Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lion herkent HD niet meer...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lion herkent HD niet meer...

    Wie kan mij helpen?
    Ik heb gisterenavond het nieuwe besturingssysteem Lion gekocht en geïnstalleerd voor m'n mac.....maar nu krijg ik deze foutmelding van 1 van m'n externe hd's.

    NTFS-3G could not mount /dev/disk1s1
    at /Volumes/Elements because the following problem occurred:

    /Library/Filesystems/fusefs.fs/Support/fusefs.kext failed to load - (libkern/kext) link error; check the system/kernel logs for errors or try kextutil(8).
    the MacFUSE file system is not available (71)

    Wie kan mij helpen? Is de hd die ik altijd gebruik en het meeste nodig heb....is 1,5tb en heb geen andere om alles over te zetten naar die om dan deze te formatteren. :-s

    grtz en bedankt
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

  • #2
    Re: Lion herkent HD niet meer...

    Misschien kan dit helpen (gevonden via Google ):

    http://www.manetyim.com/2011/06/fixe...mac-osx-64bit/


    Ik ken niets van Mac dus misschien toch eens vragen aan andere Mac-gebruikers of best guru .


    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: Lion herkent HD niet meer...

      En het klinkt alsof je geen backup van je data hebt. Heel snel naar de winkel kopen en nog zo een disk kopen of niet ontgoocheld zijn als op een goeie dag alles weg is.

      Comment


      • #4
        Re: Lion herkent HD niet meer...

        Weet je onder welk filesysteem die externe harddisk geformateerd is ? FAT 32, NTFS of het eigen apple-systeem ?

        Als het NTFS is, lijkt het me dat je nog wat extere software nodig hebt om die NTFS aan de praat te krijgen. Ik dacht dat dit niet standaard werkt onder OS X. En blijkbaar is die "driver" bij de upgrade niet meer beschikbaar. Dus even zoeken naar een compatibele NTFS-driver voor je Lion...
        T'is natuurlijk een gok... Als je ergens een windows PC in de buurt hebt, kan je dat natuurlijk makkelijk nagaan.
        Maar die "NTFS-G3"-indicatie lijkt me toch een goeie link naar wat ik aangeef...

        Zoals FAT 32 (en uiteraard het eigen systeem) worden wel door Apple native ondersteund.

        en inderdaad : zorg voor een Backup. 1 externe harde schijf met gegevens die enkel daarop staan, is geen backup !!!
        Last edited by polleke_cgc; 14 september 2011, 11:49.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Lion herkent HD niet meer...

          dank jullie wel...kheb nu even paragon geïnstalleerd en nu werkt die weer.
          en idd, i know....kmoet dringend een nieuwe hd gaan kopen!
          grtz
          Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

          Comment


          • #6
            Re: Lion herkent HD niet meer...

            En heb je die installatie van tuxera gedaan, zoals gegeven in post #2 (canonex)

            Ik blijf erbij (maar velen trekken dit nog in twijfel): enkel als je je externe HD wilt delen met niet-Mac gebruikers, formatteren (of geformatteerd laten, want een HD komt meestal zo geformatteerd) als NTFS. Anders: formatteren voor Mac: HFS+ en dan maak je dit -volgens mijn bescheiden mening- niet mee.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Lion herkent HD niet meer...

              tuxera ntfs doet dit perfect na lion update
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: Lion herkent HD niet meer...

                Dacht ik wel, toch?
                Maar jij zit ook niet in een All-Mac omgeving zoals ik (wat een weldaad! ), of wel?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Lion herkent HD niet meer...

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  En heb je die installatie van tuxera gedaan, zoals gegeven in post #2 (canonex)

                  Ik blijf erbij (maar velen trekken dit nog in twijfel): enkel als je je externe HD wilt delen met niet-Mac gebruikers, formatteren (of geformatteerd laten, want een HD komt meestal zo geformatteerd) als NTFS. Anders: formatteren voor Mac: HFS+ en dan maak je dit -volgens mijn bescheiden mening- niet mee.
                  nee nog niet gedaan....kwas vergeten aan te vinken dat ik melding zou krijgen van reactie....en was dus nog niet komen kijken toen ik het andere had geïnstalleerd.
                  ik heb ze idd zo staan dat ik de externe kan lezen op mac en op windows.
                  NTFS dus....en idd dat zal het probleem wel zijn. :-s

                  alvast bedankt :-)
                  Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lion herkent HD niet meer...

                    Vraagje: Is er eigenlijk een reden om NTFS te verkiezen boven FAT32? Dit uiteraard voor een schijf die door meerdere machines en OS's moet kunnen worden gelezen.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lion herkent HD niet meer...

                      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      Vraagje: Is er eigenlijk een reden om NTFS te verkiezen boven FAT32? Dit uiteraard voor een schijf die door meerdere machines en OS's moet kunnen worden gelezen.
                      NTFS is veel stabieler en heeft meer beveiligingsmogelijkheden, maar voor externe schijven speelt dat eigenlijk niet veel een rol. Het heeft ook minder problemen met heel grote bestanden (boven de 4 GB) en grote harde schijven.
                      Om NTFS aan de praat te krijgen op een niet-windows systeem heb je bijkomende software nodig, wat voor de linuxers en os X-ers eigenlijk wel lastig is...

                      FAT32 is eigenlijk behoorlijk verouderd, maar wordt (jammer genoeg ?) nog heel veel gebruikt.
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lion herkent HD niet meer...

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        NTFS is veel stabieler en heeft meer beveiligingsmogelijkheden, maar voor externe schijven speelt dat eigenlijk niet veel een rol. Het heeft ook minder problemen met heel grote bestanden (boven de 4 GB) en grote harde schijven.
                        Om NTFS aan de praat te krijgen op een niet-windows systeem heb je bijkomende software nodig, wat voor de linuxers en os X-ers eigenlijk wel lastig is...

                        FAT32 is eigenlijk behoorlijk verouderd, maar wordt (jammer genoeg ?) nog heel veel gebruikt.
                        Ooit eens filetje van 4,7GB naar fat32 gecopieerd. Je krijgt geen waarschuwing, maar het resultaat was een complete wipe van de usb stick

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lion herkent HD niet meer...

                          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Ooit eens filetje van 4,7GB naar fat32 gecopieerd. Je krijgt geen waarschuwing, maar het resultaat was een complete wipe van de usb stick
                          Dan weet ik niet hoe je dat gedaan hebt : ik kreeg een melding dat mijn USB stick vol was (hoewel er nog 10 GB meer ruimte op vrij was)... Was onder windows XP SP3...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment

                          Working...
                          X