Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loire tips ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Loire tips ?

    Binnen 2 weken gaan we naar de Loire, naast Chateau Chambord, welke kastelen zijn nog de moeite, Villandry? Welke kastelen zeker niet?
    Wij overnachten boven Orleans, zou mooi zijn en Blois ook?
    Nog andere todo's dan enkel kastelen? Resto tips?
    Thnx!

  • #2
    Re: Loire tips ?

    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Binnen 2 weken gaan we naar de Loire, naast Chateau Chambord, welke kastelen zijn nog de moeite, Villandry? Welke kastelen zeker niet?
    Wij overnachten boven Orleans, zou mooi zijn en Blois ook?
    Nog andere todo's dan enkel kastelen? Resto tips?
    Thnx!
    Wij hebben ze in 2002 praktisch allemaal gedaan, maar als ik er twee mag aanraden, dan zijn dit Chambord (wat je reeds aangaf) en Chenonceau.
    Wij deden er twee weken over om ze "allemaal" te bezoeken, wel met enkele pausedagen ertussen . Die twee zijn dan ook de meest toeristische, verwacht je dan ook maar aan heel wat bezoekers... alhoewel in juni het misschien nog meevalt, wij deden het toen in juli/augustus. Veel reisgenot !

    Comment


    • #3
      Re: Loire tips ?

      Hou je van honden ?
      Château de Cheverny, het kasteel van Kuifje.

      Comment


      • #4
        Re: Loire tips ?

        Die met de honden is me het meest bijgebleven.
        Cheverny dus !

        Comment


        • #5
          Re: Loire tips ?

          Oei beetje onderschat, zoveel kastelen zeg in de link hieronder
          12 x mooiste kastelen van de Loire + kaart ✅ Kastelen in de tuin van Frankrijk ✅ Gratis reisgids Loirestreek ✅ Top bezienswaardigheden van de Loire

          Sommigen doen er 2 weken over, er is ook nog Versailles, maar dit zal voor een andere keer zijn :-D

          Wij gaan dus 1 week, welke zouden nu de 6 mooiste zijn in de Loire en onderweg volgens jullie die er al geweest zijn ?
          Ik dacht aan 4 kastelen in de Loire (Chambord, Chenonceau, Chaumont Sur Loire, Cheverny) + in de terugkeer Fontainebleau, Vaux-Le Vicomte, Chantilly onderweg.

          Villandry zou minst van al zijn zegt een collega en lees dit hieronder ook, enkel mooie tuinen.
          With so many castles in the Loire Valley, France, see this guide to choose the right ones for you. Plus tips on what to do & where to stay.


          Er zijn er nog héél wat, maar zal moeten selecteren.

          Ik dacht 3 dagjes (2 kastelen per dag in de voor- en namiddag)
          Een dagje rondwandelen in Blois en een dagje Orleans en iets eten, dit is al 5 dagen in totaal.
          De zaterdag nog iets doen en daarna naar huis.
          Last edited by CanonYouCan; 6 juni 2022, 13:59.

          Comment


          • #6
            Re: Loire tips ?

            Onze planning is ondertussen klaar, nog 2 vraagjes voor wij vertrekken :

            -Met de dure dieselprijzen : zijn er in Frankrijk ook goedkopere benzinestations bvb rond Parijs/Loire, zoals wij hier Gabriels / DATS hebben en welke ?
            Heb volle tank (1000km) getankt voor Vaux-Le Vicomte, Fontainebleau, Chambord, Cheverny, Blois, Chenonceau, Chantilly
            Online routeplanners zoals Mappy kunnen diesel berekenen en péages, maar de meeste kunnen maar een 10-tal tussenstops aanvaarden, niet op gelet als ik voldoende diesel zal hebben hiermee :-D

            -Hoe zit dit daar met de parkeermeters in bvb Orleans/Blois, met bankkaart, cash kleingeld... ?
            Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2022, 12:50.

            Comment


            • #7
              Re: Loire tips ?

              ik kom juist terug uit de Auvergne. De diesel was duidelijk goedkoper in Fr dan in BEL. Tracht ter plaatse te tanken bij een grootwarenhuis (Leclerc, Intermarché. ...)
              geen ervaring met parkeermeters.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment

              Working...
              X