Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Link naar webpagina maken die opent in een nieuw venster bij ONE.COM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Link naar webpagina maken die opent in een nieuw venster bij ONE.COM

    Hallo iedereen,
    ik ben op zoek naar iemand die me zou kunnen helpen met een praktische vraag.

    Bij one.com heb ik na verschillende contacten met de helpdesk tot op heden geen gunstig antwoord gekregen.
    Met een doorverwijzing naar de handleiding was ik ook niets.Hopelijk is er hier iemand die wat kennis heeft over deze materie.
    In feite ben ik al enige tijd aan het knoeien en ik geraak er maar niet uit.
    Ik heb een website aangemaakt bij one.com en ik werk met hun OUDE WEBCREATOR.
    Op mijn website heb ik verschillende linken naar andere websites geplaats.
    Deze fuctioneren, maar er is één probleem. Als men vanuit mijn website via de geplaatste link naar een website gaat kan men niet meer terug naar mijn website. Als men de pagina sluit van de door mij verwezen link dan sluit alles af. Men heeft me al gezegd dat ik een link moet maken die de pagina opent in een NIEUW venster. Ik ben een leek in deze materie en ben op zoek naar iemand die me het simpel en stapsgewijs zou kunnen schriftelijk uitleggen. Zo van... ga op je pagina staan, selecteer het woord waaraan je de link wilt koppelen enz... enz...klik dan op ... klik op menu en selecteer daar....
    Wie heeft deze kennis en kan me de nodige uitleg mededelen ? Alle beetjes helpen.
    Alvast op voorhand bedankt.
    Mvg
    Emile,
    Nikonspul

  • #2
    Re: Link naar webpagina maken die opent in een nieuw venster bij ONE.COM

    Geen idee wat of hoe de webcreator werkt maar een link ziet er in HTML zo uit:

    <a target="_blank" href="http://www.je link.com/">tekst van de link</a>

    Als je dat kan aanpassen ben je vertrokken. Zelf heb ik mij de gewoonte aangekweekt om een link steeds te openen door rechts te klikken en "open in new tab" te kiezen (Firefox).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Link naar webpagina maken die opent in een nieuw venster bij ONE.COM

      Bedankt hoor.
      Inmiddels te weten gekomen dat webcreator die functie niet ondersteund. Kan enkel in html -code. Daar heb ik niet veel kaas van gegeten. Je hebt me wel op het goede spoor gezet. Of ik de trein tot aan het volgende station ga krijgen is de vraag. Bedankt voor je reactie en hulp. Grote Emile
      Nikonspul

      Comment


      • #4
        Re: Link naar webpagina maken die opent in een nieuw venster bij ONE.COM

        ja dat heb je met webcreator en andere rommel om websites te bouwen.
        Er gaat niks boven een eigen domeinnaam en een website in html, en bijvoorbeeld php mysql voor de database.
        Daar had je eerst wat opzoekwerk moeten over doen, nu zit je met de gebakken peren.

        Comment


        • #5
          Re: Link naar webpagina maken die opent in een nieuw venster bij ONE.COM

          Ik denk dat het bij one.com toch mogelijk moet zijn om een site op te zetten met b.v. wordpress (zeer eenvoudig) of uitgebreider (en iets moeilijker) met drupal, joomla e.d. dat werkt sowieso veel dynamischer dan een statische html pagina.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Link naar webpagina maken die opent in een nieuw venster bij ONE.COM

            Dit doe je door een extra parameter toe te voegen aan de tag <a>, je moet target=”” toevoegen:

            <p>Link naar website die opent in een nieuw venster, <a href="http://link" target="_blank">klik hier</a>.</p>

            Bovenstaande voorbeeld zal openen in een nieuw venster. Je kan bij target=”” 4 verschillende waarden ingeven: _blank, _parent, _self, _top. Let op het lage streepje (‘underscore’ genoemd: _ ), dit moet erbij staan.

            "_blank" laat openen in een nieuw scherm, de andere 3 kan je gebruiken indien je frames gebruikt.
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #7
              Re: Link naar webpagina maken die opent in een nieuw venster bij ONE.COM

              Je zal inderdaad met een target optie in de a href tag moeten werken vrees ik.

              One.com laat zonder meer toe om volledig custom html/php/mysql te schrijven dus je zit helemaal niet met de gebakken peren hoor, maak je niet ongerust.

              Wat je kan doen is de pagina waar je links op staan met de file manager van je one.com account naar je PC/Mac te halen en dan gewoon de code aan te passen met bvb notepad.exe ... je zoekt naar "a href=" en zet daar dan gewoon target="_blank" achter, net voor de '>' ... wegschrijven en met diezelfde file manager terug naar je account bij one.com sturen ... werkt perfect.
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Link naar webpagina maken die opent in een nieuw venster bij ONE.COM

                Bedankt iedereen,
                zoals ik al zei: alle beetjes helpen !
                Ik ben te weten gekomen dat in webcreator de functie om een link in een nieuw venster te openen niet kan gemaakt worden.
                Je moet het dus in html-code doen. Zoals Lamcars aangaf: je zoekt naar "a href=" en zet daar dan gewoon target="_blank" achter, net voor de '>' . Dit werkt !
                Iedereen bedankt voor de gedane moeite en mss hebben anderen er ook wat aan gehad.
                Nikonspul

                Comment

                Working...
                X