Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

looking for a wedding assistant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: looking for a wedding assistant

    and the topic was?.....

    Comment


    • #32
      Re: looking for a wedding assistant

      Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
      and the topic was?.....
      Let me help you...

      As the topic says..

      I'm looking for an assistant to help on the 26th Sept.
      Someone with a driving license, reliable, good concentration and willing to work. pass equipment, hold flashes, bounce screens, etc, etc. Enthusiasm is a must.

      It'll be a long day of course, so it goes without saying that food and drink are included.

      To be clear though, I'm not looking for a second shooter for this occasion, but it's an opportunity for any keep amateur to see how it all happens. Fun and learning can be assured.

      If anyone is interested, please contact me asap with a phone number and contact details.

      Thanks,
      Rob.
      Any idea of a location and timings?
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #33
        Re: looking for a wedding assistant

        Toch begrijp ik Theokus. Met alle respect voor Trebs zijn beroepsbekwaamheid en zijn oprechte oproep; maar toch klopt het ergens niet om mensen gratis te laten werken (en dit zal het zeker zijn) terwijl de master himself geld verdient.
        Mocht de vraag vanuit de assistant zelf komen, begrijp ik dat volkomen maar niet andersom.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #34
          Re: looking for a wedding assistant

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Toch begrijp ik Theokus. Met alle respect voor Trebs zijn beroepsbekwaamheid en zijn oprechte oproep; maar toch klopt het ergens niet om mensen gratis te laten werken (en dit zal het zeker zijn) terwijl de master himself geld verdient.
          Mocht de vraag vanuit de assistant zelf komen, begrijp ik dat volkomen maar niet andersom.
          Pfff...
          Om mijn diploma te halen heb ik 6 maand -onbetaald- stage gelopen in een apotheek, en zelfs daarover hoorde ik zélden iemand klagen. Geven en nemen, weet je wel.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #35
            Re: looking for a wedding assistant

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Toch begrijp ik Theokus. Met alle respect voor Trebs zijn beroepsbekwaamheid en zijn oprechte oproep; maar toch klopt het ergens niet om mensen gratis te laten werken (en dit zal het zeker zijn) terwijl de master himself geld verdient.
            Mocht de vraag vanuit de assistant zelf komen, begrijp ik dat volkomen maar niet andersom.
            Ik heb er eigenlijk geen moeite mee. 't Is toch gewoon een kwestie van afspraken. Het kan een uiterst leerrijke en boeiende, maar zeker een vermoeiende dag worden.

            Alleen toen ik de titel las, in chitchat, dacht ik heel even dat "a wedding assistant" iets helemaal anders was, dan wat hier bedoeld wordt.

            Mvg

            Chris

            Comment


            • #36
              Re: looking for a wedding assistant

              Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
              Pfff...
              Om mijn diploma te halen heb ik 6 maand -onbetaald- stage gelopen in een apotheek, en zelfs daarover hoorde ik zélden iemand klagen. Geven en nemen, weet je wel.
              De baas van de apotheek zal wel niet geklaagd hebben

              En toch FLuKee... bedrijven (of zelfstandigen) zien liever geen stagiairs dan wel.
              Gewoonlijk gaat het ten koste van iemand die er tijd in moet steken.
              En dat wordt snel aanzien als "last".

              Als die stagiair zijn plan kan trekken (zelfstandig werken) dan kan het wel meevallen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #37
                Re: looking for a wedding assistant

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Ik heb er eigenlijk geen moeite mee.
                Mvg

                Chris
                Vraag dat eens aan Roger of Daniël
                (sorry > ferm O.T. )
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: looking for a wedding assistant

                  Je moet tijd & energie in een stagiair steken maar op termijn win je dat wel terug.
                  Wat relevant is voor deze topic is dat beide partijen erbij gebaat zijn hé.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #39
                    Re: looking for a wedding assistant

                    Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                    Je moet tijd & energie in een stagiair steken maar op termijn win je dat wel terug.
                    Wat relevant is voor deze topic is dat beide partijen erbij gebaat zijn hé.
                    Ben ik het volledig mee eens.

