olievuldop, best wel eens je oliepeil nazien na zo een
            gebeuren.
            Wist ik, maar dat ding is meestal redelijk vuil en dan kantel je dat al eens eventjes om met de tuinslang af te sproeien....
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Luchtfilter verticuteermachine ....

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Wist ik, maar dat ding is meestal redelijk vuil en dan kantel je dat al eens eventjes om met de tuinslang af te sproeien....
              De enige manier om olie in je luchtfilter te krijgen is via de carter ontluchting en door de carburator Marc.

              Comment


              • #8
                Re: Luchtfilter verticuteermachine ....

                Vuile bougie door de olie die je verbrand hebt???? (Blauwe rook)

                Comment


                • #9
                  Re: Luchtfilter verticuteermachine ....

                  De luchtfilter van sommige machines moeten net met olie doordrenkt worden, die olie houdt de kleine stofdeeltjes tegen. Misschien heb je wel dat type luchtfilter, eerst controleren en zeker niet "droog" gebruiken. Natuurlijk mag de olie er niet uitlopen.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Luchtfilter verticuteermachine ....

                    Gaat blijkbaar over een harmonicafilter.Wat ik mij daarbij voorstel is een filter met soort karton erin geplooid.Kom je veel of altijd tegen in luchtfilters van auto's.
                    Indien droog en vervuild kun je die uitblazen met een positieve druk van binnen naar buiten,en ze zo nog wat langer gebruiken.
                    Waar jij overspreekt,is het type dat ik in mijn grasmachine zitten heb.(Honda).
                    Inderdaad uitwassen met een detergent,laten drogen en dan olie erop doen tot ongeveer verzadiging,en dan manueel uitpersen tot bijna volledig droog.Maar het gaat dan over een soort mousse als constructiemateriaal.Staat zo ook in de handleiding trouwens.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Luchtfilter verticuteermachine ....

                      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                      Gaat blijkbaar over een harmonicafilter.Wat ik mij daarbij voorstel is een filter met soort karton erin geplooid.Kom je veel of altijd tegen in luchtfilters van auto's.
                      Indien droog en vervuild kun je die uitblazen met een positieve druk van binnen naar buiten,en ze zo nog wat langer gebruiken.
                      Waar jij overspreekt,is het type dat ik in mijn grasmachine zitten heb.(Honda).
                      Inderdaad uitwassen met een detergent,laten drogen en dan olie erop doen tot ongeveer verzadiging,en dan manueel uitpersen tot bijna volledig droog.Maar het gaat dan over een soort mousse als constructiemateriaal.Staat zo ook in de handleiding trouwens.
                      Ja hoor, is een papieren harmonica-filter - moet normaal gezien droog blijven.
                      Systeem met de sponsjes ken ik ook, ik dacht dat er in mijn oude Honda grasmaaier zo eentje zat.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment

                      Working...
                      X