Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Logo maken voor fata fairtrade

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Logo maken voor fata fairtrade

    Hoi

    Ik zou voor onze school een logo willen van

    Zoals het logo van Fata morgana... zie website: http://www.fatamorgana.be/tv1_master...age/index.html

    MAAR hetzelfde logo met als tekst: fata fairtrade
    voor op een A3 poster.

    Is er iemand zo vriendelijke die zo veel van Photoshop kent die dit misschien GRATIS voor ons schooltje wil maken?

    ZO ja... kan je me dan iets laten weten via een berichtje?

    Alvast bedankt!
    Last edited by jee_r; 14 november 2007, 21:46.
    Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

  • #2
    Re: Logo maken voor fata fairtrade

    Bedoel je zoiets:



    Het photoshop bestand op A3 met transparante achtergrond vind je hier (12mbyte).

    Er zitten nog wel een paar foutjes in.
    Maar misschien volstaat dit wel (ik kon er niet veel meer tijd in steken dan dit).

    Waarvoor moet het eigenlijk dienen?

    EDIT: is dit eigenlijk niet meer iets voor chitchat?
    Last edited by vicberger; 14 november 2007, 23:20.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      Re: Logo maken voor fata fairtrade

      Hoi

      We gaan bij ons op school een project houden met de kinderen van onze school voor het goede doel.

      Hiermee willen we een project houden een beetje zoals Fata Morgana !

      Echt mega bedankt!!!

      Hoe ga je eigenlijk te werk om zoiets na te maken?

      Hoe kan je het lettertype, de kleuren enz... hetzelfde krijgen?

      THNX A LOT !
      Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Logo maken voor fata fairtrade

        Oorspronkelijk geplaatst door jee_r Bekijk bericht
        Hoe ga je eigenlijk te werk om zoiets na te maken?
        Hoe kan je het lettertype, de kleuren enz... hetzelfde krijgen?
        Eigenlijk is de basis een Illustrator tekening. Die Fata Fairtrade heb ik in een vette Helvetica gezet, omdat die nogal dicht tegen de basis van de Fata Morgana letters ligt. Daar heb ik dan wat 'vlaggetjes' aangetekend en het geheel wat perspectief gegeven. Dat is eigenlijk het meest precieuze werk (en dus niet heel nauwlettend gedaan bij deze).

        Rond die letters een contour aanbrengen, gaat redelijk snel. Kleurtjes kan je grotendeels samplen van het originele logo.

        Om de schaduwen toe te voegen heb ik het logo in drie delen in Photoshop geplaatst:de buitenste contour, het binnenvlak en de letters. In Illustrator is het nogal moeilijk om de schaduwen op deze manier te krijgen; en je wilde het uiteindelijke resultaat tenslotte ook als psd bestand, had ik begrepen.

        In elk geval veel succes met het goede doel!
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

        Comment


        • #5
          Re: Logo maken voor fata fairtrade

          Opletten dat je de VRT niet op je dak krijgt voor deels gebruik van hun logo. Om aan te tonen met een voorbeeld:

          Enkele jaren geleden vroeg de organisatie van een kleinschalig festival me om hun event "Kozzmosh" op mijn site te vermelden. Als logo gebruikten ze in grote lijnen hetzelfde logo als dat van de welgekende dancing. De festivalorganisatie heeft een jurist over de vloer gehad en moest binnen korte tijd hun logo aanpassen, alsook hun naam, of het event mocht niet plaatsvinden...
          www.festivalnoise.be
          http://www.timmyhaubrechts.be

          Comment


          • #6
            Re: Logo maken voor fata fairtrade

            Ik weet dat het glad ijs is en dat men juridisch misschien wel een punt heeft. Hoewel... logo's worden constant aangepast of gebruikt in een minder positieve context. Ik denk dan in 't bijzonder aan http://www.adbusters.org en de campagnes met spoof ads die men daarbij opzet. Hoe kunnen die dan zo makkelijk buiten schot blijven tov multinationals als Shell, McDonnalds, Nike,...

            Voor een binnenschoolse activiteit ten voordele van een goed doel reken ik er een beetje op dat men daar geen zever over maakt.
            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

            Comment


            • #7
              Re: Logo maken voor fata fairtrade

              Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht

              EDIT: is dit eigenlijk niet meer iets voor chitchat?
              [Mod] inderdaad
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Logo maken voor fata fairtrade

                Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht

                Voor een binnenschoolse activiteit ten voordele van een goed doel reken ik er een beetje op dat men daar geen zever over maakt.
                Ik zit een beetje in de Oxfam en Fair Trade-wereld.
                Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die Fata Fairtrade niet ken....
                (tot daar dit)

                Toch zou ik héél zeker rekening houden met hetgeen jij "zever" heet
                Zomaar aan iets beginnen zonder nadenken en zonder voorzorgen?
                Studenten moeten eens leren...leren.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Logo maken voor fata fairtrade

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Ik zit een beetje in de Oxfam en Fair Trade-wereld.
                  Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die Fata Fairtrade niet ken....
                  (tot daar dit)
                  Ik heb een zeer sterk vermoeden dat het hier gaat om een kleinschalig project met kinderen van de lagere school. Een soort van klasactiviteit.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Toch zou ik héél zeker rekening houden met hetgeen jij "zever" heet
                  Zomaar aan iets beginnen zonder nadenken en zonder voorzorgen?
                  Ik "noem" het geen zever ... ik reken er alleen maar op dat men er geen zever over gaat maken. De context spreekt voldoende in mijn voordeel om onschuldig te pleiten. Wanneer men mij contacteert om dit weer te verwijderen, dan zal ik daar geen problemen om maken.