                    Toch heb ik altijd last van dingen die omfloerst worden met een sluier van
                    dat er niks aan de hand is

                    Heb zo ooit een jonge, grote en met veel blonde krullen vrouwelijke stagiair gehad.
                    Dat was geen last FLuKee, dat was "arbeidsvreugde"
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: looking for a wedding assistant

                      puur nieuwsgierigheid, zitten hier geen wettelijke aspecten aan ? Wat met verzekering als de "assistent " een ongevalletje heeft? Of hoe bewijst die dat hij onbezoldigd bezig is ?
                      Begrijp me niet verkeerd, op zich vind ik zo'n dag een goede zaak : ervaring in ruil voor 2 extra handen.
                      What about the legal aspects? What if the assistent has a small accident? How does he/she proofs there is no payment if needed?
                      Don't get me wrong , I do like the deal "learning for helping" .
                      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                      Comment


                      • #41
                        Re: looking for a wedding assistant

                        Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                        and the topic was?.....
                        Depends on what you understand with [Off-Topic] and as long it doesn't harm BD [Off-topic] has no content, sence.
                        But, if I know it earlier, I was a candidate for free, but now I have other agreements to respect
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #42
                          Re: looking for a wedding assistant

                          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                          Je haalt je inkomsten wel van de Vlaming dacht ik?
                          En daar geldt natuurlijk "geen Vlaams, geen centen" or isn't it????

                          Henri
                          Really, you have some big issues!

                          Comment


                          • #43
                            Re: looking for a wedding assistant

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                            puur nieuwsgierigheid, zitten hier geen wettelijke aspecten aan ? Wat met verzekering als de "assistent " een ongevalletje heeft? Of hoe bewijst die dat hij onbezoldigd bezig is ?
                            Begrijp me niet verkeerd, op zich vind ik zo'n dag een goede zaak : ervaring in ruil voor 2 extra handen.
                            What about the legal aspects? What if the assistent has a small accident? How does he/she proofs there is no payment if needed?
                            Don't get me wrong , I do like the deal "learning for helping" .
                            Bezoldiging is de regel, dat is een vermoeden door de wet. Wat betreft de buitencontractuele aansprakelijkheid, kan de fotograaf aansprakelijk gesteld worden voor de schade indien zijn aangestelde in de bediening waartoe zij hen gebezigd hebben, een fout begaat in de zin van art. 384 lid 3. Dat is natuurlijk een feiten kwestie waarover de rechter moet oordelen.

                            Comment


                            • #44
                              Re: looking for a wedding assistant

                              It's all dealt with in a nice professional and friendly way. For my part, the topic can be closed.

                              And yes, anyone "under my wing" is protected by insurance.
                              I wouldn't be posting the request I did if it was going to harm anyone or be illegal.
                              Maybe that's something that people need to consider more when posting "how do I shoot a wedding?" topics.

                              Mind you, funny little country this is, even if I wasn't trying to be correct, there are more loopholes than a knitted pullover.

                              Again, thanks to those who replied, and keep replying...

                              Comment


                              • #45
                                Re: looking for a wedding assistant

                                Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                                Mind you, funny little country this is, even if I wasn't trying to be correct, there are more loopholes than a knitted pullover.
                                Hihi, and the longer you stay, the more you 'll discover. Franz Kafka was a Belgian too.

                                BTW Wedding assistant for free ... been there, done that.
                                Was one of my first experiences in photography. Learned a lot. Caught the virus and have never been able to get rid of it ever since.
                                Soon afterwards I found myself at the table with different pencils working on the b&w pics. Then in the darkroom. Then I got my own Durst and so on and on untill today.

                                Dus voor iemand die geïnteresseerd is in huwelijksfotografie is dit een mooie kans. De vraag posten op BD ? Tuurlijk, degenen die zich Treb's vroegere postings herinneren en z'n website bezochten kunnen zich aangesproken voelen. Neen omdat er hier veel rondlopen die misschien niet véél weten maar wel alles béter weten....

                                Comment

                                Working...
                                X