                  En uiteindelijk zal de gebruiker zijn aansprakelijkheid moeten indekken. Ikzelf plaats het logo hier als voorbeeld in een didactische context. Aan mijn goede bedoeling zal uiteindelijk ook voor een rechtbank niet getwijfeld worden.

                  En tenslotte is een gerechtelijke procedure ten aanzien van mijn eventuele overtreding absoluut niet lonend. Als men daar meteen mee zou afkomen, zal ik als tegeneis "tergend en roekeloos geding" inroepen. Dit alles gezegd onder voorbehoud van alle rechten en zonder nadelige erkentenis.

                  Dus geheel zonder nadenken doe ik het niet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Studenten moeten eens leren...leren.
                  Hoe bedoel je, theokus?
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Logo maken voor fata fairtrade

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Toch zou ik héél zeker rekening houden met hetgeen jij "zever" heet
                    Zomaar aan iets beginnen zonder nadenken en zonder voorzorgen?
                    Studenten moeten eens leren...leren.
                    Ondanks de smiley vind ik een dergelijke "waarschuwing" toch wel een beetje een exponent van een zekere mate van verzuring en/of paranoia... Je zou verdorie die kinderen moeten aanmoedigen.
                    Ik ken voorbeelden genoeg van (jeugd)verenigingen die in allerlei voorstellingen en initiatieven al dan niet voor het goede doel werken met imitaties of parodiën. Moet dat dan allemaal maar gelijk verboden worden?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Logo maken voor fata fairtrade

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Ondanks de smiley vind ik een dergelijke "waarschuwing" toch wel een beetje een exponent van een zekere mate van verzuring en/of paranoia... Je zou verdorie die kinderen moeten aanmoedigen.
                      Ik ken voorbeelden genoeg van (jeugd)verenigingen die in allerlei voorstellingen en initiatieven al dan niet voor het goede doel werken met imitaties of parodiën. Moet dat dan allemaal maar gelijk verboden worden?
                      Voor pol en vicberger.

                      Effe rustig blijven en niet zo negatief reageren a.u.b.
                      Omdat ik dit ook NIET negatief bedoel.
                      Samen met een medewerker van Oxfam doe ik dit zelf: scholen en
                      kinderen dus bewust maken van hetgeen er gaande is.
                      Uitleggen wat Fair Trade is, wat boeren meemaken in het Zuiden,
                      hoe het zit met onze boeren hier in België en alles wat er te mee
                      te maken heeft.
                      Momenteel heeft Hasselt een project lopen i.s.m. Oxfam en Fair Trade.
                      Een Limburgse theatergroep heeft dit omgezet in een voorstelling.
                      Hasseltse scholen (stedelijke) kunnen deze voorstelling gratis bekomen....
                      Ze is bedoeld voor de lagere leergangen...
                      Ik heb zelf deze voorstelling al een aantal keren gevolgd.
                      En ik heb er zelfs een aantal foto's van gemaakt
                      Er is zelfs een Fair Trade-liedje gemaakt.
                      Ik zal eens vragen aan de "baas" van de theatergroep of ik dit online
                      kan plaatsen zodat iedereen het kan downloaden

                      Wat ik graag wil zeggen is: als een school een initiatief neemt
                      kan ik dat maar alleen "toejuigen".
                      Geloof me, ik sta daar 100% achter!

                      Met leren "leren" bedoel ik dat ze hun project tot in het detail moeten
                      beheersen....en ze nooit mogen denken dat tenslotte alles wel zo geen
                      vaart zal lopen als puntje bij paaltje komt.
                      Voor mij is dat dus géén zever
                      Ik zoek geen "gezever" en ik zal niemand kl***n
                      Maar bedenk wel dat er anderen zullen zijn die dit wel eens zouden kunnen doen.
                      Dus als je alles onder controle hebt, hebben die anderen geen kans om enz.

                      Omdat ik niet precies weet wat TS globaal eigenlijk wil of wat de plannen zijn,
                      kan ik niet verder reageren...
                      Ik zou hem wel de raad geven om eens te praten met die mensen die
                      met Fair Trade bezig zijn.
                      Dit heeft totaal niets te maken dat ik eigenwijs zou zijn
                      Ik wil enkel helpen en voorkomen dat er ondoordachte dingen zouden
                      gebeuren in het nadeel van goedbedoelde zaken.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Logo maken voor fata fairtrade

                        We willen samen met de kinderen gewoon een project houden voor een goed doel!
                        Niets meer en niets minder en het logo...

                        Dit is enkel voor het wat leuker te maken!

                        THNX
                        Last edited by jee_r; 16 november 2007, 15:43.
                        Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

                        Comment

                        Working...
                        X